Láttál már olyan weboldalt, amit alig lehetett mobilon használni, vagy éppen olyan, mintha 2000-ben nyúltak volna hozzá utoljára? Egyébként ez nemzetközi szinten is látható, hogy bizony nagyon sok cég még mindig tojik az online marketingre, illetve az online világra. Hm! Fura nem? Bár egyben motiváló is.

Először is a fő konklúzió. A hazai weboldalak többsége még mindig nem érzi, hogy a felhasználók több mint 50%-a már mobilról nézi a weboldalakat. És igen, nézik őket! Vagy magának az online jelenlétnek a létjogosultságát sem. Pedig akár B2B (a vevői cégek), akár B2C (a vevői végfogyasztók) fontos az online jelenlét. Az alábbi listában például egy franchiseos cégnél egyenesen hiba, hogy ilyen a weboldala. Egy franchise hálózat ereje a marketingben leledzik.

Videoton.hu

  • elektronikai gyártó cég (pl. bérgyártás)
  • 177 milliárd forint árbevétel (2017-es év)
  • 13 milliárd forint adózott eredmény (profit)
  • Havi 15-20 000 weboldal látogató
  • Alul látod a mobil nézetet, hát ahhoz képest, hogy technológiai vállalkozásról beszélünk rákölthetnének egy kicsit. Persze a megrendelőik nem innen jönnek többségében, de azért a napi átlagosan 700-1000 látogató ezt látja!!!
  • Hiányoltam az üdvözöljük weboldalunkon szöveget. (irónia)
  • Miért nincs SSL tanúsítvány a weboldalukon? Persze nem lehet náluk vásárolni (online fizetni), felhasználói adatokat sem kezelnek, de hamarosan ez hátrány lesz, és azért mégis technológiai cég.

Mobilnézet:

A céghez kapcsolódó cikkem, hogy egy kicsit pozitívan is nyilatkozzak róla: Amikor Kína helyett minket választ gyártásra egy cég

Borhalo.com  (Vinotrend Kft)

  • borkereskedés, franchise hálózat
  • 609 millió forint éves árbevétel (2017)
  • -54,8 millió forint veszteség
  • Havi 15-25 000 látogató
  • Hm! Lehet a weboldal és az online marketing felturbózásával javítani lehetne az eredményen? +pont, hogy a Facebookon nagyon aktívak. Egy franchise-tagság nagy előnye, ha a marketingben az “anyacég” erős. Persze itt még lehetne javítani.
  • Mobilnézet? 10/3 pont. Miért nem figyelnek oda erre?

A főoldal:

A borkínálat: Mi hiányzik a weboldalról? Hát a címkék! Hogy választasz bort? Ugye? 

Mobilos nézet:

Alföldi tej

  • tejipar
  • 50 milliárd forint éves árbevétel (2017)
  • 218 millió forint adózott eredmény
  • Havi 1000-3000 látogató
  • Itt még a látogatószám nem is olyan nagy, tehát vesztenivalójuk nincs. De látjuk több márkánál is, hogy lehet a marketinget jól csinálni.

Főoldal

Mobilnézet

Raba.hu – Rába

  • Gépjármű- és gépjárműalkatrész-gyártás
  • 43 milliárd forint árbevétel (2017)
  • 2 milliárd nyereség
  • Havi 7-15 000 látogató
  • Tőzsdén szereplő cég
  • Bájos? Jobbra a tőzsdei adatok nem fognak betölteni, ne is várd!

Főoldal:

Mobilnézet:

Konklúzió

  1. Ha én webes lennék, akkor most megtorpedóznám az ilyen cégeket.
  2. Bármilyen céged is van, kell a weboldal
  3. és oda kell figyelni a mobilos nézetre.
  4. Persze a weboldal ne olyan legyen, mintha a 2000-es években készült volna. Nincsen olyan, hogy “üdvözöljük weboldalunkon…”.
  5. Könnyű sz@rni akkor a webes megjelenésre, ha attól független helyről is jön profit.
  6. SEO? Persze nagy cégek, na de…
  7. Innováció? Itt is kell nekik. Lesz egy új szereplő, aki lenyomja őket, mert erre is figyel. Hajrá!

Kapcsolódó cikk: Egy magyar weboldal (na jó, 2) amiben csak 6-an dolgoznak, és éves 500 millió…

 

Több száz millió a tét! Befektető kereső show döntő. Június 21. Ez nem egy unalmas üzleti rendezvény! Kattints ide!