Több száz milliós, sőt milliárdos árbevételük van, pedig a weboldaluk eléggé elmaradott

Láttál már olyan weboldalt, amit alig lehetett mobilon használni, vagy éppen olyan, mintha 2000-ben nyúltak volna hozzá utoljára? Egyébként ez nemzetközi szinten is látható, hogy bizony nagyon sok cég még mindig tojik az online marketingre, illetve az online világra. Hm! Fura nem? Bár egyben motiváló is.

Először is a fő konklúzió. A hazai weboldalak többsége még mindig nem érzi, hogy a felhasználók több mint 50%-a már mobilról nézi a weboldalakat. És igen, nézik őket! Vagy magának az online jelenlétnek a létjogosultságát sem. Pedig akár B2B (a vevői cégek), akár B2C (a vevői végfogyasztók), fontos az online jelenlét. Az alábbi listában például egy franchise-os cégnél egyenesen hiba, hogy ilyen a weboldala. Egy franchise hálózat ereje a marketingben leledzik.

Videoton.hu

  • elektronikai gyártó cég (pl. bérgyártás)
  • 177 milliárd forint árbevétel (2017-es év)
  • 13 milliárd forint adózott eredmény (profit)
  • Havi 15-20 000 weboldal látogató
  • Alul látod a mobil nézetet, hát ahhoz képest, hogy technológiai vállalkozásról beszélünk költhetnének rá egy kicsit. Persze a megrendelőik nem innen jönnek többségében, de azért a napi átlagosan 700-1000 látogató ezt látja!!!
  • Hiányoltam az üdvözöljük weboldalunkon szöveget (irónia)
  • Miért nincs SSL tanúsítvány a weboldalukon? Persze nem lehet náluk vásárolni (online fizetni), felhasználói adatokat sem kezelnek, de hamarosan ez hátrány lesz, és azért mégis technológiai cég.
  • Friss! 2019. decemberében a Videoton holnapja is megújult!

Mobilnézet:

A céghez kapcsolódó cikkem, hogy egy kicsit pozitívan is nyilatkozzak róla: Amikor Kína helyett minket választ gyártásra egy cég

Borhalo.com  (Vinotrend Kft)

Friss! 2019. decemberében már új weboldala volt a cégnek! Ez itt a példában a régi! A Minner-hatás! 

  • borkereskedés, franchise hálózat
  • 609 millió forint éves árbevétel (2017)
  • -54,8 millió forint veszteség
  • Havi 15-25 000 látogató
  • Hm! Lehet a weboldal és az online marketing felturbózásával javítani lehetne az eredményen? +pont, hogy a Facebookon nagyon aktívak. Egy franchise-tagság nagy előnye, ha a marketingben az “anyacég” erős. Persze itt még lehetne javítani.
  • Mobilnézet? 10/3 pont. Miért nem figyelnek oda erre?

A főoldal:

A borkínálat: Mi hiányzik a weboldalról? Hát a címkék! Hogy választasz bort? Ugye? 

Mobilos nézet:

A 2019. november-decemberben megújult honlap már mobilbarát, itt tudod megtekinteni. 

Alföldi tej

Friss! 2019. júliusában már új weboldala volt a cégnek! Ez a régi! A Minner-hatás! 

  • tejipar
  • 50 milliárd forint éves árbevétel (2017)
  • 218 millió forint adózott eredmény
  • Havi 1000-3000 látogató
  • Itt még a látogatószám nem is olyan nagy, tehát vesztenivalójuk nincs. De látjuk több márkánál is, hogy lehet a marketinget jól csinálni.
  • Friss! A cikk megjelenését követően új honlapja lett az Alföldi tejnek.

Főoldal

Mobilnézet

A új Alföldi tej weboldalról itt írok: 1 év alatt 8-30 millió forintot kereshetsz a legnagyobb cégek weboldalának megújításából

Raba.hu – Rába

  • Gépjármű- és gépjárműalkatrész-gyártás
  • 43 milliárd forint árbevétel (2017)
  • 2 milliárd nyereség
  • Havi 7-15 000 látogató
  • Tőzsdén szereplő cég
  • Bájos? Jobbra a tőzsdei adatok nem fognak betölteni, ne is várd!

Főoldal:

Mobilnézet:

Konklúzió

  1. Ha én webes lennék, akkor most megtorpedóznám az ilyen cégeket. Írtam is ehhez egy cikket, mert azóta történt fejlemény: 1 év alatt 8-30 millió forintot kereshetsz a legnagyobb cégek weboldalának megújításából
  2. Bármilyen céged is van, kell a weboldal
  3. és oda kell figyelni a mobilos nézetre.
  4. Persze a weboldal ne olyan legyen, mintha a 2000-es években készült volna. Nincsen olyan, hogy “üdvözöljük weboldalunkon…”.
  5. Könnyű sz@rni akkor a webes megjelenésre, ha attól független helyről is jön profit.
  6. SEO? Persze nagy cégek, na de…
  7. Innováció? Itt is kell nekik. Lesz egy új szereplő, aki lenyomja őket, mert erre is figyel. Hajrá!

Kapcsolódó cikk: Egy magyar weboldal (na jó, 2) amiben csak 6-an dolgoznak, és éves 500 millió…

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!