Megbíztál egy külsős marketingest de nem hozta a várt eredményt? Már elfogyasztottál 3-5-öt, de mindig azt veszed észre, hogyha saját magad intézed az sokkal jobb eredménnyel jár? Nem véletlen! A marketing is változott és az sem segítette a marketingünket, hogy az alacsony belépési küszöb miatt a marketing kivitelező szakma felhígult.

A változás – a marketing teljesen más lett

Ahogy a természet, úgy minden más terület evolúción megy keresztül, alakul. Kiköpi magából ami nem működik. Így van a marketing piacon is. Egy átlagos vállalkozás egyik fő marketing színtere az online.
Az online marketing megnyitotta a kapukat a külsős online marketingesek előtt, ami annak volt köszönhető, hogy alacsony belépési küszöb volt erre a területre. Közben viszont, mintha az online marketing mint jelenség érezte volna, hogy bizony sok a kókler és megnehezítette azzal a külsős marketingesek dolgát, hogy bizony külsősként nehéz ellátni ezt a feladatot. Annyira összetett lett és annyi területet átfed a marketing, amihez egy külsős nem tud bekapcsolódni. Főleg egy átlagos képességű online marketines, aki nem csinálja meg a házi feladatot, hogy igazán alámerüljön a megbízója üzleti profiljába.

Mi változott?
A sales már egyébként is korábban összefolyt a marketinggel, mivel a cégek többsége a marketingtől várja, hogy eladjon.  Aztán a másik amivel összefolyt a marketing az ügyfélszolgálat, vevőkezelés, vevőápolás. Sőt nem is beszélve az IT-ról, informatikáról. Annyira kapcsolódnak egymáshoz az egyes területek, hogy azt egy külsős nem tudja átlátni, és mivel nem kapcsolódik bele a marketing sem lesz tökéletes.

Aki nincs a cégben nem tudja a marketinget
A hazai cégek többsége egyébként sem kampányokban gondolkodik, hanem valamilyen folyamatos marketingben, ami inkább átlagos, mint hatékony. Na most a legtöbb külsős marketinges egyszerűen képtelen beleásni magát a cég napi működésébe, nem látja úgy a vevőkört, mint egy belsős. A kommunikációja ezért még annál is rosszabb lesz, mintha egy belsős csinálná, hiába penge a Facebook beállításokban.

Kapcsolódó oktatás a MinnerAkadémián: Marketing kampány készítés minikurzus 

Van marketinges a cégnél?
Pénzügyes van a cégnél? Informatikus, rendszergazda…? A cégnél ami biztosan hiányzik az a marketinges. Annyira semmibe veszik a cégek ezt a pozíciót, főleg a megfoghatatlansága miatt, hogy nincs rá belsős ember egy átlagos nagyságú hazai KKV-nél. Nem véletlen, hogy külsősök felé fordulnak. Mondjuk fura, marketing szakértőket, gurukat követnek, de a cégbe ne legyen marketinges?

Az a cég, akinél nincs belsős marketinges nehéz idők elé néz

Ki a favágó marketinges? Ők lesznek a külsősök

Az online marketing egyébként is egy speciális terület. Ahogy a SEO-soknál, keresőoptimalizáló szakembereknél már megvalósult, hogy ők külsősként jól ellátják a funkciójukat úgy ez vár az olyan területekre is, mint a Facebook marketing, Google hirdetés… A favágó azt jelenti, hogy ő csak a teljesíti az utasításokat, a hirdetéseket feladja, beállítja, a közösségi oldalt kezeli, maximum elkészíti a kreatívokat, szövegeket csinosítgatja. DE nem gondolkodik, nem dönt! A marketing kampányokat, kommunkációt, a salest egy belsős embernek kell kordában tartani, kitalálnia, delegálnia. 

Havi 100 000 forint marketing költség alatt nincs szükség külsős marketingesre

Egy korábbi cikkben kiszámoltam, hogy például havi 100 000 forint alatt nem szükséges külsős marketingest megbízni. A Facebook hirdetés vagy a Google hirdetés pont arra lett kitalálva, hogy a kicsiket kiszolgálja úgy, hogy szinte csak a hirdetés gombot kelljen megnyomni. Lehet, hogy jobban megéri neked a 100 Ft-os kattintási költség, mint a 30 Ft-os,…

Kapcsolódó podcast (hanganyag): Hogyan ismered fel, ha kóklerrel találkozol? Eltűnő webfejlesztők, marketingesek

Cikkek, hogy még jobb legyen a marketinged: 

Több száz millió a tét! Befektető kereső show döntő. Június 21. Ez nem egy unalmas üzleti rendezvény! Kattints ide!