Lehet, hogy jobban megéri neked a 60 Ft-os kattintási költség, mint a 30 Ft-os, amit a szakértő csinál?

Dátum

Megosztás

Mennyit költsünk marketingre és azt egyedül vagy marketing kivitelezővel, tanácsadóval tegyük? Egy érdekes gondolat motoszkál a fejemben az utóbbi pár hétben ezzel kapcsolatban és úgy gondoltam, megosztom veletek. Marketing matek, akár ez is lehetett volna a cikk címe. Mikor elkezdtem olvasni a Csak egyszerűen című könyvet még inkább belém hasított ez a gondolat. Leírom először a sztorit, a háttér történetet, ami már lehet téged is érintett, vagy találkoztál ezzel a problémával, gondolattal.

Ez a cikket most frissítem úgy, hogy 2018-ban kezdtem el először írni, majd frissítettem 2020-ban, és most 2021 novemberében ismét.

A marketing változik, ha benne vagyunk, akkor nehezen vesszük észre.

Ez az egyik tényező, ami miatt updatelem a cikket.

Szeretnék reklámozni, kész a weblap meg minden, vagy új termékem lett…

Egy korábbi mastermind csoportunkban felvetett egy témát egy webfejlesztő tag. A lényege az volt, hogy egy szépségszalon, vagy mondjuk egy kisebb helyi vállalkozás, mondjuk pub, étterem weboldalát miután elkészítették, a megrendelő megkérdi, hogy milyen lehetőségei vannak online reklámozni. Na most egy kisebb fodrász szalon egyből nem fog megbízni egy nagy marketing gurut, vagy kivitelezőt, mert lehet nincs rá pénze. Mit mondana egyből egy marketinges, persze részben igaza is lenne, hogy legalább havi 200 000 – 300 000 forintodba fog kerülni… Igaz ez? És mit csináljon az ember havi 100 000 – 200 000, vagy az alatti reklámbüdzsé esetén?

A Facebook változott – 2021

Tudtad, hogy már nem tudsz okosabb lenni, mint a Facebook? Ezt anno 2019 elején mondta a Facebookos kapcsolattartóm (FB-nál dolgozik). Legyintettem rá, majd 2021 januárjában szembesültem vele, hogy na most már tényleg nem tudsz okosabb lenni, mint a FB.

Célzás? Felejtsd el!

Vagyis területi és korbeli célzást bátran használj, de érdeklődési célzást bátran hagyd el.

De ez még semmi! Tapasztalataink alapján a szabadjára engedett, célzás nélküli hirdetések is nagyon jól konvertálnak, sőt jobban mint az általunk tűpontos célzásnak gondolt beállításunk. Ami érdekes, hogyha több hirdetést is használtunk egy hirdetéssorozatban a FB tudta, hogy ezt bizony remarketingnek szánjuk. Wow!

Boost poszt / bejegyzés kiemelés: Bátran használd! Mi már több éve mondjuk, hogy az ilyen kiemelések hasznosak, és nem rosszabbak (már nem), mint a hirdetés kezelőből feladott hirdetések.

Megéri-e marketinget csinálni 60 Ft-os Google és Facebook kattintási költség mellett? És mikortól éri meg szakemberre bízni?

Számoljunk egy kicsit túlzott kattintási költséggel (tapasztalat, hogy ennél kevesebb még akkor is, ha nem szakember csinálja). Az alábbi példa általános számokat tartalmaz, persze lehetnének ennél jobbak is az eredmények, de átlagot számoltunk, sőt drágább kattintási költségekkel is, hogy biztosan összehasonlítható legyen. Igen számos tényező befolyásolja még a marketinget, ezt aláírom, de tudod, kell valami kézzel fogható. Na lássuk a matekot!

Magának csinálja a vállalkozó: 

  • Napi 1000 Ft-ot költünk reklámra Facebookon is és Google Adsban is (régen Google Adwords).
  • Tehát napi 2000 Ft-tal számolva ez
  • havi 60 000 forint és
  • napi átlagosan 33 kattintás jön a weboldalára 60 Ft/kattintás költséggel számolva.
  • Csak direkt hirdetés a termékére, szolgáltatására, meg időnként egy-egy boost poszt, amit úgy érez a vállalkozó (cég), hogy Facebookon érdemes reklámozni.

Megbíz valakit, kiadja egy marketing kivitelezőnek

  • Egy marketing kivitelezőt megbíz a hirdetésekkel, online marketinggel. Mondjuk ismertségi körben talál valakit, aki a Google hirdetéseket és a Facebook hirdetéseket is optimalizálja és egy kis kampánytervet is készít FB posztokkal. Ezért fizet 50 000 Ft-ot. Valójában alatta ugye érzi ő is, hogy nem kap jó minőséget, sőt ez is a minimum ár egy kivitelezőnél.
  • A kattintási költségét a szakember leviszi 30 Ft-ra FB-on, Google-ban pedig 70 Ft-ra beáll. A jobb szűrési feltételek miatt relevánsabb látogatók is jönnek, de annyira nem számottevő a különbség.
  • 1000 Ft napi FB keretből jön 30 kattintás, míg 1000 Ft Googleból jön 14 kattintás naponta. Ami dupla annyi látogató, mintha egyedül csinálná.
  • Így fizet 110 000 Ft-ot összesen – 60 000 Ft reklámköltség + 50 000 marketing kivitelező.
  • Most nem számoltam a grafikai költségekkel és hasonló felmerülő egyéb marketing kiadásokkal

Összehasonlítás

Egyedül 60 000 Ft-ot költ és napi 33 látogató keresi fel a weboldalát, marketing kivitelezővel 110 000 Ft-ot költ el és napi 44 látogató keresi fel a weboldalát. Tehát nagyjából dupla annyi.
Jó-jó, megbíz egy marketing kivitelezőt, de mindannyian tudjuk, hogy azért tudnak furcsaságok jönni. Nem teljesítés, ugyanúgy van munkája vele a vállalkozónak, cégnek, tehát így is – úgy is időt kell a marketingre szánni, ha van, ha nincs szakember.
Ha 110 000-et teljes egészében a példa alapján online hirdetésekre költi (szakember nélkül) 60 Ft/kattintási költséggel számolva, akkor az napi 61 kattintást eredményez átlagban. Érzed, hogy nem is olyan nagy a különbség a szakértői napi 44-hez képest? Főleg úgy, hogy valójában a 60 Ft/kattintási költség kisebb is lesz, csak direkt nagyobbal számoltam.

Konklúzió

Napi 3-4000 Ft online reklámköltésnél még nem érezhető a különbség egy cégnél a saját marketing kampányai esetében, mintha egy kivitelezőt megbízna, nem is beszélve a sok problémáról. Ez havi 100-120 000 reklámkeret jelent. Az említett összeg felett már érdemes szakembert megbízni.

+Most azzal nem foglalkoztunk, hogy az online marketing mennyire hatékony, mert egyértelmű, hogy aki kitartóan reklámoz online, több vásárlót szerez. És valójában 100 000 Ft alatt számolhatnánk bármiféle ROI-t, de nagy különbség nem lenne, mert a marketing nem csak FB és Google hirdetésből áll. És az online marketing eredményességét még befolyásolja a termék, üzleti modell, egyéb dolog. Ezekről itt olvashatsz: 

Még ilyen számolós cikk: 

Fotó: Bruce Mars / Unsplash

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

4 tipp, amivel félrevezetnek a TikTok guruk – és mit csinálj helyette

Ahogy az emberek egyre jobban megismerik a TikTokot és az organikus elérésben rejlő üzleti lehetőségeket, úgy terjednek a téves információk, “tuti trükkök” az algoritmus...

5 hiba, amit ne kövess el a Facebook hirdetéseiddel

Hiába volt rengeteg botránya az utóbbi években, a Facebook továbbra is a hirdetők egyik kedvenc platformja világszerte és itthon is. A Digiméter kutatásai alapján...

Miért nem tud a marketingesed eredményeket szállítani?

Ismerős a következő szituáció? Megbízol egy marketingest vagy marketinges csapatot, ügynökséget az online marketinged kezelésével. A szerződést követően aztán egy olyan szituációval találkozol, mint...

A TikTok mentheti meg a kisvállalkozásokat? Lefaraghatnak a marketingkiadásukból

Ügyfeleinken nap mint nap tapasztaljuk, hogy tanácstalanok az új social media felületekkel kapcsolatban. A magyar szabadúszók illetve kis- és középvállalkozók tele vannak kétségekkel, kérdésekkel...

Már nem éri meg Facebookon hirdetni?

Hónapok, sőt évek óta kering vállalkozói körben az a gondolat, hogy a Facebook már közel sem olyan hatékony, mint a régi szép időkben volt...

Hogyan írj ellenállhatatlan Rólunk oldalt, ami a szkeptikusokat is a vásárlás felé tereli?

A honlapod Rólunk oldalának szövegírási tippjei. Miként fogalmazd újra, hogy visszapattanás helyett az értékesítés statisztikáit gyarapítsa?

Hogyan írj hatásosabb címsorokat, mint az Apple, az Amazon vagy a Minner?

Melyik az a marketingeszköz, amivel jobb címeket írhatsz, mint az Apple, az Amazon vagy a Minner? Hogyan használd és alkalmazd a vállalkozásodban?

Szabályos vagy sem? Így kerüld el a bírságokat! [Lista a kampányidőszakra]

A korábbi bejegyzésekben bemutattuk, milyen pszichológiai trükkökkel fejlesztheted a marketinged és hogyan tudsz belelátni a vásárlóid fejébe etikus módon. Ebben a bejegyzésben viszont egy...