Nem véletlen, hogy a GDP-ben a legnagyobb értéket a szolgáltatások adják. Sokkal könnyebb skálázni őket, sokkal nagyobb volumenben lehet létrehozni, mint egy terméket. A cikk első nagyobb bekezdése azt gondolom meg fogja változtatni a gondolkodásodat, főleg ha eddig úgy gondoltad, hogy Magyarország akkor lehet nagy és erős gazdaság, ha a termékek előállítását, gyárak létrehozását erősítjük.
Nem a gyártástól lesz jó a magyar gazdaság
A nagy magyar tudatunkat, EGO-nkat sértheti, amikor arra gondolunk, hogy egy termék nem Magyarországon készül, nem itt gyártják. Sokan fel is háborodnak, amikor mondjuk kínai importot említünk, és hogy ott gyártass terméket. Szerinted én rosszat akarok a magyaroknak? Hiszen pont arról szól a Minner, hogy a hazai vállalkozásokat segítsük, a hazai gazdaságot!
A gyártásban egyre kevesebb munkaerőre lesz szükség, mert a legkönnyebben automatizálhatók, robotizálhatók az ilyen tevékenységhez kötődő munkakörök.. Menj be csak a magyar Túró rudi gyárba és keresd a gyári munkásokat! Meg fogsz lepődni! Segítek, kevesen vannak, nagyon-nagyon kevesen! Vagy bármelyik hazai tésztagyárba, vagy egyéb gyárba.
A hazai GDP 64%-a szolgáltatás területről származik, ami pont 1%-kal felette van a világ átlagnak. Minél fejlettebb egy gazdaság, annál nagyobb részét teszi ki a GDP-nek a szolgáltatás (Deloitte). Tehát, ha azt szeretnéd, hogy a hazai gazdaság jobban menjen, örülj neki, ha a kínaiak gyártják a termékeket, és ösztönözd a hazai szolgáltató piacot!

A szolgáltatás piac 2-szer akkora, mint a gyártás. Érted már miért kell ez is?
GDP azt jelenti, hogy: az egy területen, adott idő alatt előállított végső felhasználásra szánt javak (termékek és szolgáltatások) összességének értéke. Tehát ebből is láthatod, hogy mekkora piac áll előtted, hogy üzleti modelledbe bevezetsz szolgáltatást is. A webáruházaknál már említettem, de szinte minden piacon érdemes ebben gondolkodni, a nagy vállalkozások is mind foglalkoznak a szolgáltatási tevékenység bevezetésével. Még a Rolls-Royce is, aki egyébként repülőgép hajtóműveket is gyárt, de üzleti modelljének hangsúlyát mégis ennek a piacnak a szolgáltatási részére tette (javítás, karbantartás, tanácsadás, oktatás…).
Nem azt mondom, hogy gyártásra nem kell fókuszálni, hanem azt, hogy mellette a szolgáltatások iparágra is érdemes koncentrálni. Ez pedig szerencsére elég tág terület, hiszen benne van minden, ami nem fizikai termék előállatásával kapcsolatos. Már érted, hogy miért olyan magas százalékát teszi ki a GDP-nek?!
Hajrá! Lesz még segítség ezzel kapcsolatban a Minneren! De most már tudod, hogy nem gyárak kellenek, vagyis nem csak gyárak kellenek egy jó gazdasághoz! Na és azt is, hogy hol is van még profit lehetőség! Irány a többi cikk, mert izgalmas új témák várnak a Minneren! Kattints ide!
Forrás: KSH, tradingeconomics.com, Wikipédia, Deloitte
Fotó: Envato