Egy startup életében az ötlet megvalósításán kívül a legfontosabb dolog a vevők megszerzése, az ismertség, a gyors növekedés elérése. Az utóbbi időben több olyan példa is van előttünk, ahol több száz millió forintot, sőt, milliárdot is összegyűjtöttek a startupperek az ilyen közösségi finanszírozó oldalakon (példákért kattints ide.) Úgy működik, hogy a startuposok csinálnak a termékükről, szolgáltatásukról, mobil applikációjukról egy rövid videót, azt felteszik leírással együtt. Majd kiválasztják, hogy te milyen formában tudod támogatni a projektet, tehát, olcsóbban hozzájutsz majd a termékhez, vagy kapsz valami jelképes ajándékot…..
Lássuk a 4 dolgot, amiért jó a közösségi finanszírozás:
1. Vevőt szereznek azonnal, és ebben a közösségi finanszírozó oldal segít. Mivel a későbbiekben ez lesz az egyik legnehezebb dolog, így lerövidíti a sikerig vezető időt.
2. A tömeggyártást könnyebb megvalósítani, és nem kell a hitelfelvétellel bíbelődni. A befolyt összegből már könnyű elindítani a gyártást. (Megfelelő tervezés kell hozzá, mert sok példa van előttünk, akik hiába gyűjtöttek pénz, nem tudták sikerre vinni a projektet, elbuktak.)
3. A média is folyamatosan foglalkozik velük, így ismertek lesznek, ami a 4. dologhoz még fontosabb.
4. A kockázati tőkések is felfigyelhetnek az ötletre, így ők is beszállhatnak a projektbe, és már az első körös meghallgatást szinte le is tudják a startuposok.
Ehhez kapcsolódó tartalmak:
- Újabb nagy értékű (10 milliárd forintos) közösségi finanszírozó kampány bukott be. – Ez egy jel!
- Top 10 legtöbb pénzt összegyűjtő közösségi finanszírozó kampány – repkednek a millió dollárok
- Végre egy magyar startup, aki nemcsak elszórja a közösségi finanszírozásból befolyt milliókat
- Amiről senki nem beszél, a közösségi finanszírozás árnyoldala – magyar startupok is érintettek!!
Kép: engageduniversity.blogs.wesleyan.edu