500 telefonhívásból közel milliós árbevétel – Hideghívás esettanulmány szolgáltatás értékesítésénél

A Minneren már biztosan olvastad, hogy én egyszerűen imádom a telemarketinget, a hideghívást. Ez onnan jött, hogy a Minner.hu elindítása előtt bróker voltam. Aztán váltottam marketingre, de természetesen a hideghívást sem felejtettem el. Sőt! Az oldal indulásának első hónapjaiban hétköznaponként reggel 8-től este 5-ig legalább telefonáltam. Tovább is képeztem magam és mint aktív telemarketinges, oktatásokat is elkezdtem vállalni. Elvégre a hazai piacon dolgozó hideghívó trénerekkel az a baj, hogy ők bizony nem telefonálnak oktatás közben, és egyébként sem használják aktívan. Én viszont igen. Így az utóbbi 2 évben 230 főt oktattam telefonálásra, szinte minden területen. És az egyik tanítványomat megkértem, hogy vezesse, hogy az én módszeremmel milyen eredményeket tud elérni. És meg is tette.

Ki a tanítvány? Ki telefonált? 

Gábor, akit 2 évvel ezelőtt oktattam hideghívásra, keresőoptimalizálás (SEO) és marketing (pl. Google AdWords) témában nyújt szolgáltatást ügyfeleinek. A hívásokat is azért indította, hogy új ügyfeleket szerezzen. A SEO Ügynökség oldalt üzemelteti. Havidíjas, hosszú távú ügyfelei vannak, és ehhez szerettet volna még pár ügyfelet szerezni ezzel a módszerrel megpróbálva.

A projekt a következőképpen nézett ki:

1. Adatgyűjtés
Headkeywords-ökre rákeresett a Googleben és akik használták az AdWords szolgáltatását, azokat kigyűjtötte egy táblázatba.
Honlap, email, telefon és név (ha volt) szerint rendezte.
Ebből volt összesen 180 db
Ez kb. 6-7óra munka
2. Első hívások
Felhívta őket, hogy küldhet-e egy emailt, amiben keresőoptimalizálásról van szó, és egy csekklistát tartalmaz.
150 emberrel tudott beszélni (aki nem vette fel az vissza sem hívta, pedig hirdet AdWords-ben)
A 150 emberből 19 mondta, hogy nem kéri az emailt, egy sem volt arrogáns.
Az első hívásokra 3 napot szánt – 10:00 és 14:00 között telefonált.
3. Első emailek kiküldése
Elküldte a leveleket (nem hírlevél küldőből) – Összesen 2 órát vett igénybe.
Ebben először egy SEO csekklistát küldött ki. Ez volt az: https://seougynokseg.hu/seo-csekklista/

4. Második telefonálás
Felhívta azt a 150 embert, akinek küldött emailt is.  Átbeszélték a csekklistát, és még beszélgettek marketingről.
Továbbá megkérdezte, hogy küldhet-e egy újabb emailt, amiben AdWords-ről van szó, sőt még csekklitát is küldött ehhez a témához.
Itt már volt lemorzsolódás.

  • 150 főből 120 jelezte, hogy továbbra is igényt tart az újabb emailekre.
  • 30 vagy teljesen elzárkózott, vagy nem vette fel.

5. Emailek kiküldése
Elküldte a leveleket – Összesen 2 órát vett igénybe.
Ebben egy Adwords csekklistát küldött ki. Ez volt az: https://seougynokseg.hu/adwords-csekklista/

6. Visszahívások.
Újra felhívta most már csak a maradék 120 főt, ez 1 héttel azután történt, miután kiküldte az emaileket.
Ezután már csak telefonált, és mindenkit ráterelt a tárgyalásra, vagyis lezárta az ügyfeleket. 5 emberrel lett szerződése, akiből 3-al hosszú távú kapcsolat alakult ki, a másik 2-nek pedig helyrehozta az AdWords fiókját vagy a SEO-t tette rendbe. És még a többi telefonhívás sem halott ügy. A tapasztalatok szerint 2-3 hónapon belül az említett listából még további 5-8 ügyfélre legalább számíthat.

Adj el telefonon te is, vagy legyen még hatékonyabb! – A Minner segít

Három területet felölel az a 4 órás videós oktató anyag, amit a Minner készített. Hideghívás, személyes márkaépítés és üzleti kapcsolatépítés. Az egyes részeket külön is meg lehet venni, természetesen csomagban sokkal jobban megéri és hatékonyabb is. Az értékesítőd bárhol, bármikor, bármennyiszer meg tudja nézni a tananyagokat, mert az egész online videó anyagokon keresztül történik. Mit tartalmaz az Értékesítői Megapack?

Szerezz te is ügyfeleket telefonálással! Vásárold meg a Minner Hideghívás/telemarketing gyorstalpalóját! Kattints ide! 

Kapcsolódó cikkVan értékesítőd, marketingesed? Ezt a három területet fejleszd náluk, és még több eladásotok lesz!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek