5+1 hiba, amit ne kövess el TikTok tartalomgyártóként

Dátum

Megosztás

Ne bonyolítsd túl a TikTokra való tartalomgyártást, és ne is kövess el szarvashibákat már az elején. Ezt az 5 hibát próbáld meg elkerülni annak érdekében, hogy a videóiddal minél több emberhez elérj, és minél több vásárlóra tegyél szert. Mindegyik hibára mutatok egy megoldási lehetőséget is, amivel ki tudod küszöbölni őket.

A cikket Márton Viktor, vagyis TikTok-on @mzviktor készítette, akinek 150 000 követője és már 2,6 millió lájkja van a TikTok-on. Éppen most készíti a videós képzését a MinnerAkadémiára. Addig is egy ilyen jó kis anyaggal látott el minket.

1. Túlságosan is a tökéletességre törekszel

Nehéz elengedni a nyomást, hogy a lehető legjobb videót posztoljuk ki az internetre. Viszont a TikTok a legjobb platform arra, hogy a túlzott tökéletességen való görcsösségünket lazítsuk. Kezdetben a telefonunk megfelelő lesz a videófelvételre és a minimális utómunkára. Ellentétben a YouTube-bal, itt nincs szükséged profi kamerákra, tökéletes világításra. A videóknál mindössze arra figyelj, hogy kellően izgalmas legyen az a körülbelül 15 másodperc amit posztolsz.

2. Nem használod ki a TikTok adta lehetőségeket (trendeket, hashtageket, feliratokat, audiókat)

Számos szerkesztési lehetőséggel rendelkezik a TikTok, amit egyszerűen tudsz használni annak érdekében, hogy még több ember lássa a videódat. 

  • Az Instagramhoz hasonlóan itt is használd a hashtageket. 
  • A videók esetében jó, ha minél több érzékszervre tudsz hatással lenni, így az appon belüli feliratozási lehetőséget mindenképp használd ki. Ha te látszódsz a kamerában és a véleményed osztod meg, jó ha mindig van alatta felirat. Ha nincs a videódban mondanivaló, és a képi megjelenés a legfontosabb, akkor is jó ha néha található rajta felirat. 
  • A TikTok alapja az audiók és azoknak a felhasználása, így mindenképp használj trendi hangokat, zenéket. Ezek segítenek abban, hogy a videód nagyobb eséllyel kerüljön a Neked (For You) oldalra. Trendi audiókat találhatsz a TikTok ajánlások között, a Neked oldalt görgetve vagy a tokboard.com weboldalon. 
  • Alkalmanként próbáld meg magadra szabni az aktuális trendeket/hashtag challengeket! 

3. Más közösségi médiára gyártott tartalmadat posztolod változtatás nélkül

Ugye Te sem mész egy laza baráti találkozóra öltönyben, és nem használsz a haverokkal üzleti kifejezéseket? Ugyanez igaz a különböző közösségi média felületekre is. Ne egy 3 perces YouTube videót posztolj TikTokra, és ne is a legmenőbb Instagram posztjaid képeiből kreálj TikTok videót. Tölts el pár órát a Neked oldalon, nézd meg, hogy milyen stílusú tartalmakkal találkozol, mi az ami menő és mi az amit alig lájkolnak. Majd ezután vond le a tapasztalatokat és készítsd el az első videódat!

4. Túl sok sales-es tartalmat posztolsz

A többi social media felülethez hasonlóan a tartalomgyártás itt sem arról szól, hogy mindig eladjunk. Adj minél több értéket (legyen az valamiféle oktató jellegű, vagy vicces szórakoztató tartalom), hidd el ha érdekes a terméked, értékes a szolgáltatásod akkor a felhasználók harapni fognak az ajánlatára a sales videóidban. 

Ökölszabályként elmondható, hogy maximum 10-ből 2 videód legyen olyan amiben magadat vagy mást promotálsz.

5. Túl komolyan veszed a TikTokot

A felhasználók főként szórakozni és kikapcsolódni járnak a TikTokra.

Úgy készíts tartalmat, hogy nem ezen múlik az életed, vedd lazábban és találd meg a saját stílusod.

Szórakozz Te is a tartalomgyártás közben, élvezetből csináld és ne muszájból. Egy kis személyesség a videókban nagyobb kapcsolódási lehetőséget biztosít a nézők számára. Ha úgy fogod fel, hogy ez egy lehetőség arra hogy egy új dolgot tapasztalj meg magadról akkor máris könnyebben fog menni.

+1 Sokaktól hallottad, hogy virális lett a videójuk, és most te is erre vársz.

Próbálj meg arra összpontosítani amire hatással tudsz lenni. Ezek pedig nem más, mint a megfelelő videók és a rendszeres posztolás. Ha kellően kitartó vagy és folyamatosan fejlődsz a TikTokon való tartalomgyártásban akkor jönni fognak az eredmények. A saját példámat tudom csak felhozni: 4000 megtekintéstől egészen 1 millió megtekintésig minden szám előfordul a videóim alatt. Egy korábbi cikkemben találhatsz pár tanácsot az első TikTok-od elkészítéséhez.

Ha már beleestél ezen hibák egyikébe, akkor tudatosítsd magadban, és igyekezz legközelebb nem elkövetni őket. Légy kitartó és találd meg a módját annak, hogy neked hogyan működhet a TikTok. Ez is csak egy módja annak, hogy még ismertebb legyen a márkád. Ha szolgáltató vállalkozó vagy, egyéni márkát szeretnél építeni, vagy online értékesítesz, akkor mindenképp neked való ez a felület!

Elmerülnél még a hasonló témákban?

Fotó: Unsplash