5+1 hiba, amit ne kövess el TikTok tartalomgyártóként

Dátum

Megosztás

Ne bonyolítsd túl a TikTokra való tartalomgyártást, és ne is kövess el szarvashibákat már az elején. Ezt az 5 hibát próbáld meg elkerülni annak érdekében, hogy a videóiddal minél több emberhez elérj, és minél több vásárlóra tegyél szert. Mindegyik hibára mutatok egy megoldási lehetőséget is, amivel ki tudod küszöbölni őket.

A cikket Márton Viktor, vagyis TikTok-on @mzviktor készítette, akinek 150 000 követője és már 2,6 millió lájkja van a TikTok-on. Éppen most készíti a videós képzését a MinnerAkadémiára. Addig is egy ilyen jó kis anyaggal látott el minket.

1. Túlságosan is a tökéletességre törekszel

Nehéz elengedni a nyomást, hogy a lehető legjobb videót posztoljuk ki az internetre. Viszont a TikTok a legjobb platform arra, hogy a túlzott tökéletességen való görcsösségünket lazítsuk. Kezdetben a telefonunk megfelelő lesz a videófelvételre és a minimális utómunkára. Ellentétben a YouTube-bal, itt nincs szükséged profi kamerákra, tökéletes világításra. A videóknál mindössze arra figyelj, hogy kellően izgalmas legyen az a körülbelül 15 másodperc amit posztolsz.

2. Nem használod ki a TikTok adta lehetőségeket (trendeket, hashtageket, feliratokat, audiókat)

Számos szerkesztési lehetőséggel rendelkezik a TikTok, amit egyszerűen tudsz használni annak érdekében, hogy még több ember lássa a videódat. 

  • Az Instagramhoz hasonlóan itt is használd a hashtageket. 
  • A videók esetében jó, ha minél több érzékszervre tudsz hatással lenni, így az appon belüli feliratozási lehetőséget mindenképp használd ki. Ha te látszódsz a kamerában és a véleményed osztod meg, jó ha mindig van alatta felirat. Ha nincs a videódban mondanivaló, és a képi megjelenés a legfontosabb, akkor is jó ha néha található rajta felirat. 
  • A TikTok alapja az audiók és azoknak a felhasználása, így mindenképp használj trendi hangokat, zenéket. Ezek segítenek abban, hogy a videód nagyobb eséllyel kerüljön a Neked (For You) oldalra. Trendi audiókat találhatsz a TikTok ajánlások között, a Neked oldalt görgetve vagy a tokboard.com weboldalon. 
  • Alkalmanként próbáld meg magadra szabni az aktuális trendeket/hashtag challengeket! 

3. Más közösségi médiára gyártott tartalmadat posztolod változtatás nélkül

Ugye Te sem mész egy laza baráti találkozóra öltönyben, és nem használsz a haverokkal üzleti kifejezéseket? Ugyanez igaz a különböző közösségi média felületekre is. Ne egy 3 perces YouTube videót posztolj TikTokra, és ne is a legmenőbb Instagram posztjaid képeiből kreálj TikTok videót. Tölts el pár órát a Neked oldalon, nézd meg, hogy milyen stílusú tartalmakkal találkozol, mi az ami menő és mi az amit alig lájkolnak. Majd ezután vond le a tapasztalatokat és készítsd el az első videódat!

4. Túl sok sales-es tartalmat posztolsz

A többi social media felülethez hasonlóan a tartalomgyártás itt sem arról szól, hogy mindig eladjunk. Adj minél több értéket (legyen az valamiféle oktató jellegű, vagy vicces szórakoztató tartalom), hidd el ha érdekes a terméked, értékes a szolgáltatásod akkor a felhasználók harapni fognak az ajánlatára a sales videóidban. 

Ökölszabályként elmondható, hogy maximum 10-ből 2 videód legyen olyan amiben magadat vagy mást promotálsz.

5. Túl komolyan veszed a TikTokot

A felhasználók főként szórakozni és kikapcsolódni járnak a TikTokra.

Úgy készíts tartalmat, hogy nem ezen múlik az életed, vedd lazábban és találd meg a saját stílusod.

Szórakozz Te is a tartalomgyártás közben, élvezetből csináld és ne muszájból. Egy kis személyesség a videókban nagyobb kapcsolódási lehetőséget biztosít a nézők számára. Ha úgy fogod fel, hogy ez egy lehetőség arra hogy egy új dolgot tapasztalj meg magadról akkor máris könnyebben fog menni.

+1 Sokaktól hallottad, hogy virális lett a videójuk, és most te is erre vársz.

Próbálj meg arra összpontosítani amire hatással tudsz lenni. Ezek pedig nem más, mint a megfelelő videók és a rendszeres posztolás. Ha kellően kitartó vagy és folyamatosan fejlődsz a TikTokon való tartalomgyártásban akkor jönni fognak az eredmények. A saját példámat tudom csak felhozni: 4000 megtekintéstől egészen 1 millió megtekintésig minden szám előfordul a videóim alatt. Egy korábbi cikkemben találhatsz pár tanácsot az első TikTok-od elkészítéséhez.

Ha már beleestél ezen hibák egyikébe, akkor tudatosítsd magadban, és igyekezz legközelebb nem elkövetni őket. Légy kitartó és találd meg a módját annak, hogy neked hogyan működhet a TikTok. Ez is csak egy módja annak, hogy még ismertebb legyen a márkád. Ha szolgáltató vállalkozó vagy, egyéni márkát szeretnél építeni, vagy online értékesítesz, akkor mindenképp neked való ez a felület!

Elmerülnél még a hasonló témákban?

Fotó: Unsplash

A LifeTILT dráma vagy egy új kezdet? Exkluzív beszélgetés Balogh Tamással

A napokban belefutottam a LifeTILT legfrissebb posztjába, amiben az új márkatulajdonos leírja, hogy szeretnének visszatérni a LifeTILT korábbi szellemiségéhez, látványvilágához. Nos a kommentelők és úgy...

Tűnj ki a tömegből kézművesként! Kézműves vállalkozó marketing tippek

Kézművesként nem könnyű kitűnni sok száz másik alkotó közül. Főleg, hogy nem is csak velük, de még a tömeggyártott alternatívákkal is versenyzel a lehetséges...

Ajándékozz olyat, ami hasznot termel és az inflációt is kiröhögi

Az ünnepi időszakban is érdemes felnézned a MinnerAkadémiára, mert már ajándékba is vehetsz online üzleti képzést. Garantáljuk, hogy ez az ajándék nem végzi a...

Innovációs csapat létrehozása. Gyorsan növekvő cégek 6. rész

Ha gyorsabban akarunk növekedni, akkor ide bizony új eszközkészlet, új rutinok, új dolgok kellenek. Ehhez elengedhetetlen, sőt már-már magával értetődő, hogy bevonjuk a csapatunkat....

Ezért nem működik a homeoffice? Tesla Cybertruck – beperelnek, ha eladod? Üzleti könyvajánló

A LIDL és a Rossmann bejelentette, hogy a dolgozóknak a december 24-i napot megadja szabadnapnak. Ez az új dolgozói juttatás? Milyen a hazai homeoffice...

Így dolgozz sikeresen a Z generációval!

Tudtad, hogy 4-ből 3 vezető szerint a Z generáció képviselőivel kifejezetten nehéz együttdolgozni? Hogy a Z generáció tagjait sűrűbben szokták elbocsátani, mint a...

„Ebből meg lehet élni?” „Miért nem keresel egy rendes munkát?” – Miért van ez a jelenség?

Az emberek 99%-a ma is hülyének nézne, ha azzal állnék elő, hogy el fogok indítani egy médiaoldalt, méghozzá üzleti témában. Nem bíztatnának, sőt mondhatni...

Big Ben pufferdzsekiben? – A nagy CGI gerillamarketing

Ha használod a TikTokot, és te is azok közé tartozol, akik még “csak ezt az egy videót megnézik”, akkor biztos szembejött a Big Ben...

Értékesíts ajándékkártyát! 20-30%-kal növelheti a forgalmad! + üzleti ötlet

Igazi magas labda, amit le kell tudnod csapni! Az ajándékkártya bevezetése egy vállalkozásba igencsak gyorsan megtörténhet, és ünnepi időszak (de ezen kívüli is) alatt...