7 kérdés a kínai importról, amire most választ kapsz! Tudod, kínai terméket behozod és eladod

Túl kell lépni azon, hogy kínai termék… A jó minőségre a legjobb példa a Xiaomi. Persze keresni kell a gyártókat, termékeket, de mibe nem kell munkát tenni! Képzeld csak el, hogy saját márkás terméket is tudsz gyárttatni, vagy már meglévő terméket, vagy a saját ötleted alapján legyárttatni. A szokásos módszer még mindig működik, olcsón megvenni, drágán eladni. És bizony én magam láttam, hogy meg lehet találni a kínai gyártók között is azokat, akik minőségi termékeket gyártanak méghozzá kedvező áron.

A cikket vendégszerző írta: Csépe Gábor a MinnerAkadémia kínai import szakértője, oktatója, aki a vállalkozásaiban nap mint nap foglalkozik kínai termékimporttal, sőt saját márkás termék gyártásával.

Kínai import, kínai termékek gyártása, forgalmazása – ez a 7 dolog, ami biztosan foglalkoztat:

  1. Nyelvtudás
    Szerencsére nem kínai, hanem alapszintű angol nyelvtudás szükséges. Ennél magasabb szint nem feltétel, azonban abszolút előny! Teljesen alap szintű angol tudás nélkül, Google Translate-tel viszont lebeszélnék mindenkit erről, ez annyira megnehezítené az ügymenetet.
  2. Pénz
    Már nem szükséges konténeresével vásárolni ahhoz, hogy kiszolgáljanak. Drasztikusan lejjebb esett az utóbbi években a belépési küszöb. Ez terméktől függően pár százezer és néhány millió forint között van. Írd be a terméked nevét a www.alibaba.com-ra és nézd meg a min. order mennyiségeket (minimális rendelési mennyiség). A nagyságrendről kapsz itt egy képet.
  3. Kockázattűrő képesség
    Nem csap be a kínai? Nem lopja el a pénzem?
    Ők nem lehúzni akarnak, hanem eladni, minél többet. A kulturális különbségek miatt azonban a nem megfelelő szűrés, kommunikáció és ellenőrzés miatt lehetnek kellemetlen meglepetések. Ezek megelőzésére és arra, hogy azt kapjuk amit szerettünk volna, pontos útmutatót ad a kurzus. Továbbá a pénzünk biztosítására is van mód, nem fog csak úgy elveszni a Távol-Keleten.
  4. Komoly érdeklődés
    Amennyiben nem tudod biztosan, hogy számodra jó lenne-e ebbe a dologba belevágni, úgy inkább azt javaslom, hogy még várj vele. Ebbe komoly munkát kell majd beletenni, át kell menni tűzön-vízen, pláne egy saját márkás termékfejlesztésnél. Ha nem ilyen vagy, akkor ez nem Neked való!
  5. Vállalkozói tapasztalat
    Ez valójában nem kizáró tényező. Azonban ha nagyon-nagyon friss vagy a vállalkozói világban, akkor azt javaslom, hogy jól gondold át, kell-e ez már most neked?! Ne csak a lendület vigyen!
  6. Idő
    “Lesz nekem erre időm?” merülhet fel benned a kérdés. “Biztos ne bízzam rá inkább egy profi beszerző cégre?”
    Bizonyos esetekben inkább ezt javasolnám. Ők ellentétben Veled, sokszor csináltak már ilyet. Sok dologra gondolnak, amire Te még nem. Valamilyen eredménye biztos lesz, az is lehet hogy számodra megfelelő (vagy most annak tűnik). Ha csak egyetlen egyszer van szükséged árura a Távol-Keletről, akkor talán jobb is, ha nem ásod bele magad. Azért persze ne lepődj meg, ha nem teljesen minden úgy lesz, ahogy szeretnéd, pláne nem elsőre! Miért? Nagyon egyszerű. Ők (a beszerző cég) nem Te vagy. Még egy emberen kell átmenjen az információ. Mint amikor egymás fülébe kellett suttogni az általános iskolában egy szót. Minél több gyereken ment át az adott szó, annál jobban torzult vagy veszett el az információ. Itt ugyanez a helyzet. Amennyiben hosszú távon tervezel a távol-keleti importtal kapcsolatban, és azt akarod, hogy több maradjon a zsebedben, plusz közvetlenebb legyen a kapcsolat közted és a beszállító között, akkor csináld magad!
  7. Biztosan nem kell kiutazni Kínába ahhoz, hogy rendben menjenek a dolgok
    Nem feltétel, pláne nem az elején. Egy ilyen út idő és pénzigényes. Minden megoldható az interneten, árajánlatkérés, szűrés, mintaküldés-rendelés, biztosítás, fizetés, szállítás, vám (ez úgyis az EU-ban történik már). Sokszor az interneten mi jobb partnereket találunk, mint a nagy kínai és hongkongi kiállításokon. Ez persze nem jelenti, hogy azokat nem lenne eredményes látogatni, a későbbiekben pedig a személyes találkozás a kinti kapcsolattartókkal való viszony elmélyítésében nagyon hasznos!

Belevágnál a kínai termék kereskedelembe? Importba, vagy gyártásba? Akkor ez a Kínai Import tudásanyag kell neked. 6 órányi videó, arról mit-hogyan kell tenned! Kattints ide! Egy olyan szakértő tartja a képzést, aki saját maga is csinálja nap mint nap a kínai importot.

Kapcsolódó cikkek:

Fotó: Envato License

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Vendégszerző
Szakértőket hívunk, hogy még hitelesebb információkat kapj különböző területekről. Ezt a cikket egy vendégszerző írta, de természetesen átment a Minner rostán, így a leghasznosabb információkat kapod most is.

Instant posztok

MinnerInstant

Több weboldal üzemeltetőiként mi is kiemelten fontosnak tartjuk a biztonsági mentéseket, hiszen gyakran van rá példa, hogy pillanatok alatt beüt a krach, és rengeteg munkaórányi anyag válhat semmivé a másodperc törtrésze alatt. Ha nincs viszonylag friss, visszaállítható mentésed, nagy eséllyel építhetsz vissza sok mindent a nulláról, vagy egy olyan régi állapotról, ami rengeteg kapacitásodat emészti fel feleslegesen.

Az alábbi eszközöknél mindenképp szentelj nagy figyelmet a biztonsági mentésre, lehetőleg minél gyakrabban:

  • Weboldal, webshop, bővítmények, stb.
  • Szerverek, adattárolók
  • Telefon, számítógép, tablet stb.

Légy előrelátó, kíméld meg magad az elkerülhető bajlódásoktól!

MinnerInstant

Jelen küldetést különösen ajánljuk olyan vállalkozásoknak, ahol a munkatársaknak egész nap beszélniük, egyeztetniük kell egymással. A cégek belső kommunikációjukhoz leginkább telefont és email-t használnak, de gyakran előfordul a Messenger vagy Whatsapp / Viber alkalmazása is. Ezen applikációkkal csupán az a gond, hogy végeláthatatlan üzenetváltások születnek, ráadásul a csoportbeszélgetésekben sokan nem is érintettek egy-egy megbeszélnivalóban, így gyakran némítják is az értesítéseket, a nekik címzet, fontosabb üzeneteket is figyelmen kívül hagyják.

A Slack.com ezekre a problémákra kínál megoldást:

  • Míg az email-nél véget nem érő láncokon kereshetsz vissza egy-egy fontos információt, a Slack-nél minden projektedhez külön, dedikált csatornát tudsz létrehozni, így hamar megtalálod, amit keresel.
  • A Slack valahol az email és a Messenger között áll: lendületesen és gyorsan történik az üzenetváltás, de átlátható marad később is.
  • Míg az email-nél lemaradhat egy-két fontosnak vélt személy, a Slack adott csatornáiban mindenki látja az üzenetváltásokat, így későbbi konfliktusokat is el lehet vele kerülni.

De hogy kínáljunk más alternatívát is, a projektmenedzsment szoftvereken (pl. ClickUp, Trello) belül is tudsz egyeztetni, feladatokat létrehozni, ezekhez személyeket társítani, ráadásul a folyamatokat is nyomon tudod majd követni. Ha pedig nagyon ragaszkodnál a Messenger alapú üzenetváltásokhoz, a Facebook Workplace szolgáltatását érdemes lehet kipróbálnod.

MinnerInstant

Mindig csak azok a fránya kifogások… Mivel ma már sokkal tudatosabbak vagyunk – főleg az online vásárlásoknál -, sokszor „kifogásokat” keresünk, hogy lebeszéljük magunkat egy olyan termékről, amely izgatja ugyan a fantáziánkat, de nem vagyunk benne biztosak, hogy jó befektetés lesz-e, vagy megtérül-e a befektetett összeg. Biztosan te is hallottál már a saját látogatóidtól, vásárlóidtól, vagy pletykákból különböző vásárláskerülő érveket. Na de mit tudsz tenni ez ellen vállalkozóként?

Szedd össze, hogy milyen kifogásokat kereshet a te termékednél / szolgáltatásodnál egy látogató! Miután ez megvan, próbálj meg minél erősebb érveket kitalálni a kifogás ellen! Pl. egy törékeny terméknél felmerülhet az a kifogás, hogy biztosan összetöri majd a futárszolgálat, mire te érvelhetsz azzal, hogy gondosan becsomagolod minden termékedet, így emiatt nem kell aggódnia.

Ha ezzel is végeztél, építsd be ezeket a termékelírásokba, de használhatod a kommunikációdban is! Ha beválik, magasabb konverziót érhetsz el, de ha mégse lenne sikere, bizonyos tesztidőszak után egyszerűen csak eltávolítod a termékleírásból, így egyáltalán nincs veszítenivalód!

Mi is alkalmazzuk a kifogáskezelést a MinnerAkadémián, például a Személyes konzultációnál vagy a Marketing kampánykészítés minikurzus leírásában.

MinnerInstant

Április 26 óta vezették be az iOS 14.5 frissítést, ami lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy blokkolják az ő követésüket. Az applikációk egyesével megkérdezik, hogy engedélyezi-e a felhasználó, hogy követhesse a tevékenységét az adott applikáció. Ez a Facebooknak a legnagyobb érvágás. Az alábbi képen látod, hogy mit kérdez meg a felhasználótól, mit kell kötelezően kiírnia. És ha ott rányom a felhasználó a tiltásra, ott bizony az tiltva is lesz Na, de mennyien nyomkodnak a követést mellőzésére? A Wall Street Journal riportja alapján az iPhone-osok 67%-a tiltja a követést.

Idén júniusban az iPhone-on megjelenő hirdetésekre költött összeg egyharmadával csökkent, míg Androidon az összes reklámra költött pénz tíz százalékkal nőtt. És akkor mire költik a maradék pénzt? Egyrészt egyre több cég kezdi el a TikTok reklámot (még igazi vadnyugati helyzet van ott, olcsó), másrészt szponzorált cikkeket, tartalmakat vesznek. Utóbbi információk saját gyűjtés (hova költi), körbeszondáztam több Minner vállalkozót is.

Az iOS 15 még szigorúbb dolgokat hoz, ami megnehezíti majd a követést. Például az e-mailben érkező követőkódokat is szűri.

Az Android-ra ősszel jönnek a fentiekhez hasonló blokkolások, de ott eltart jövő tavaszig, míg mindenhol lefrissül.

Fel kell kötnie a marketingeseknek a gatyát! Konverzióoptimalizálás egyre nehezebb, webáruházaknak is nehezebb lesz a marketing. Lehet ez fogja megerősíteni majd az affiliate marketinget? Most lehet majd jó alternatíva lehet. Ez a piacteremnek jó hír, amit most indítunk, tudod aminek haladását élő esettanulmányként mutatom be. Vállalkozás indítás: Piactér születik üzleti esettanulmány

Forrás: www.wsj.com, Index

MinnerInstant

Száz nap után szerdán újra felvonta a horgonyt az Ever Given konténerszállító hajó, miután a japán tulajdonosvállalat és a biztosítók megegyeztek a Szuezi-csatornát működtető hatósággal a kompenzációról. Az Ever Given márciusban hat napig vesztegelt a Szuezi-csatornában, miután megfeneklett. A több mint 200 ezer tonna kapacitású konténerszállító észak felé, a Földközi-tenger irányába indult útnak – írja az MTI.

A Szuezi-csatorna Hatóság (SCA) kezdetben 916 millió dollár kompenzációt követelt a mentési műveletekért és a kieső bevételekért, amelyet később 600, végül pedig 550 millió dollárra csökkentett. 18 300 konténer van a hajón. Egyiptom a pénzügyi kártérítésen kívül egy 75 tonnás kapacitású vontatóhajót kap az Ever Given tulajdonosától.

Forrás: Index

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek