A fotelből nézheted végig, hogy bejön e az új szolgáltatásom – 4. rész

Bármilyen termék, szolgáltatás reklámozásánál hasznos a remarketing. Az a lényege, hogy olyanoknak tudsz reklámozni, akik már jártak a weboldaladon, vagy a honlapod valamelyik oldalán. Észrevetted már, hogy sokszor követnek téged a reklámok? Pl. elromlott a laptop töltőd, rákeresel a googleban, és az azt követő hetekben biztosan többször is találkozol laptop töltő reklámmal. Először nézzük meg a mi a remarketing (vállalkozó szemszögéből):

  • Egy kódot helyezel el a weboldaladba, pl. a Google Adwords, vagy Facebook kódot
  • Ez összegyűjti azokat, akik jártak a weboldaladon (pl. hirdettél előtte, sokan jártak a weboldaladon)
  • Később őket is megtudod célozni reklámmal, így már olyanok előtt jelenik meg a hirdetésed, akik érdeklődést mutattak a szolgáltatásod iránt. (pl. webshopod van, és azokra hirdetsz, akik a kosárba betették a terméket, csak nem vették meg…)

Érted már? Ez egy jó eszköz, főleg úgy, ha tényleg jól használod ki. A héten találkoztam egy illetővel, aki azt mondta magáról, hogy ismert marketing szakember (bevallom figyelem a piacot, de nem halottam előtte róla 🙂 ). Erre össze vissza beszélt a remarketingről, és azt mondta alacsony konverzió jön például webshopokra. Sajnáltam is szegény ügyfeleit, sajnos itt tart a szakma, vagy is ott, hogy nem látják át az egyes marketing eszközöket, lépéseket, magát azt, hogy mit-miért-hol-hogyan kell használni. Pedig a remarketing a legjobb eszköz arra, hogy amikor a vevő eljut addig, hogy vásárolni akar a mi termékünkhöz, szolgáltatásunkhoz hasonlót, akkor mi jussunk eszébe! 

Én mire használom?
Ha valaki NEM tölti ki az űrlapomat a hirdetéseimnél, akkor valószínű még kell neki valami extra, valami ami átlendíti őt, és fel akarja venni velem a kapcsolatot. Erre jó a remarketing, akik látták a promó anyagaimat, ők fognak látni remarketing reklámot később. Többször is észrevettem már, hogy amint megtalálom azt a pluszt, máris ügyfél lesz az érdeklődőből. Erre jó példa a következő Facebook posztom:

Hangyafingnyin múlik a siker?
========================
Inkább sok apróságon. Egyet jegyezz meg: Minden leendő ügyfélnél van egy pont, amikor azt mondja, oké nekem kell a te szolgáltatásod, terméked… A legnehezebb eltalálni mi az a pont, mikor, mitől…
Itt van ez az új szolgáltatásom, amiről még “esettanulmányt” is vezetek.
Szépen lassan költök is rá. Jönnek a leadek, fel is dolgozom őket, ügyfél is lett már belőle. És mi történt tegnap? Eszembe jutott az a gerillamarketing akcióm, amit a HVG.hu is lehozott. Gondoltam belinkelem. Hátha valakire hat. Szerinted hatott? Naná! Jött egy erős lead (érdeklődő) persze csak egy, de megérte? Naná! Nála ez jelentette azt, hogy oké nekem kell az, amit csinálsz
Mennyi ilyen sztorit tudok. Van aki gondolkodik,
“hm majd ráírok valamikor…” Aztán jön valami shot, valami impulzus éri. Na ez volt tegnap a gerillamarketinges poszt.

Tudtátok, hogy egy "gerillamarketing" akciómat lehozta a HVG.hu? Anno emiatt a cikk miatt lett több ügyfelem is 🙂 Épp…

Közzétette: Minner – 2015. szeptember 22., kedd

Ezt vésd az eszedbe, amikor a saját vállalkozásodat építed! Türelem, türelem!
Vágj bele az egyik ötletbe! 105 üzleti ötlet vár rád!
Ezt Facebook posztom ide kattintva tudod lájkolni!

A HVG-s cikket egy az egyben be is reklámoztam 2 forintba került egy érdeklődő. Persze a HVG-re mentek rá, de a remarketing adatbázisomra így alig kell pár száz forintot költenem, és jött is új érdeklődő. Úgy, hogy először rákattintott a HVG-s cikkre, majd a blogra, és úgy az űrapot tartalmazó oldalamra. Na aki ezen végig megy, azt tudja mit akar :), és persze erős, potenciális érdeklődő lett.

A vállalkozásod elindításánál te is el tudod ezt érni. Én a 80/20-as szabályt alkalmazom a hirdetéseknél. Tehát 80%-ban új érdeklődőkre költök, a reklám büdzsé 20%-ából pedig remarketingelek azokra, akik olvasták a tartalmaimat (jah igen én csak ilyenekre viszem őket, vagyis cikkekre, blogbejegyzésekre, ahol általában van egy-egy felhívás, vagy űrlap, hogy vegyék fel velem kapcsolatot).

Olvasd el a vállalkozás ötleteket, és vágj bele te is, Tudod bármi kérdésed van, fordulj hozzám (pl. info@minner.hu, vagy Minner Facebookján chat üzenetben.)

A cikksorozat további részei:
A fotelből nézheted végig, hogy bejön e az új szolgáltatásom – 1. rész – A szolgáltatás, a kezdet
A fotelből nézheted végig, hogy bejön e az új szolgáltatásom – 2. rész – Mennyit költök reklámra
A fotelből nézheted végig, hogy bejön e az új szolgáltatásom – 3. rész – Mit mondok a telefonba
A fotelből nézheted végig, hogy bejön e az új szolgáltatásom – 4. rész – Remarketing
A fotelből nézheted végig, hogy bejön e az új szolgáltatásom – 5. rész – Túl sok érdeklődő, név választás

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek