A fotelből nézheted végig, hogy bejön e az új szolgáltatásom – 4. rész

Dátum

Megosztás

Bármilyen termék, szolgáltatás reklámozásánál hasznos a remarketing. Az a lényege, hogy olyanoknak tudsz reklámozni, akik már jártak a weboldaladon, vagy a honlapod valamelyik oldalán. Észrevetted már, hogy sokszor követnek téged a reklámok? Pl. elromlott a laptop töltőd, rákeresel a googleban, és az azt követő hetekben biztosan többször is találkozol laptop töltő reklámmal. Először nézzük meg a mi a remarketing (vállalkozó szemszögéből):

  • Egy kódot helyezel el a weboldaladba, pl. a Google Adwords, vagy Facebook kódot
  • Ez összegyűjti azokat, akik jártak a weboldaladon (pl. hirdettél előtte, sokan jártak a weboldaladon)
  • Később őket is megtudod célozni reklámmal, így már olyanok előtt jelenik meg a hirdetésed, akik érdeklődést mutattak a szolgáltatásod iránt. (pl. webshopod van, és azokra hirdetsz, akik a kosárba betették a terméket, csak nem vették meg…)

Érted már? Ez egy jó eszköz, főleg úgy, ha tényleg jól használod ki. A héten találkoztam egy illetővel, aki azt mondta magáról, hogy ismert marketing szakember (bevallom figyelem a piacot, de nem halottam előtte róla 🙂 ). Erre össze vissza beszélt a remarketingről, és azt mondta alacsony konverzió jön például webshopokra. Sajnáltam is szegény ügyfeleit, sajnos itt tart a szakma, vagy is ott, hogy nem látják át az egyes marketing eszközöket, lépéseket, magát azt, hogy mit-miért-hol-hogyan kell használni. Pedig a remarketing a legjobb eszköz arra, hogy amikor a vevő eljut addig, hogy vásárolni akar a mi termékünkhöz, szolgáltatásunkhoz hasonlót, akkor mi jussunk eszébe! 

Én mire használom?
Ha valaki NEM tölti ki az űrlapomat a hirdetéseimnél, akkor valószínű még kell neki valami extra, valami ami átlendíti őt, és fel akarja venni velem a kapcsolatot. Erre jó a remarketing, akik látták a promó anyagaimat, ők fognak látni remarketing reklámot később. Többször is észrevettem már, hogy amint megtalálom azt a pluszt, máris ügyfél lesz az érdeklődőből. Erre jó példa a következő Facebook posztom:

Hangyafingnyin múlik a siker?
========================
Inkább sok apróságon. Egyet jegyezz meg: Minden leendő ügyfélnél van egy pont, amikor azt mondja, oké nekem kell a te szolgáltatásod, terméked… A legnehezebb eltalálni mi az a pont, mikor, mitől…
Itt van ez az új szolgáltatásom, amiről még „esettanulmányt” is vezetek.
Szépen lassan költök is rá. Jönnek a leadek, fel is dolgozom őket, ügyfél is lett már belőle. És mi történt tegnap? Eszembe jutott az a gerillamarketing akcióm, amit a HVG.hu is lehozott. Gondoltam belinkelem. Hátha valakire hat. Szerinted hatott? Naná! Jött egy erős lead (érdeklődő) persze csak egy, de megérte? Naná! Nála ez jelentette azt, hogy oké nekem kell az, amit csinálsz
Mennyi ilyen sztorit tudok. Van aki gondolkodik,
„hm majd ráírok valamikor…” Aztán jön valami shot, valami impulzus éri. Na ez volt tegnap a gerillamarketinges poszt.

Tudtátok, hogy egy "gerillamarketing" akciómat lehozta a HVG.hu? Anno emiatt a cikk miatt lett több ügyfelem is 🙂 Épp…

Közzétette: Minner – 2015. szeptember 22., kedd

Ezt vésd az eszedbe, amikor a saját vállalkozásodat építed! Türelem, türelem!
Vágj bele az egyik ötletbe! 105 üzleti ötlet vár rád!
Ezt Facebook posztom ide kattintva tudod lájkolni!

A HVG-s cikket egy az egyben be is reklámoztam 2 forintba került egy érdeklődő. Persze a HVG-re mentek rá, de a remarketing adatbázisomra így alig kell pár száz forintot költenem, és jött is új érdeklődő. Úgy, hogy először rákattintott a HVG-s cikkre, majd a blogra, és úgy az űrapot tartalmazó oldalamra. Na aki ezen végig megy, azt tudja mit akar :), és persze erős, potenciális érdeklődő lett.

A vállalkozásod elindításánál te is el tudod ezt érni. Én a 80/20-as szabályt alkalmazom a hirdetéseknél. Tehát 80%-ban új érdeklődőkre költök, a reklám büdzsé 20%-ából pedig remarketingelek azokra, akik olvasták a tartalmaimat (jah igen én csak ilyenekre viszem őket, vagyis cikkekre, blogbejegyzésekre, ahol általában van egy-egy felhívás, vagy űrlap, hogy vegyék fel velem kapcsolatot).

Olvasd el a vállalkozás ötleteket, és vágj bele te is, Tudod bármi kérdésed van, fordulj hozzám (pl. info@minner.hu, vagy Minner Facebookján chat üzenetben.)

A cikksorozat további részei:
A fotelből nézheted végig, hogy bejön e az új szolgáltatásom – 1. rész – A szolgáltatás, a kezdet
A fotelből nézheted végig, hogy bejön e az új szolgáltatásom – 2. rész – Mennyit költök reklámra
A fotelből nézheted végig, hogy bejön e az új szolgáltatásom – 3. rész – Mit mondok a telefonba
A fotelből nézheted végig, hogy bejön e az új szolgáltatásom – 4. rész – Remarketing
A fotelből nézheted végig, hogy bejön e az új szolgáltatásom – 5. rész – Túl sok érdeklődő, név választás

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!