A márkám tartott egyben, a Minner

Pár napja egy vállalkozó ismerősöm kérdezte, hogy miként tudok kitartani ennyire a vállalkozásom mellett és a szememet a pályán tartani, motiválni magam, hogy nap mint nap ezt csináljam. Persze onnan jött a kérdés, aki az utóbbi években vállalkozásról-vállalkozásra ugrált. Amivel nincs is baj, hiszen keresni kell az utunkat, de ha megtaláljuk úgy bele kell állni, mint a … mint én a Minnerbe! Azzal, hogy márkát kezdtem építeni a legjobb döntést hoztam. Tehát az egyik válaszom a kérdésre az volt, hogy amint úgy tekintettem a Minnerre, mint egy márka és ez hozott egy fix pontot az üzleti karrieremben.

Az állandóság – a fix pont

Már több mint 5 éve indult el a Minner, mint márka, mint üzleti oldal. És most ne várd, hogy valami bullshit tippel és leírással jövök, hogy célt tűztem ki, meghatároztam a Minner misszióját, a márka arculatát… és hasonló használhatatlan dolgok… Dehogy is! Hiszen nem ezeken múlik!

Benne élek a márkában, mindenhol körülvesz. Mintha lenne egy tárgyam.

Mikor jöttem rá, hogy ez egy márka? Első másodpercben, hiszen alapból az volt a cél, hogy indítok egy vállalkozást, ami akár nélkülem is egyszer majd menni fog. Azt tapasztaltam az utóbbi évben, hogy mind a vevőknek, olvasóknak, ügyfeleknek és mind nekem is egy fix pont lett a Minner mint márka. Tudod olyan, amit ha kimondasz tudják mi ez, tudják mit várhatnak, mint kapnak.

Az állandóság az, ami minden oldalon segítette a márkaépítést:

  • A márka közössége (olvasók, ügyfelek). Na ez érdekes! Meghatározhattam volna az elején a buyer personat és beleülni. Elmondok egy érdekességet: A Minner célközönsége az 5 év alatt legalább 3-szor változott. És nem csak én vagyok így ezzel, például a McDonald’s is, nekik néhány éve, sőt náluk régiónként más! Tehát közben figyelni kellett. Az, hogy következetesen posztoltam (nem volt olyan, hogy: Egy hónapja eltűntem kicsit, de…), hogy folyamatosan tudták, hogy Minner-re ha felegyek történik valami. Van valami új dolog, hogy következetesen működik a márka. Ez óriási eredményt hozott.
  • Saját munkámat, motivációmat. Olyan ez mint a Jediknél az erő. Szóval érzem, hogy velem van valami, ami megfoghatatlan. Ez nálam a Minner. Az életem szerves része lett, és nem azért, mert van egy vállalkozásom és azt egyengetem. Például 3 hónapja jött egy felvásárlási ajánlat de én nemet mondtam. Ez én akarom csinálni! 30%-át akarták utána megvenni, arra pedig azt mondtam a pénz kevés, mit csináljuk azzal?! Mármint annyit nem volt érdemes semmibe beletenni, nem nőtt volna jobban a cég. (A teljes felvásárlási ajánlat 110 millió forint volt).

Bekerülni az emberek rutinjába!

A márkaépítésnél persze fontos az arculat és hasonló kis apróságok is, de a legfontosabb az, hogy az emberek, a vásárlók rutinjába be tudj kerülni. Nem a mindennapjaiba, nem minden rutinjába, hanem ahhoz a tevékenységhez kapcsolódóan, ami a márkádhoz szorosan kapcsolódik. Nálam ez az üzlet, vállalkozás fejlesztés, marketing.

Az adott dolog, tevékenység rutinjába beletartozásnál tehát el kell érned, hogy a márkád eszébe jusson. Ha nem jutsz eszébe még nem jó a márkaépítésed. Vagyis úgy fogalmazok, hogy a célközönséged 10-20%-ánál nem jutsz az eszükbe, akkor még dolgoznod kell rajta. A közösségi oldalaknak hála már könnyebb a márkaérzést kialakítani, de mélyebben csak akkor tudod, ha

  • Többször meg tudják vásárolni a termékedet a vevők (Nincs rá mód? Nem tudod elérni? De mindig van rá! Termékfejlesztés kell neked!)
  • Bár ritkábban tudják megvásárolni, de többször használják a termékedet, szolgáltatásodat. Tehát többször “érintkeznek” vele. (pl. iPhone)

Mi ezekben a közös? Hát az érintkezés! Minél többször érintkezik a célközönséged, vevőid a termékeddel, szolgáltatásoddal, annál jobban kialakul benne a márkaérzés. Ahogy fenn írtam a rutinjába bele kell kerülnöd! Kell az arculat, meg persze jó, ha az embernek van missziója és hasonló nyalánkságok, de nem azon múlik!

És a megkülönböztetés? Mennyiszer hallod igaz! Persze fontos, de most őszintén, nem máshogy csinálod mint más, hiszen azért vállalkozol? Az annyira ösztönösen jön, persze rá kell készülni, foglalkozni kell vele, te miben vagy más, de valahogy egyes dolgokat máshogy valósítjuk meg. Tehát adott vállalkozást.

Számok kellenek és mond mit csináljak!

Én azért szeretem, hogy a Minner egy márka lett, mert megkönnyíti az eladásokat, és hosszú távon könnyebbé teszi a vállalkozás működtetését, sokkal kiszámíthatóbb a bevétel. Nem kell magyarázni, nem kell annyit salelni. Teszteltem? Naná! Mindent szeretek mérni. Az utóbbi 2 hónapban a márkának köszönhetően jött az árbevétel minimum 43%-a. Honnan mértem ezt le? Ez azokból a vásárlásokból számoltam, amik úgy jöttek, hogy nem kapcsolódott hozzájuk reklám. A minimum azért is van ott. mert a többi értékesítésnél, vagyis a fizetett hirdetéseknél is sokat nyom a latba, hogy a Minner.

A legjobb érzés, amikor úgy adsz el, hogy amúgy 0 Ft-ot költöttél. Persze van benne 5 év munka, és volt hirdetés de a pillanat, amikor látod a bejövő vásárlásoknál, hogy: hééé de hát ezt nem is hirdettem!

És még milyen számok vannak a márkaépítéssel kapcsolatban 15 tény márkaépítéssel kapcsolatban. Statisztikák, számok, adatok

Mit csinálj, hogyan kezdd el a márkaépítést? Erről itt írok Márkaépítés lépései, folyamatai. Brandépítés hozza el a céged következő szárnyalását!

Köszi, hogy olvasol! Gyere vissza többször is! Sikeres 2020-at!