Idén is megválasztotta a Pantone az év színét. Ez a képen is látható Living Coral lett. Élénk és életigenlő narancs egy kis arany felhanggal, ahogy a cég ír az árnyalatról. Na, de mi ez az év színe dolog? Miért csinálják?
A Pantone és a színek
1963-tól indult a cég karrierje. Lényegében ők teremtették meg a nyomda- és grafikai ipar, valamint a divat számára a nemzetközi színrendszereket. Az árnyalatokhoz számokat rendelt, mellyel így egységes lett a színpaletta és megkönnyítette az előbb említett szektorok munkáját. Még mindig „tesznek bele” új árnyalatokat.
Az év színe egy ügyes marketingfogás
A 2000-es években indult el ez a marketing fogás. Lényegében egy-egy árnyalatot kiemelnek, és egy évig többet foglalkoznak vele. Az év színét előszeretettel használják a divatiparban, vagy különböző kiadványokban. És természetesen a cég kihasználja, hogy így minden évben írnak a média oldalak az év színéről. Ez tehát márkaépítés célt szolgál.
Tipp: Neked is lehet hasonló megoldásod
Többen használják itthon is, hogy valamit megválasztanak. Például a Shoprenter is megválasztja az év webshopját. Tehát a kérdés az, hogy a te szektorodban mik közül lehet valamit megválasztani? Most, hogy írom eszembe jutott valami. Így lehet meg is érted a gondolat menetem. Én már évek óta az adott év vállalkozás ötleteit, üzleti trendjeit nevezem meg. Ehhez például kell még idő, míg több helyen is megjelenik, kb. 2020-ban érem el, hogy több média is írjon róla.
De például megtehetném, hogy kiválasztok egy adott rész területet mondjuk a marketingből és azt mondom, hogy 2019 a marketingben a chatbot éve (most csak egy példa). Ilyenkor erről cikkeznék többet, erre vennék reklámcikket…
Te mit választanál meg az év …… címmel? Te milyen részterületet emelnél ki a jövő évre a saját piacodon? Ezekre kampányolj!
Tudtad, hogy a Minner-hez tartozik egy MinnerAkadémia nevű online videós oktató oldal? Olyan képzéseket találsz, amivel növelni tudod képességeidet, skilljeidet és még sikeresebb lehetsz! Nézd meg a képzéseket most! Kattints ide!