Amikor még Mark Zuckerberg is házalt a szponzoroknál. Ezt az anyagot, emailt küldték ki a leendő szponzoroknak.

A Facebook indulásakor nem özönlöttek még a reklámozók az oldalra, így nekik is értékesíteni kellett a reklámhelyeiket. Sőt, még az elején klasszikus bannereket adtak el, ekkor még nem volt hírfolyam. 2005-ben már 1,9 millió felhasználója volt havonta a közösségi oldalnak, és az alábbi ajánlatból kiderül, hogy 7 dollárt kértek minden 1000 megtekintésre (CPM). Mit tanulhatunk a Facebook első ajánlatából? Nézd meg először, hogy nézett ki, majd alatta olvashatod a továbbiakat:

Facebook First Proposal 4.18.05-page-001 Facebook First Proposal 4.18.05-page-002 Facebook First Proposal 4.18.05-page-003 Facebook First Proposal 4.18.05-page-004 Facebook First Proposal 4.18.05-page-005

Érdekesség a Facebook ajánlatából

Már akkor lehetett külön bannereket megjeleníteni például a párkapcsolati állapotra, kedvenc filmre, könyvre … beállított célcsoportokra. Ez azért érdekes, mert már akkor felismerte a Facebook, hogy a targetálási, célzási lehetőséget szeretik a reklámozók.

Ezt tanulhatod belőle

Bár 2005-ös ajánlat, de valljuk be, az USA mindig is előrébb jár marketing terén, mint mi idehaza. Nos a legfontosabb az, hogy megadja az ajánlat azokra a fő kérdésekre a válaszokat, hogy:

  • miért? – (why)
  • mennyiért?
  • hogyan? (hogyan juthat hozzá)

Erről már olvashattál a Minneren, mivel a weboldalad  felépítésénél is javasoltam, hogy ezek legyenek rajta az oldaladon (erről itt olvashatsz). Természetesen kellett az a speciális ajánlat is, hogy teljesen targetálhatóak voltak a reklámok. A fájlt Kevin Colleran töltötte fel a Dropbox fiókjába, aki ott volt az első 10 Facebook alkalmazott között.

Szeretnél még a marketingről többet olvasni? Akkor ezt a cikked neked írtam >>> Még több vevő kell! Még jobb marketingre van szükségem! Mit csináljak?

 

Forrás: BusinessInsider
Dropbox/Kevin Colleran

2021 -es vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem csak kezdőknek!

Iratkozz fel, hogy előbb megkapd! Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner 2021- es ötletekre!!

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!