Sűrün küldesz ki ajánlatokat? Egy biztos, igazi versenyelőnyöd lesz, ha használod a Droposalt. Miért mondom ilyen biztosan? Egyrészt régóta figyelem már a tevékenységüket, másrészt én is nagy híve vagyok a lenyűgöző ajánlatok készítésének, és saját méréseim alapján is, aki ezzel foglalkozik nagyobb eredményt ér el. És akkor itt van egy digitális eszköz, ami a PDF-ben, Wordben, vagy Canvában készített ajánlatokra köröket ver ez a Droposal.
Én úgy néztem, vizsgáltam a Droposal platformot, mint aki Canva-ban készít ajánlatot, lementi PDF-ben és akkor küldöm ki e-mailben. Nos mindig is figyeltem, hogy megfelelő szövegezésű, adattartalmú legyen, és igazán hatásos is volt. Azt kerestem, hogy vajon mivel tud többet a Droposal?
- A Droposalban az ajánlatok web alapon jönnek létre, ez pedig számos lehetőséget biztosít ahhoz, hogy olyan ajánlatokat lehessen létrehozni, ami ténylegesen növelni tudja az értékesítés eredményességét.
- A webes ajánlat formátumnak köszönhetően ki lépünk a statikus pdf keretei közül, mondhatjuk, hogy a statikus PDF-ek ideje lejárt – a Droposal automatikusan számol, kezeli a mértékegységeket, és valóban élő ajánlatokat hoz létre.
- Droposalban készült ajánlatok nem csak dizájnos sablonok, hiszen támogatja az árképzést, választható tételeket, kedvezményeket, ÁFA-kezelést, valutakezelést és összegzést. A Canva inkább szép dizájnokat készít, de nem üzleti logikát kezel.
- Opcionális tételeket is be tudunk rakni az ajánlatba. Az ügyfél döntheti el, hogy kell-e neki a termék vagy sem. Lényegében helyetted értékesít a szoftver.
- Reszponzív az ajánlat, így mobilon is kényelmesen meg lehet nézni, egy gombnyomással el tudja fogadni az ajánlatot az ügyfél. (A PDF jó, de néha mobilon szörfözni kell az ujjal, hogy lássuk a teljes szöveget)
- Előre létrehozott sablonok, és a különböző tartalmi elemek segítségével pillanatok alatt el tudjuk készíteni az ajánlatunkat, amit aztán saját sablonként is elmenthetünk. Következő ajánlat akár pár perc alatt is el tud készülni.
- AI Asszisztens segítségével tovább gyorsíthatjuk az ajánlatkészítés és az ajánlat testreszabásának a folyamatát.
- Értesítést küld, amikor megnyitották az ajánlatunkat, sőt még azt is követhetővé teszi, hogy hányszor és mennyi ideig nézték meg az ajánlatot. További mérési adatokat is látunk.
- Képeket, gif-eket és videókat is be tudunk rakni, így egy interaktív ajánlatot kapunk.
- Egyre több külső integrációjuk van, amivel hatékonyabbá lehet tenni a munkát pl MiniCRM, Unas és egyéb integrációk, ezen felül több brandet, felhasználót is kezel egy fiókon belül.
- Ajánlatok státuszának nyomonkövetése, vezetése (Kanban táblázatban is láthatod)
- Automatikus utánkövetés. Lehetőségünk automatikus emlékeztető e-mailek beállítására, vagy akár egy teljes email sorozatot is be tudsz állítani. A Canva és társai inkább marketing grafikákra van kihegyezve, nem értékesítési folyamatokra.
Próbáljuk ki!
A Droposal ajánlatkészítőt ide kattintva éred el.
Ahogy látod a főoldalon elég sok gomb utal arra, hogy PRÓBÁLD KI, így kattintsunk rá az egyikre!


Az e-mail-es megerősítés után van néhány kérdés a vállalkozásunkkal kapcsolatban, sőt még a logónkat is megtalálja a rendszer, ha beírjuk a weboldalunkat, izgalmas funkció (de fel is tölthetjük megfelelő formátumban)

Ezután sablonok könnyítik meg, hogy gyorsabban átlásd hogyan kell használni az ajánlatkészítő rendszert. A további sablonjaink alatt pedig több mint 30 előre létrehozott ajánlat sablon rejtőzik különböző iparágakra szabva.


Miután kiválasztottuk a számunkra ideális sablont, első lépésként a partner adatait kell megadni. Itt be tudunk húzni korábban megadott partneradatokat is, akár magánszemélynek, akár jogi személyiségnek fogod küldeni.
Itt lehet beálltani még határidőt, de akár el is rejtheted, tovább a nyelv és deviza beállításra is itt van lehetőség (alapbeállítás a magyar és a forint).

Ezután egy drag and drop szerkesztőt kapunk. Itt hívnám fel a figyelmed az egyedi mezőkre pl.: {kontakt-nev}, {ceg-nev} , ami segíti, hogy valóban gyorsítsd majd az ajánlat készítést. Meg kell szokni, de nem ördöngösség, széles körben használják a Droposalt.


A + jellel hozzá tudunk adni újabb szakaszokat, ha szeretnénk képeket, vagy plusz magyarázó szöveget hozzátenni, de akár még videó is beágyazható.

A Tartalom könyvtáron belül pedig további előre összerakott tartalmi elemeket találsz, amelyeket egy gombnyomással be tudsz illeszteni az ajánlatodba.


Az ajánlat tételeinél manuálisan is hozzá tudunk adni tételeleket, vagy korábban az általunk beállítottakat is hozzá tudjuk adni.
Az ajánlat végén hozzá tudunk adni Elfogadom gombot is, de az ajánlatnál felül is el tudja fogadni az ügyfél, vagy ha jelzi felénk, akkor mi magunk billentjük át a státuszát. A Droposalban vezetni tudod a státuszokat, rögzíteni a folyamatot.

A jobb felső sarokban rá tudunk kattintani az előnézetre (kis szem ikon), vagyis azt látjuk, amit majd az ügyfelünk, partnerünk is fog.

Kattintsunk a tovább gombra, majd élesítsük az ajánlatot.

Ezután el tudjuk küldeni az ajánlatot e-mailben a rendszeren belülről, vagy kimásolni a linket.
Lehetőségünk van saját domain címet is beállítani, így az ajánlatunk pl. az ajanlat.domainneved.hu oldalon is futhat.

A Droposal felhasználói felületen láthatjuk az adott ajánlat életútját. A státuszt én állítottam kiküldöttbe manuálisan, ha a rendszer küldi e-mailben értelemszerűen maga átbillenti a státuszt. És itt követhetjük azt is, hogy mikor nyitották meg, hányszor, sőt mennyi ideig nézték, mennyiszer nyitották meg.

Továbbá e-mail értesítést is kapunk a megtekintésről:

Az említett státuszkövetésnél akár ilyen kanban nézetben is látjuk az ajánlatokat, az alapbeállítás a lista nézet. .

Ha megnyitjuk a baloldali menüsávot, akkor láthatod a további funkciókat, beállítási lehetőséget.

Innen már nem kell sok képzelőerő, hogy mire tudjuk használni, és ahogy látod egy klassz irányítópult funkciót is kapunk benne motiváló adatokkal, amikor már aktívan használjuk a platformot.
De milyen legyen a jó ajánlat? Ezzel foglakozunk majd a legközelebbi cikkben. Most kattints ide és próbáld ki te is, nézd át magad a funkciókat!