Az a helyzet, hogy megint egy magyar termék helyett egy amerikai futott be

Sokan okos zuhanynak hívják azt a megoldást, amivel spórolhatunk a vízfelhasználásunkon zuhanyzás közben. Én 1 éve hallottam először róla, amikor egy startup rendezvényen egy magyar srác elmesélte milyen projekten dolgoznak. Ez a projekt, és egyben termék is 5L nevet viselte (5Litres). Láttam bent valamennyire a fantáziát, mert rengeteg helyre jó lenne, és a vízfogyasztást nem baj, ha visszafogjuk. Na, de ne menjünk ennyire előre.

Van elég víz a földön? Tudtad, hogy még a tudósok sem tudják pontosan? Kb. 1 éve az óceán alatt találtak nagy kiterjedésű vizet, igen olyat, amit fogyasztani is lehet. Persze a média riogat, mert ettől nézed, olvasod, hallgatod. Az nem lenne hír, hogy van elég víz…. Szóval az a helyzet, hogy sok vizet használunk el, de még mindig kerülnek elő új vízlelőhelyek, sokat nem is ismerünk, és persze az egyéb technológia sem elhanyagolható (sós vízből iható víz). Jó persze az okos zuhanyt úgy is a zöld felhasználók vennék, szóval akár még jó ötlet is lehet. Nézzük tovább.

Tehát a magyar projekt már régóta futja a köröket, itt-ott előadtak, megjelentek… A lényege, hogy 5 liter vízből le tudunk zuhanyozni. Ha jól tudom még startup versenyt is nyertek. Igen, jól olvasod, vannak ilyen versenyek, amik jók-jók, mert gyakorolhat az ember (előadni, prezentálni, meg kapcsolatokat szerezhet), akár befektetőket is szerezhet… Viszont versenyzésből nem lesz sikeres termék, és az 5L lehet, hogy elkésett? A weblapjukon is látom a sok-sok elismerést, nos bevétel nélkül ez annyit ér, mint a semmi. És akkor jött egy kihívó!

A Nebia a Kickstarter weboldalon közösségi kampányt indított, és sikert is ért el, mivel 2,8 millió dollárt dobtak össze a felhasználók. Szinte hasonló az 5L-hez. Szóval utóbbi befutott. Az egyik startup csoportban meg is védték az 5L-eseket, hogy nem ugyanaz a célpiac… Jót mosolyogtam magamban, mondhatjuk azt is, hogy ez elúszott. Persze nem azt mondom, hogy teljesen, mivel több termék is lehet ugyanazon a piacon, de így másodikként már nem érnek el elég sikert. A Nebia 299 dollárba kerül, még ilyen drágán is elkapkodták.

Jobban meg is néztem az 5L weboldalát. A célpiacaik között meglepődve találtam a hoteleket, mert nem látok fantáziát bennük. Maximum zöld hotelek vásárolnának ilyet, mivel a többi a vendéget akarja kiszolgálni. Na ne már, hogy a hotelben nem élvezhetem a pihenést, és minden szolgáltatást, jó hogy nem a vízen is spórolnom kelljen. Sajnos ilyen az ember. A tengerjáró hajókon eleve van olyan technológia, ami sós vízből állít elő iható vizet, szóval az is kilőve. Összefoglalva van piaca, de az elég szűk, és még a Nebia is beleszólt a sikeres előrelépésbe. Tanulság: Ne totojázz, ne húzd a dolgot, vágj bele. Amíg nem valósítod meg, az csak egy ötlet, hiába nyersz versenyeket, kitörölheted vele a ………..

Fotó: 5Litres

Kipróbált módszereket mutatunk be videókon keresztül. Ha ennyi mindent kapsz ingyen a Minneren, képzeld milyen izgalmas anyagok vannak a fizetős képzésekben! Nézd meg legújabb anyagainkat a MinnerAkadémián! Kattints ide!
Avatar
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Ezen nagyot mosolyogtam, tényleg zseniális húzás! 1 eurót fektettek cégekbe egészen alacsony részesedésért cserébe, 500 startupba fektetett így be a Unicor VC kockázati tőke társaság. Viszont ezzel elérte, hogy többször is egy lapon említsék őket nagyobb tőketársaságokkal, mert ezek a média egyébként is szeret írni, főleg ha unikornisok (gigantikus startup) lettek adott cégekből. És felsorolják kik is nyertek az üzleten.

A Unicor VC-től nem lehet azt a tényt elvenni, hogy olyan vállalatokba fektet, amelyek rövid időn belül 1 milliárd euróst értékelést érnek el. A Top kockázati tőkebefektetők között említik a céget mindig. Ez megnyitotta a kaput nekik már több helyen is.

Imádom az ilyet! És most ez többszörös hatású volt, mert márkaépítést is sikerült elérniük, nem csak figyelmet kapniuk.

Gerillamarketingről itt olvashatsz, sőt podcast is egyben: Emlékszel a Minner wifis gerillamarketingjére? És a kávésra? Gerillamarketing példák [podcast]

Forrás: Haszon

MinnerInstant

Ahogy már tavaly felreppent a hír, a cég megváltoztatja a nevét. Főleg a politikai korrektség miatt. Ezt írják oldalukon:

Meghallgattunk. És tanultunk. Bár ez soha nem állt szándékunkban, megértjük, hogy a csomagoláson szereplő ember képe szolgasághoz kapcsolódó képeket idéz, és azt is, hogy az Egyesült Államokban az “Uncle” szó bizonyos időkben fekete emberekre utaló pejoratív kifejezésként élt. A nevünket Ben’s OriginalTM -ra cseréljük, és többé nem szerepeltetjük a képet a csomagolásunkon, hogy még befogadóbbá tegyük a márkánk arculatát.

Továbbiak erről a témáról A politikai korrektség akkor is érték, ha beleszól a vállalkozásunk életébe?

MinnerInstant

Most a pandémia alatt sokan csinálják, pedig nem szabályos, és nem felel meg az írásbeliség szabályának az e-mailben elküldött, majd aláírt és bescannelt szerződés. Persze keveset találkozunk ilyen bírósági üggyel, vagy nem érint minket, kisebb KKV-kat.

Megoldás lehet, ha áttérsz online, e-szerződésre, e-aláírásra. Körbejártuk és bemutattuk a témát: Így működik az online szerződés, aláírás. E-szerződéskötés útmutató

MinnerInstant

Nem rendelnék a nyár környékén! Július 1-től már vámoltatni kell a 22 euró alatti rendeléseket is. Kb. 40 millió csomag érkezik így harmadik országból melyek 3/4-e 22 euró alatti csomag. Persze pont azért is hozták be a szabályt, mert lehetséges nem is annyi a csomag értéke, mint amennyi rá van írva. Nos nincs még álláshirdetési dömping a postánál vámügyintézésre, vagy logisztikai munkásra. Pedig ennyi csomagot végigvinni, nem lesz egyszerű, főleg a vevőnek is be kell kapcsolódnia a vámeljárásba, ahogy azt nagyobb értékű rendeléseknél megszoktuk.

Erről cikk: 2021-től vége a 22 euró alatti áfamentességnek. Például a kínai rendeléseknél és még vámkezelés…

Forrás: MTI


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

További friss cikkek