Óriási dolog történt! Persze az így készült műsorokban sokszor láthatunk olyan gyárakat, amik szinte minimális munkaerővel gyártanak naponta több ezer, sőt tízezer terméket, mégis ez a hír egy kicsit jobb kedvre derít minket ezzel a témával a kapcsolatban. Friss hír az Adidasról, hogy a teljesen robotizált gyárát be fogja zárni, pedig ezzel akarta a munkaerő költséget megspórolni. Na jó, van még mögötte valami!
Szóval a cipők nagy részét még mindig Ázsiában, főleg Kínában gyártják. Az emelkedő munkaerőköltségek miatt volt az első fő ok, amiért úgy gondolták, a technológia felé kell menniük. Az egyik ok, amiért a gyártást nyugatra akarta tenni, pont ez volt, hogy részben közelebb legyen a nyugati piachoz. A másik dolog, amiért a robotizálást választották az az, hogy a cipőgyártás valójában nem változott semmit az elmúlt 40-50 évben.
Nos, nem jött be! Még korábban két gyárat teljesen robotizált: a németországi Ansbachban 2016-ban és az amerikai Atlantában 2017-ben. A cél részben a gyártás áttelepítése Kínából, és még egy, hogy így egyedi cipőket is tudnak majd gyártani. Továbbá jelenleg 60 nap egy cipő legyártása, és úgy gondolták ezzel ebből lefaragnak. Most egy közleményben jelezte, hogy bezárja ezt a két, Speedfactory névre keresztelt gyárát, mert túl sokba került és nem látták fenntarthatónak a gyártást. A két gyárban összesen évi 1 millió cipőt készítettek, a teljes gyártás egyébként évente 400 millió. Új gyárakat is akartak építeni, de ez így már nem lesz megvalósítva.
Adidas cipő 3D nyomtatás technológiával videó
Milyen a kínai import? Mennyibe kerül? Kínai gyártás? Cikkek:
- Kínai import a gyakorlatban, példákkal, érthetően. Beszélgetés egy szakértővel – podcast
- Melyiket használd kínai importhoz? Aliexpress vs. Alibaba + a Jolly Joker!
- Mennyibe kerül egy konténer áru szállítása Kínából?
- Sajátmárkás termékek gyártása, forgalmazása, kínai import – podcast
Forrás: G7, Quartz
Fotó: Fachry Zella Devandra/ Unsplash









