Azahriah x Tisza cipő kollab, Szoboszlainak saját Mekis burgere lett. Mit kell tudni ezekről a kollabokról? 

Dátum

Megosztás

Az igazi influenszer 2.0 az, amit most láthatunk két kollaborációban is: Azahriah és Szoboszlai Dominik is elszegődött egy-egy cég mellé, és közös kampányban vesznek részt. Nem, ez nem az a szponzoráció, amikor egy insta posztban mosolyog a termék mellett a celeb, hanem valódi együttműködés. Nézzük, mi a kollabok lényege, és miért működhetnek majd jól.

A Minner és a K&H összefogott, hogy új módszerrel segítse a vevőszerzésben a hazai vállalkozókat! A kollaboráció révén növelheted a márkád ismertségét, új tapasztalatokat és új vevőket,  több bevételt szerezhetsz. Itt olyan tartalmakat, példákat, esettanulmányokat találsz, ami segít jobban megérteni a kollaboráció vevőszerzés módszerét, ötleteket ad és inspirál. Ha még többet szeretnél tudni, töltsd le a vevőszerzési KOLLAB kézikönyvet is, amelyben az ötletek mellett megmutatjuk a sikeres megvalósítás lépéseit!

Szoboszlai Dominik Mekis kedvencei

Hosszú távú, több évre szóló együttműködést kötött a magyar labdarúgó-válogatott csapatkapitánya, a Liverpool középpályása, Szoboszlai Dominik és a magyarországi McDonald’s. A partnerség első lépéseként május 30-án, a Szoboszlai Live eseményen a szurkolók is megismerhetik Domi kedvenc Mekis menüjét, ami június 4. után bárki számára elérhető lesz, írja a gyorsétteremlánc a honlapján.

A „Mekis kedvencek” nem egy új kampány, de Magyarországon az első. A McDonald’s 2020-as SuperBowl reklámja volt a Famous Orders, ami hírességek és kitalált karakterek kedvenc Mekis rendelését mutatta be. A reklámfilm üzenete egyszerű: mindenkinek van kedvenc Mekis menüje, rendelése.

A 2020-as reklámszpotot a gyorsétteremlánc továbbgondolta, és a hírességek kedvenc rendelését valóban megvásárolhatóvá tette egy ajánlat részeként az üzleteiben. Eredetileg Amerikában indult a Famous Orders ajánlat (magyarul Mekis kedvencek), olyan zenei előadók rendelését lehetett megvásárolni már, mint például Travis Scott vagy a BTS.

A hazai hírességek közül itthon Szoboszlai Dominik kedvenc Mekis termékeiből összeállított menüje lesz először terítéken, ezzel nálunk is útjára indul a világszerte sikeres program. Az együttműködést több évre tervezik, és társadalmi felelősségvállalás elemet is tettek bele: a válogatott labdarúgó a hazai Ronald McDonald Gyermeksegély Alapítvány munkáját is segíteni fogja.

A „Domi Mekis kedvence” menühöz 360 fokos, országos kommunikációs kampány társul majd.

Korábban többször szóba került már, hogy valahogy természetes kapcsolatom van a McDonald’s-szal. Egy-egy sikerélmény, vagy elért eredmény után a Meki is gyakran képbe került. Szuper érzés és megtisztelő, hogy egy ilyen világmárka partnere lehetek. Különleges számomra, hogy idehaza az én kedvenceimmel ismerkedhetnek meg először a mekirajongók, és ezzel világsztár előadók és sportolók sorához csatlakozhatok” – mondta Szoboszlai Dominik.

Miért izgalmas az együttműködés?

  • Szoboszlai Dominik trendi, ráadásul köztiszteletben álló, értékteremtő személy, aki teljesítménye révén ismert, lepattan róla az „influenszer” szó negatív konnotációja
  • Nem csupán szponzoráció, amihez az arcát adja Dominik, hanem elemi része ő (illetve a rendelése) az ajánlatnak
  • Az együttműködést előre beharangozták, de az ajánlat tartalma nem ismert, azt egy külön eseményen jelentik majd be. Ezzel hype-ot generálnak, az emberek izgatottan várják a cég bejelentését.
  • Emeli a Meki reputációját, vélt színvonalát, hogy egy tehetséges sportolóval működik együtt. Szoboszlai messze áll a szemét kaját fogyasztó emberek negatív sztereotípiájától, sőt aspirációs is lehet, hogy azt edd, amit a sztársportoló egy nyerő meccs után.
  • Az országos kommunikációs kampány emlékezteti majd az embereket, hogy hahó, létezik még a Meki, az új ajánlat pedig apropót ad megint rendelni, sőt kipróbálni valami újat.

Azahriah limitált kiadású Tisza cipője

Május 10-én jelentette be Facebook oldalán a márka a történetének eddigi talán legnagyobb kollaborációját. „Hazánk egyik legnagyobb fiatal tehetsége és márkánk együttműködésében egy limitált darabszámú, minden elemében egyedi TISZA X AZAHRIAH kollekció kerül az Astorián található boltunk polcaira, mindösszesen KÉT NAP erejéig” – olvasható a Tisza cipő posztjában.

A limitált termékek május 17 és 18-án droppolnak, csak személyesen lesznek beszerezhetőek. A közlemény szerint több hónapnyi szervezés és sok száz kreatív óra áll a termékek mögött, amiknek a tervezésében Azahriah is részt vett. Pontosan 2×300 darab cipő, 500 tréning felső, 800 rövid ujjú mez, és 1000 pár zokni lesz a kollekcióban, írja a Noizz.hu.

Várható volt a tömeg és a sorbanállás a Tisza cipő üzlete előtt, erre szigorú szabályokkal készültek: egy fő egy termékből maximum két darabot vásárolhat, limitálják a beléptetést, több kollégát és egy extra pénztárgépet tesznek elérhetővé, illetve a gyorsabb kiszolgálás érdekében a boltot is átalakították.

Ezzel a Tisza cipő is ki tudja venni a részét a sneaker-piaci őrületből. A fiatalok számár a cipő értéket képvisel, amit a Nike tudott legjobban megfogni.

Drop = Rövid ideig, korlátozott darabszámban elérhető termék vagy kollekció.

Kapcsolódó cikk: A 131. pulóver márkát mutatják be a TikTokon a fiatalok. Mi ez a trend?

Miért izgalmas az együttműködés?

  • Két napig elérhető termékek, szuper limitált darabszámban. Ez garantálja a „nem akarok kimaradni” érzést, azaz FOMO-t, ami nagyon jó motivátor. Garantáltan sorban állás lesz az üzletnél, ami ismét hírértékű, és még tovább lehet beszélni róla.
  • A Tisza cipő egy nagy örökséggel bíró, több mint 80 éves magyar márka. Eddig is minőséget képviselt és egy bizonyos célközönség előtt menő volt. Egy akkora sztárral együttműködve, mint Azahriah igazán populárissá tudnak válni, és egy fiatalabb generáció is megismeri, megszeretheti őket.
  • A Tisza cipőben dolgozóknak ez egy óriási elköteleződést jelenthet hogy itt dolgoznak, büszkék lehetnek a cégre.
  • Menő az is, hogy Azahriah egy magyar márkával állt össze, nem egy külföldi vállalattal.

Segítünk neked is kiaknázni a kollaborációs vevőszerzés előnyeit: nyerj 5 millió forint összértékű marketing-kommunikációs támogatás & K&H Partner Nyereményeket!

Tudom sok kérdésed van még, hol találsz partnert, mi a legjobb stratégia, szeretnél látni még inspiráló példákat. Ezzel kapcsolatban idén a Minneren több cikket is olvashattok a KOLLAB kategóriában, sőt már letölthető a Minnernek, a K&H ajánlásával készített vevőszerzési KOLLAB kézikönyve is, amiben a felmerülő kérdéseidre választ találhatsz! 

+1 tipp: gyere el a K&H: üzletet ide! vevőszerzés 2024-ben konferenciára, ahol a szakmai előadásokból informálódhatsz az idei év marketing- és értékesítési trendjeiről, árképzési stratégiáiról és kipróbálhatod magad a K&H: üzletet ide! innovatív KOLLAB meetup-ján is, ahol más vállalkozókkal együtt alkothatsz meg ütős KOLLAB ötleteket! A rendezvényekről itt találsz bővebb információkat!

A K&H ráadásul ötletpályázatot is indít a kkv-k számára olyan kreatív, cégek közötti együttműködések kialakítására, amelyekkel a részt vevő vállalkozások egyszerre bővíthetik szolgáltatásukat és ügyfélkörüket. A K&H üzletet ide! az év kollaborációs ötlete pályázat fődíja egy partner nyereményekkel kiegészített 5 millió forint értékű marketing-kommunikációs támogatás, amellyel sikeresen megvalósulhat az együttműködés.  

A pályázat részletei az üzletetide.hu/kollab oldalon találhatók. 

Kapcsolódó tartalmak

Források:
McDonalds.hu
StoreInsider
Telex
Noizz
Kiemelt kép: McDonalds, Tisza Cipő

Sólyom Eszter
Sólyom Eszter
A MinnerAkadémia színfalai mögött azon dolgozom, hogy a legfontosabb információk a lehető legjobb minőségben jussanak el hozzád. A Minneren előszeretettel írok cégkultúráról, társadalmi felelősségvállalásról, szervezetfejlesztésről.