Brandépítés-cikksorozat: Online marketing

A cikksorozat ezen részében kitérek az brandépítés online részére. A cégek esetében elengedhetetlen az online megjelenés, mivel a legtöbb vásárló már a weboldalakon tájékozódik vásárlás előtt. Ezért a brandépítésben egy nagyon fontos rész az online megjelenés. Egy nagy probléma van ezzel!

8 másodperc

Ennyi idő áll rendelkezésre, hogy meggyőzzük az embereket, hogy maradjanak az oldalunkon. Ennyi idő alatt már kialakul az első kép a cégről. Ezért azt is mondom, a dizájnon nem szabad spórolni. Továbbá csak a weboldal nem elég, kellenek a közösségi oldalak, blogok, hogy biztosan eljuttassuk az üzenetünket az emberek felé, és kialakuljon a megfelelő érzésük a márkánk felé.

Megkülönböztetés?

Elvileg a brandépítés egyik alap gondolata, hogy cégünket meg tudják a felhasználók különböztetni a konkurenseinktől. Gyakorlatilag itt ellentmondással is találkozunk, mert a legtöbb szektornak megvannak a tipikus színei, betűtípusai. És a grafikusok, weboldalkészítők ezt figyelembe is veszik. Tehát tartalomban kell még jobban kitűnnünk, és az egységes színhasználatban.
Tipp: Tartalomra úgy értem, hogy már a főoldalon találkozzon azokkal az információkkal a vevő, hogy mért válassza a te terméked/szolgáltatásod, az mennyibe kerül, és hogyan juthat hozzá.

Közösségi oldalak (Brandépítéshez kapcsolódóan)

Végre egy platform, ahol át tudod adni azokat az üzeneteket (akár többször is) a leendő vagy már meglévő vásárlóidnak, amiknek köszönhetően megkülönböztethetnek a konkurenseidtől, kialakulhatnak az “érzéseik” a céged iránt…
Brand üzenet: Például Aldi humoros posztjai >>> fiatalos, lendületes
Aktív Facebook oldal = működik a cég
Tipp: Posztolj heti egyszer minimum a cégedhez kapcsolódó dolgokat. Írj le történeteket, sztorikat, ügyfélvéleményeket…

Blog

A céges blog is jó lehetőséget ad arra, hogy eljuttasd a branded üzenetét úgy, hogy közben a termékedhez, szolgáltatásodhoz kapcsolódó tartalmakról blogolsz.
Például a Minner: Az olvasókat időnként meg szoktam kérdezni, mi jön le az oldalról nekik. És mindenki a motivációt, lelkesedést, pozitivitást emeli ki. Szuper! Elértem, hogy a brandem üzenete átmenjen.

Média

Amikor már akkora a céged, hogy tudsz venni megjelenéseket, akkor mindenképpen tedd meg. Brandépítés szempontjából elengedhetetlen, hogy mások beszéljenek rólad. Ne csak a nagy portálokra koncentrálj, érdemes a bloggerekre is támaszkodni, főleg akkor, ha olyan témában írnak, mint a te céged.

Véleményvezérek, influrencerek

Tudtad, hogy most még könnyebb online felépítened egy brandet? A véleményvezéreken, influencereken (pl. Instagram felhasználók, bloggerek, videóbloggerek) keresztül könnyebben át tudod adni a márkád üzenetét, márkaérzést, mivel a véleményvezérek nagy hatással vannak a követőikre.

Extra tipp

Gondolj úgy a cégedre, mintha egy startup lenne. Megfigyelted, hogy a legtöbb startup már az elején foglalkozik azzal, hogy az ő cége igenis brand a legelejétől fogva? Szinte élményt akarnak adni a felhasználóinak, vevőinek. Ők eleve brandként gondolnak magukra, úgy indulnak el, úgy tervezik meg az arculatukat…Gondolkozz te is így és máris ráérzel a brandépítésre.

A cikksorozat a 2017. március 29. Minner Olvasói találkozón elhangzott “Brandépítés” előadás “kivonata”, melyet közösen a Névjegykirály.hu -val szerveztem.
1. rész: Az alapok – #brand #márka #hogyan
2. rész: Offline, nyomtatott, print – #brand #márka #hogyan
3. rész:  Online marketing
+1: Márkaépítés: Erre az 5 dologra figyelj, hogy ütős márkád legyen

A cikk megjelenését a Névjegykirály.hu támogatja. Készíttesd el náluk névjegykártyádat, szórólapodat, offline megjelenésed! Kattints ide!

nevjegykiraly_promo_02

2021 -es vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem csak kezdőknek!

Iratkozz fel, hogy előbb megkapd! Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner 2021- es ötletekre!!

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!