A Facebook az elmúlt hónapokban egyre több hirdetési fiókban tette elérhetővé az Advantage+ vásárlási kampány lehetőségét, amit mostanában el is kezdett elég agresszívan az emberek elé tolni. Persze az az ígéret, hogy ezzel sokkal egyszerűbben tudsz kampányokat létrehozni, amik a vállalkozásodra vannak szabva és természetesen remek eredményeket tudsz majd elérni vele.
A cikket Mester Márk online marketing specialista, a MinnerAkadémia Facebook marketing kurzus oktatója írta.
De tényleg újra feltalálta a spanyolviaszt a Meta, vagy csak csillámporral borítják be a szemétdombot?
Mi az az Advantage+ vásárlási kampány?
Kezdjük azzal, hogy mi az Advantage+ vásárlási kampány. Egy ideje a Facebook behozta az Advantage+ megnevezést különböző egyszerűsítő, vagy automatikus beállítási lehetőségekre. Először a hirdetések automatikus elhelyezési lehetőségét nevezték át Advantage+ elhelyezésre, ami csak egy név változtatást jelentett a gyakorlatban, majd megjelentek az Advantage+ közönségek is, most pedig az Advantage+ kampányok.
A Meta célja egyértelmű: minél egyszerűbbé (és közben jobban hangzóvá) tenni a kampány készítési folyamatot, hogy minél többen hirdessenek és higgyék azt, hogy a Meta közben segít nekik. Nem minden esetben van ez így.
Miben más az Advantage+ értékesítési kampány?
Leginkább abban, hogy egyszerűbb a folyamat, mint normál esetben. Én valahova a bejegyzés kiemelés és a részletes kampány felépítés közé tenném és kicsit parasztvakításnak is tartom. Ha már eljut valaki odáig, hogy a hirdetéskezelőben “rendesen” felépítse a kampányait nem feltétlenül tartom valid dolognak az egyszerűsített felületet. Viszont meg is értem.
A Meta látta, hogy rengeteg hirdető elront ksiebb-nagyobb dolgokat a kampány felépítésben, ami miatt rosszabbak az eredményeik, mint amiket el tudnának érni a Facebook segítségével. Persze ki a hibás, ha nem jönnek a számok? A Facebook, mert a platform már nem tudja azt, amit régen.
Ezt az ellentmondást vették észre Kaliforniában és találták ki megoldásnak azt, hogy egy egyszerűsített folyamattal jobban fogják a hirdetők kezét és így kiszűrnek sok hibalehetőséget.
Az Advantage+ kampánnyal gyakorlatilag a Meta alapbeállításait tudod használni a hirdetésre, semmi mást.
Így kiveszik a hibalehetőségek nagy részét, csak közben az optimalizációs lehetőségektől is elesel.
Hogy is néz ki ez
Az egyik legfeltűnőbb különbség, hogy a normál kampányok 3 szintje (kampány, hirdetéssorozat és hirdetés) helyett, itt csak 2 szint van (kampány és hirdetés). Vagyis a teljes középső lépcsőt, ahol a célzási beállítások voltak kivették. Pontosabban átalakították.
Advantage+ esetben csak a célcsoportod földrajzi helyét tudod beállítani, minden mást az algoritmus intéz helyetted. Ez jól hangzik, mert ugye az az ígéret, hogy a vállalkozásodra szabva fogja a rendszer megtalálni neked a vevőid, neked csak el kell indítani a kampáynt és hátradőlhetsz. Csakhogy így nem lesz lehetőséged a következőkre:
- Pontos célközönséget meghatározni
- Célcsoportokat tesztelni egymással szemben (kor, érdeklődési kör, földrajzi helyzet, stb).
- Manuálisan elosztani a keretet a célközönségek között
- A/B teszteket futtatni
Gyakorlatilag semmit nem tudsz beállítani a célzásoddal kapcsolatban, mert ezt mind “intézi helyetted” a Meta. Ahogy ígérik: “A Meta bevált gyakorlata szerinti beállítások használatával hozhatsz létre kampányt”. Csak ez egyben azt is jelenti, hogy kötelező vagy ezt használni.
Kinek jó az Advantage+ kampány?
Szerintem senkinek, maximum a Metának. Nagyon jó lenne azt mondani, hogy a Meta újított egy hatalmasat és újra egyszerűen lehet jó eredményeket elérni a Meta hirdetésekkel, de nem ez a helyzet. Jelenlegi formájában
Az Advantage+ gyakorlatilag egy piedesztálra emelt bejegyzés kiemelés lehetőség pár extra funkcióval.
Szerintem ha már valaki eljut a Facebook hirdetéskezelő használatáig sokkal rosszabbul jár az Advantage+ kötöttségeivel, mintha egy picit több energiát rászánna a dologra és felépítene egy kiszürkített és rosszabb megoldásként mutatott manuális kampányt. Az Advantage+ kampányban sok beállítási lehetőségtől esel el és rosszul jársz, ha azt várod, hogy ezeket megoldja majd helyetted az algoritmus. Bár tény, hogy kicsit jobban, mintha azt várnád, hogy a ChatGPT elkészítse helyetted a teljes Facebook kampányterved.
A Metának viszont ez tényleg jó, mert sokan megijednek a nem túl felhasználóbarát felülettől és így az egyszerűsítés, na meg cukormázasítás miatt többen költik el a marketing keretük egy részét a platformon. Én azt javaslom ne ess bele ebbe a hibába és tanuld meg jól használni a hirdetéskezelőt. Ha pedig az megy és továbbra is kíváncsi vagy teszteld le az Advantage+ kampányokat, mert a tesztből soha nem lehet baj.