Múlt héten egy üzleti ebéden voltam a Névjegy Királlyal és a projektmenedzserükkel. Na jó, inkább csak brainstorming volt, ötleteltünk mindenféléről. Aztán Kristóf, a projektmenedzser mesélt egy sztorit a Forzen.hu -ról. Ez az új online szerkesztőjük, amiben névjegykártyát, szórólapot, posztert és online grafikákat lehet készíteni. Mindig figyeli, hogy milyen grafikákat készítenek a programban a felhasználók (azért, hogyha kell, segítse őket), és ekkor lett figyelmes egy letisztult, szép névjegyre. Felvette a kapcsolatot a készítőjével, vagyis a grafikán szereplő vállalkozóval. (kép alatt folytatom).
A váratlanul előkerülő új célcsoport
Ő azt mondta, hogy nem ő készítette, hanem a középiskolás fia. Bár Kristóf ezt érdekességből mondta el, de én egyből ráharaptam a sztorira. Mondtam: „Hát ezt tudjátok mit jelent? Ó b@szki, hát persze, erre miért nem gondoltunk eddig…”. Egyből felelevenedett előttem, hogy én is anno mennyi grafikát, névjegykártyát, táblázatot, meghívót… készítettem szüleimnek, akik vállalkozók (vegyesboltjuk van). És máris jött az ötlet: teszteljük le azt, hogy a középiskolásokra reklámozunk, akiknek vállalkozók a szüleik. Érdekes lehetőség. Pár tízezer forintnyi tesztet (reklámköltség) megér. Illetve a kommunikációban is ki kell emelni, hogy akár a gyermeked is meg tudja csinálni a grafikád.
A gyerekek már ebbe születtek bele
Utána azt beszéltük, hogy nem biztos, hogy az a megfelelő kommunikáció, hogy olyan könnyű használni a Forzent, hogy még egy 12-16 éves is tud benne grafikát készíteni. Az azért lehetséges, mert ők már ebben nőttek fel, a technológiában, így nem a könnyű kezelhetőség-gyerek párhuzamot kell kiemelni, hanem inkább azt, hogy nem feltétlen a vállalkozónak kell használnia, hanem kérje meg a gyermekét (legalább tanulhat belőle). Eztán felmérték a felhasználóikat, és kiderült, hogy több kisvállalkozónak is a középiskolás vagy egyetemista gyermeke készítette a grafikát. Sőt, többnek is ők kezelik az online, Facebook kommunikációjukat.
Tovább ötleteltünk
Aztán átterelődött másra a téma. Gergő, a Névjegy Király mesélte, hogy egy ismerőse figyelemmel kíséri az üzleti videóblogomat, amiben bemutatom egy vállalkozás megvalósítását, és, hogy őt mennyire motiválja, érdekesnek találta az egész vlogos projektet. Megkérdezte, hogy ezt nem tudnánk valahogy úgy Youtube-ra vinni, hogy a Névjegy Király is szerepeljen benne, mármint a cég, meg az ilyen brainstormingok, ötletelések, vagy éppen az, hogy megyünk a mi általunk szervezett Marketing Roadshowra (most épp Győrbe megyünk). Szóval most ezt kezdtük el tervezgetni, kell jó sztori, forgatókönyv, hogy ne legyen unalmas. Addig is nézd a videóblogomat! Kattints ide!