Ez a 17 éves srác a hazai mobiltok üzletben ért el óriási sikereket

Dátum

Megosztás

Mi jut először eszünkbe a mobiltokokról? Főleg üzleti szempontból természetesen. Hát az, hogy olcsón lehet őket rendelni Kínából. A képen látható fiatal srác pár év alatt már több tízmillió forint forgalmú céget épített fel. Bár 2018-as adataink nincsenek, de amint lesz, frissítjük a cikket, mert tavaly óriásit nőhetett, új helyre költöztek…

Mobilfox – telefontokból biznisz –

Először leírom, hogy mivel foglalkozik most: mobilfox.hu
Ilyen (a képen látható), saját dizájnnal rendelkező tokokat értékesítenek. Kínából az ő egyedi igényeikre elkészül a műanyag tok, és miután megérkezett hozzájuk, csak utána kerül rá a grafika. A tulajdonos 17 éves, magántanuló.
Főleg 12-20 év körüliek vásárolnak tőlük. Már nem csak műanyag, hanem fa borítású tokokkal is foglalkoznak. A sztorijukról a cikk végén található videót is érdemes megnézned!

A kezdetek: a most 17 éves srác 2016-ban, amikor még csak 14 éves volt, kitalálta, hogy mobiltokokat fog értékesíteni, miközben találkozott egy szintén fiatal grafikussal.Egyébként magántanuló jelenleg, mivel a vállalkozással foglalkozni kell.
Nem! Nem egyből ugrottak bele a mély vízbe, hanem először 300 000 forint értékben vásároltak tokokat, amiket megpróbáltak eladni. Ez sikerrel is ment. Először még csak a nagymamájánál raktároztak, aztán Egerben béreltek ingatlant, majd idén már Budapesten bérelnek egy raktárat.

Az egyediségük az, hogy:

  • saját grafikákat készítenek
  • csak azokra a mobilokra összpontosítanak, amiket a célcsoportjuk használ (ezzel rengeteg pénzt spórolnak)
  • saját maguk nyomtatják rá a grafikákat (ezt látni is a lenti videókban) egy géppel
  • gépberuházásokat eszközöltek, hogy ne függjenek partnerektől – lásd nyomtató
  • automatizálják a folyamataikat, a rendeléstől egészen a csomagolásig
  • mivel a célcsoportjuk nagyon aktív a közösségi médiában, ezért arra támaszkodnak. De a lenti videókba érdemes belenézni. Nem bullshitből mondják, hogy használják a social médiát. Mondja is a srác, hogy 16-szor kell látnia a reklámjukat egy embernek, míg azt mondja rendel egy tokot, és rendel is. Látja az érdeklődő a promóciót Instagramon, Facebookon, Youtubeon, hírlevélben, Influencereknél…

Na, de beszéljenek a számok: 

A 2017-es évről van még csak adat. Az alábbi videókból és a költözés tényéből úgy ítélem meg a 2018-as év nagyobb ugrás lesz a cégnél, de ez majd kiderül. Az Ebeszámoló oldalon lekértem a Mobilredfox Kft. adatait, ez a cégük neve (a domain mobilfox.hu). Ezt látod az alábbi ábrán. Ebből kiderül, hogy első két évében még veszteséges volt a cég. A 2018-asra kíváncsi vagyok, ugye többször mondtam már erről, hogy bizony az első három évben lejjebb kell adnod az igényeidet, ahhoz, hogy igazán beinduljon a bizniszed. Időt és pénzt is fel kell áldoznod, pl. pénzt visszaforgatni és nem kivenni. Elmondták például, hogy rengeteget költöttek tesztelésre, kísérletezésre, míg minden kialakult. A videójukból úgy ítélem meg, jól sikerült a 2018-as év.

Mobilfox (Mobilredfox Kft) 2017-es eredménye – e-beszamolo.im.gov.hu

A 2017-es mérlegükből még azt kimazsoláztam, hogy valójában olyan nagy készletezés nem is folyik náluk, mondjuk az is igaz, hogy filléres alapanyagokról van szó. A tárgyi eszközeiknek az értéke (gépek) viszont már nőtt, tehát már akkor beruháztak speciális nyomtatókra, idén pedig lézervágóra, 2018-ban is érdemes lesz figyelni azt a részt.

Mit tanulhatunk tőlük?

  1. Először is, ami a legszembetűnőbb, hogy nem csak pozicionálták magukat és a célcsoport igényeit szolgálják ki. Hanem hoztak egy döntést, hogy csak azokra a készülékekre gyártanak tokokat, amiket többen is használnak. Így kevesebbet kell készletezniük. Bár az is igaz, hogy a forgalmuk 70%-át főleg az iPhone tokok teszik ki, ott szinte minden típusra gyártanak.
  2. Aztán a legfontosabb a lean szemlélet és a tesztelés. Igaz, hogy már az elején akartak saját grafikákat, de először megvették a tokot Kínából és szimplán eladták. Később hozták be a saját grafikákat. Tudod, indulj kicsiben, -1-ről. Erről cikk itt: Butítsd le a vállalkozás ötleted! Indulj -1ről!
  3. Forgass vissza a cégedbe! Sokan egyből a pénzt ki akarják szedni, holott azzal megölik a növekedést. Náluk a 2018-as év már valószínűleg jó lesz, 2019-ben pedig feltehetik az i-re a pontot.
  4. Azt csinálja, amit szeret. Bár láttam sokan támadják őket kommentben az alábbi Youtube videóban. Sajnos sok az irigy és hát zavarja őket, hogy egy nyilvánvaló, egyszerű dologból csinál pénzt.

Én szurkolok nekik! Még sok lehetőség van ebben, bennük!

Nézd meg videóban a Mobilfox sztoriját, hogy mit csinálnak, mitől egyediek – videó


Hasonló sztorik: 

Minél előbb elindítanád a vállalkozásod? Vállalkozás építés képzés + mentorprogram 

Több órányi videós tananyag vár rád + a Minner lesz a mentorod! A képzésben üzleti modellekről, marketingről, stratégiáról, adózásról van szó. És közben a Minner segít, hogy megvalósítsd a vállalkozásodat. Kattints ide! Ha már van vállalkozásod, akkor is érdemes elvégezni a képzést és csatlakozni a Minner Dream Teamhez.

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!