„Ezt nem így szokták csinálni a szakmában, szektorban.” Na ekkor kell azt csinálnod!

Mikor megkeresnek egy vállalkozás üzleti modelljének átalakításával szinte mindig előkerül ez a mondat, vagy hasonlóak: „Ezt nem így szokták nálunk, a szektorban…”vagy „Teljesen hülyének néznének a konkurensek…”  Ez azért is szokott előjönni, mert egészen biztosan mondok olyat, ami nem megszokott az adott területen. Mondjuk pont ezért keresnek meg, és ezért mindig nagyon furcsán nézek, hogy: de hát…

Az innovációhoz, a üzleti modell átalakításban már benne van az, hogy

máshogy kell csinálni

Nyugi! Lesz példa a cikkben, hamarosan megérted még jobban miről beszélek! Már korábban is írtam, hogy nem jobban kell valamit csinálni, hanem fejlettebbnek kell lenned (ehhez kell innováció és az, hogy másképpen csináld, fejlődj a piacon). Én abszolút megértem azt, aki fél innoválni, nehéz kimozdulni egy adott működésből, és a piacon is tűnhetünk csodabogárnak, amit ugye nem nagyon szeretnénk. Pedig… az hozza a pénzt.

Miért ódzkodnak a cégek a változástól, az innovációtól?

  • Nem akarnak kilógni a sorból. A jól bevált dolgokon ne változtassunk. Igen, ez igaz, ami működik meg kell hagyni, na de innoválni mindig kell! Amihez viszont, mint írtuk máshogy kell csinálni valamit.
  • Csodabogárnak nézik őket. Ez egy visszatartó erő, mert nem akarják megváltoztatni sem a piacot, sem azt nem akarják, hogy mások kinézzék őket. Milyen érdekes igaz? Elvileg a konkurenciát le akarjuk nyomni, de mégsem lépünk, hanem vele együtt megyünk…
  • Nem mernek kísérletezni, mert félnek a bukástól, amit ugye lát a konkurencia, a többi piaci szereplő. Ez is visszatartó erő.

Ha már úgy is sokat olvasol itt a Starbucksról, akkor nézhetjük, azt, hogy a kávéik drágák és nem néznek morcosan, ha sokáig ülsz a kávézóban. Ezt a szektorban nem szeretik, sőt azt gondolnánk, hogy az ottani kávé drága az embereknek, de mint látod van piaca. A Starbucks azt vallja, hogy náluk úgy ihatod a kávét, mintha otthon lennél. A kávézók többsége ezzel szemben azt szereti, ha max 1-2 órát vagy ott, vagy még annyit sem.

Vagy nézzük a Shoprtenter -t vagy a Shopify-t, akik webshop weboldalt adnak havidíj ellenében. Így olcsóbb beüzemelni egy webshopot, de persze vannak korlátai, hiszen egy keretrendszer. Szerinted mit szólnak hozzá az IT-sok, webfejlesztők? Ugyanazt, mint a WordPressel kapcsolatban, nincsenek jó véleménnyel. Ennek persze oka, mert konkurenciát látnak benne, másrészt berögzült gondolkodás, hogy saját fejlesztés. Holott az ilyen rendszereket folyamatosan fejlesztik, ami nincsen benne a rendszerben, arra a webshop tulajdonosnak nagy szüksége nincs is. Na meg, pont arra valók az ilyen rendszerek, hogy elindulj. Bizony! Le van maradva a hazai webfejlesztő piac.

Akkor ha már a WordPress-t nézzük, akkor nincs olyan funkció (dolog, weboldal…), ami ne lenne már MOST leprogramozva és ne tudnád beszerezni 10-30 000 forintért. Hm utóbbi már más téma mondjuk, de fogok erről írni. Ugye látod ez mennyiben felforgatja a piacot és a webfejlesztők nem nagyon akarják ezt! Nem véletlen, hogy leszólják a WP oldalakat, vagy az ilyen CRM keretrendszereket. Tudod, ez nem így megy a webfejlesztésnél… Hát dehogy nem! Már új szelek fújnak!

Mit csinálj?

Keresd a nem megszokott dolgokat, amire a piac azt mondaná, de ezt így nem lehet, akkor azzal foglalkozz! Dolgozz rá ki megoldást! Nehéz lesz, de amire másolnának, már rég messze jársz. Na itt a lényeg! Nem akarnak majd másolni. Hülyének néznek. Akkor leszel te a legokosabb. És akkor még a következő pontot is olvasd el!

Vagy itt a Minner. Hasonló média oldal, mint a HVG, Portfolio vagy a Forbes, de mégis más. Nálam nincsenek PR cikkek, de ha van reklámcikk, annak is bele kell illenie a Minnerbe, sőt önmagában meg kell állnia a helyét a tartalomnak. Nincs banner reklám, az olvasókkal személyes a kapcsolat (chaten privát beszélgetések, élő előadások, rendezvények). És még sorolhatnám mennyire más a Minner a többi médiaszereplőhöz képest. Csodabogárnak tartanak? Naná! De jó jel, hogy már 15 újságíró jelentkezett (küldte be önéletrajzát) hozzám csak úgy állásra, hogy szeretnének csatlakozni. Volt aki pénz nélkül is akart volna jönni.

Kék óceán kell neked!

Már írtam a kék óceánról, sőt egyre többször fogod hallani. Aminek lényege, hogy a legtöbb piacon úgynevezett vörös óceánban vagyunk, versenyzünk a konkurenciával, harcolunk a vevőért… Ezzel szemben a Kék Óceán piacunkat megtalálva olyan egyedi üzleti modellt alkalmazunk, amivel egyszer csak kikerülünk a versengésből. Ehhez kell termékfejlesztés, merészség, és persze ötlet. Erről itt írtam: A márkaépítés szoros kapcsolatban áll a Kék Óceán stratégiával

Fotó: Envato License

Miskolc / Pécs / Debrecen / Szeged / Győr / Budapest - üzleti tanácsadás

Találkozzunk a te városodban! A Minner a következő 2 hónapban a fenti városokban tart üzleti tanácsadói órákat! Használd ki! Részleteket!