Ezt tanulhatod te is meg az Ubertől

Annyira sok a technológiai újítás, az új “szakszavak”, hogy azt már követni sem lehet (sharing economy, IoT…). Ezt használta ki okosan az UBER, és persze a médiát. A héten újra felvettem a meditálós pózt, és átgondoltam ezt az UBER-es dolgot. Valahogy úgy, ahogy a Wolf Gáboros, marketing gurus cikket is megírtam. Tudod, miért haragudtam eddig én az UBER-re? Nem, nem azért mert a magyar taxisoknak keresztbe tesz, hanem…

A taxis hisztit részben meg is értem (mert az UBER is taxi…), bár azzal is egyetértek, hogy az UBER célközönsége nem egyezik meg a taxisokéval, szóval akkor annyira nincs is sok értelme a taxis megmozdulásoknak. A legtöbb Uberező alapból be se ülne taxiba (régebben sem). Na de nézzük azt, amiért olvasod ezt a cikket.

Az UBER nem közösségi

Nálam kivágja a biztosítékot, hogy az UBER-t közösségi fuvarozásnak, közösségi taxinak hívják, és persze a sharing economy (közösségi gazdaság) részének tekintik. Ezt természetesen az UBER sugallja. Pedig, ha az ember jól bele gondol, akkor az UBER nem közösségi, hanem egyszerűen taxi szolgáltatást végez. (Erről még itt is olvashatsz: Még a Forbes is benézte az über Uber közösségi dolgot?
A média viszont felkapta a cég által sugallt besorolást, és mindenki közösségi fuvarozásként hivatkozott rájuk. Ez logikus is, mivel bárhol megjelenik most egy UBER vs Taxi-s tartalom akkor az emberek rárepülnek, olvassák, megnézik a videót…, tehát érdemes róla írni, nő a látogatottság… (ezért írok most róla én is, mert ez érdekel titeket). Tehát nem az UBER hibája, hogy az újságírók előrébb helyezik a szenzációhajhászást. Milyen is lenne, ha leírnák, hogy az UBER végül is taxi… na máris nem lehetne róla annyi cikket írni…

Felnézek az UBER -re! 

Ezt se gondoltam pár hónapja, hogy ezt le fogom írni. Az UBER-től azt tanultam meg, hogy ha valamit ténylegesen elégszer mondasz, még a végén el is hiszik az emberek. De az is elég, ha a média elhiszi, utána már nyert ügyed van. Olvasd csak el ezt a részt a Napi.hu cikkéből:
“Brüsszel arra hívja fel az unió kormányait, hogy ne tiltsák be és ne korlátozzák az Ubert, Airbnbt és társait, vagyis a sharing economy típusú cégeket. ”
Látod, még Brüsszelben is elhiszik az UBER zseniális tálalását. Na, ezért változott meg a látásmódom, mert így kell ezt csinálni.  Az AirBnB is csak annyira sharing, mint amennyire az UBER, egyszerűen csak egy apróhirdető portál. A szavak ereje! És persze a tálalás! 

Gerilla marketing + érzelmekre hat

Az Uberről úgy írnak a médiában, amit bármelyik cég megirigyelne. Ennyi ingyen reklámot maximum a Facebook és a Google tud felmutatni. És ezt még felturbózza azzal, hogy a taxis megmozdulásokra, vagy az ahhoz köthető eseményekre külön akciókat talál ki. A média lehozza még az ellen akcióról szóló híreket is, vagyis az UBER promócióit. Az emberek így úgy érzik, hogy az UBER az áldozat, empátiát éreznek, együtt éreznek vele. Ilyen esetben még kötődés is kialakulhat, mivel akit bántanak, azzal jobban együtt tudunk érezni. Ezekkel a kampányokkal tehát az érzelmekre is tud hatni az UBER, még ha ez nem is tudatos.

Tudod mihez lehetne hasonlítani? Amikor valaki trollkodik egy Facebook poszt alatt, és mondjuk az adott Facebook oldalt/márkát kritizálja… , akkor azok akik az oldalt amúgy is szeretik, vagy az adott márkát, ők egyrészt megvédik a márkát, másrészt olyan érzelmeket vált ki belőlük, hogy a kötődésük még nagyobb lesz az adott márkával szemben. Aki tehát eleve Uber párti, azt nem fogja megváltoztatni egy kis taxis tüntetés.

Konklúzió

Ezért született ez a cikk, hogy ne csak kritizáljam az UBERt, hanem mögé is lássak a dolgoknak. A cég nagyon jól kihasználja a médiát, és elhiteti, hogy a sharing economy része. És ezzel – jelenleg – máris nyert ügye van.

További Uberes tartalmak, amiket látnod kell:

 

Még a Forbes is benézte az über Uber közösségi dolgot?

Most akkor taxi az Uber? Vagy nem?

Szabályosan működnek a telekocsik az új taxirendelet után? Blablacar, Oszkar

 

William Lo/Flickr

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek