Ezt tanulhatod te is meg az Ubertől

Annyira sok a technológiai újítás, az új “szakszavak”, hogy azt már követni sem lehet (sharing economy, IoT…). Ezt használta ki okosan az UBER, és persze a médiát. A héten újra felvettem a meditálós pózt, és átgondoltam ezt az UBER-es dolgot. Valahogy úgy, ahogy a Wolf Gáboros, marketing gurus cikket is megírtam. Tudod, miért haragudtam eddig én az UBER-re? Nem, nem azért mert a magyar taxisoknak keresztbe tesz, hanem…

A taxis hisztit részben meg is értem (mert az UBER is taxi…), bár azzal is egyetértek, hogy az UBER célközönsége nem egyezik meg a taxisokéval, szóval akkor annyira nincs is sok értelme a taxis megmozdulásoknak. A legtöbb Uberező alapból be se ülne taxiba (régebben sem). Na de nézzük azt, amiért olvasod ezt a cikket.

Az UBER nem közösségi

Nálam kivágja a biztosítékot, hogy az UBER-t közösségi fuvarozásnak, közösségi taxinak hívják, és persze a sharing economy (közösségi gazdaság) részének tekintik. Ezt természetesen az UBER sugallja. Pedig, ha az ember jól bele gondol, akkor az UBER nem közösségi, hanem egyszerűen taxi szolgáltatást végez. (Erről még itt is olvashatsz: Még a Forbes is benézte az über Uber közösségi dolgot?
A média viszont felkapta a cég által sugallt besorolást, és mindenki közösségi fuvarozásként hivatkozott rájuk. Ez logikus is, mivel bárhol megjelenik most egy UBER vs Taxi-s tartalom akkor az emberek rárepülnek, olvassák, megnézik a videót…, tehát érdemes róla írni, nő a látogatottság… (ezért írok most róla én is, mert ez érdekel titeket). Tehát nem az UBER hibája, hogy az újságírók előrébb helyezik a szenzációhajhászást. Milyen is lenne, ha leírnák, hogy az UBER végül is taxi… na máris nem lehetne róla annyi cikket írni…

Felnézek az UBER -re! 

Ezt se gondoltam pár hónapja, hogy ezt le fogom írni. Az UBER-től azt tanultam meg, hogy ha valamit ténylegesen elégszer mondasz, még a végén el is hiszik az emberek. De az is elég, ha a média elhiszi, utána már nyert ügyed van. Olvasd csak el ezt a részt a Napi.hu cikkéből:
“Brüsszel arra hívja fel az unió kormányait, hogy ne tiltsák be és ne korlátozzák az Ubert, Airbnbt és társait, vagyis a sharing economy típusú cégeket. ”
Látod, még Brüsszelben is elhiszik az UBER zseniális tálalását. Na, ezért változott meg a látásmódom, mert így kell ezt csinálni.  Az AirBnB is csak annyira sharing, mint amennyire az UBER, egyszerűen csak egy apróhirdető portál. A szavak ereje! És persze a tálalás! 

Gerilla marketing + érzelmekre hat

Az Uberről úgy írnak a médiában, amit bármelyik cég megirigyelne. Ennyi ingyen reklámot maximum a Facebook és a Google tud felmutatni. És ezt még felturbózza azzal, hogy a taxis megmozdulásokra, vagy az ahhoz köthető eseményekre külön akciókat talál ki. A média lehozza még az ellen akcióról szóló híreket is, vagyis az UBER promócióit. Az emberek így úgy érzik, hogy az UBER az áldozat, empátiát éreznek, együtt éreznek vele. Ilyen esetben még kötődés is kialakulhat, mivel akit bántanak, azzal jobban együtt tudunk érezni. Ezekkel a kampányokkal tehát az érzelmekre is tud hatni az UBER, még ha ez nem is tudatos.

Tudod mihez lehetne hasonlítani? Amikor valaki trollkodik egy Facebook poszt alatt, és mondjuk az adott Facebook oldalt/márkát kritizálja… , akkor azok akik az oldalt amúgy is szeretik, vagy az adott márkát, ők egyrészt megvédik a márkát, másrészt olyan érzelmeket vált ki belőlük, hogy a kötődésük még nagyobb lesz az adott márkával szemben. Aki tehát eleve Uber párti, azt nem fogja megváltoztatni egy kis taxis tüntetés.

Konklúzió

Ezért született ez a cikk, hogy ne csak kritizáljam az UBERt, hanem mögé is lássak a dolgoknak. A cég nagyon jól kihasználja a médiát, és elhiteti, hogy a sharing economy része. És ezzel – jelenleg – máris nyert ügye van.

További Uberes tartalmak, amiket látnod kell:

 

Még a Forbes is benézte az über Uber közösségi dolgot?

Most akkor taxi az Uber? Vagy nem?

Szabályosan működnek a telekocsik az új taxirendelet után? Blablacar, Oszkar

 

William Lo/Flickr

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

Első rendelési hozamlehetőség a kínai import információkból

  • Befektetési összeg: 69 900 Ft-ba kerül az a tudás, aminek köszönhetően lesz terved, információd, tudásod a megfelelő kínai partner kiválasztásához, a rendelések kezeléséhez, vagy például a vámoláshoz.
  • Várható hozam: 1 000 000 Ft, ennyi az átlagos hozam a kezdő kínai import rendeléseknél, amikor valaki maga végzi az importálást. Általában 1-1,5 millió forint értékben történik meg az első rendelés, és beleszámítva a szállítási és egyéb költségeket is, és utána az eladási árat számolva kb. 1 millió forint körül lesz a hozamod. Ennél lehet több is. Ahogy szakértőnk mondja, a matek akkor jön ki, ha a beszerzési ár duplájáért lehet eladni a terméket. Ennek oka, hogy fel tudj készülni minden változó tényezőre. 
  • A befektetésed: Kínai Import, Alibaba online képzés

Az információk hiánya miatt halogatunk projekteket, mint például azt, hogy végre elinduljon a kínai import szállítmányunk. Szerezd be a tudást, aminek köszönhetően végre bele tudsz vágni! És a kezdeti hozam később még tovább növekszik! 

MinnerInstant

Látod a háttérben a két Costa Coffee feliratot? Egyik itt előrébb egy kávézó / önkiszolgáló étterem kifüggesztett logója, hogy náluk Costa Coffee-t szolgálnak fel, a másik egy Costa Coffee kávézó, amit a hazai Costa Coffee lánc üzemeltetett. Ez zárt most be, lényegében azért, mert a Coca-Cola (Costa márka tulajdonosa) több száz kisebb vendéglátóegységnek adta oda a jogot, hogy kitehessék, náluk Costa Coffee is van. Apróság, de mégis így borítja az egész üzletmenetet.

A Telex-en most olvasható egy frissebb nyilatkozat az L-Coffee Kft vezetőjétől. Kattints ide!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek

Zseniális reklám a Mindentment fogászattól
A Revolutnál is lesz részletfizetés. Vásárolj most fizess később