Főleg az EU-s adatvédelmi rendelet május 25-i alkalmazását követően egyre nehezebb lett a Facebook remarketing használata. Ha a GDPR-nak megfelelően állítottad be a remarketingedet, akkor az adatbázisodba most az oldalad látogatóiból csak töredéke kerül bele az adatbázisodba, mint eddig (tapasztalat alapján 30-50%-kal kevesebb). Természetesen van rá megoldás, hogy rásegítsünk a dologra és jobban kihasználjuk a remarketing adta lehetőségeket. Most ezeket a tippeket, ötleteket gyűjtöttem össze, amit egyébként is, jó ha tudsz, ha remarketingre adod a fejed.

Facebook remarketing általános információk, gyorstalpaló

Ha még nem használtad, akkor ezt a részt olvasd el, ha már igen, akkor ugord át! A Facebook remarketing két helyről gyűjt adatot:

  • a weboldaladról, ha elhelyezed a Facebook remarketing pixelt, vagyis egy kódot. A megadott szempontok alapján gyűjti a FB azokat a felhasználókat, akik jártak a weboldaladon adott időperióduson belül, látogatták adott oldaladat…
  • a Facebook saját adatbázisa alapján azok, akik kapcsolatba léptek valahogy az oldaladdal, pl. kattintottak valamire, írtak chaten, vagy hirdetésedre kattintottak…

Ezeket a hirdetéskezelőből tudod kezelni a Célközönségek menüpont alatt.
A cél az, hogy az itt tárolt remarketing adatbázist felhasználjuk hirdetésnél. Vagyis akik valahogy kapcsolatba kerültek velünk, kampányunkkal…, őket újra meg tudjuk szólítani célirányosan.

Facebook remarketing tippek, hogy mindenkit be tudj gyűjteni

Ezt a cikket is a helyzet szülte, vagyis kerestem azokat a lehetőségeket, hogy mivel tudok még hatékonyabban hirdetni és bizony a remarketinget nem akartam elveszíteni. Az alábbi három megoldást találtam arra, hogy a kampányaim során hatékonyabban gyűjtsem a remarketing adatokat.

  1. Felhívás gombok a hirdetéseknél
    Érdemes felhívás gombokat beállítani a hirdetésekre, mert a Facebook célközönségekbe tudjuk gyűjteni azokat, akik kattintottak ezekre a felhívás gombokra. pl. További információ, regisztráció…

    A FB már akkor is gyűjt adatokat, mikor még a Hirdetések/Célközönségek menüpontban be sem állítottuk, hogy külön majd ezeket gyűjtse nekünk (tehát visszamenőlegesen is összegyűjti, ha véletlen beállítottad, hogy legyen ilyen gombok a hirdetéseidnél). A Hirdetéskezelő/Célközönségek/Egyéni célközönség létrehozása menüpontra kattintva válaszd ki az Aktivitás szerinti célközönség létrehozását, majd válaszd ki az alábbi képen is látható “Akik rákattintottak bármelyik felhívás gombra” opciót!

    Ennek egy hátránya, hogy egy kampányon belül nem tudod szűrni, ha ugyanaz a terméked, amit éppen hirdetsz, akkor jó lehet.
  2. Vászon hirdetés, más néven azonnali élmény, vagy canvas hirdetés
    Érdemes vászon hirdetést létrehozni, mert szintén az előzőekhez hasonlóan el tudja tárolni külön célközönségekbe azokat, akik megnézték a vászon hirdetést (rákattintottak és megnyílt a mobiljukon a teljes képernyős hirdetés), vagy kattintottak a bent lévő gombokra.
    Vászon hirdetés létrehozása a hirdetéskezelőből így néz ki:

    Remarketing beállítása: 
    A Hirdetéskezelő/Célközönségek/Egyéni célközönség létrehozása menüpontra kattintva válaszd ki az Aktivitás szerinti célközönség létrehozását, majd kattints rá a “teljes képernyős élmény” részre, ahol még külön szűrni is tudod, hogy melyik vászont látta!
    +információ: A tesztjeim alapján azok a kampányok sokkal jobban teljesítenek, amelyekben vászon hirdetést is alkalmaztam. Ez hatékonyabbnak bizonyult, mint az első. Igaz eltérő célközönségű termékeknél az 1. pontban leírt is könnyen használható.
  3. Chat
    Tudsz azokból célközönséget képezni (visszamenőlegesen is, ha most állítod be), akik üzenetet írtak chaten keresztül az oldaladnak (Facebook oldaladnak). 
    A Hirdetéskezelő/Célközönségek/Egyéni célközönség létrehozása menüpontra kattintva válaszd ki az Aktivitás szerinti célközönség létrehozását, majd az “Oldaladnak üzenetet küldő emberek” opcióra kattints!
    Ha chatbotot használsz, akkor pedig még jobban ki tudod használni ezt a lehetőséget: Ötletek, hogy mire használd a chatbotot a vállalkozásodban

Tetszett és hasznos volt ez a cikk? Ilyeneket találsz még a Vállalkozás rovatban, kattints ide és rengeteg további tippet kapsz üzletfejlesztés, marketing témában! Ha pedig tovább képeznéd magad ebben, vagy jobban meg akarod érteni a fentieket, akkor ajánlom figyelmedbe a MinnerAkadémia online képzéseit!

fotó: Thom Holmes/Unsplash

Iratkozz fel a Minner hírlevélre! Feliratkozás! Minden hétfőn 5 üzleti, gazdasági hír összefoglalóját kapod meg emailben (nem csak a Minner a forrás, hanem Index, HVG, G7/24...). Kattints ide a feliratkozáshoz!