Figyelem! Drágulni fognak a Facebook reklámok. Készülj fel!

Dátum

Megosztás

Most már kijelenthetjük, hogy nemcsak ingyen ebéd nincs a Facebookon, de még a hirdetés is drágább lesz, sőt, már az lett. Pár hete a másodlagos hírfolyammal borzolta a kedélyeket a közösségi oldal. Most pedig jön a nagyobb meglepetés. Pár hét, és fel fogod tenni a kérdést magadban, hogy „Miért ilyen drága a Facebook reklám, hogy lehetne olcsóbban?”. Na, de mi az oka, miért történik ennyi változás a keresőóriásnál? Ki akarnak velünk cseszni? Kifacsarják a vállalkozókat, cégeket?

Egy kis extra információ, hogy tudd, miért érdemes rám hallgatnod. Nem a pálya széléről beszélek. Több százezer forintot költök el havonta Facebook reklámra, illetve benne vagyok a FB azon programjában, amiben kaptam egy kapcsolattartót a keresőóriástól, akivel kéthetente konzultálunk. Így már szinte fekete öves Facebook hirdető vagyok.

Túl sok cég, túl sok reklám

Először is magamat is tarkón fogom ütni, mert bizony én is tehetek arról, hogy ennyi cég lett hirtelen a Facebookon. Tudod, folyamatosan írtam, milyen hatékonyan lehet reklámozni rajta. Mondjuk ez még mindig igaz, de még profibbnak kell lenni ahhoz, hogy ezt elérjük. Illetve a gagyi reklámokat elfelejthetjük. Nem véletlen, hogy a FB egyre kevesebb céges oldali posztot tesz az emberek elég organikusan (ingyen). Gondolj bele! Van egy-egy embernek hírfolyama, mennyi oldalt követhet, és akkor még ott vannak az ismerősök posztjai is, és persze a FB reklámok, amiből el kell tartania magát a közösségi oldalnak. És természetes, hogy kicsit visszavett az organikus elérésből, mert egy felhasználó előtt így majdnem napi 1-3000 posztot kellene megjelenítenie naponta, sőt, még többet is. Ki nézne meg annyit? Érted már? Erre már néhányszor figyelmeztettem a követőket, vagyis írtam erről már többször is.

December 1-től jön a drágulás!

A decemberi, téli időszak alatt még az inaktívabb cégek is elkezdenek reklámozni a közösségi oldalon. Tudod, ennek köze van a karácsonyhoz is. Mondjuk ez abszolút logikus, de néha jó, ha figyelmeztetnek ilyenre. Annyi reklám és céges FB poszt jelenik meg az emberek előtt, hogy már a felhasználók se tudják az egy napnyi teljes hírfolyamukat elfogyasztani 24 óra alatt. Így egyrészt biztosra vehetjük, hogy az organikus elérésben nem fogunk látni növekedést, továbbá a sok reklámozó miatt drágulni fognak az elhelyezési, megjelenési, kattintási költségek is. Tudod, nagyobb lesz a verseny.

Csak semmi pánik! Van megoldás!

Először is egy érdekes információ, hogy bár mi is látunk egy-egy relevanciaszámot a hirdetéseknél, de náluk a belső rendszerben egy-egy hirdetési fióknál egyébként több mint 20 relevanciaszám van. Bizony! Nem csak adott hirdetéstől függ, mennyiért kapod a reklámot, vagyis mennyi a költséged, hanem a hirdetési fiókod „minősítésétől” is.  Mik az ötleteim? Mivel tudod megtartani a jelenlegi költségszintet?

  • Használd ki a vászon (canvas) hirdetést, mert ott még olcsó a kattintási költség, és ez növeli a relevanciaszámát az egész hirdetési fióknak. Mármint az, hogy használod azt is.
  • Videós hirdetések. Bár csalóka lehet az eredmény, azt tapasztaltam, hogy folyamatosan tesztelni kell a videókat is. Tippem az, hogy inkább a virális vagy valamilyen szórakoztató tartalomra, és nem a direkt termékreklámokra érdemes rámenni. Szóval tervezz! Építsd be a kampányodba (pl. egy céges blogbejegyzést videóban is megcsinálsz, mondjuk feliratokkal). Továbbá, a remarketingben lehet a legjobban kihasználni, hogy több formában, megjelenésben is találkozzon a reklámoddal a leendő vevőd, tehát ezért érdemes videókat és vászon hirdetéseket is alkalmazni. Illetve a videók azért is jók, mert tudod, a legtöbb cégnek nincs kapacitása videót készíteni, ezért ott kisebb a verseny a hirdetési helyekért.
  • Hasonmás-célközönség! Szinte lézerpontossággal tud az eltárolt remarketing-célközönségedből hasonmás-célközönséget létrehozni a közösségi oldal.
    A remarketingről itt olvashatsz: Szólítsd meg azokat, akik már jártak a weboldaladon, vagy vásároltak tőled! Remarketing – Hogyan lesz vevőm, ügyfelem, felhasználóm? – 10. rész
  • Chat, messenger hirdetések: javasolom, hogy készíts külön kampányt arra, hogy a felhasználók hirdetéskattintás esetén egyből a messengerbe jutnak. Persze ehhez tervezés kell, mert oda vagy chatbot, vagy emberi kapacitás kell.  A trükkök, amivel lehet költséget csökkenteni, azok a következők:
    • rákattint a hirdetésre, és akkor a hirdetésben beállított szöveget, linket kapja a felhasználó automatikusan a messengerébe. Még így is olcsóbban lehet pl. rávenni embereket, hogy kattintsanak linkekre. Főleg azért, mert ezt a fajta hirdetést kevesen használják, így kisebb a verseny.
    • messenger-nyereményjáték. Ezen meg fogsz lepődni, pedig teljesen evidens. Sőt, még a FB is preferálja, vagyis nem tiltják az ilyen hirdetéseket. Szóval szervezz olyan nyereményjátékot, amiben az a feltétel, hogy küldjenek valamilyen üzenetet a céges FB oldaladra. Itt is az a jó, hogy be tudsz a hirdetésnél állítani automatikus üzenetet, amibe akár linket is el tudsz helyezni.
    • extra információ: akik chaten írnak, számukra 1-2 hétig nagyobb arányban teszi ki a Facebook az organikus posztokat.

Hajrá! Remélem segítettek a tippek!

(x) Milyen Facebook marketinget csinálj? Szeretnél napi 1-2 000 forintból működőképes marketinget? Akkor vedd meg a Minner Facebook marketing oktatását. >>> kattints ide!<<<

Fotó: portal gda/Flickr

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!