Figyelem! Drágulni fognak a Facebook reklámok. Készülj fel!

Most már kijelenthetjük, hogy nemcsak ingyen ebéd nincs a Facebookon, de még a hirdetés is drágább lesz, sőt, már az lett. Pár hete a másodlagos hírfolyammal borzolta a kedélyeket a közösségi oldal. Most pedig jön a nagyobb meglepetés. Pár hét, és fel fogod tenni a kérdést magadban, hogy “Miért ilyen drága a Facebook reklám, hogy lehetne olcsóbban?”. Na, de mi az oka, miért történik ennyi változás a keresőóriásnál? Ki akarnak velünk cseszni? Kifacsarják a vállalkozókat, cégeket?

Egy kis extra információ, hogy tudd, miért érdemes rám hallgatnod. Nem a pálya széléről beszélek. Több százezer forintot költök el havonta Facebook reklámra, illetve benne vagyok a FB azon programjában, amiben kaptam egy kapcsolattartót a keresőóriástól, akivel kéthetente konzultálunk. Így már szinte fekete öves Facebook hirdető vagyok.

Túl sok cég, túl sok reklám

Először is magamat is tarkón fogom ütni, mert bizony én is tehetek arról, hogy ennyi cég lett hirtelen a Facebookon. Tudod, folyamatosan írtam, milyen hatékonyan lehet reklámozni rajta. Mondjuk ez még mindig igaz, de még profibbnak kell lenni ahhoz, hogy ezt elérjük. Illetve a gagyi reklámokat elfelejthetjük. Nem véletlen, hogy a FB egyre kevesebb céges oldali posztot tesz az emberek elég organikusan (ingyen). Gondolj bele! Van egy-egy embernek hírfolyama, mennyi oldalt követhet, és akkor még ott vannak az ismerősök posztjai is, és persze a FB reklámok, amiből el kell tartania magát a közösségi oldalnak. És természetes, hogy kicsit visszavett az organikus elérésből, mert egy felhasználó előtt így majdnem napi 1-3000 posztot kellene megjelenítenie naponta, sőt, még többet is. Ki nézne meg annyit? Érted már? Erre már néhányszor figyelmeztettem a követőket, vagyis írtam erről már többször is.

December 1-től jön a drágulás!

A decemberi, téli időszak alatt még az inaktívabb cégek is elkezdenek reklámozni a közösségi oldalon. Tudod, ennek köze van a karácsonyhoz is. Mondjuk ez abszolút logikus, de néha jó, ha figyelmeztetnek ilyenre. Annyi reklám és céges FB poszt jelenik meg az emberek előtt, hogy már a felhasználók se tudják az egy napnyi teljes hírfolyamukat elfogyasztani 24 óra alatt. Így egyrészt biztosra vehetjük, hogy az organikus elérésben nem fogunk látni növekedést, továbbá a sok reklámozó miatt drágulni fognak az elhelyezési, megjelenési, kattintási költségek is. Tudod, nagyobb lesz a verseny.

Csak semmi pánik! Van megoldás!

Először is egy érdekes információ, hogy bár mi is látunk egy-egy relevanciaszámot a hirdetéseknél, de náluk a belső rendszerben egy-egy hirdetési fióknál egyébként több mint 20 relevanciaszám van. Bizony! Nem csak adott hirdetéstől függ, mennyiért kapod a reklámot, vagyis mennyi a költséged, hanem a hirdetési fiókod “minősítésétől” is.  Mik az ötleteim? Mivel tudod megtartani a jelenlegi költségszintet?

  • Használd ki a vászon (canvas) hirdetést, mert ott még olcsó a kattintási költség, és ez növeli a relevanciaszámát az egész hirdetési fióknak. Mármint az, hogy használod azt is.
  • Videós hirdetések. Bár csalóka lehet az eredmény, azt tapasztaltam, hogy folyamatosan tesztelni kell a videókat is. Tippem az, hogy inkább a virális vagy valamilyen szórakoztató tartalomra, és nem a direkt termékreklámokra érdemes rámenni. Szóval tervezz! Építsd be a kampányodba (pl. egy céges blogbejegyzést videóban is megcsinálsz, mondjuk feliratokkal). Továbbá, a remarketingben lehet a legjobban kihasználni, hogy több formában, megjelenésben is találkozzon a reklámoddal a leendő vevőd, tehát ezért érdemes videókat és vászon hirdetéseket is alkalmazni. Illetve a videók azért is jók, mert tudod, a legtöbb cégnek nincs kapacitása videót készíteni, ezért ott kisebb a verseny a hirdetési helyekért.
  • Hasonmás-célközönség! Szinte lézerpontossággal tud az eltárolt remarketing-célközönségedből hasonmás-célközönséget létrehozni a közösségi oldal.
    A remarketingről itt olvashatsz: Szólítsd meg azokat, akik már jártak a weboldaladon, vagy vásároltak tőled! Remarketing – Hogyan lesz vevőm, ügyfelem, felhasználóm? – 10. rész
  • Chat, messenger hirdetések: javasolom, hogy készíts külön kampányt arra, hogy a felhasználók hirdetéskattintás esetén egyből a messengerbe jutnak. Persze ehhez tervezés kell, mert oda vagy chatbot, vagy emberi kapacitás kell.  A trükkök, amivel lehet költséget csökkenteni, azok a következők:
    • rákattint a hirdetésre, és akkor a hirdetésben beállított szöveget, linket kapja a felhasználó automatikusan a messengerébe. Még így is olcsóbban lehet pl. rávenni embereket, hogy kattintsanak linkekre. Főleg azért, mert ezt a fajta hirdetést kevesen használják, így kisebb a verseny.
    • messenger-nyereményjáték. Ezen meg fogsz lepődni, pedig teljesen evidens. Sőt, még a FB is preferálja, vagyis nem tiltják az ilyen hirdetéseket. Szóval szervezz olyan nyereményjátékot, amiben az a feltétel, hogy küldjenek valamilyen üzenetet a céges FB oldaladra. Itt is az a jó, hogy be tudsz a hirdetésnél állítani automatikus üzenetet, amibe akár linket is el tudsz helyezni.
    • extra információ: akik chaten írnak, számukra 1-2 hétig nagyobb arányban teszi ki a Facebook az organikus posztokat.

Hajrá! Remélem segítettek a tippek!

(x) Milyen Facebook marketinget csinálj? Szeretnél napi 1-2 000 forintból működőképes marketinget? Akkor vedd meg a Minner Facebook marketing oktatását. >>> kattints ide!<<<

Fotó: portal gda/Flickr

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek