A Minner vállakozási, startup ötletei közben folyamatosan új ötleteken dolgozom. Már működő és bukott startupok, applikációk kudarcait is vizsgálom, hogy megnézzem, hol is hibáztak. Jó, ha már előre felkészülsz arra, hogy miként kerülnek adatok az applikációdba, főleg akkor, ha adatbázison alapuló applikációt, webes megoldást akarsz. Egy nagy hibát szoktak elkövetni a startupperek az ilyen megoldások esetében. Nézzük is, mi az!
Egy példán keresztül jobban érthető lesz
Legyen a példa, hogy fel szeretném vinni egy applikációba a legtöbb hazai vegán éttermet, menüzőt.
1. hiba, amit elkövethetsz
A legtöbben úgy indulnak neki, hogy elkészítik az applikációt, feltöltenek néhány demo helyet, majd jön a következő lépés. Azt mondják, majd az éttermek feltöltik saját magukat, sőt, a menüjüket elküldik (feltöltik) mindig, étlapjukat frissítik…
Nos ez még az elején talán lehet is, hogy működni fog, első 10-50 hely esetében (példa alapján). Egy probléma van vele, hogy a helyeknek:
a, Nincs meg a megfelelő motivációja, hogy feltöltse az adatokat
b, Még új vagy, így még (elég) felhasználód sincsen, megint abba ütköztél, hogy a motivációja ettől nem fog nőni a helyek esetében.
c, Kell nekik egy ember, aki feltöltögeti az adatokat, frissíti azt. Még az elején megteszik, de aztán elmaradozik. Lásd a Facebookjukat sem töltögetik rendesen, azt nehezen oldják meg, hogy ki csinálja, ki foglalkozzon vele. Akkor szerinted a te applikációddal foglalkoznának? (Nyugi van megoldás! Olvasd tovább!)
2. hiba, amit elkövethetsz
Országos applikáció? Na, itt jön a másik nagy hiba, hogy azonnal az egész országban szeretnék elindítani az ilyen applikációt a startupperek. Az a helyzet, hogy jobb szépen építkezni, először elég csak Budapest, vagy másik nagyvárosban, aztán szépen növekedni.
Tippek, megoldások
– Indulj el -1-ről. Tudod, írtam egy cikket, hogy butítsd le a vállalkozási ötleted. Nos, ez itt is érvényes. Az 1/b esetet máris ki tudod bekkelni azzal, hogy először például elindítasz egy blogot, ahol a példa alapján vegán éttermeket tesztelsz, írsz róluk… Például blog.hu-s blogot, még a látogatottságod is nagy lesz, hírlevelet építesz… és utána már könnyű bevezetned az applikációt is, gyorsan lesz felhasználód.
De erre jó egy Youtube csatorna is, bármilyen megoldás, csak kezdj el felhasználókat gyűjteni, és utána könnyű lesz „bevezetned” az applikációdat. Gondolkodj, tervezz előre!
– Így töltesd fel az adatbázisodat a közösség erejével
Ezt az információt már a Minneren leírtam egyszer a 125. üzleti ötletben (Egy profibb online adatbázis boltok, üzletek számára.) Be is másolom ide azt a részt: gyorsan fel tudod húzni ezt az ötletet, ha viszel bele egy kis játékot. Szervezz nyereményjátékokat (már szponzorokkal), és a felhasználók úgy gyűjthetnek pontokat, ha feltöltenek egy-egy boltot, bármerre is járnak. Aki a legtöbb pontot gyűjti, az nyer valamit, illetve sorsolsz is azok között, akik mondjuk minimum 20 helyet beírtak (ugyanazt nem lehet). Tehát a cégek (nyereményjátékok által) finanszírozzák a te sikered, a weboldalad, applikációd felfuttatását.
Remélem, sokat segítettem!