Hogyan segíti a kapcsolatépítés a vállalkozásod sikerességét? Már az induláskor is.

Képzeld el! Éppen van egy jó fejlesztésed/ötleted, terméked. Már látod magad előtt mennyire sikerre tudod vinni, látod, hogy kell az embereknek, vagy a cégeknek, vagy a nagyobb cégek is kapkodni fognak utána. Oké, és akkor jön a következő gondolat, hogy tudnánk kicsit rásegíteni a sikerre? Mondjuk már el is kezdted, de elakadtál, nem értél el kirobbanó sikert. Nem érted, hogy egy hasonló, vagy kisebb kaliberű konkurenciának miért sikerült, hogy tudott bejutni nagyobb megrendelőkhöz…, vagy rosszabb termékkel olyan sok vevőt szerezni?  Biztos szerencséje volt, igaz?

Gondoltál már arra, hogy szimplán csak jó kapcsolatai voltak? Nem véletlen hívják kapcsolati tőkének, mert általában később térül csak meg. Tegyük, fel, hogy neked éppen akkor kellene jó kapcsolati tőke, amikor piacra dobod az új terméked/szolgáltatásodat. Lenne abban a pillanatban olyan, akiket azonnal riadóztatni tudnál? 

Lenne kit felhívnod, hogy “Szia, Tibi úgy tudom, te ismered a …”

Nem is kell hozzá sok ember, hogy kiterjedt és hasznos kapcsolati tőkéd legyen. Annyira megfoghatatlan, igaz? De mégis működik. Majd figyeld meg! Néha véletlennek fogod azt érezni, hogy ott volt egy jó kapcsolatod, pedig nem véletlen, hanem ezt elő lehet idézni tudatos kapcsolatépítéssel is.

250 >>> Átlagosan ennyi embert érsz el ténylegesen egy másik emberen keresztül

Hallottál már arról, hogy egy ember átlagban 250 személyre tud hatni (ezt már többször is olvastam, több üzleti könyvben is). Tehát, ha egy emberrel beszélsz, az majdnem olyan, mintha 250 emberre hatnál egyszerre (átlagban). Természetesen a véleményvezérek több emberre hatnak, de az átlag 250 főt jó megjegyezni. Továbbá a Facebook is bebizonyította pár éve egy kutatásban, hogy átlagosan 4,57 “lépésre” , vagyis emberre vagyunk a világon bárkitől. Ez azért kedvez a kapcsolatépítésnek!

Globalizáció Fotó: PwC Magyarország

Hányszor hallottam már, hogy a kapcsolati tőke aranyat ér. Vagy azt a mondatot, hogy “Neki könnyű volt sikert elérnie, voltak kapcsolatai”!  Ne hidd azt, hogy a kapcsolati tőke csak azt jelenti, hogy folyamatosan üzletemberekkel beszélsz. Dehogyis! Bármilyen ismerős, iskolatárs, főiskolai ismerős, barát… már kapcsolatot jelent. Akár ezeken az apróságokon is múlhat egy-egy üzlet, vagy új ügyfél megszerzése. Miért ne aknáznád ki a benne rejlő lehetőségeket? Velem is történt már olyan, hogy olyan kapcsolat révén lett üzlet, amire nem is gondoltam volna előtte.

Akkor mi legyen a következő lépés?

  1. Kezdd el a kapcsolati tőkédet ápolni, növelni! Járj el rendezvényekre, eseményekre, üzleti reggelikre, és adj mindenkinek esélyt arra, hogy később még hasznodra válhat, bármilyen kapcsolat is legyen az!
  2. Olvasd el a Minner ingyenes tippjeit: 3 tipp, amivel könnyedén tudod építeni a kapcsolati tőkéd, vagyis könnyen helyzetbe hozod magad
  3. Olvasd el a lent belinkelt kapcsolatépítés sztorikat!
  4.  Ha pedig fel szeretnéd turbózni és még tudatosabban építeni a kapcsolati tőkédet, akkor szerezd be a Minner üzleti videós kapcsolatépítés oktatását. Rengeteg gyakorlati tippet kapsz, amit már azonnal használni is tudsz. Szerezd be még ma a videós oktatást! Kattints ide!  Bárhol, bármikor, bármennyiszer meg tudod nézni a több mint 2 órás tananyagot!

Motiválódj a Minner kapcsolatépítés sztorijaiból: 

Fotó: Bedford office/Flickr

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek