Hogyan szerezzem meg az első ügyfeleimet, vevőimet? Egyedi szolgáltatás, termék esetén.

A Minner vállalkozási ötletei között több olyat is olvashattál, ami kicsi szolgáltatásként/termékként indul el, majd növi ki magát egy nagy céggé. Ilyen például a szabadúszó ötletek, Facebook oldal kezelés, szövegírás, videóvágás, bérblogolás…. Többen is kérdeztétek, hogy “Hogyan keressek ügyfelet, céget, megbízót?”. Először is néhány kérdést írok le, amire a későbbiekben tudnod kell majd válaszolni.

  • Miért fog téged választani?
  • Meg fog találni?
  • Hogyan, hol, mikor, milyen “csatornán” fog hallani, informálódni rólad?
    “Tudod, ha nem hall rólad, hogyan is jutna eszébe, hogy te tudsz ilyet, te azt szolgáltatod….” Tehát várhatod a sült galambot, ha nem fogsz tenni azért, hogy halljanak rólad nem lesz munkád, megbízásod. A cégek, megbízók nem fogják kitalálni, hogy te mivel foglalkozol.

Hogyan szerezz ügyfeleket:

  • Referencia: Először is szerezz referenciát! Ez azért jó, mert azért a cégek szeretik az ingyen munkát. Keress, kutass legalább egy olyan céget, aki később referenciád lesz. Amikor megkeresed, emeld ki azt, hogy ő egy referencia munka lesz, így hidd el, érezni fogja a motivációdat. Ezzel megkönnyíted a későbbi ügyfelek megkeresését is. Lásd következő pont.
  • Kérj ajánlást!: Jól sikerült a referencia? Szuper! Kérj a megbízótól ajánlást. Kérd meg, hogy adjon olyan üzleti kapcsolatokat, akinek jó lehet a te szolgáltatásod. Kérd meg, hogy hozzon össze velük, vagy először szóljon nekik, hogy te keresni fogod őket.
  • Blog/Weboldal: Mindegy, hogy mi, csak legyen egy weboldalad, blogod, amire tudsz majd hivatkozni, ahová feltöltöd a referenciákat, ahol esetleg a későbbiekben blogolsz, vagy amire az online reklámjaid mennek majd (utóbbiról majd még alul olvashatsz.).
  • Apróhirdetés: Ez az elfeledett reklámcsatorna annyira nem is az. Pár ezer forintért már fel tudsz adni olyan hirdetést, ami már pár érdeklődő után megtérülhet, sőt, meg is térül.
  • Szórólap, szóróanyag: Érdemes olyan cégekhez beadni anyagokat, akiket te kiszemeltél. Akár egy kis leporellót, szórólapot, néhány oldalas bemutatkozó anyagot.
  • Postai DM levél: Szemelj ki 30-50 céget, és küldj nekik bemutatkozó postai levelet. Vagy figyelemfelhívó levelet, melyben részletezed a szolgáltatásod. Azért ilyen kevés darabszámot írtam, mert én is alkalmaztam ezt a technikát, sőt, mai napig alkalmazom, és nagyon sikeres már kis darabszámtól. Csak jó kell kiválasztani a megbízókat.
  • Direkt megkeresés: Nincs is annál jobb, mikor bemész egy céghez, és elmondod, mivel foglalkozol, és hozol példát, nekik miért lenne jó. Helyzeti előnyöd, hogy már ott vagy. Egyrészt értékelik az igyekezetet, látják a motivációt. 100 céghez, ha bemész, 2-5, sőt, akár 7-8 is igent fog mondani, vagy legalábbis szóba áll veled, ami már fél siker. A maradék 92 meg nem tudja, mit hagy ki, azzal ne törődj.
  • Online marketing, Facebook reklám mennyi?
    Figyelj! Napi 1000 forintot rá tudsz szánni arra, hogy keress több százezret belőle? Ha a válasz igen, akkor bizony kezd el felfedezni az online marketing lehetőségét. Havi 30-50 000 forint reklámbüzsdéből bármelyik szolgáltatásodra tudsz ügyfeleket szerezni. Reklámozd a blogod, weboldalad, blogbejegyzésed, vagy éppen a szolgáltatásodat is. A Facebook-on aktív közösséget is tudsz építeni. Google hirdetést akkor használj (Adwords), ha van napi 3-10 ezer forintod reklámozni.
  • Kapcsolatépítés:
    a, verzió: Fel kell majd tudnod tenni azt a kérdést: “Van olyan ismerősöd, akinek kell…”
    b, verzió:
    Elkezdesz kapcsolatot építeni. Eljársz ingyenes eseményekre (Minner-nek is vannak ingyenes üzleti eseményei). Ott beszélgetsz, kapcsolatot építesz, utána találkozol azokkal, akiket megismertél….
    Meg akarod tanulni? >>>  Végezd el a Minner videós kapcsolatépítés oktatását! Ez később is hasznodra lesz, nem csak most, hanem például munkakeresésnél, vállalkozásod fejlesztésénél… 
  • Telemarketing, telefonos megkeresés: Az a jó a telefonálásban, hogy valójában nem is látnak téged. Ha ráállsz, akkor mint egy gép úgy tudsz telefonálni (úgy értem egy nap sok új megkeresést tudsz “eszközölni”, prezentálni). Tudtad, hogy a Minner sikere is részben a telemarketingnek köszönhető? (erről itt olvashatsz >> >Már az oldal indulása előtt értékesítettem a reklámhelyeket – Minner a kulisszák mögött cikksorozat 1. rész
    Végezd el a Minner videós hideghívás, telemarketing oktatását. Még abban is segítek, hogy mit mondj bele a telefonba, sőt, én írom meg a szöveged. Kattints ide! 

Ehhez kapcsolódó cikkek, ötletek:

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Ipari ingatlanok, ipari telkek, pörög az ingatlan piac ezen a területen.

Úgy beindult a magyarországi e-kereskedelem, hogy elfogynak a raktáraknak való telkek – HVG
Soha nem látott mértékben nőtt a kereslet a jó helyen lévő, nagy ipari telkek iránt – írta az Mfor.hu. A jelenségnek egyértelműen a koronavírus-járvány alatti e-kereskedelem gyors felfutása az oka. A portál azt is írja, hogy a telekárak a járvány másfél éve alatt legalább 20-40 százalékkal nőttek, és ma már nemcsak a raktárakat, csarnokokat fejlesztők, hanem a végfelhasználók is a vevők között vannak.
A lap megszólaltatta VLK Cresa befektetési igazgatóját, Takács Pétert, aki azt mondta, hogy

egyre több hazai és külföldi ingatlanfejlesztő szeretne pozíciót fogni, vagyis olyan területet vásárolni, ahol aztán logisztikai központot, gyártócsarnokot, raktárt hoz létre, és bérbe adja azt.

Emlékszel mit írtam arról, hogy mi történne, hogyha az Amazon bejönne Magyarországra? Pont az ilyen telkek, logisztikai központok felértékelődéséről írtam. Nos ez most a 2020-as e-kereskedelmi boom miatt pörgött fel jobban, mintha az Amazon jött volna. Olvasd el azt a cikket is! 

MinnerInstant

Az IoT (Internet of Things) világában elég maradinak tűnhet ez a tipp, de mindenképp próbáld ki! Legyen szó egy széljegyzetről, egy meeting „jegyzőkönyvéről”, vagy akár brainstromingról, a papírra leírt jegyzetek nem csak a memorizálásban segítenek, hanem a feldolgozásban is. Míg gépi jegyzetelésnél szóról szóra követjük az elhangzottakat, papírra történő jegyzeteléskor szelektálunk, a lényeget írjuk le, az összefüggéseket (később is) jobban átlátjuk és értelmezzük. Nem beszélve arról a pozitív hatásról, hogy a memóriánkat is fitten tartja, így aki gyakran ír kézzel, akár a demencia kialakulásának esélyét is nagymértékben csökkentheti. További jegyzetelős tippeket itt olvashatsz.

MinnerInstant

Amennyiben a weboldalad már rendelkezik titkosítással, válassz egy másik küldetést a minner.hu/kuldetes oldalról!

Mit jelent ez a tanúsítvány, és miért van rá szükség?

SSL (Secure Sockets Layer): egy olyan eszköz, amely azért felel, hogy titkosított és biztonságos csatorna jöjjön létre a kliens és a szerver között. Ez akkor igazán fontos, amikor bizalmas információkat kezelsz (nevek, címek, bankkártyaadatok, stb.), de a Google keresője is előrébb sorolja a tanúsítvánnyal rendelkező weboldalakat.

Sőt már a böngészők többsége figyelmeztet rá, ha SSL nélküli oldallal találkozik, hogy NEM BIZTONSÁGOS az oldal.

Bizonyára nem örülne neki a vásárlód és te sem, ha adatvédelmi szivárgás történne, ezzel akár a bizniszed sikerét is kockáztathatod. Ezért ma már alapelvárás, hogy rendelkezz SSL tanúsítvánnyal. Ha egy weboldal titkosított, a http:// url kiegészül, így https:// lesz a tanúsítvány megszerzése után, így könnyen ellenőrizhető bárki által. Hogyan tudod megszerezni? Mindenképp a tárhelyszolgáltatódnál érdeklődj! Mivel valószínűleg nem te leszel az első ezzel a kéréssel, nagy eséllyel meg tudják oldani pár ezer Forintért. Amennyiben még nem rendelkezel weboldallal, mindenképp járj utána, hogy rögtön titkosított weboldallal indulhass és ne utólag kelljen megszerezned a tanúsítványt.

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek