Hogyan szerezzem meg az első ügyfeleimet, vevőimet? Egyedi szolgáltatás, termék esetén.

A Minner vállalkozási ötletei között több olyat is olvashattál, ami kicsi szolgáltatásként/termékként indul el, majd növi ki magát egy nagy céggé. Ilyen például a szabadúszó ötletek, Facebook oldal kezelés, szövegírás, videóvágás, bérblogolás…. Többen is kérdeztétek, hogy “Hogyan keressek ügyfelet, céget, megbízót?”. Először is néhány kérdést írok le, amire a későbbiekben tudnod kell majd válaszolni.

  • Miért fog téged választani?
  • Meg fog találni?
  • Hogyan, hol, mikor, milyen “csatornán” fog hallani, informálódni rólad?
    “Tudod, ha nem hall rólad, hogyan is jutna eszébe, hogy te tudsz ilyet, te azt szolgáltatod….” Tehát várhatod a sült galambot, ha nem fogsz tenni azért, hogy halljanak rólad nem lesz munkád, megbízásod. A cégek, megbízók nem fogják kitalálni, hogy te mivel foglalkozol.

Hogyan szerezz ügyfeleket:

  • Referencia: Először is szerezz referenciát! Ez azért jó, mert azért a cégek szeretik az ingyen munkát. Keress, kutass legalább egy olyan céget, aki később referenciád lesz. Amikor megkeresed, emeld ki azt, hogy ő egy referencia munka lesz, így hidd el, érezni fogja a motivációdat. Ezzel megkönnyíted a későbbi ügyfelek megkeresését is. Lásd következő pont.
  • Kérj ajánlást!: Jól sikerült a referencia? Szuper! Kérj a megbízótól ajánlást. Kérd meg, hogy adjon olyan üzleti kapcsolatokat, akinek jó lehet a te szolgáltatásod. Kérd meg, hogy hozzon össze velük, vagy először szóljon nekik, hogy te keresni fogod őket.
  • Blog/Weboldal: Mindegy, hogy mi, csak legyen egy weboldalad, blogod, amire tudsz majd hivatkozni, ahová feltöltöd a referenciákat, ahol esetleg a későbbiekben blogolsz, vagy amire az online reklámjaid mennek majd (utóbbiról majd még alul olvashatsz.).
  • Apróhirdetés: Ez az elfeledett reklámcsatorna annyira nem is az. Pár ezer forintért már fel tudsz adni olyan hirdetést, ami már pár érdeklődő után megtérülhet, sőt, meg is térül.
  • Szórólap, szóróanyag: Érdemes olyan cégekhez beadni anyagokat, akiket te kiszemeltél. Akár egy kis leporellót, szórólapot, néhány oldalas bemutatkozó anyagot.
  • Postai DM levél: Szemelj ki 30-50 céget, és küldj nekik bemutatkozó postai levelet. Vagy figyelemfelhívó levelet, melyben részletezed a szolgáltatásod. Azért ilyen kevés darabszámot írtam, mert én is alkalmaztam ezt a technikát, sőt, mai napig alkalmazom, és nagyon sikeres már kis darabszámtól. Csak jó kell kiválasztani a megbízókat.
  • Direkt megkeresés: Nincs is annál jobb, mikor bemész egy céghez, és elmondod, mivel foglalkozol, és hozol példát, nekik miért lenne jó. Helyzeti előnyöd, hogy már ott vagy. Egyrészt értékelik az igyekezetet, látják a motivációt. 100 céghez, ha bemész, 2-5, sőt, akár 7-8 is igent fog mondani, vagy legalábbis szóba áll veled, ami már fél siker. A maradék 92 meg nem tudja, mit hagy ki, azzal ne törődj.
  • Online marketing, Facebook reklám mennyi?
    Figyelj! Napi 1000 forintot rá tudsz szánni arra, hogy keress több százezret belőle? Ha a válasz igen, akkor bizony kezd el felfedezni az online marketing lehetőségét. Havi 30-50 000 forint reklámbüzsdéből bármelyik szolgáltatásodra tudsz ügyfeleket szerezni. Reklámozd a blogod, weboldalad, blogbejegyzésed, vagy éppen a szolgáltatásodat is. A Facebook-on aktív közösséget is tudsz építeni. Google hirdetést akkor használj (Adwords), ha van napi 3-10 ezer forintod reklámozni.
  • Kapcsolatépítés:
    a, verzió: Fel kell majd tudnod tenni azt a kérdést: “Van olyan ismerősöd, akinek kell…”
    b, verzió:
    Elkezdesz kapcsolatot építeni. Eljársz ingyenes eseményekre (Minner-nek is vannak ingyenes üzleti eseményei). Ott beszélgetsz, kapcsolatot építesz, utána találkozol azokkal, akiket megismertél….
    Meg akarod tanulni? >>>  Végezd el a Minner videós kapcsolatépítés oktatását! Ez később is hasznodra lesz, nem csak most, hanem például munkakeresésnél, vállalkozásod fejlesztésénél… 
  • Telemarketing, telefonos megkeresés: Az a jó a telefonálásban, hogy valójában nem is látnak téged. Ha ráállsz, akkor mint egy gép úgy tudsz telefonálni (úgy értem egy nap sok új megkeresést tudsz “eszközölni”, prezentálni). Tudtad, hogy a Minner sikere is részben a telemarketingnek köszönhető? (erről itt olvashatsz >> >Már az oldal indulása előtt értékesítettem a reklámhelyeket – Minner a kulisszák mögött cikksorozat 1. rész
    Végezd el a Minner videós hideghívás, telemarketing oktatását. Még abban is segítek, hogy mit mondj bele a telefonba, sőt, én írom meg a szöveged. Kattints ide! 

Ehhez kapcsolódó cikkek, ötletek:

2021 -es vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem csak kezdőknek!

Iratkozz fel, hogy előbb megkapd! Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner 2021- es ötletekre!!

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!