Hogyan szerezzem meg az első ügyfeleimet, vevőimet? Egyedi szolgáltatás, termék esetén.

Dátum

Megosztás

A Minner vállalkozási ötletei között több olyat is olvashattál, ami kicsi szolgáltatásként/termékként indul el, majd növi ki magát egy nagy céggé. Ilyen például a szabadúszó ötletek, Facebook oldal kezelés, szövegírás, videóvágás, bérblogolás…. Többen is kérdeztétek, hogy „Hogyan keressek ügyfelet, céget, megbízót?”. Először is néhány kérdést írok le, amire a későbbiekben tudnod kell majd válaszolni.

  • Miért fog téged választani?
  • Meg fog találni?
  • Hogyan, hol, mikor, milyen „csatornán” fog hallani, informálódni rólad?
    „Tudod, ha nem hall rólad, hogyan is jutna eszébe, hogy te tudsz ilyet, te azt szolgáltatod….” Tehát várhatod a sült galambot, ha nem fogsz tenni azért, hogy halljanak rólad nem lesz munkád, megbízásod. A cégek, megbízók nem fogják kitalálni, hogy te mivel foglalkozol.

Hogyan szerezz ügyfeleket:

  • Referencia: Először is szerezz referenciát! Ez azért jó, mert azért a cégek szeretik az ingyen munkát. Keress, kutass legalább egy olyan céget, aki később referenciád lesz. Amikor megkeresed, emeld ki azt, hogy ő egy referencia munka lesz, így hidd el, érezni fogja a motivációdat. Ezzel megkönnyíted a későbbi ügyfelek megkeresését is. Lásd következő pont.
  • Kérj ajánlást!: Jól sikerült a referencia? Szuper! Kérj a megbízótól ajánlást. Kérd meg, hogy adjon olyan üzleti kapcsolatokat, akinek jó lehet a te szolgáltatásod. Kérd meg, hogy hozzon össze velük, vagy először szóljon nekik, hogy te keresni fogod őket.
  • Blog/Weboldal: Mindegy, hogy mi, csak legyen egy weboldalad, blogod, amire tudsz majd hivatkozni, ahová feltöltöd a referenciákat, ahol esetleg a későbbiekben blogolsz, vagy amire az online reklámjaid mennek majd (utóbbiról majd még alul olvashatsz.).
  • Apróhirdetés: Ez az elfeledett reklámcsatorna annyira nem is az. Pár ezer forintért már fel tudsz adni olyan hirdetést, ami már pár érdeklődő után megtérülhet, sőt, meg is térül.
  • Szórólap, szóróanyag: Érdemes olyan cégekhez beadni anyagokat, akiket te kiszemeltél. Akár egy kis leporellót, szórólapot, néhány oldalas bemutatkozó anyagot.
  • Postai DM levél: Szemelj ki 30-50 céget, és küldj nekik bemutatkozó postai levelet. Vagy figyelemfelhívó levelet, melyben részletezed a szolgáltatásod. Azért ilyen kevés darabszámot írtam, mert én is alkalmaztam ezt a technikát, sőt, mai napig alkalmazom, és nagyon sikeres már kis darabszámtól. Csak jó kell kiválasztani a megbízókat.
  • Direkt megkeresés: Nincs is annál jobb, mikor bemész egy céghez, és elmondod, mivel foglalkozol, és hozol példát, nekik miért lenne jó. Helyzeti előnyöd, hogy már ott vagy. Egyrészt értékelik az igyekezetet, látják a motivációt. 100 céghez, ha bemész, 2-5, sőt, akár 7-8 is igent fog mondani, vagy legalábbis szóba áll veled, ami már fél siker. A maradék 92 meg nem tudja, mit hagy ki, azzal ne törődj.
  • Online marketing, Facebook reklám mennyi?
    Figyelj! Napi 1000 forintot rá tudsz szánni arra, hogy keress több százezret belőle? Ha a válasz igen, akkor bizony kezd el felfedezni az online marketing lehetőségét. Havi 30-50 000 forint reklámbüzsdéből bármelyik szolgáltatásodra tudsz ügyfeleket szerezni. Reklámozd a blogod, weboldalad, blogbejegyzésed, vagy éppen a szolgáltatásodat is. A Facebook-on aktív közösséget is tudsz építeni. Google hirdetést akkor használj (Adwords), ha van napi 3-10 ezer forintod reklámozni.
  • Kapcsolatépítés:
    a, verzió: Fel kell majd tudnod tenni azt a kérdést: „Van olyan ismerősöd, akinek kell…”
    b, verzió:
    Elkezdesz kapcsolatot építeni. Eljársz ingyenes eseményekre (Minner-nek is vannak ingyenes üzleti eseményei). Ott beszélgetsz, kapcsolatot építesz, utána találkozol azokkal, akiket megismertél….
    Meg akarod tanulni? >>>  Végezd el a Minner videós kapcsolatépítés oktatását! Ez később is hasznodra lesz, nem csak most, hanem például munkakeresésnél, vállalkozásod fejlesztésénél… 
  • Telemarketing, telefonos megkeresés: Az a jó a telefonálásban, hogy valójában nem is látnak téged. Ha ráállsz, akkor mint egy gép úgy tudsz telefonálni (úgy értem egy nap sok új megkeresést tudsz „eszközölni”, prezentálni). Tudtad, hogy a Minner sikere is részben a telemarketingnek köszönhető? (erről itt olvashatsz >> >Már az oldal indulása előtt értékesítettem a reklámhelyeket – Minner a kulisszák mögött cikksorozat 1. rész
    Végezd el a Minner videós hideghívás, telemarketing oktatását. Még abban is segítek, hogy mit mondj bele a telefonba, sőt, én írom meg a szöveged. Kattints ide! 

Ehhez kapcsolódó cikkek, ötletek:

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!