Hogyan szerezzem meg az első ügyfeleimet, vevőimet? Egyedi szolgáltatás, termék esetén.

A Minner vállalkozási ötletei között több olyat is olvashattál, ami kicsi szolgáltatásként/termékként indul el, majd növi ki magát egy nagy céggé. Ilyen például a szabadúszó ötletek, Facebook oldal kezelés, szövegírás, videóvágás, bérblogolás…. Többen is kérdeztétek, hogy “Hogyan keressek ügyfelet, céget, megbízót?”. Először is néhány kérdést írok le, amire a későbbiekben tudnod kell majd válaszolni.

  • Miért fog téged választani?
  • Meg fog találni?
  • Hogyan, hol, mikor, milyen “csatornán” fog hallani, informálódni rólad?
    “Tudod, ha nem hall rólad, hogyan is jutna eszébe, hogy te tudsz ilyet, te azt szolgáltatod….” Tehát várhatod a sült galambot, ha nem fogsz tenni azért, hogy halljanak rólad nem lesz munkád, megbízásod. A cégek, megbízók nem fogják kitalálni, hogy te mivel foglalkozol.

Hogyan szerezz ügyfeleket:

  • Referencia: Először is szerezz referenciát! Ez azért jó, mert azért a cégek szeretik az ingyen munkát. Keress, kutass legalább egy olyan céget, aki később referenciád lesz. Amikor megkeresed, emeld ki azt, hogy ő egy referencia munka lesz, így hidd el, érezni fogja a motivációdat. Ezzel megkönnyíted a későbbi ügyfelek megkeresését is. Lásd következő pont.
  • Kérj ajánlást!: Jól sikerült a referencia? Szuper! Kérj a megbízótól ajánlást. Kérd meg, hogy adjon olyan üzleti kapcsolatokat, akinek jó lehet a te szolgáltatásod. Kérd meg, hogy hozzon össze velük, vagy először szóljon nekik, hogy te keresni fogod őket.
  • Blog/Weboldal: Mindegy, hogy mi, csak legyen egy weboldalad, blogod, amire tudsz majd hivatkozni, ahová feltöltöd a referenciákat, ahol esetleg a későbbiekben blogolsz, vagy amire az online reklámjaid mennek majd (utóbbiról majd még alul olvashatsz.).
  • Apróhirdetés: Ez az elfeledett reklámcsatorna annyira nem is az. Pár ezer forintért már fel tudsz adni olyan hirdetést, ami már pár érdeklődő után megtérülhet, sőt, meg is térül.
  • Szórólap, szóróanyag: Érdemes olyan cégekhez beadni anyagokat, akiket te kiszemeltél. Akár egy kis leporellót, szórólapot, néhány oldalas bemutatkozó anyagot.
  • Postai DM levél: Szemelj ki 30-50 céget, és küldj nekik bemutatkozó postai levelet. Vagy figyelemfelhívó levelet, melyben részletezed a szolgáltatásod. Azért ilyen kevés darabszámot írtam, mert én is alkalmaztam ezt a technikát, sőt, mai napig alkalmazom, és nagyon sikeres már kis darabszámtól. Csak jó kell kiválasztani a megbízókat.
  • Direkt megkeresés: Nincs is annál jobb, mikor bemész egy céghez, és elmondod, mivel foglalkozol, és hozol példát, nekik miért lenne jó. Helyzeti előnyöd, hogy már ott vagy. Egyrészt értékelik az igyekezetet, látják a motivációt. 100 céghez, ha bemész, 2-5, sőt, akár 7-8 is igent fog mondani, vagy legalábbis szóba áll veled, ami már fél siker. A maradék 92 meg nem tudja, mit hagy ki, azzal ne törődj.
  • Online marketing, Facebook reklám mennyi?
    Figyelj! Napi 1000 forintot rá tudsz szánni arra, hogy keress több százezret belőle? Ha a válasz igen, akkor bizony kezd el felfedezni az online marketing lehetőségét. Havi 30-50 000 forint reklámbüzsdéből bármelyik szolgáltatásodra tudsz ügyfeleket szerezni. Reklámozd a blogod, weboldalad, blogbejegyzésed, vagy éppen a szolgáltatásodat is. A Facebook-on aktív közösséget is tudsz építeni. Google hirdetést akkor használj (Adwords), ha van napi 3-10 ezer forintod reklámozni.
  • Kapcsolatépítés:
    a, verzió: Fel kell majd tudnod tenni azt a kérdést: “Van olyan ismerősöd, akinek kell…”
    b, verzió:
    Elkezdesz kapcsolatot építeni. Eljársz ingyenes eseményekre (Minner-nek is vannak ingyenes üzleti eseményei). Ott beszélgetsz, kapcsolatot építesz, utána találkozol azokkal, akiket megismertél….
    Meg akarod tanulni? >>>  Végezd el a Minner videós kapcsolatépítés oktatását! Ez később is hasznodra lesz, nem csak most, hanem például munkakeresésnél, vállalkozásod fejlesztésénél… 
  • Telemarketing, telefonos megkeresés: Az a jó a telefonálásban, hogy valójában nem is látnak téged. Ha ráállsz, akkor mint egy gép úgy tudsz telefonálni (úgy értem egy nap sok új megkeresést tudsz “eszközölni”, prezentálni). Tudtad, hogy a Minner sikere is részben a telemarketingnek köszönhető? (erről itt olvashatsz >> >Már az oldal indulása előtt értékesítettem a reklámhelyeket – Minner a kulisszák mögött cikksorozat 1. rész
    Végezd el a Minner videós hideghívás, telemarketing oktatását. Még abban is segítek, hogy mit mondj bele a telefonba, sőt, én írom meg a szöveged. Kattints ide! 

Ehhez kapcsolódó cikkek, ötletek:

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

Első rendelési hozamlehetőség a kínai import információkból

  • Befektetési összeg: 69 900 Ft-ba kerül az a tudás, aminek köszönhetően lesz terved, információd, tudásod a megfelelő kínai partner kiválasztásához, a rendelések kezeléséhez, vagy például a vámoláshoz.
  • Várható hozam: 1 000 000 Ft, ennyi az átlagos hozam a kezdő kínai import rendeléseknél, amikor valaki maga végzi az importálást. Általában 1-1,5 millió forint értékben történik meg az első rendelés, és beleszámítva a szállítási és egyéb költségeket is, és utána az eladási árat számolva kb. 1 millió forint körül lesz a hozamod. Ennél lehet több is. Ahogy szakértőnk mondja, a matek akkor jön ki, ha a beszerzési ár duplájáért lehet eladni a terméket. Ennek oka, hogy fel tudj készülni minden változó tényezőre. 
  • A befektetésed: Kínai Import, Alibaba online képzés

Az információk hiánya miatt halogatunk projekteket, mint például azt, hogy végre elinduljon a kínai import szállítmányunk. Szerezd be a tudást, aminek köszönhetően végre bele tudsz vágni! És a kezdeti hozam később még tovább növekszik! 

MinnerInstant

Látod a háttérben a két Costa Coffee feliratot? Egyik itt előrébb egy kávézó / önkiszolgáló étterem kifüggesztett logója, hogy náluk Costa Coffee-t szolgálnak fel, a másik egy Costa Coffee kávézó, amit a hazai Costa Coffee lánc üzemeltetett. Ez zárt most be, lényegében azért, mert a Coca-Cola (Costa márka tulajdonosa) több száz kisebb vendéglátóegységnek adta oda a jogot, hogy kitehessék, náluk Costa Coffee is van. Apróság, de mégis így borítja az egész üzletmenetet.

A Telex-en most olvasható egy frissebb nyilatkozat az L-Coffee Kft vezetőjétől. Kattints ide!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek

Zseniális reklám a Mindentment fogászattól
A Revolutnál is lesz részletfizetés. Vásárolj most fizess később