Hogyan válasszak nevet a cégemnek, vállalkozásomnak?

Vajon mennyit jelent egy jó cégnév az üzleti életben? Több bevételed lesz tőle? Erről még nem olvastam kutatást, egyet viszont biztosan tudhatunk: nem a név fogja meghatározni a céged. Mitől lesz jó egy elnevezés? Szerinted, amikor kitalálták a Coca-Cola nevét, akkor azonnal befutott? Nem a név tette sikeressé, hanem inkább az, hogy erős marketingje volt, a csapból is ők folytak, nem csak az üvegből. A cég erős imázsa az, ami azt az érzést kelti benned, hogy ez a név nagyon jó. Rendben. Tudom, ezzel még semmit sem segítettem abban, hogy jó cégnevet válassz, olvass tovább, ott lesznek támpontok!

Sokan feltették már a kérdést, hogy honnan jött a Minner név. Bevallom, ez azt is jelenti számomra, hogy jó nevet választottam, mert rengetegen megkérdik, ami jó, hiszen beszélnek róla. Én felírtam kb. 5 lehetséges cégnevet (inkább brand nevet), ezek között nem volt ott a Minner. Ami a Manner nápolyiból jött, azzal próbálkoztam, hogy amire csak ránézek, kicserélem a magánhangzóit. Először 90% esély volt arra, hogy profitfaktor.hu lesz a weboldal neve, na de a Minner azonnal magával ragadott. Véletlen jött (esti italozás közben). Tetszett, hogy rövid, könnyű, és könnyen megjegyezhető.

Neked is ilyen kell!

  • Ha lehet, akkor legyen rövid.
  • Ha nincs is magyar jelentése, akkor is legyen könnyed. Pl. néhány magyar applikáció nevétől a falnak tudnék menni.
  • Ne írj fel 5 verziónál többet, mert a sok közül nem tudsz választani. Persze eltérhetsz ezektől is.
  • Érdemes megkérdezni mást? A Te céged? Igen. Akkor dönts te! A legtöbb ember úgy szereti a vállalkozását, mint a kisgyerekét. A cégedet imádni fogod, így válassz nevet hozzá.
  • Játssz a szavakkal, írj fel többet,
    • tedd össze őket,
    • vegyél el belőlük,
    • olvasd visszafelé,
    • cseréld ki a magánhangzókat másikra.
  • + Extra tipp: Ha ezek mind nem jönnek be, vagy nagyon egyedit akarsz, akkor próbáld ki, hogy a billentyűzetre ráteszed a kezed, és egy betűvel eltolod, és úgy írod be a neved. Ebből új ötleteket születnek.

Még mindig nem segítettem?
Mivel brókerként sokat értékesítettem telefonon, ezért tudom milyen nehéz telefonon megérteni egy-egy cég nevét. A telefon teszt is jó lehet, szóval ha kitaláltál egy nevet, akkor azt teszteld le telefonon.

Tudod mit? Nézzük meg a Minner vállalkozás ötleteit, és ahhoz írok néhány cégnév ötletet.

Indíts vállalkozást: 87. ötlet – Recept mobilapplikáció
Itt egy applikációnak kell nevet adni. A séf szót már sajnos használják, ezért én nem tenném be (ApróSéf)
Én itt használnék magyarul is értelmes szóösszetételt, például: “Finomlett”

Indíts vállalkozást: 86. ötlet – Havidíjért zokni, boxer, bugyi, póló…
Az ehhez hasonló oldalak külföldön a “club” szót is hozzákapcsolják a brand nevükhöz, célpiactól függően. Például a zoknis ötletrésze picit fura lenne. Ehhez talán még hozzákapcsolható az én általam is preferált “box” szó. Egész jól hangzik a “Zoknibox”, ugye?

Indíts vállalkozást: 85. ötlet – 3D nyomtató javítás, értékesítés
Ez egy új technológia, a kérdés az, hogy te miben veszel részt. Ha a karbantartást nézzük, akkor lehetséges, hogy jobb lesz valami olyan nevet választanod, ami univerzális. Vagyis akkor is jó lesz, amikor valami nagyokos kitalálja, hogy mostantól legyen 4D a neve. A legérdekesebb, hogy a nyomtató szóra mindenki a sima nyomtatóra asszociál, így picit fura lesz használni a szót.
Ehhez a Pro szó illik, azt az érzést kelti, hogy értesz a javításhoz. A külföldi szavak használata is jó pont lehet. Pro3DSzerviz név nekem tetszik. Lényegre törő, profizmust sugároz… (lehet külön is a szerviz szó).

Indíts vállalkozást: 83. ötlet – saját Kitchenbox, alapanyag házhozszállítás,
Most jut eszembe, törj be még ma erre a piacra, a Kitchenbox-ot több hete figyelem, és nincsenek a helyzet magaslatán, több ponton is hiányosságot vettem észre. Így a piac nyitott számodra.
Nézzük milyen név lehet befutó. A box szót már felesleges használni, mivel ők már használják. Vizsgáld meg, mit is adsz a szolgáltatásodban. Nem kell pepecselni a főzéssel, a bevásárlás, alapanyagok, recept pipa, nem kell vele foglalkoznia a vevőnek, csak a főzés hárul rá. Az alapanyagok házhoz mennek. Ebben az ötletben benne van az is, hogy külföldre is tudj terjeszkedni, így érdemes brandnevet, sőt külföldi nevet használni.
HomeChef volt az első ötletem, és erre már létezik, sőt ugyanez a profiljuk. 🙂 Itt még gondolkodnom kell, de a Meal, home, chef, szavakat használnám.

Konklúzió

Jó névválasztás? Ne görcsölj rajta! Írj fel minél több szót, próbáld összerakni őket. Próbáld ki, milyen telefonon keresztül mondani…

Plusz ötletek: 15 magyar településnév, ami cégnévnek (domain -, brandnévnek), terméknévnek is megállná a helyét – Hogyan válasszak nevet a cégemnek?

Fotó:usciencesblogs.typepad.com

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek