Így használd ki az “uborkaszezont”, holtszezont a vállalkozásodban – Hogyan lesz vevőm, ügyfelem, felhasználóm? – 13. rész

Hamarosan itt az év legnagyobb uborkaszezonja, a nyár. Már 1893-ban elkezdték használni ezt a kifejezést arra az időszakra, amikor az üzleti és a politikai élet megáll, az emberek többsége nyaralni megy. Még mindig több vállalatvezető, értékesítő, sales-es tartja úgy, hogy ilyenkor felesleges dolgozni, mivel senkit sem lehet elérni. Szerencsére vannak olyanok, akik nem így gondolják. Tartozz te is az utóbbiakhoz!

Mikor van uborkaszezon?

  • július 1.- szeptember 1. között
  • karácsonyi időszakban december 15. – január 10-ig
  • természetesen szektortól is függ, karácsonyi termékeket áruló cégnek január-szeptember a holtszezon, fagyizó esetében október-április

Mit csinálj uborkaszezon, holtszezon idején?

Ezen időszak alatt eladni, döntéshozót elérni ténylegesen nehezebb. Az a legjobb, hogy ilyenkor van miről beszélni a már meglévő ügyfeleiddel is, vagy azokkal, akikkel éppen most veszed fel a kapcsolatot. Például: “És nálatok, hogy alakul a nyár… forgalom…alkalmazottak nyaralása….vezetők mikor mennek nyaralni….”
Ne is az eladással foglalkozz 100%-ban. Ez az időszak arra jó, hogy

  • kapcsolatot ápolsz, meglévő ügyfeleiddel találkozol
  •  új, leendő ügyfeleknek bemutatkozót küldesz,
  • vagy bemutatkozó tárgyalásokat folytatsz,
  • erősíted a személyes márkádat, céged brandjét,
  • írj blogbejegyzéseket (irányítsd erre a leendő vevőidet, addig is olvassanak),
  • készíts kérdőívet, ezt is ki fogják tölteni,
  • menj el üzleti eseményekre, így olyanokkal találkozhatsz, akik szintén aktívak ezen időszak alatt!
  • Egyéb ötlet: PIHENJ! Olvass sokat! Természetesen neked is pihenned kell.
  • Ne felejtsd el, ilyenkor az emberek is jókedvűbbek (kivéve, ha nagyon meleg van)!

Tehát használd arra ezt az időszakot, hogy ameddig a többiek lazsálnak, te elődolgozol azért, hogy szeptemberben könnyebb dolgod legyen az értékesítésben.

Készülj a holtszezonra

  • Készíts tervet!
  • kit, mikor, hol keresel meg
  • készíts külön reklámkampányokat
  • írj blogbejegyzéseket, ezeket reklámozd be (holtszezon idején is olvasnak a vevőid)

Saját példa

Én az augusztust szoktam arra használni, hogy “előpuhítsam” a leendő partnereket, reklámozókat, ügyfeleket. Tavaly például ezen időszak alatt még szerződést is sikerült kötnöm több brókercéggel egy kampányra azért, mert abban az időszakban rajtam kívül senkivel nem tárgyaltak.
Továbbá a karácsonyi szezont szeretem még nagyon, mert akkor nagyon jó lead-kampányokat (érdeklődő megadja egy űrlapon keresztül az elérhetőségét) lehet indítani. Blogbejegyzéseim reklámozására ezen időszak alatt több időt fordítok, és általában lead-szerzés a cél. Legyen meg az első impulzus, érdeklődjenek, és már nem kell ezzel kezdeni az aktívabb hónapokban (holtszezon után).

A cikksorozat további részei:

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek