Hamarosan itt az év legnagyobb uborkaszezonja, a nyár. Már 1893-ban elkezdték használni ezt a kifejezést arra az időszakra, amikor az üzleti és a politikai élet megáll, az emberek többsége nyaralni megy. Még mindig több vállalatvezető, értékesítő, sales-es tartja úgy, hogy ilyenkor felesleges dolgozni, mivel senkit sem lehet elérni. Szerencsére vannak olyanok, akik nem így gondolják. Tartozz te is az utóbbiakhoz!
Mikor van uborkaszezon?
- július 1.- szeptember 1. között
- karácsonyi időszakban december 15. – január 10-ig
- természetesen szektortól is függ, karácsonyi termékeket áruló cégnek január-szeptember a holtszezon, fagyizó esetében október-április
Mit csinálj uborkaszezon, holtszezon idején?
Ezen időszak alatt eladni, döntéshozót elérni ténylegesen nehezebb. Az a legjobb, hogy ilyenkor van miről beszélni a már meglévő ügyfeleiddel is, vagy azokkal, akikkel éppen most veszed fel a kapcsolatot. Például: „És nálatok, hogy alakul a nyár… forgalom…alkalmazottak nyaralása….vezetők mikor mennek nyaralni….”
Ne is az eladással foglalkozz 100%-ban. Ez az időszak arra jó, hogy
- kapcsolatot ápolsz, meglévő ügyfeleiddel találkozol
- új, leendő ügyfeleknek bemutatkozót küldesz,
- vagy bemutatkozó tárgyalásokat folytatsz,
- erősíted a személyes márkádat, céged brandjét,
- írj blogbejegyzéseket (irányítsd erre a leendő vevőidet, addig is olvassanak),
- készíts kérdőívet, ezt is ki fogják tölteni,
- menj el üzleti eseményekre, így olyanokkal találkozhatsz, akik szintén aktívak ezen időszak alatt!
- Egyéb ötlet: PIHENJ! Olvass sokat! Természetesen neked is pihenned kell.
- Ne felejtsd el, ilyenkor az emberek is jókedvűbbek (kivéve, ha nagyon meleg van)!
Tehát használd arra ezt az időszakot, hogy ameddig a többiek lazsálnak, te elődolgozol azért, hogy szeptemberben könnyebb dolgod legyen az értékesítésben.
Készülj a holtszezonra
- Készíts tervet!
- kit, mikor, hol keresel meg
- készíts külön reklámkampányokat
- írj blogbejegyzéseket, ezeket reklámozd be (holtszezon idején is olvasnak a vevőid)
Saját példa
Én az augusztust szoktam arra használni, hogy „előpuhítsam” a leendő partnereket, reklámozókat, ügyfeleket. Tavaly például ezen időszak alatt még szerződést is sikerült kötnöm több brókercéggel egy kampányra azért, mert abban az időszakban rajtam kívül senkivel nem tárgyaltak.
Továbbá a karácsonyi szezont szeretem még nagyon, mert akkor nagyon jó lead-kampányokat (érdeklődő megadja egy űrlapon keresztül az elérhetőségét) lehet indítani. Blogbejegyzéseim reklámozására ezen időszak alatt több időt fordítok, és általában lead-szerzés a cél. Legyen meg az első impulzus, érdeklődjenek, és már nem kell ezzel kezdeni az aktívabb hónapokban (holtszezon után).
A cikksorozat további részei:
- Hogyan tudok vásárlót szerezni? – bevezető
- 2. rész: Kapcsolati tőke
- 3. rész: Online marketing
- 4. rész: Mennyit költsek online marketingre
- 5.rész: Nincs elég tőkém, ingyenes vevőszerzés
- 6.rész: Telemarketing – telefonos sale
- 7. rész: Törzsvásárló, kiszámítható stabil bevétel
- 8. rész: Egy email nem email – Tipp email marketinghez
- 9 rész: Ingyen látogatók, vásárlók a Google-ból (SEO, keresőoptimalizálás tippek)
- 10. rész: Szólítsd meg azokat, akik már jártak a weboldaladon, vagy vásároltak tőled! Remarketing
- 11. rész: Mi legyen a weboldalamon? – Hogyan lesz vevőm, ügyfelem, felhasználóm? – 11. rész
- 12. rész: Hogyan szerezz új “nagy” vevőt, hosszú távú megrendelőt, üzleti partnert, ügyfelet? #B2B
- 13. rész: Így használd ki az “uborkaszezont”, holtszezont a vállalkozásodban
- 14. rész: 5 dolog, amiért a céged marketingjében elengedhetetlen a videó használata
- 15. rész: konverzió hajszolása mellett ne felejts el brandet építeni