A trendi audióra posztolás már megy, de hogyan kampányoljunk a TikTokon? Márton Viktor TikTok tartalomkészítő vendégcikkében ezt mutatja be, saját példáján keresztül. Ebben az esettanulmányban egy két hónapos kampány tartalmát és eredményeit ismerheted meg, amely során Viktor matek felvételi felkészítő oktatást adott el nyolcadikosoknak (illetve szüleiknek). Lássuk is, miket tapasztalt!
Elöljáróban hadd mondjam el: a TikTok nem egy csodaszer, hanem egy marketing csatorna. A TikTokon való kampányolás során ugyanúgy egy jó kampányt kell felépítened, mint máshol. Sőt, más kampányodnak is kiegészítő eleme lehet a TikTokon való kommunikáció. A teljesség igénye nélkül, nálam ezek voltak a kampány alkotó elemei: csúcsszuper termékek, valós problémát megoldó csomagajánlatok, határidők, elfogadhatóan konvertáló weboldal, csali ajánlat, belépő termék, hitelességet erősítő partnerek.
TikTok kampány célja
Az itt bemutatott esetben 8-os matek felvételi felkészítőt akartam eladni. Volt egy 5 alkalmas szombatonkénti felkészítő (összesen 10 óra Zoomon) egy 2 napos Intenzív felkészítő (összesen 10 óra, Zoom-os felkészítő), valamint egy 3 órás utolsó pillanatos gyorstalpaló. A 2 hónapos kampány során ahogy közeledett a felvételi, úgy cseréltem le, a háromból épp melyik ajánlom (amelyikre még volt idő, és ahogy változott, erősödött az érdeklődők problématudata). Az aktuális fő ajánlatok mellett volt egy állandó termékem is (eBook), amit meg tudtak venni a nézők. A termékek árazása 2000-50.000 Ft között mozgott, és voltak csomagajánlatok is.
A kampányom 67 napig tartott, szóval durván 2 hónapig ez határozta meg a tartalmaimat.
Lépések amiket a sikeres TikTok értékesítéshez megtettem:
- Jó kampányterved kidolgozása, ütős ajánlattal, weboldallal, és egyéb szükséges háttér rendszerrel (pl fizetési megoldás, e-mail automatizmusok…). Az én ajánlatom az volt, hogy fájdalommentesen felkészítem őket a matek felvételire online, az ország bármelyik pontjáról.
- Posztolási stratégia és terv: mikor milyen aktivitást akarsz, és mi az amit el akarsz érni a tartalmaiddal? Én ezeket két részre osztottam, és úgy terveztem meg a videókat, hogy legyen köztük amivel eladok, és legyen ami a hitelességemet építi, értékadó, nézettségnövelő tartalom (utóbbiban nem volt sales).
- A videók előállítása. Előre dolgoztam, egyszerre több videót elkészítettem hogy azokat csak publikálni kelljen a megtervezett időpontokban. Neked is ezt ajánlom!
- Rendszeres elemzés, hogy melyik videó hogyan teljesít, milyen módosításokat érdemes eszközölni.
- Kampány időszakában a bio (profil leírás) és link módosítása.
Előkészületek TikTokon
Fontos lépésem volt a bio-m (rövid leírás a profilodon) aktualizálása, hogy már ott rögtön kiderüljön, mi az amit meg tudnak venni tőled, az miért lesz jó nekik. Emellett a linktr.ee-s linkemet kipucoltam és csak az maradt benne amit aktuálisan értékesítettem. Ha ez neked csak egy szolgáltatás, akkor nem is kell linktr.ee, direktben linkelheted is!
TikTok tartalom típusok a kampányban
Tartalom típusok amiket ebben az esetben használtam:
- Értékadó videók amiket tudtam hogy jól fognak menni, sales nélkül
- Sales videók direkten, csak a szolgáltatásról
- Értékadó + Sales videók
- POV és vicces trend videók, amikről tudtam hogy nagy lesz a nézettségük
Videók mennyisége:
67 nap alatt 53 videót posztoltam, szóval kis túlzással naponta. A posztolási stratégia kialakításánál fontos, hogy beiktass olyan videókat is amikről feltételezed hogy jól fognak teljesíteni (nem feltétlen értékesítő videók). Én az ilyenek után posztoltam egyből az értékesítő, sales-esebb videókat. A jól teljesítő videó után ugyanis a következő videóknak is megnövekszik a nézettsége, még ha kisebb arányban is. Eszméletlen hasznos tud lenni pár tízezer megtekintés ilyen módon!
Ne félj attól, hogy el kell adnod. Igenis mondd meg, hogy mennyibe fog kerülni a terméked/szolgáltatásod. Így ha rámennek a weboldalra, akkor nem fogja őket meglepetésként érni. Ami számomra pozitív csalódás volt, hogy azok a videók amikben bemutattam, hogy mennyi pénzért mit kapnak tőlem, teljes mértékben megállták a helyüket és elfogadhatóan teljesítettek.
Íme pár példa videó amiket használtam a kampányban:
Értékadás + a végén sales (értékadás miatt kedvencekhez adják a videót)
@mzviktor ❤️1.RÉSZ – teljes feladsor megoldása❤️ 🤯3 órás gyorstalpaló csütörtökön 16:00-19:00🤯 👉www.mzviktor.hu/g8lm👈 ✅Génius Guide útmutató✅ 👉www.mzviktor.hu/gg8👈 #matek #matekzseni #suli #iskola #felveteli #felveteli2023 #magyar ♬ I Ain’t Worried – Acoustic – OneRepublic
Értékadó videó → célja hogy bekövessenek, és a linket megnézzék
@mzviktor Ezt mindenképp jegyezd meg ha most felvételizel💪✅ Add hozzá a videót a kedvencekhez 😉❤️ #matek #suli #felveteli #felveteli2023 #matekzseni #tippek #trükk ♬ I Ain’t Worried – Acoustic – OneRepublic
„Töltelék” videó a kampány időszakban (ez a videó már tavaly is jól ment, csak most kicsit jobban megcsináltam):
@mzviktor PRÓBÁLD ki 💪💪💪 #stressz #tippek #tippeknektek #trükk #légzés #felveteli2023 #felveteli ♬ I Ain’t Worried – Acoustic – OneRepublic
Egy kis csavar, ami 20-30 vásárlót eredményezett. A meglévő vásárlóinkkal jó fejek voltunk, és még extra vásárlásokat is generáltunk a BÓNUSZ alkalom előtt:
@mzviktor Ha még nem lenne meg a Génius Guide-om, szerezd be most 1.990 Ft-ért és ezt AJÁNDÉK-ba kapod! ✅ 👉www.mzviktor.hu/gg8👈 #matek #matekzseni #suli #iskola #felveteli #ajándék #magyar #nekedbe ♬ I Ain’t Worried – Acoustic – OneRepublic
Sales videó, amiben részletesen megosztom, hogy mit kapnak tőlem:
@mzviktor Tanulj álmaid középiskolájába a segítségünkkel… 🤯🤯🤯 👉www.mzviktor.hu/g8👈 #matek #matekzseni #suli #felveteli #iskola #magyar #pénz ♬ Unholy – Sam Smith & Kim Petras
Minden videónál fontos volt, hogy TikTok kompatibilis legyen, és szuperül épüljön fel. Az első 3 mp minden esetben kulcsfontosságú, a CTA pedig elengedhetetlen. Ha kíváncsi vagy rá, hogyan tudsz ilyen videókat készíteni te is, az oktató anyagban megtalálod.
TikTok hirdetések
Nagyrészt organikus tartalmakat használok marketingre, márkaépítésre a TikTokon, ebben a kampányban azonban hirdetéseket is használtam. Néhány tanulság ezekkel kapcsolatban:
- Szemben a FB hirdetésekkel, itt nincs lehetőséged annyi kreatívot tesztelni, sokkal több idő elkészíteni egy videót.
- Az algoritmus megteszi helyetted az AB tesztelést. Amelyik videód organikusan jól teljesít azt told meg egy kis pénzzel.
- Én egyszerű konverziós hirdetést használtam, célközönség esetében minimális beállításokat tettem, és hideg célközönséget akartam elérni.
- Eredmények: 59 000 Ft büdzséből 2100 oldal látogatót szereztem, 59 vásárló érkezett így, akik 200 000 Ft bevételt hoztak. Viszont ezek a számok nem teljesen valósak, legközelebb én is jobban csinálom a mérést, illetve a TikTokon forgalomra irányuló hirdetést is indítottam, ahol nem mutat konverziót a TikTok Ads.
Ezt a videót toltam meg hirdetéssel:
@mzviktor Megmentjük a felvételid 😱😱😱 👉www.mzviktor.hu/g8lm👈 #matek #suli #felveteli #magyar #matekzseni ♬ original sound – SweeetTails
Eredmények a TikTok Ads-ből:
TikTok LIVE-ok
A kampányra élő bejelentkezésekkel segítettem rá. Ez remek lehetőség az értékadásra, információ megosztásra, és arra is hogy értékesíts. Hogy sikeres legyél, fontos hogy legyen tényleges témája a live-nak, amit meg akarnak nézni az emberek (tudd miről fogsz beszélni mielőtt közvetíteni kezdesz).
Live-okat körülbelül két hetente csináltam, amiket előre beharangoztam külön videóban, visszaszámlálós matricával, stb. Olyan címekkel hirdettem meg a live-ot, ami a kimaradástól való félelmet erősíti, például „Az évben az utolsó LIVE” vagy „Utolsó LIVE a felvételi előtt”.
Tipp: A LIVE felvételét a TikTok automatikusan menti és utána le tudod tölteni. A legjobb részleteket később felhasználhatod videókban, vagy akár az egészet megoszthatod pl YouTube-on egy másik közönséggel.
LIVE beharangozó videó példa (ennek a videónak köszönhetően 891-en regisztráltak az eseményre, majd a LIVE-on 946-an vettek részt):
@mzviktor Jelöld meg egy barátod ✅👉 #matek #suli #iskola #felveteli #felveteli2023 #matekzseni #magyar ♬ I Ain’t Worried – Acoustic – OneRepublic
Hogyan építs fel egy jó LIVE-ot, amiben eladásokat generálsz? Ezt is megtudhatod a MinnerAkadémia TikTok kurzusából!
TikTok kampány eredmények
Kitűzött vásárlási célom előre nem volt (ezt a jövőben még én is tudom jobban csinálni). A helyek az online felkészítőre nem voltak maximalizálva. Röviden a számok:
- 53 TikTok videó
- 67 nap alatt
- kb 4 millió megtekintés
- 4000 weboldal látogató
- Organikus tartalmakból összesen 432 vásárlás érkezett, TikTok hirdetésből ahogy fent írtam 59.
- A TikTok tartalmak mellett e-mail marketinget is bevetettem. A hírlevelek a korábbi vásárlók körében 85 új vásárlást eredményeztek. Illetve kisebb arányban Facebookon is futott hirdetés, ami további 52 vásárlót jelentett.
+1 tipp: Az elkészített tartalmat többször is felhasználhatod. Például a YouTube-on Shortként. Én ezt is bevetettem a kampány során készült videókkal, és gyors növekedést lehetett vele elérni YT-on (2700 feliratkozóról indultunk novemberben):
Ez jó volt, van még ilyen tartalom?
- Ha nincs időd magad kitapasztalni a TikTok sikerreceptjét, kövesd Viktor alapos útmutatóját: TikTok képzés az első videódtól a 10 000. követőig
- A kampányolás érdekel? Kampánykészítés online kurzus
- 5 másodperces trükk, amivel több követőt szerezhetsz TikTokon [esettanulmány]
- 6 probléma, amivel szembesülhetsz a TikTokon – és a megoldásuk
- 4 nap alatt 1200 követő és virális videó a TikTokon ezzel a trükkel [esettanulmány]
Fotó: Canva