Így készülj fel a Facebook 2020-as chatbot változásaira – podcast

Dátum

Megosztás

2020. január 15. után jobban korlátozza a Facebook a Messenger chatbotok használatát. Erre azért volt szüksége, mert sokan kéretlen üzenetek küldésére, spam-re használták a chatbotokat. Erről készítettem egy podcastot, a fontosabb információkat megtalálod a hanganyag alatt összefoglalva, de a részleteket hallgasd meg a podcastban!

Friss! 2020. Március 4-re tolták a határidőt!

A hanganyag rövid leirata:

Jelenleg 2020. január 15-ig március 4-ig még marad a jelenlegi verzió, de szigorúbban ellenőrzik. Nem javaslom, hogy addig is visszaélj a chatbot szabályokkal, vagy kihasználd most még a zavaros dolgot. Helyette, már használd a 2020. január 16-tól érvénybelépő új szabályokat. Addig úgy is rengeteg segítő cikk fog megjelenni a Minneren.

A 2020. március 4-től életbe lépő szigorítás minket 5 dologban érint.

  • 24 órán belül küldhetsz reklám üzenetet is a felhasználónak, ha már megvolt az interakciója (értsd rajta a botodon, chaten írt, kattintott…).
  • Megszűnik a 24+1 üzenet. Tehát a felhasználó legutolsó reakcióját követő 24 óra után nem küldhetünk már ingyen +1 üzenetet nekik, amiben reklám is lehetett (Ezt főleg broadcast üzenettel oldottuk meg).
  • Ilyen +1 üzenetet, illetve sok ilyen üzenetet ezentúl csakis a Sponsored Message üzenettel tehetjük meg, vagyis fizetünk kell érte. Ennek van olyan verziója, amikor a már chaten kapcsolatba lévőknek küld üzenetet a Facebook, megjelöli Hirdetésként (látja a felhasználó), de ott van a Messengerében, mintha te küldted volna neki.
  • A subscription üzenet csak a híroldalaknak lesz elérhető, ez tehát egy normál vállalkozásnak meg fog szűnni. A híroldalalak is csak hír típusú üzenetet küldhetnek. Ez volt az anno, hogy a feliratkozott felhasználóknak tudtunk küldeni nem promóciós jellegű üzenetet (Eddig hírlevélszerű üzenetekre használtuk főleg, ezt elégelte most meg a Facebook, mert sokan visszaéltek vele).
  • A live üzenet, ügyfélszolgálat típusú beszélgetés és azok kezelése megmarad. Tehát ha valakivel élő beszélgetésben vagyunk, arra tudunk választ adni a chatbot felületünkön keresztül, a felhasználókat tudjuk ott kezelni (Manychat, Chatfuel-en).
  • Mit lehet tenni? Ha fizetni kell ezután, akkor mennyi lesz? Hogy tudod ezentúl kihasználni a chatbotokat? Erről beszélek a podcast-ban! Hallgasd meg! Görgess vissza!

Hasonló podcast: Megbíztam egy marketingest, de én jobb voltam nála – podcast

Fotó: Envato License

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!