Megbíztam egy marketingest, de én jobb voltam nála – podcast

Dátum

Megosztás

Történt már veled ilyen? Kiadtad a marketingedet egy külsősnek, de vagy nem hozta az eredményeket, vagy igazából te sokkal jobb voltál nála? Erről beszélgettünk Scherzer Marcellal, a MarketingFlow marketing ügynökség vezetőjével. Vajon mekkora marketing büdzsénél érdemes kiadni a marketingünket, és mi lehet az oka, hogy nem jönnek az eredmények?

Itt a hanganyag (ha éppen nem tudod meghallgatni, egy kis ízelítő alatta szövegesen)

Egy korábbi Minner cikket dolgoztunk fel podcastban, és jártuk újra körbe a témát. Arról van szó, hogy vajon mekkora összeghatár az, ami felett már tényleg érdemes kiszervezni a marketingünket. Természetesen a választ elmondom. Marcell is megerősített, hogy havi 120-150 000 forint feletti marketingköltség mellett érdemes folyamatosan kiszervezni egy külsősnek a marketinget.

Nehéz dolguk van a cégvezetőknek! Még itthon nem alakult ki az, hogy rendszeresen megbízzunk egy külsős marketingest. ennek az lett az eredménye, hogy alacsonyak a marketingesek díjai, mert küzdenek a vevőért. Emiatt pedig nem olyan minőségű munkát végeznek. Persze a másik oldalt is érdemes megvizsgálni, hogy a cégek sincsenek felkészülve a marketingre és legtöbbször nincsenek meg a megfelelő munkafeltételek, hogy igazán ütős marketinget csináljon a marketinges. Arról nem is beszéltünk, pedig az is külön megérne egy másik podcastot, hogy bizony a sales nem teljesen a marketinges része.

Amiben konszenzusra jutottunk:

  • A cégvezetőnek, vagy a marketingért felelős embernek nyomon kell követni a marketing trendeket, megoldásokat. Legalább felületesen is. Ezt sokkal könnyebb befogadni, mint mondjuk egy ÁSZF megírását, vagy GDPR nyilatkozatot.
  • A cégek nem kampányolnak, nincsenek időszakos marketing kampányaik (nem akciók, kampányok). A marketingkivitelezőknek leadott marketingben már a kampánykészítés magasabb díjat von maga után.
  • Havi 120 000 forint reklámköltség alatt nem érdemes kiszervezni a marketinget. Helyette először is az alap dolgokat megtanulni, saját magunk alkalmazni, beállítani a marketingünket. Közben érdemes külsős marketinges segítségét csak tanácsadói óra keretében igénybe venni. Igazából ekkora összegnél a külsős marketinges sem tud jobb lenni, sőt az ő díjával együtt már nem is éri meg.
  • Havi 120 000 forint feletti reklámbüdzsénél már érdemes külsősnek kiadni. Érdemes kampányokban gondolkodni, érdemes briefet készíteni, átolzéig átbeszélni a marketingessel a cég termékeit, szolgáltatásait, folyamatait. Sőt, kell 2 hét legalább, amíg a marketinges jobban belelát a cégünk működésébe.
  • Azért tűnik úgy, hogy mi jobbak vagyunk a marketingben, mint cégvezetők, mert mi benne vagyunk a cégünkben, nap mint nap ezzel foglalkozunk, mi értünk a legjobban a vállalkozásunkhoz.
  • A többit hallgasd meg a podcastban!

Kapcsolódó cikkek, tartalmak:

Fotó: Envato

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Tűnj ki a tömegből kézművesként! Kézműves vállalkozó marketing tippek

Kézművesként nem könnyű kitűnni sok száz másik alkotó közül. Főleg, hogy nem is csak velük, de még a tömeggyártott alternatívákkal is versenyzel a lehetséges...

Ajándékozz olyat, ami hasznot termel és az inflációt is kiröhögi

Az ünnepi időszakban is érdemes felnézned a MinnerAkadémiára, mert már ajándékba is vehetsz online üzleti képzést. Garantáljuk, hogy ez az ajándék nem végzi a...

Innovációs csapat létrehozása. Gyorsan növekvő cégek 6. rész

Ha gyorsabban akarunk növekedni, akkor ide bizony új eszközkészlet, új rutinok, új dolgok kellenek. Ehhez elengedhetetlen, sőt már-már magával értetődő, hogy bevonjuk a csapatunkat....

Ezért nem működik a homeoffice? Tesla Cybertruck – beperelnek, ha eladod? Üzleti könyvajánló

A LIDL és a Rossmann bejelentette, hogy a dolgozóknak a december 24-i napot megadja szabadnapnak. Ez az új dolgozói juttatás? Milyen a hazai homeoffice...

Így dolgozz sikeresen a Z generációval!

Tudtad, hogy 4-ből 3 vezető szerint a Z generáció képviselőivel kifejezetten nehéz együttdolgozni? Hogy a Z generáció tagjait sűrűbben szokták elbocsátani, mint a...

„Ebből meg lehet élni?” „Miért nem keresel egy rendes munkát?” – Miért van ez a jelenség?

Az emberek 99%-a ma is hülyének nézne, ha azzal állnék elő, hogy el fogok indítani egy médiaoldalt, méghozzá üzleti témában. Nem bíztatnának, sőt mondhatni...

Big Ben pufferdzsekiben? – A nagy CGI gerillamarketing

Ha használod a TikTokot, és te is azok közé tartozol, akik még “csak ezt az egy videót megnézik”, akkor biztos szembejött a Big Ben...

Értékesíts ajándékkártyát! 20-30%-kal növelheti a forgalmad! + üzleti ötlet

Igazi magas labda, amit le kell tudnod csapni! Az ajándékkártya bevezetése egy vállalkozásba igencsak gyorsan megtörténhet, és ünnepi időszak (de ezen kívüli is) alatt...

Gyereknevelésben segít az AI? Alza előfizetés. A Youtube blokkolja a hirdetés blokkolókat. Könyvajánló

Megjelent az Alza+ előfizetés, amivel ingyenes szállítást biztosítanak csomagpontra és partnerpontra. Alza+ az új Amazon Prime? Vajon ki nyeri meg a hazai e-kereskedelmi piacot?...