Megbíztam egy marketingest, de én jobb voltam nála – podcast

Dátum

Megosztás

Történt már veled ilyen? Kiadtad a marketingedet egy külsősnek, de vagy nem hozta az eredményeket, vagy igazából te sokkal jobb voltál nála? Erről beszélgettünk Scherzer Marcellal, a MarketingFlow marketing ügynökség vezetőjével. Vajon mekkora marketing büdzsénél érdemes kiadni a marketingünket, és mi lehet az oka, hogy nem jönnek az eredmények?

Itt a hanganyag (ha éppen nem tudod meghallgatni, egy kis ízelítő alatta szövegesen)

Egy korábbi Minner cikket dolgoztunk fel podcastban, és jártuk újra körbe a témát. Arról van szó, hogy vajon mekkora összeghatár az, ami felett már tényleg érdemes kiszervezni a marketingünket. Természetesen a választ elmondom. Marcell is megerősített, hogy havi 120-150 000 forint feletti marketingköltség mellett érdemes folyamatosan kiszervezni egy külsősnek a marketinget.

Nehéz dolguk van a cégvezetőknek! Még itthon nem alakult ki az, hogy rendszeresen megbízzunk egy külsős marketingest. ennek az lett az eredménye, hogy alacsonyak a marketingesek díjai, mert küzdenek a vevőért. Emiatt pedig nem olyan minőségű munkát végeznek. Persze a másik oldalt is érdemes megvizsgálni, hogy a cégek sincsenek felkészülve a marketingre és legtöbbször nincsenek meg a megfelelő munkafeltételek, hogy igazán ütős marketinget csináljon a marketinges. Arról nem is beszéltünk, pedig az is külön megérne egy másik podcastot, hogy bizony a sales nem teljesen a marketinges része.

Amiben konszenzusra jutottunk:

  • A cégvezetőnek, vagy a marketingért felelős embernek nyomon kell követni a marketing trendeket, megoldásokat. Legalább felületesen is. Ezt sokkal könnyebb befogadni, mint mondjuk egy ÁSZF megírását, vagy GDPR nyilatkozatot.
  • A cégek nem kampányolnak, nincsenek időszakos marketing kampányaik (nem akciók, kampányok). A marketingkivitelezőknek leadott marketingben már a kampánykészítés magasabb díjat von maga után.
  • Havi 120 000 forint reklámköltség alatt nem érdemes kiszervezni a marketinget. Helyette először is az alap dolgokat megtanulni, saját magunk alkalmazni, beállítani a marketingünket. Közben érdemes külsős marketinges segítségét csak tanácsadói óra keretében igénybe venni. Igazából ekkora összegnél a külsős marketinges sem tud jobb lenni, sőt az ő díjával együtt már nem is éri meg.
  • Havi 120 000 forint feletti reklámbüdzsénél már érdemes külsősnek kiadni. Érdemes kampányokban gondolkodni, érdemes briefet készíteni, átolzéig átbeszélni a marketingessel a cég termékeit, szolgáltatásait, folyamatait. Sőt, kell 2 hét legalább, amíg a marketinges jobban belelát a cégünk működésébe.
  • Azért tűnik úgy, hogy mi jobbak vagyunk a marketingben, mint cégvezetők, mert mi benne vagyunk a cégünkben, nap mint nap ezzel foglalkozunk, mi értünk a legjobban a vállalkozásunkhoz.
  • A többit hallgasd meg a podcastban!

Kapcsolódó cikkek, tartalmak:

Fotó: Envato

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!