Anno, amikor a Minner.hu-t 2014-ben elindítottam, mindig zavart, hogy hétköznap 16:00 után, illetve hétvégén egyszerűen nem lehetett érdemben vevőket szerezni. Az első évben főleg szponzorok szerzése volt a cél. Lelkes voltam, no meg egy vállalkozó az első 3-4 évében nem 4-8 órát dolgozik, hanem akár 12-t is (vagy többet). De nem csak én vagyok így. Persze ez csak azokra vonatkozik, akik nem úgy vannak a vállalkozásukkal, hogy az egy munkahely. Láttam a potenciált abban, hogy megnövelem azt az időszakot, amikor érintkeznek velem, a reklámjaimmal a leendő vevőim, ügyfeleim. És ezek a megoldások egyre tágabbak, sőt van olyan újdonság (itthon még nem terjedt el), amivel még jobban irányítani is tudjuk őket. Lássuk is ezeket!
24 óra munka úgy, hogy végig nem is dolgozol
A cél tehát az, hogy minden nap 16:00 óra után is tudj valamit csinálni a vevőiddel.
Nem véletlen, hogy írtam korábban egy cikket arról, hogy már minden adott ahhoz, hogy szabadon dolgozhass és sokat keress . Nem csak marketing céllal érdemes kihasználni a 17 óra utáni időszakot és a hétvégéket (értsd: lássák a promócióidat), hanem arra is, hogy üzleteket köss, vevőket szerezz. Néhány nap alatt saját bankkártyás elfogadóhelyed lehet (Barion, Simplepay), így online is tudnak fizetni az emberek. Leadhatnak rendelést, vagy éppen az adminisztrációt könnyíted meg valamivel.
Ha nem is fizetős kaput használsz, akkor legalább landing oldalakat, vagyis promóciós oldalakat. Továbbá tedd fel a kérdést mindig, mit tudnál eladni online?!
Nézzük át, mik a lehetőségek
- E-mail, hírlevél: Ez az egyik legrégebbi megoldás. Persze a heti 2 db e-mailnél többet már zaklatásnak veszik az emberek. A GDPR (EU-s adatvédelmi rendelet) tavaly május 25-i alkalmazását követően a cégek visszafogták az email küldéseket. Ez azért jó, mert közben növekedett a megnyitási arány azoknál, akik mernek kiküldeni emailt, hírlevelet. Nálam például 35%-ról 44%-ra nőtt a megnyitási arány (25%-os növekedés).
Nem csak marketing célra, hanem adminisztrációra, vevőkapcsolatok ápolására is alkalmazzuk. - Facebook, Instagram, közösségi oldalak: A legtöbb vállalkozó ezt használja, már amennyiben lehet azt mondani, hogy kihasználja. Tapasztalat, hogy sokan nem aknázzák ki a benne rejlő lehetőséget.
A remarketing például rengeteg opciót ad arra, hogy tényleg csak azokra reklámozzunk, akik valamit is csináltak az oldalunkon. Vagy éppen saját adatbázisunkat kötjük össze és így a vevőket ott is elérjük (fel lehet tölteni az email címeket, telefonszámokat és megkeresi a felhasználókat a Facebook).
Itt olvashatsz róla bővebben, marketing tippek, trükkök. - Blogbejegyzések: A közösségi posztok csak rövid ideig kötik le az emberek figyelmét. A blogbejegyzésekkel hosszabb ideig megragadhatjuk a figyelmüket és átadhatunk olyan információkat, amit egyébként reklámnak tartana a közösségi oldalon. A közösségi média segít, hogy minél több emberhez eljussanak ezek a cikkek.
- Chatbot: És itt az utóbbi évek újdonsága, a chatbot. Ami azért is terjedt el, mert már rengetegen használják aktívan a különböző chat platformokat. Főleg a Facebookhoz tartozó Messengert, amit már több mint 1 milliárdan használnak. És a cégek nem csak marketingre használják a chatbot megoldást, hanem ügyfélszolgálati célokra is, vagy éppen adminisztrációra. Erről bővebben itt olvashatsz.
Chatbot marketing hét a Minneren
- A héten ontjuk magunkból a chatbot tartalmakat chatbot szakértőm (Szabó Csenger) segítségével). Nézz fel minden nap a Minner.hu -ra!
Az első cikk: Hogyan működik egy chatbot? Mi a chatbot? Példa a cikkben - Chatbot előadás, meetup lesz február 5-én! Előadás + fel tudod tenni élőben a kérdéseidet! Kattints ide és jelentkezz!
- Chatbot készítés, marketing képzés a MinnerAkadémián. Külsős szakértő tartja! Kattints ide!
Fotó: Envato License