Így tudsz 24 órán át kapcsolatba kerülni a vevőkkel, sőt a hét minden napján. Több vevő, több eladás

Dátum

Megosztás

Anno, amikor a Minner.hu-t 2014-ben elindítottam, mindig zavart, hogy hétköznap 16:00 után, illetve hétvégén egyszerűen nem lehetett érdemben vevőket szerezni. Az első évben főleg szponzorok szerzése volt a cél. Lelkes voltam, no meg egy vállalkozó az első 3-4 évében nem 4-8 órát dolgozik, hanem akár 12-t is (vagy többet). De nem csak én vagyok így. Persze ez csak azokra vonatkozik, akik nem úgy vannak a vállalkozásukkal, hogy az egy munkahely. Láttam a potenciált abban, hogy megnövelem azt az időszakot, amikor érintkeznek velem, a reklámjaimmal a leendő vevőim, ügyfeleim. És ezek a megoldások egyre tágabbak, sőt van olyan újdonság (itthon még nem terjedt el), amivel még jobban irányítani is tudjuk őket. Lássuk is ezeket!

24 óra munka úgy, hogy végig nem is dolgozol

A cél tehát az, hogy minden nap 16:00 óra után is tudj valamit csinálni a vevőiddel.
Nem véletlen, hogy írtam korábban egy cikket arról, hogy már minden adott ahhoz, hogy szabadon dolgozhass és sokat keress . Nem csak marketing céllal érdemes kihasználni a 17 óra utáni időszakot és a hétvégéket (értsd: lássák a promócióidat), hanem arra is, hogy üzleteket köss, vevőket szerezz. Néhány nap alatt saját bankkártyás elfogadóhelyed lehet (Barion, Simplepay), így online is tudnak fizetni az emberek. Leadhatnak rendelést, vagy éppen az adminisztrációt könnyíted meg valamivel.
Ha nem is fizetős kaput használsz, akkor legalább landing oldalakat, vagyis promóciós oldalakat. Továbbá tedd fel a kérdést mindig, mit tudnál eladni online?!
Nézzük át, mik a lehetőségek

  • E-mail, hírlevél: Ez az egyik legrégebbi megoldás. Persze a heti 2 db e-mailnél többet már zaklatásnak veszik az emberek. A GDPR (EU-s adatvédelmi rendelet) tavaly május 25-i alkalmazását követően a cégek visszafogták az email küldéseket. Ez azért jó, mert közben növekedett a megnyitási arány azoknál, akik mernek kiküldeni emailt, hírlevelet. Nálam például 35%-ról 44%-ra nőtt a megnyitási arány (25%-os növekedés).
    Nem csak marketing célra, hanem adminisztrációra, vevőkapcsolatok ápolására is alkalmazzuk.
  • Facebook, Instagram, közösségi oldalak: A legtöbb vállalkozó ezt használja, már amennyiben lehet azt mondani, hogy kihasználja. Tapasztalat, hogy sokan nem aknázzák ki a benne rejlő lehetőséget.
    A remarketing például rengeteg opciót ad arra, hogy tényleg csak azokra reklámozzunk, akik valamit is csináltak az oldalunkon. Vagy éppen saját adatbázisunkat kötjük össze és így a vevőket ott is elérjük (fel lehet tölteni az email címeket, telefonszámokat és megkeresi a felhasználókat a Facebook).
    Itt olvashatsz róla bővebben, marketing tippek, trükkök. 
  • Blogbejegyzések: A közösségi posztok csak rövid ideig kötik le az emberek figyelmét. A blogbejegyzésekkel hosszabb ideig megragadhatjuk a figyelmüket és átadhatunk olyan információkat, amit egyébként reklámnak tartana a közösségi oldalon. A közösségi média segít, hogy minél több emberhez eljussanak ezek a cikkek.
  • Chatbot: És itt az utóbbi évek újdonsága, a chatbot. Ami azért is terjedt el, mert már rengetegen használják aktívan a különböző chat platformokat. Főleg a Facebookhoz tartozó Messengert, amit már több mint 1 milliárdan használnak. És a cégek nem csak marketingre használják a chatbot megoldást, hanem ügyfélszolgálati célokra is, vagy éppen adminisztrációra. Erről bővebben itt olvashatsz.

Chatbot marketing hét a Minneren

  1. A héten ontjuk magunkból a chatbot tartalmakat chatbot szakértőm (Szabó Csenger) segítségével). Nézz fel minden nap a Minner.hu -ra!
    Az első cikk: Hogyan működik egy chatbot? Mi a chatbot? Példa a cikkben
  2. Chatbot előadás, meetup lesz február 5-én! Előadás + fel tudod tenni élőben a kérdéseidet! Kattints ide és jelentkezz! 
  3. Chatbot készítés, marketing képzés a MinnerAkadémián. Külsős szakértő tartja! Kattints ide! 

Fotó: Envato License

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Értékesítőből cégtulajdonos. Bálint útja az alkalmazotti léttől a milliárdos forgalmú saját cégig

Csereklyei Bálint ma már egy több millárd forint forgalmú céget vezet, ő is a tulajdonos. De a sztorija ott kezdődött, hogy ennek a cégnek...

„Nem merek külföldön értékesíteni, még nem tartok ott” – De miért is nem?

Egy ideje téma már a Minneren, hogy az export nem egy megugorhatatlan dolog egy kisebb cégnek sem. Nem akarunk köntörfalazni, az Everigo szponzori partner...

Hol fogunk a jövőben bankolni? Adócsalásért kapott bírságot az Airbnb. Sminkfilter, mint marketing eszköz? Könyvajánló

A BigTech hozhatja el a pénzügyi forradalmat? A nagy bankok versenytársa a Google és a Microsoft, legalábbis ezt gondolja a bankok 40%-a. 779,5 millió...

Erre a tudásra vágysz szabadúszóként, még ha nem is tudsz róla! A T-típusú vállalkozók

Manapság egyre több olyan munkavállalót keresnek a cégek, akik T-típusúak. Van egy skill, amiben kifejezetten expertek, viszont nem csak abban járatosak, hanem picit mindenhez...

Brandépítés hozza el a céged következő szárnyalását! Márkaépítés lépései, folyamatai

Rengeteg előnye van a márkaépítésnek, de ami a legszembetűnőbb mind közül, hogy nagyobb reklámköltség nélkül is vevőket tudsz szerezni, továbbá sokkal kiszámíthatóbb bevételed lesz....

A LifeTILT dráma vagy egy új kezdet? Exkluzív beszélgetés Balogh Tamással

A napokban belefutottam a LifeTILT legfrissebb posztjába, amiben az új márkatulajdonos leírja, hogy szeretnének visszatérni a LifeTILT korábbi szellemiségéhez, látványvilágához. Nos a kommentelők és úgy...

Tűnj ki a tömegből kézművesként! Kézműves vállalkozó marketing tippek

Kézművesként nem könnyű kitűnni sok száz másik alkotó közül. Főleg, hogy nem is csak velük, de még a tömeggyártott alternatívákkal is versenyzel a lehetséges...

Ajándékozz olyat, ami hasznot termel és az inflációt is kiröhögi

Az ünnepi időszakban is érdemes felnézned a MinnerAkadémiára, mert már ajándékba is vehetsz online üzleti képzést. Garantáljuk, hogy ez az ajándék nem végzi a...

Innovációs csapat létrehozása. Gyorsan növekvő cégek 6. rész

Ha gyorsabban akarunk növekedni, akkor ide bizony új eszközkészlet, új rutinok, új dolgok kellenek. Ehhez elengedhetetlen, sőt már-már magával értetődő, hogy bevonjuk a csapatunkat....