Az emberek szeretik a rövid tartalmakat, gyorsan átfutják a lényeget, és ezt értékelik is. Ezért imádják a hírleveleket, amikben összefoglalók vannak, mint pl. a Minner hírlevél. Vagy, ahogy egy korábbi tanulmányban olvastam a hétvégén a heti összefoglaló tartalmakat. Egyébként is itt vagyunk az instant, rövid sztorik korszakában. Amikor annyi, de annyi inger ér minket, néha jó kötegelve kapni az információkat. Rövid sztorik? Hm…tudod az Instagram sztorikra gondolok. Nos erre, van egy jó ötletem!

Figyelem! Az ötletet frissítettem 2019-ben! 

52. ötlet: Hírek röviden, sztoriban, 15 másodpercben. Havi 41 millió forint vár

Mi ez a havi 41 millió forint? Hallottál már a hirkereso.hu -ról? Naponta több százezren látogatják. Úgynevezett híraggregátor szájt. A cikkcímek látszanak csak az oldalon, ami megtetszik rákattintasz és átnavigál arra a cikkre (a hírportál anyagára). Nos, ezt az oldalt 1 ember üzemelteti (plusz van 2 segítsége) és éves szinten 500 millió forint árbevétele van. Költség? Nos,… nem sok. A nagy média oldalak fizetnek neki főleg, hogy ott legyenek. Sok látogatót átvisznek így a hírportálokra. Így néz ki a Hírkereső.hu:

Igen, tudom a dizájnja nem a legjobb, de érdekes, hogy ez a minimál dizájn bőven elég az embereknek. Az idősebb korosztályt megfogják ezek az oldalak, én is fizetek a hirstart.hu-nak és a startlap.hu-nak, hogy idősebb korosztályt navigáljon az oldalamra. És bizony hoz, nem is keveset. Tudod mennyi embernek ezek a szájtok a kezdő oldalai? Sőt mióta a hétfői hírlevelet készítem én is előszeretettel használom ezeket az oldalakat, mert a híreket egyből átlátom.

És a fiatalok?

Az ötlet:
Instagram szerű sztorikat hozol létre. Vagyis a híreket röviden összefoglalod és egy képre biggyeszted. Látod a borítóképet fent a cikknél? Hasonlóra gondolok. Ez három hír, külön-külön mobilképernyőm megjelenve, csak a képen ábrázoltam egyben.
Ezt először manuálisan készíted, majd érdemes leprogramozni. Kép + cím + kis szöveg és azonnal megosztja a sztoriban. Illetve jó ötlet lehet erre weboldalt felépíteni, ahol mondjuk rákattintok egy témára, és elindul (heti, napi, friss összefoglalók adott témán, kategórián belül). Lapoznom sem kell, automatikusan menne, csak nézem egymás után. Egy sztorinyi idő múlva vált, ahogy Instagramon. Láttam már ilyen applikációt is, csak most nem jut eszembe a neve. És igen, ez később applikációban is mehet. De először, teszteld Instagramon, Facebookon, és  akár rövid videóban Youtubeon is lehet, de ami biztos, hogy weboldalad is legyen hozzá.

Bevétel:
És itt jön a lényege az egésznek. A bevételeid főleg a hírportáloktól jönne. Ők fizetnének, hogy releváns látogatókat vigyél át. Mert, ami érdekli az embert, annak utána néz. Kíváncsi természet az ember. Továbbá természetesen egyéb reklámmegjelenések, amik pont jól beépíthetőek a sztorik közé.

Vigyázz, nehogy összekeverjenek a lájkvadász oldalakkal!

Célpiac: Főleg a fiatal, de az idősebbek is szívesen néznék a sztoijaidat (Instagram és Facebook sztori stílusú hírösszefoglalóra gondolok.
Konkurencia: többi hírportál, hirkereso.hu,hirstart.hu. Vigyázz, nehogy összekeverjenek a lájkvadász oldalakkal!
Megvalósítás, üzlet:
1. Készítsd el a weboldalad, nagyon fontos. Amíg azt készíted már indulhat is egy Instagram fiók, amiben híreket dolgozol fel. Sima feed képen is, és sztoriban. Gyűjtsd a feliratkozókat, mert 10 000 követő felett tudsz csak linket elhelyezni! 
2. Tervezd meg mennyi időt vesz majd igénybe egy-egy gif elkészítése, gyakorolj. Térképezd fel, hogyan tudod minél gyorsabban elkészíteni őket úgy, hogy ne menjen a minőség rovására.
3. Néha egy-egy hírportál cikkéhez szólj hozzá az elkészített képeddel, illetve a Facebook megosztásaiknál. Az emberek egyre többen követni fogják az oldalad, hogy te egy képen összefoglaltad.
4. Ebből következik, hogy legyen Facebook oldalad, Instagram….

Profit várakozás:
Miből lesz pénz? Először is a Google fog fizetni neked, vagyis Google Adsene bevétel. A másik pedig a kreatívabb cégek felismerik, hogy nálad gyorsabban terjednek a hírek, tartalmak, blogbejegyzések. Így meg lehet őket keresni. Én is biztosan egy-két reklámozómat hozzád irányítanám. Aztán következő lépés, hogy a média oldalaknál kopogtass, amikor már rengeteg embert meg tudsz mozgatni. Hajrá!

További ötletekért gyere vissza a Minnerre minden nap. Biztosan találsz majd olyat, ami felkelti az érdeklődésed. Ezek az ötletek kisebb költségvetéssel is megvalósíthatók, de azt soha se felejtsd el, munka nélkül egy ötlet sem hoz profitot.

Akció! Egy mozijegy áráért a Vállalkozás indítás minikurzus! 5900 Ft helyett 1500 Ft
Ez a rövid kis kurzus nemcsak hasznos információkkal, tippekkel lát el, hanem még motiválni is fog, hogy belevágj a vállalkozásodba. Már több mint 190-en a tanítványok között!!! Ár-érték arányban is nagyon jó döntés. Kattints ide!
Minél előbb elindítanád a vállalkozásod? Vállalkozás építés képzés +mentorprogram
Több órányi videós tananyag. Benne üzleti modellekről, marketingről, stratégiáról, adózásról. És közben a Minner segít, hogy megvalósítsd a vállalkozásodat. Kattints ide!
Volt már olyan, hogy valaki megvalósított egy ilyen ötletet?
Naná! Csak nem írom le, mert akkor nem kezdenél bele! Mindenki máshogyan valósítja meg! Gondold tovább az ötleteket!
Hogyan kezdjek neki? Ehhez írtam egy cikket:
Így használd a Minner vállalkozás ötleteit Vagy nézd meg én hogyan valósítottam meg az egyiket (videós esettanulmány): Így valósítok meg egy vállalkozás ötletet - vlog
Szeretnéd képezni magad, hogy még jobb vállalkozó legyél?
A Minner Akadémia videós oktatása segítenek benne! www.minnerakademia.hu
(x)Születésnapi akció! 5 éves a Minner! Egy mozijegy áráért megkapod most a minikurzusokat! 5900 Ft helyett 1500 Ft. Csak pár napig él az akció! Kattints ide!