Index balhé vesztesei lehetnek a blog.hu blogok. Itt egy üzleti lehetőség?

Már 1 hónapja, hogy szinte a teljes Index szerkesztőség felállt, vagyis 60 fő. Egyértelmű volt, hogy a látogatottság esni fog. Az Index az Indamédia csoport tagja, ahol található a blog.hu is. Rengeteg blogger tett fel kérdést Facebook csoportokban, hogy most akkor mi lesz, de hozzám is jöttek többen és kérdeztek arról, hogy maradjanak-e, vagy mit csináljanak. Beszéltek a zuhanó látogatottságról, hogy elbizonytalanodtak, mert eddig azért voltak az indexes blog.hu-nál mert független… Most nem is utóbbit firtatjuk, hanem ahogyan már a Bónusz Brigádnál is írtuk, úgy itt is a nagy változás piaci lehetőséget nyújt. És van itt érdekes dolog is: látni a változást, a többi hazai blogszolgáltató közben semmit nem csinál. Na, de van itt ötletem is, sőt olyan amihez hasonló már 500 millió forint éves nyereséget lebegtetett előttünk (stabilan több éven keresztül).

Index.hu és a Blog.hu

Mindkét oldal az Indamédia része. A blog.hu-ra bárki létrehozhat saját blogot, ahol bejegyzései megjelenhetnek ingyen, még a dizájnt is változtathatod. Az Index.hu úgy jön képbe, hogy a jobb, tartalmasabb, érdekesebb tartalmakat az Index címlapra kitette, vagy a Blog címlapra, amit szintén elérhetünk az index.hu -ról (régen Index2-nek hívta). Ez sok látogatót jelentett a blog.hu bloggereinek. El tudtad érni az ott vezetett blogoddal, hogy egy hónapban akár 30-100 000 látogatód is legyen.

A blog.hu
A legnagyobb blogszolgáltató itthon. Üzleti modellje, hogy a felhasználók saját blog oldalt üzemeltethetnek ingyen, és ezért cserébe reklámblokkok jelennek meg az oldalukon. Az egyik vonzereje a blog.hu-nak az volt, hogy látogatókat tudtál szerezni bloggerként, és persze a rövid domain név is. Blogodneve.blog.hu
2020. januári adatok alapján 9244 aktív blogszerzője volt az oldalnak, akik naponta 768 posztot generáltak és 1.747 komment érkezett naponta a blogposztjaikhoz. A szám óriási! Gondolj bele, hogy a bloggerek saját maguk adják a platformhoz a tartalmakat, naponta 768 posztot.

A bloggerek
Sokan csak hobbiból blogolnak, de láthatóan ha huzamosabb ideig fel tudsz mutatni megfelelő minőséget és látogatószámot, akkor ebből profitálhatsz. Ahogyan ezt egy korábbi cikkben írtam: Egy új vállalkozás indítási módszer. Először elindítasz egy blogot/Youtube csatornát, majd ezután indul el a vállalkozásod – Milliárdos biznisz blogpéldánk is van.

A nagy zuhanás, bloggerek tanácstalanok

Már a szerkesztőség felállását követően 30%-ot zuhant az Index látogatottsága (ábra). A bloggerek több Facebook csoportban is arról számoltak be, hogy az ő látogatottságukra is kihatott az ügy. Sőt ők 20-50%-os látogatottság csökkenésről számoltak be. Persze ez főleg azoknál jelentett zuhanást, akiknek a látogtószáma függött az index kiemelésektől (címlapra kerülés).

Hazai médiaoldalak napi felhasználószáma

Forrás: DKT, / Mfor

A blogpiac most változik, bizonytalan

Ilyen zavaros időben történhetnek nagy változások, trónfosztások.
Itt most főleg a bloggerek oldaláról kell nézni a dolgot.

  • Eddig nehezen hagyták volna ott a blog.hu-t, most ez megváltozott. Sok kérdést kapok én is, hogy tudják átmigrálni a tartalmakat saját domain-es blogra, WordPress motor alá, vagy megéri-e át menni másik hazai blogszolgáltatóhoz.
  • Utóbbiak, vagyis a többi blogszolgáltató éppen egy lehetőséget kaptak, hogy megnöveljék blogjaik (felhasználóik) számát. Pl. Cafeblog, Blogstar, Reblog
    Döbbentem látom, hogy egyik blogszolgáltató sem kampányol. Pedig most kaptak igazán lehetőséget arra, hogy növekedhessenek.

Ez most hasonló szituáció, mint amit a Bónusz Brigád csődjével kapcsoltban írtunk (itt).

A változó környezetben jöhetnek létre új piaci szereplők, sikeres vállalkozások – Ötlet

A Minner.hu-n két üzleti ötlet is kapcsolódik ehhez, azt is mondhatjuk, most jött el az idő, hogy nagyobb esély legyen a sikerre, sőt van egy harmadik ötletem is:

  • A 109. üzleti ötletben írtam a blogszolgáltató létrehozásáról.
    Tehát egy blogrendszert indítasz, ahová csatlakozhatnak bloggerek. Saját aldomaint kapnak, saját felületet, ahol blogolhatnak. Ezt egyébként WordPress rendszerre épülve is meg tudod valósítani.
  • De én hozzákapcsolnám a 75. ötletet is, ami a közösségi hírbejelentő weboldal létrehozása, bár ez inkább helyi hírekre, lokális blogokra fókuszálna.
  • Harmadik ötletként pedig azt mondom érdemes elgondolkodni abban, hogy egy hír (vagyis itt blog) aggregátor oldalt elindítani, mint amilyen a Hirkereső, csak blogokra. Hiszen az Index-Blog.hu kapcsolatnál a bloggerek ezt imádták a legjobban. Igen a hírkereső-t hozom példaként, hiszen bár a dizájnja nem a legjobb, de éves 468 milliós nyereséggel validálta nekünk azt, hogy van helye az ilyen aggregátor oldalaknak (2 fő dolgozik a cégnél).
    Tehát egy oldal, ahová RSS linkjükkel kapcsolódhatnak a blogok és behúzza a platform a cikkeket.
    Ez kb. 4-8 órás munkával megoldható akár WordPress-ben is. Keress rá WordPress RSS aggregator, vagy a WordPress News aggregator kifejezésre és rengeteg megoldást találsz.
    Az üzleti modell az lenne, hogy lehetne kiemelést venni pl. jó lehetőség (ajánlat) lenne céges blogoknak.
  • De van még ehhez ötletem, azt viszont megtartjuk későbbre. Ki tudja még! Egy biztos, ebből is tudhatod, hogy van még más üzleti modell lehetőség is ebben. Gondolkodj!

Valami más vállalkozásba vágnál? Itt találsz közel 200 üzleti ötletet.

Forrás: Indamédia (Blog.hu statisztika), Mfor – Index látogatottság
Fotó NeONBRAND / Unsplash

Kipróbált módszereket mutatunk be videókon keresztül. Ha ennyi mindent kapsz ingyen a Minneren, képzeld milyen izgalmas anyagok vannak a fizetős képzésekben! Nézd meg legújabb anyagainkat a MinnerAkadémián! Kattints ide!
Avatar
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Ezen nagyot mosolyogtam, tényleg zseniális húzás! 1 eurót fektettek cégekbe egészen alacsony részesedésért cserébe, 500 startupba fektetett így be a Unicor VC kockázati tőke társaság. Viszont ezzel elérte, hogy többször is egy lapon említsék őket nagyobb tőketársaságokkal, mert ezek a média egyébként is szeret írni, főleg ha unikornisok (gigantikus startup) lettek adott cégekből. És felsorolják kik is nyertek az üzleten.

A Unicor VC-től nem lehet azt a tényt elvenni, hogy olyan vállalatokba fektet, amelyek rövid időn belül 1 milliárd euróst értékelést érnek el. A Top kockázati tőkebefektetők között említik a céget mindig. Ez megnyitotta a kaput nekik már több helyen is.

Imádom az ilyet! És most ez többszörös hatású volt, mert márkaépítést is sikerült elérniük, nem csak figyelmet kapniuk.

Gerillamarketingről itt olvashatsz, sőt podcast is egyben: Emlékszel a Minner wifis gerillamarketingjére? És a kávésra? Gerillamarketing példák [podcast]

Forrás: Haszon

MinnerInstant

Ahogy már tavaly felreppent a hír, a cég megváltoztatja a nevét. Főleg a politikai korrektség miatt. Ezt írják oldalukon:

Meghallgattunk. És tanultunk. Bár ez soha nem állt szándékunkban, megértjük, hogy a csomagoláson szereplő ember képe szolgasághoz kapcsolódó képeket idéz, és azt is, hogy az Egyesült Államokban az “Uncle” szó bizonyos időkben fekete emberekre utaló pejoratív kifejezésként élt. A nevünket Ben’s OriginalTM -ra cseréljük, és többé nem szerepeltetjük a képet a csomagolásunkon, hogy még befogadóbbá tegyük a márkánk arculatát.

Továbbiak erről a témáról A politikai korrektség akkor is érték, ha beleszól a vállalkozásunk életébe?

MinnerInstant

Most a pandémia alatt sokan csinálják, pedig nem szabályos, és nem felel meg az írásbeliség szabályának az e-mailben elküldött, majd aláírt és bescannelt szerződés. Persze keveset találkozunk ilyen bírósági üggyel, vagy nem érint minket, kisebb KKV-kat.

Megoldás lehet, ha áttérsz online, e-szerződésre, e-aláírásra. Körbejártuk és bemutattuk a témát: Így működik az online szerződés, aláírás. E-szerződéskötés útmutató

MinnerInstant

Nem rendelnék a nyár környékén! Július 1-től már vámoltatni kell a 22 euró alatti rendeléseket is. Kb. 40 millió csomag érkezik így harmadik országból melyek 3/4-e 22 euró alatti csomag. Persze pont azért is hozták be a szabályt, mert lehetséges nem is annyi a csomag értéke, mint amennyi rá van írva. Nos nincs még álláshirdetési dömping a postánál vámügyintézésre, vagy logisztikai munkásra. Pedig ennyi csomagot végigvinni, nem lesz egyszerű, főleg a vevőnek is be kell kapcsolódnia a vámeljárásba, ahogy azt nagyobb értékű rendeléseknél megszoktuk.

Erről cikk: 2021-től vége a 22 euró alatti áfamentességnek. Például a kínai rendeléseknél és még vámkezelés…

Forrás: MTI


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

További friss cikkek