8. üzleti ötlet – fizikai arany, aranyérme értékesítése

Az ötlet  megírásának első verziójakor söpört végig hazánkban a brókercsőd, brókercsalások hulláma. A Buda-Cash, Hungária Értékpapír, és a Quaestor brókercégnél is problémák merültek fel, ezeket a nevükre kattintva el tudod olvasni. Akkor arra hivatkoztam, hogy emiatt egyre többen fognak a fizikai arany felé is kacsintgatni. Ez be is jött, látszott, hogy egyre több arannyal foglalkozó cég indult el az utóbbi években. Most 2018-at írunk, az ötletet frissítem. Változott valami az utóbbi években?

  • A vezető politikusok tesznek róla, hogy ne legyen stabil a gazdaság.
  • Vámháborút indított el Donald Trump amerikai elnök,
  • közben itt az európaiak nyakán a migrációs, bevándorlós probléma
  • folyamatosan háborúban áll legalább két ország
  • az arany fontos alapanyaga a technológiai szektornak

És ez minek kedvez? Hát az aranynak! Az aranyat nem sikerült leváltania a kriptovalutáknak sem, főleg azért sem, mert a legtöbb kriptopénz nagyon volatilis, hosszú távú befektetésnek nem való. Az elektronikai ipar is folyamatosan növeli a felhasznált arany mennyiséget. Igaz ebből egy része vissza is kerül hozzájuk. Például: Azt is mondhatjuk, hogy az Apple aranybefektető is egyben – 1 tonna aranyat nyert ki a mobiljaiból 2015-ben

8. vállalkozási ötlet: fizikai arany értékesítés + ráépülő szolgáltatás

Nem azt mondom, hogy te legyél a következő Klapka György, hanem azt, hogy érdemes fizikai aranyat értékesíteni, sőt még az aranylapkáknak és az érméknek is van piaca. Utóbbinak még az árrése is nagyon magas! A cégeknek már megvan az erre kiépített hálózata (ebbe tudsz becsatlakozni), ezt főleg a komoly cégekre értem. Lehet havidíj ellenében is venni aranyat, pl. havi 20 ezer Ft-ért 2 gramm aranyat tud venni leendő ügyfeled.

Két célcsoportot is ki tudsz szolgálni:

  1. Olyan embereket, akik aranymegtakarítást szeretnének. Jelenleg az arany cégek olyan konstrukcióban kínálnak arany vásárlást, hogy az ügyfél a kiválasztott havidíj ellenében fizikai aranyat vásárol. A havidíj miatt neked is sokkal kiszámíthatóbb lesz a jutalékod, míg az ügyfél is átlagáron tud aranyat venni, így a kockázata is alacsonyabb lesz. A tárolást a cég végzi. Számukra a fizikai arany mellé tudsz érmét is árulni, nagyon sok megtakarító egyszerre választja a havidíjas konstrukciót és időnként vesznek érmét, vagy pár grammos lapkákat.
  2. Olyan embereket célzol meg, akik ajándékba szeretnének adni néhány grammos aranylapkát, érmét. Ezt online is tudod értékesíteni, mintha egy webshop lenne. Egy gramm aranyérme most 12 000 Ft-ba kerül.

Célpiac: Megtakarítók, vállalkozók  a fizikai arany esetén, érménél már tágabb a célcsoportod
“Szállítók”, partnerek:
Olyen cégek, akiktől fizikai aranyat lehet venni, pl. SolarGold, Conclude, de van, amelyik MLM-ben is működik
Konkurencia: Minden pénzügyi, befektetési szolgáltató, illetve biztosítók is, mivel főleg hosszútávra szoktak aranyat venni az emberek.
Megvalósítás, üzlet:
0. 
Webáruház indítás feltételei, lépése. Külön cikkben találod a csekklistát. 
1. Szerződj le egy aranyat értékesítő céggel. Erre jó példa lehet a SolarGold, elég nagyok, megbízhatók, és nagyon jó konstrukcióik vannak. Ez azért is jó, mert jó terméket fogsz árulni.  Hidd el, szólsz nekik, és máris segítenek mindenben.
2. Keresd meg ismerőseidet először, az arany mindenkit érdekel. Nem? Aztán kérj ajánlást tőlük.
3. A weboldaladon ahová csak tudsz tegyél űrlapot, amin keresztül jelentkezni tudnak nálad az érdeklődők, akik fizikai aranyat szeretnének vásárolni. Ahogy a marketingben majd látod alul, írj amennyi blogbejegyzést csak tudsz a témában. Készíts egy alap bemutatkozó oldalt, hozzá kapcsolod a blogot + használj landing oldalakat is. A néhány grammos aranyérméket, és lapkákat webshop rendszeren keresztül is tudod értékesíteni (pl. havidíjas webshopmotort használva – Shoprenter, Unas, Shopify).
Marketing: Kezdj el blogolni! Ez komolyan mondom, sok helyen olvashatod majd az ötleteknél, de ez az egyik legjobb eszköz, hogy a bizalmat is felépítsd a vevőben. Annyi hír van az aranyról, hogy témából nem lesz hiány. Legyél aktív a közösségi hálókon! A kommunikációdat meg fogja könnyíteni, hogy blogolsz. Lesz mit megosztanod, pl. a bejegyzések rövid tartalmát, azokból videókat készítesz…

  • A fizikai aranyat főleg személyesen tudod értékesíteni. Így egyrészt ajánlások útján tudsz új ügyfeleket szerezni. Másrészt a blogban elhelyezett űrlapokon és a landing oldalakon keresztül érdeklődőket gyűjtesz (lead-ek gyűjtése). Felhívod őket, majd tárgyalást egyeztetsz. Ajánlom figyelmedbe a Minner hideghívás oktatását a MinnerAkadémia videós oktató oldalon!
  • Az érmét tudod csak online is árulni. Erre hozz létre több típusú témájú landing oldalt.

Profit várakozás:
Mivel jutalékos munka, oda kell tenned magad, de így is megéri csinálni. A profitvárakozást nehéz behatárolni, de például, ha sikerül nagyobb ügyfeleknek eladnod, akkor egy-egy ilyen üzletből akár 50-150 ezer forintot is kaphatsz. Érdemes megkeresned a SolarGold-ot, és kérdezd meg.  Lehet az arany értékesítés egy másik befektetéshez is kapcsolat, és a ráépülő szolgáltatásból még több profitod lehet. Az érme és lapka értékesítés pedig egy szintén jól kiszámítható bevételed lehet.
Szolgáltatások, amik vonzóvá tehetik a te üzleted:
Folyamatosan figyeled az arany árát, és szólsz a befektetőknek, ha jobb vételi lehetőség kínálkozik. Egyedi ajándékdobozos megoldásokat készítesz az érmék és a lapkák értékesítéséhez.
További lehetőségek, bővülés

  • Erre már felépítheted a további befektetések közvetítését, és máris egy komplett céget kapsz.
  • Sőt, ha kezd menni az üzlet, nyiss egy boltot, ékszer boltot, nagyon is kapcsolódik az ötlethez.
  • Az aranyérmék mellé érdemes lehet hozzákapcsolni az érmebróker ötletet: 46. ötlet – Antik nepper online

Webáruház indítás feltételei, lépései

Külön cikkbe szedtem a webáruház indítás lépéseit, mert ha az is ide bekerült volna, akkor eszméletlenül hosszú lenne ez a cikk. Kattints ide és olvasd el! Sőt mentsd majd el a cikket, vagy nyomtasd ki, mert egy jó kis webáruház indítás csekklistát találsz benne!

[adrotate banner=”5″]

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Természetesen nem a meteorológiai hőtérképre gondolunk, hanem arra, amit a weboldaladon használhatsz a látogatóid aktivitásának elemzésére. Kiderítheted, hogy meddig görgetnek le, hová kattintanak, mely paneleken töltenek el több időt. Így lényegében folyamatosan monitorozhatod őket, és ennek segítségével javíthatod a felhasználói élményt, hogy lehetőleg minél több konverziót tudj elérni.

Az adatvédelemtől egyik félnek sem kell tartania, teljesen anonim módon történik a képernyőfelvétel, és nem terjed ki más megnyitott ablakokra. Az eszköz neve hotjar, amit úgy tudsz használni, hogy a regisztráció után beágyazod a szoftver által generált egyedi kódot a weboldaladba.

Rendkívül izgalmas lesz látni a látogatók viselkedését, és arra fog sarkallni, hogy addig fejleszd a weboldalad, amíg nem kínálod a lehető legjobb élményt számukra, hiszen ez a bizniszedet is befolyásolja.

MinnerInstant

Biztosan jártál már úgy, hogy egy érdeklődő valamilyen módon (telefonon, email-ben, Facebook üzenetben) megkeresett, és feltett milliónyi kérdést a termékeddel, szolgáltatásoddal kapcsolatban. Ha ez viszonylag sokszor megesik, akkor valószínűleg nagyobb figyelmet kell szentelned a GY.I.K.-re, azaz a „Gyakran Ismételt Kérdések”-re (angolul F.A.Q.). Alapvetően a látogatók bizalmatlanok, ezért többféle módon is meg kell győzni őket arról, hogy téged válasszanak; de nem úgy, hogy rengeteg időt vesztegetsz el azzal, hogy mindenkinek egyesével válaszolsz. Tedd fel az összes olyan kérdést, amely felmerülhet a leendő vásárlód fejében! Mit, miért, mikor, mennyiért, hogyan…? Hozz létre egy ilyen oldalt a weboldaladon belül, és töltsd fel ide az összes kérdést, a válaszaiddal együtt. Ha ezután valaki újabb kérdéssel traktál, frissítsd a listát, így elkerülve azt, hogy állandóan felesleges kérdésekkel bombázzanak. Ha pedig a kérdések inkább a terméked / szolgáltatásod specifikációra irányulnak, bővítsd ki a termékleírásokat!

MinnerInstant

A linktr.ee nevű interaktív linkfáról már írtunk a Digitális Ninja hetek alkalmával, és ha akkor nem próbáltad ki, most itt az ideje! Röviden a lényeg: ha van Instagram fiókod, korlátozott karaktert tudsz a profilodon megjeleníteni. Egy linkcsokor lehetőséget ad, hogy a látogatót bármilyen felületre navigáld anélkül, hogy kettőnél többet kelljen kattintania. Így, ha bárhol – mondjuk egy rögzített közösségi média posztban – megosztod a linkcsokrod, onnan átirányíthatod a látogatót más platformokra, de akár közvetlenül a webshopodba is, ezáltal magasabb konverziót érhetsz el.

Az ingyenes verzió is tökéletesen ellátja a feladatát; az előfizetéssel több statisztikához férhetsz hozzá, eltüntetheted a linktr.ee logót, valamint feliratkozókat gyűjthetsz.

Nézd meg a Minner linkcsokrot ide kattintva!

Ebben a cikkben részletesebben olvashatsz erről az interaktív megoldásról: Linkből menü például Instagram-on. Interaktív online linkcsokor – linktr.ee

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek