blank

Instant: Tippek cégnév választáshoz

Dátum

Megosztás

Vannak akiknek új vállalkozásuk neve egyszerűen csak bevillan. Mások nem foglalkoznak vele és a vezetéknevükkel elintézik a dolgot. Aki viszont próbálkozott már a valódi brandinget is tartalmazó névadással az tudja mennyire nehéz ez. Egy weboldal/landing oldal cím 1-2 sorban kell, hogy megfogja az ügyfeled, a vállalkozásod nevének egyetlen szava van rá. Hogyan állj neki?

  • Ötletelhetsz fejből, de vannak olyan generátor oldalak, amik kulcsszavak és iparág alapján tudnak ötleteket adni. Még a név hossza, szótagszáma és beállítható. Ilyen pl. a namelix.com
  • Írj ki magadnak minél több, akár 30 nevet is. Legyenek könnyen kimondhatók és jól hangzók. Egyáltalán nem kell, hogy értelmes szó/szóösszetétel legyen. A legnagyobb márkanevek 72%-a nem jelent semmit. Ilyenkor viszont fontos, hogy rövid legyen, max 2 szótag, mert efölött nehéz megjegyezni.
  • Csekkold a gyűjtött nevek domain elérhetőségét. Hiába a jó név, ha már a .com, sőt a .hu is foglalt belőle.
  • Ha vannak ötletek, jöhet a tesztelés. Az első, hogy megvizsgálod a választott név nem hasonlít-e akár angolul, de bármilyen célpiacod nyelvén, egy létező szóra. Nem jelent-e valami tök mást. Pl. egy étterem nevében nem szerencsés egy rovar neve.
  • Személyes kedvencem a bar teszt. A jó nevet, ha egy hangos szórakozóhelyen kell valakinek a fülébe üvöltened, az kiérve be tudja írni a telefonjába. Emiatt érdemes itthon óvatosan bánni a túl angolos nevekkel is. Egy angol fantázianévnél nem lesz egyértelmű hol van „a” vagy „e” vagy „ae”, aztán lehet próbálkozni. Ezt telefonálva is meg lehet csinálni.

A névválasztás alapvetően fontosabb B2C piacon, mint B2B-n. B2B esetén sem lehet rossz neved, de nagyobb hangsúly van a termékeden, egy átlagos névvel is lehetsz sikeres. B2C piacon már jobban számít a branding, a vásárlóban keltett élmény, benyomás.

A jelenlegi trendek a új, innovatív cégeknél, hogy létező szavak direkt elírt formáját használják (Grindr, Flyp), vagy teljesen értelmetlenek, esetleg játékos szóösszetételek, amiknek amúgy nem lenne értelme, mégis leírják a szolgáltatást (Starchive, Leasecake). A választott nevet rengeteg ideig fogod használni, szóval ne érd be egy átlagos megoldással. Később lehet, hogy nagyon bánni fogod.

További ötletekre vágysz? Hogyan válasszak nevet a cégemnek, vállalkozásomnak?

5+1 ötlet, hogy mit csinálj, ha foglalt a domain név amit kinéztél

A név már megvan, de kell még segítség az induláshoz? Vállalkozás indítás minikurzus, online tudásanyag

Fotó: unsplash.com

Nyiri Donát
Nyiri Donát
Több, mint 6 éve foglalkozom tartalomgyártással. Máig imádok kutatni, információt átadni. A célom, hogy úgy tanulj valami újat, hogy közben minden egyes mondat szórakoztat is. A Minnernél hasznos üzleti tartalmakkal, a Tízes Lista nevű Youtube csatornán pedig a világ érdekességeiről szóló videókkal próbálom elérni ugyanezt.

Védett: Az intrapreneurship segíthetné innovációban a KKV-kat, vállalkozásokat. Teret adunk az alkalmazottnak [kutatás]

Na itt az egyik pont, amikor azt kellene mondania a cégnek, hogy csináld meg nálunk. A cégek többsége viszont nem nagyon szereti az innovációt,...

Védett: Piackutatás lépései kezdő vállalkozóknak. Minta, útmutató piackutatáshoz

#kutatás - A Piackutatás fontossága kutatásokkal alátámasztva Peter Cohen kutató több mint 200 induló vállalkozást vizsgált több éven keresztül és hasonlította össze piaci szereplőkkel. Azt...

Miért nem tud a marketingesed eredményeket szállítani?

Ismerős a következő szituáció? Megbízol egy marketingest vagy marketinges csapatot, ügynökséget az online marketinged kezelésével. A szerződést követően aztán egy olyan szituációval találkozol, mint...

Mivel tűnhet ki egy vállalkozás a tömegből? [+kutatás] [+Podcast]

Hogyan érik el a sikeres vállalkozások, hogy ostromolják őket a vevők? Mennyire jó lenne tudni egy általános, bármikor érvényes receptet igaz? Nehéz a teljes...

Az 5 legnagyobb szervezetfejlesztési és HR hiba, amit a kisvállalkozóknak el kell kerülniük

Amikor belevágtam a munkaerő-felvételbe, felhívtam egy HR-es ismerősömet, és azt mondtam neki: "A marketing után a szervezetfejlesztés, HR olyan, mintha eddig csak egy kávét...

Pénzjutalom helyett így motiváld a munkavállalóidat. Motiváció, ösztönzés tippek

Mindenki szeretne lelkes, motivált, jól dolgozó munkavállalót alkalmazni, de vajon hogyan érhetjük ezt el? Ebben a cikkben leszámolunk azzal a feltételezéssel, hogy elég vaskos...

10-ből 7 cég nem éli túl a generációváltást. Te készülsz rá?

Bár az egy család által birtokolt vállalatok és vállalkozások adják globálisan az összes cég 80%-át, nagyon kevés éli túl az alapító kiöregedését. Mindössze 30%...

Többfelé is tudsz figyelni egyszerre? Multitaskolsz? A produktivitásod kockáztatod

A multitasking legendája Talán már hallottál róla, de most a Minner is kijelenti, hogy a multitasking egy mítosz. Amikor egyszerre próbálsz több feladatot végezni, többfelé...