Vannak akiknek új vállalkozásuk neve egyszerűen csak bevillan. Mások nem foglalkoznak vele és a vezetéknevükkel elintézik a dolgot. Aki viszont próbálkozott már a valódi brandinget is tartalmazó névadással az tudja mennyire nehéz ez. Egy weboldal/landing oldal cím 1-2 sorban kell, hogy megfogja az ügyfeled, a vállalkozásod nevének egyetlen szava van rá. Hogyan állj neki?
- Ötletelhetsz fejből, de vannak olyan generátor oldalak, amik kulcsszavak és iparág alapján tudnak ötleteket adni. Még a név hossza, szótagszáma és beállítható. Ilyen pl. a namelix.com
- Írj ki magadnak minél több, akár 30 nevet is. Legyenek könnyen kimondhatók és jól hangzók. Egyáltalán nem kell, hogy értelmes szó/szóösszetétel legyen. A legnagyobb márkanevek 72%-a nem jelent semmit. Ilyenkor viszont fontos, hogy rövid legyen, max 2 szótag, mert efölött nehéz megjegyezni.
- Csekkold a gyűjtött nevek domain elérhetőségét. Hiába a jó név, ha már a .com, sőt a .hu is foglalt belőle.
- Ha vannak ötletek, jöhet a tesztelés. Az első, hogy megvizsgálod a választott név nem hasonlít-e akár angolul, de bármilyen célpiacod nyelvén, egy létező szóra. Nem jelent-e valami tök mást. Pl. egy étterem nevében nem szerencsés egy rovar neve.
- Személyes kedvencem a bar teszt. A jó nevet, ha egy hangos szórakozóhelyen kell valakinek a fülébe üvöltened, az kiérve be tudja írni a telefonjába. Emiatt érdemes itthon óvatosan bánni a túl angolos nevekkel is. Egy angol fantázianévnél nem lesz egyértelmű hol van „a” vagy „e” vagy „ae”, aztán lehet próbálkozni. Ezt telefonálva is meg lehet csinálni.
A névválasztás alapvetően fontosabb B2C piacon, mint B2B-n. B2B esetén sem lehet rossz neved, de nagyobb hangsúly van a termékeden, egy átlagos névvel is lehetsz sikeres. B2C piacon már jobban számít a branding, a vásárlóban keltett élmény, benyomás.
A jelenlegi trendek a új, innovatív cégeknél, hogy létező szavak direkt elírt formáját használják (Grindr, Flyp), vagy teljesen értelmetlenek, esetleg játékos szóösszetételek, amiknek amúgy nem lenne értelme, mégis leírják a szolgáltatást (Starchive, Leasecake). A választott nevet rengeteg ideig fogod használni, szóval ne érd be egy átlagos megoldással. Később lehet, hogy nagyon bánni fogod.
További ötletekre vágysz? Hogyan válasszak nevet a cégemnek, vállalkozásomnak?
5+1 ötlet, hogy mit csinálj, ha foglalt a domain név amit kinéztél
A név már megvan, de kell még segítség az induláshoz? Vállalkozás indítás minikurzus, online tudásanyag
Fotó: unsplash.com