Instant: Tippek cégnév választáshoz

Dátum

Megosztás

Vannak akiknek új vállalkozásuk neve egyszerűen csak bevillan. Mások nem foglalkoznak vele és a vezetéknevükkel elintézik a dolgot. Aki viszont próbálkozott már a valódi brandinget is tartalmazó névadással az tudja mennyire nehéz ez. Egy weboldal/landing oldal cím 1-2 sorban kell, hogy megfogja az ügyfeled, a vállalkozásod nevének egyetlen szava van rá. Hogyan állj neki?

  • Ötletelhetsz fejből, de vannak olyan generátor oldalak, amik kulcsszavak és iparág alapján tudnak ötleteket adni. Még a név hossza, szótagszáma és beállítható. Ilyen pl. a namelix.com
  • Írj ki magadnak minél több, akár 30 nevet is. Legyenek könnyen kimondhatók és jól hangzók. Egyáltalán nem kell, hogy értelmes szó/szóösszetétel legyen. A legnagyobb márkanevek 72%-a nem jelent semmit. Ilyenkor viszont fontos, hogy rövid legyen, max 2 szótag, mert efölött nehéz megjegyezni.
  • Csekkold a gyűjtött nevek domain elérhetőségét. Hiába a jó név, ha már a .com, sőt a .hu is foglalt belőle.
  • Ha vannak ötletek, jöhet a tesztelés. Az első, hogy megvizsgálod a választott név nem hasonlít-e akár angolul, de bármilyen célpiacod nyelvén, egy létező szóra. Nem jelent-e valami tök mást. Pl. egy étterem nevében nem szerencsés egy rovar neve.
  • Személyes kedvencem a bar teszt. A jó nevet, ha egy hangos szórakozóhelyen kell valakinek a fülébe üvöltened, az kiérve be tudja írni a telefonjába. Emiatt érdemes itthon óvatosan bánni a túl angolos nevekkel is. Egy angol fantázianévnél nem lesz egyértelmű hol van “a” vagy “e” vagy “ae”, aztán lehet próbálkozni. Ezt telefonálva is meg lehet csinálni.

A névválasztás alapvetően fontosabb B2C piacon, mint B2B-n. B2B esetén sem lehet rossz neved, de nagyobb hangsúly van a termékeden, egy átlagos névvel is lehetsz sikeres. B2C piacon már jobban számít a branding, a vásárlóban keltett élmény, benyomás.

A jelenlegi trendek a új, innovatív cégeknél, hogy létező szavak direkt elírt formáját használják (Grindr, Flyp), vagy teljesen értelmetlenek, esetleg játékos szóösszetételek, amiknek amúgy nem lenne értelme, mégis leírják a szolgáltatást (Starchive, Leasecake). A választott nevet rengeteg ideig fogod használni, szóval ne érd be egy átlagos megoldással. Később lehet, hogy nagyon bánni fogod.

További ötletekre vágysz? Hogyan válasszak nevet a cégemnek, vállalkozásomnak?

5+1 ötlet, hogy mit csinálj, ha foglalt a domain név amit kinéztél

A név már megvan, de kell még segítség az induláshoz? Vállalkozás indítás minikurzus, online tudásanyag

Fotó: unsplash.com

Nyiri Donát
Lassan 5 éve foglalkozom tartalomgyártással és máig imádok kutatni, információt átadni. A célom, hogy úgy tanulj valami újat, hogy közben minden egyes mondat szórakoztat is. A Minnernél a hasznos üzleti tartalmakkal, a Tízes Lista nevű Youtube csatornán pedig a világ érdekességeiről szóló videókkal próbálom elérni ugyanezt.

Így tervezd az üzleti éved akkor is, ha nem vagy az a tervezős fajta

Biztosan mindenhonnan látod most, hogy így évtervezés, úgy évtervezés, érezheted picit a nyomást is, hogy csinálnod kell. Nos ezt a témát járjuk most körbe,...

Miért nem tud a marketingesed eredményeket szállítani?

Ismerős a következő szituáció? Megbízol egy marketingest vagy marketinges csapatot, ügynökséget az online marketinged kezelésével. A szerződést követően aztán egy olyan szituációval találkozol, mint...

Insant: Növekvő marketing trend a nosztalgia. Építs te is a retrora

Felívelőben lévő trend jelenleg a retro. Egyrészt nagyon divatosak a retro termékek. Az Amazonon tavaly 290%-al nőtt a keresés például a retro home decor...

Hány hónapnyi megtakarítással indítsd el a vállalkozásod? A vállalkozók véleménye 2019 vs 2022

Most a megtakarítást úgy értjük, hogy ami a megélhetéshez kell, tehát nem a vállalkozásodba invesztálod, hanem a napi, havi kiadásokra teszed félre. Mielőtt vállalkozás...

A Kit Kat nem konkurenciája a Balaton szeletnek. Cikk a konkurenciák beazonosításáról

Másik véglet: „Nekem nincs konkurenciám!”. Ki a konkurenciám? Kikerekednek a szemeim, amikor valaki azt mondja, hogy olyan ötletem támadt, aminek nincs konkurenciája. De belefutottam...

Instant: Bónuszt adni már kezdéskor? Jobban megéri, mint hinnéd

Nemrég találtam egy cikket, amiben olyan jutalmazási módszerekről írtak, amik kifejezetten jól működnek kisvállalkozások esetében is. Ezek között külön tetszett a signing bonus vagy...

Instant: Megéri-e egy vállalkozásnak zöldnek lenni?

A mostani energiahelyzet és az elszálló költségek mellett pénzügyileg is egyre jobban megéri kevesebbet fogyasztani, na de mi most nem csak erre gondolunk. Megéri-e...

Az intrapreneurship segíthetné innovációban a KKV-kat, vállalkozásokat. Teret adunk az alkalmazottnak [kutatás]

Innováció, termékfejlesztés. Honnan is indulhatna ki, mint a cégből belülről! Egy érdekes ötletről, külföldön már működő megoldásról írok ebben a tartalomban. Amennyiben már elültetem...