Itt az új magyar közösségi finanszírozó szájt – rövid életű lesz ez is?

Eddig itthon nem sikerült elindítani még hosszabb távon egy közösségi finanszírozó oldalt sem. Külföldön a Kickstarter és az Indiegogo a legnépszerűbb, és naponta kerülnek ki sikeres projektek. A hazai helyzetet le is írtam egy korábbi cikkben.  Nézzük is meg az új magyar alapítású közösségi finanszírozó oldalt.

Rocketside.me terepe nem csak Magyarország, hanem Közép-Európa. Új dolgot nem tettek bele, szinte a Kickstarter, vagy az Indiegogo másolata. Elvileg már kész is van az első sikeres projekt. Persze ne várjunk sokat, szóval milliós projektek aligha lesznek.

Itthon azok tábora nagyon kicsi, akik ilyen oldalon pénzt adnának. Vagyis eljutunk megint oda, hogy a kommunikáció miatt ez az ötlet is mehet a levesbe. Legutóbbi sikertelen próbálkozásoknál (pl. indulj.be) sem az volt a baj, hogy nem voltak a magyarok felkészülve rá, hanem az, hogy a kommunikációjuk nem volt megfelelő a weboldal kitalálóinak.

Én szurkolok a Rocketside csapatának, de esélyt nem látok a kitörésükre (remélem rám cáfolnak). Vajon ugyanazt erőltetni célravezető? Valószínűleg nem. A piachoz igazodni kell, sajnos megint belefutunk egy igazi startupper hibába. A piac diktál! Lehetsz bármennyire lelkes, ha a népnek nem kell a portékád. És nem nehéz belátni, hogy ez így ebben a formában már most halálra van ítélve. Nem lesz elég ember, aki finanszírozná a kampányokat, főleg több száz ezres értékben. A legtöbb magyar startupper így is inkább külföldön próbálkozik majd, és így a projektek is hiányozni fognak az oldalról.

Aktív olvasóim közül többen is látogatják az üzleti ötleteket. Nos, kedves olvasóim, ebből is tanulhatunk. Egyet főleg, hogy a csapatban legyen legalább egy olyan, aki ért a marketinghez, és fel tudja mérni jól a piacot, illetve a piacra szabni a kommunikációt (ez náluk hiányzik).

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozok azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!