Jobb termékleírást készítenének a vevők, mint a cégek 2. rész. Sarokcsiszoló, lámpa

Sok cég gondban van, hogy milyen szöveget írjon a weboldalára, termékleírásába. Foglalkozni kell vele, mert minél több szöveget írsz, annál magasabb a konverzió, vagyis annál többen fognak vásárolni a látogatók közül. A legutóbbi cikkben klíma termékkel mutattam be egy jó módszert, hogyan tudunk gyűjteni ötleteket a saját termékleírásunkhoz. Olyan vásárlói véleményekből tudunk dolgozni, hogy majdnem kis könyvet tudtunk volna írni egy egyszerű klímáhozt. Ilyenkor jövök rá igazán, hogy mennyi lehetőség van még mindig az eladások növelésében, és olyan dolgokban, amire tényleg van ráhatásunk, és amivel sokan nem foglalkoznak!

Röviden a módszer: termékleírásokat, weboldal szövegeket készítünk a vásárlói vélemények, értékelések alapján. Legyen az a vélemény akár nálunk, akár a konkurenciánál, vagy más platformon (pl. árösszehasonlító oldalakon, fórumokon).
Nem csak webáruházakra vonatkozik ez, hanem bármilyen más cégre is. Csak meg kell találnunk a véleményeket, vagy bekérni vásárlóktól.

Az első cikket erről a módszerről, és az első példát itt találod majd (miután elolvastad az alábbi példákat): Ezt a termékleírást a vevők készítették. Jobb is lett! Termékleírás minta, ötlet

Termékleírás készítése – Példa: Asztali lámpa

Ma direkt olyan példákat hoztam, ahol bár kevés a vélemény, amit találunk, de az a néhány szó már jó támpontot ad arra, hogy mire helyezzük a hangsúlyt.

Nézd meg ezt az egyszerű asztali lámpát! Milyen szöveget írnál hozzá?

Fotó: MediaMarkt – https://www.mediamarkt.hu/hu/product/_r%C3%A1balux-4215-arno-asztali-l%C3%A1mpa-e27-60w-fekete-1183372.html

Nehéz lenne igaz? Nem csak te vagy így ezzel! A webáruházak többségénél ennél a terméknél annyi van, hogy felsorolják a paramétereket és ennyi. Sok helyen ott van, hogy termékleírás, de általában egy mondattal elvégzik.

De akkor hogyan adják el? Mit írnának egy Facebook poszthoz? Mit írnának rá egy plakátra, ha hirdetnék? Láthatod tehát, hogy a termékleírás nem felesleges munka, mert nem csak eléred, hogy magasabb legyen a konverzió, hanem az ott kitalált szövegeidet fel tudod használni a marketingedben.

Így néz ki a termékleírás ennél az asztali lámpánál a legtöbb webshopnál:

Rábalux Arno 4214 Csiptetős asztali lámpa termékleírás Navalla.hu – https://www.navalla.hu/rabalux-arno-4214-e27-ip20-452

Nézzük a vásárlói véleményeket az asztali lámpához, amiből tudunk inspirálódni a későbbi termékleírásainkhoz!
A fenti Navalla.hu oldalon bár csak egy vélemény érkezett, de már az is segíthet:

L. István 5 csillagos értékelés mellett ezt írta: “Nemrég vásároltam meg ezt a tipusú hagyományos asztali lámpát a kislányomnak, és nagyon meg vagyok elégedve vele, stabil, könnyen mozgatható, olyan kellett ami rajzolás közben könnyen igazítható hogy a kéz ne árnyékoljon be, kb 50cm távolságra igazítható( nem mértem le) a vezeték hossza is ideális, nem 90cm. Ajánlom mindenkinek, és ezt a boltot is, mert nagyon gyorsan kiszállították! Kb 2nap alatt. Izzót külön vettem tőlük és pozitívnak tartom hogy a belső csomagra ráírták hogy az izzó benne van, mert már épp keresni kezdtem. ” – Forrás Navalla.hu vélemény

Már itt látható egy fontos tényező, amit több helyen is látsz majd még itt, ez pedig a vezeték hossza. Érdekes, hogy sok véleményben említik a vásárlók, de egyetlen egy termékleírásban sem olvasható. Pedig ugye ezzel csak vásárlás után szembesültek.

Alig 7 vélemény található az Árukeresőn, de onnan is adaptálni lehet szövegeket:

Erika véleménye a lámpáról: A termék kiválasztásának fő szempontjai:Hagyományos lámpa, varrógépre vettem. Azelőtt is ilyen volt. Amit látunk a véleményekből, hogy rengeteg felhasználási területről is írtak a vásárlók

Lámpa tulaj vásárló véleménye:
A termék kiválasztásának fő szempontjai:
Széles spektrumon való mozgathatósága és a szín alapján választottam
Előnyök
Esztétikus, könnyen beleillik az irodai de akar az otthoni környezetbe is, megfelelően hosszú vezetek és bár az esztétika szubjektív szerintem jó a formatervezés is
Hátrányok
A kapcsoló elhelyezése kevésbé kedvező bizonyos elhelyezés esetében

Anonymous véleménye:
A termék kiválasztásának fő szempontjai:
Speciális igényem volt, hogy nagyobb méretű és több irányban állítható lámpát szerettem volna. A termék teljesen megfelel igényeimnek.
Előnyök
Könnyű összeszerelni és beállítani, nagyon klasszul állítható. Jó erős váz, kellően tartja búrát.

Az eredmény, az elkészült termékleírás:

Képzeld el. hogy ez még csak néhány vélemény. És ebből is tudnánk kreálni egy ilyen leírást:
A lámpa alkalmas, hogy egy nagyobb íróasztalt teljesen bevilágítson akár több szögből is. Legyél te az új Picasso, divattervező vagy éppen a ruhát is te magad készíted, a lámpa segít, hogy minden apró részletet láss közben. Mindehhez tartozik még egy igaz strapabíró váz, és búra. Messzebb van a konnektor? Vevőink visszajelzések alapján ideális a kábel hossza is, így az sem okoz bosszúságot! Az első ilyen lámpa után nem is lesz kérdés, hogy a következő lámpádnak is ezt válaszd, legyen az az irodában, otthon, kisgyermeked íróasztalán, műhelyedben, vagy éppen a varrógépeden.

Hoppá ez a leírás alig néhány perc alatt készült, képzeld el, ha valaki több időt is foglalkozik vele!

Termékleírás készítése – Példa: Sarokcsiszoló

A következő példa ismét érdekes lesz. Természetesen a legtöbb webshopnál kis nyúlfarknyi termékleírás található, pedig jól láthatóan imádják a vásárlók. Persze mondhatjuk azt is, hogy “jó bornak nem kell cégér”, na de mindig van magasabb konverzió! Az alábbi sarokcsiszolót néztem ki az árukeresőn. Több mint 300 vélemény, izgalmas lesz!

Ennél a terméknél talán a “legrészletesebb” leírást a szerszámoutlet-nél. találtam. De hát ez a felsorolás nem hozza meg igazán a vásárlói kedvet.

Forrás: https://www.szerszamoutlet.hu/index.php?id=_sarokcsiszolok_115150mm_makita_ga5030r_sarokcsiszolo_720w125mm&kat=&id=16043

A Makita sarokcsiszoló vásárlói vélemények, amikből inspirálódni fogunk (Forrás Árukereső – a véleményeket egy az egyben másoltam):

István a burkoló véleménye:
A termék kiválasztásának fő szempontjai:
Több mint 8 éve dolgozok napi szinten ezzel a tipusu makita sarokcsiszoloval ez a 3. Amit rendeltem. A munkàm soràn nekem fontos a pontos stabil vàgàs a jó markolat és hogy birja a port ugyanis hidegburkolo vagyok. Ez a makita kisgép minden tulzàs nélkül a legjobban megfelel az imént emlitett kritériumoknak

Arthur2d2 véleménye:
A termék kiválasztásának fő szempontjai:
Régi sarokcsiszolóm tönkrement, és kerestem egy jó márkanevű készüléket
Előnyök
Nem hazudtolja meg magát a márkanév, tényleg jó minőségű anyagokból készült a gép, még a hálózati zsinórja SEM sprőd-merev mint a fagyott kutyaláb. Csendesen fokozatosan gyorsulva indul , jó fogású, könnyű készülék. Akciósan jó árfekvés 20e alatt

anonymous véleménye
A termék kiválasztásának fő szempontjai:
Könnyű, kezes kis gép. A korábbi 125-ös 2 kezes volt nap végére megérezte a csuklóm. Ezzel a géppel nincs ilyen probléma jól vág kellően erős nem fulladozik. Eddig 2mm-és zártszelvénnyel és szög vassal dolgozott ill. 3mm-és vas fütéscsövet kellett neki átvágja, amit meg is tett gond nélkül.

Szilárd véleménye a termékről:
A termék kiválasztásának fő szempontjai:
Könnyű és tartós sarokcsiszolót szerettem volna 125mm-es koronggal és sok ismerősöm ajánlotta a makita termékeket! Így jutott erre a termékre a választásom!Előnyök
Makita! !! A neve elárulja hogy tartós és jó minőségű gép! Könnyű, kézreeső kapcsolója egyszerűbbé teszi a munkavégzést! Gumikábellel rendelkezi átlakos hosszal! Ára nagyon kedvező így mindenkinek ajánlom!

Sonaj81 véleménye:
A termék kiválasztásának fő szempontjai:
Makita, márkát ismerem. Kicsi a súlya, többen ajánlották otthoni felhasználásra.Előnyök
Kis súly (egykezes használat). Kezdőknek otthoni felhasználásra nem kell több.

Hátrányok
Szerettem volna koffert is venni hozzá, de ilyen opció nem volt hozzá.

Az eredmény, az elkészült termékleírás:

Makita, a név azt is jelenti, hogy a legjobb minőséget kapod, a vásárlók hűségét mi sem bizonyítja jobban, hogy 2-3. gépnek is ezt választják. Könnyű kisgép, jó a fogása, ezért ajánlott otthoni használatra is, de munkához is kiválóan használható, a csuklód is bírni fogja a nap végéig. Erős, nem fulladozik, bírja a port.

És ez mind néhány perc kutatás után? Megéri rászánni 1 órát is, hogy az ember (marketinges) akár háromszor ennyi szöveget is írjon egy termékhez. Én is vissza fogok ide térni és bővítem ismét 2-3 mondattal. Ahogy tenném azt cégvezetőként, marketingesként. Heti 1-2 új mondat néhány terméknél…. csodákra képes a bevételben!

Extra ötletek

Mi látható még ebből? Érdemes a vásárlóktól e-mail-ben a vásárlást követően véleményt kérni, akár irányítani is kérdésekkel, hogy mire vagyunk kíváncsiak, ahogy teszik ezt az árukeresőn.

Ne görcsölj rá a termékelírások, vagy a weboldalad szövegeinek frissítésére. Csináld úgy, hogy kampányolj, és közben, vagyis előtte azoknak a termékeknek, szolgáltatásoknak a termékleírásait bővíted csak, amire éppen kampányolsz. Igen, ha sok terméked van ez időigényes, ezért ez egy jó alkalom arra, hogy igazán hatástöbbszöröző legyen a munkád, és úgy érezd, van értelme ezt megcsinálni. Egyébként is van természetesen, mert konverziónövelő, de tudom milyen nehéz rávennie magát az embernek, hogy termékleírásokat készítsen, időigényes és nehéz kreatívnak lenni minden pillanatban.

Korábbi hasonló termékleírás példák:

Fotó: Envato License

Új vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem kell kezdőnek lenned!

Olvasd el a Minner friss üzleti ötleteit Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner ötletekre!! (A menüben is megtalálod)

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!