Jobb termékleírást készítenének a vevők, mint a cégek 3. rész. Gumiabroncs

Milyen szöveget írjunk a weboldalra, vagy termékleíráshoz, vagy egy Facebook poszthoz? Folyamatosan gondban vagyunk ezzel, mert bár ismerjük kívülről-belülről a cégünket – na jó inkább csak belülről-, de valahogy a fogyasztókhoz kell szólnunk. És ki tudna nekünk ebben segíteni? Hát a vevők! Ez már a 3. cikk lesz ezzel kapcsolatban, ahol példákat hozok, mennyi segítséget adnak a fogyasztók akkor, amikor véleményeket írnak.

Röviden a módszer: termékleírásokat, weboldal szövegeket készítünk a vásárlói vélemények, értékelések alapján. Legyen az a vélemény akár nálunk, akár a konkurenciánál, vagy más platformon (pl. árösszehasonlító oldalakon, fórumokon).
Nem csak webáruházakra vonatkozik ez, hanem bármilyen más cégre is. Csak meg kell találnunk a véleményeket, vagy bekérni vásárlóktól.

Termékleírás készítése: Példa – Gumiabroncs

Ha van kidolgozottabb termékleírásunk, a fogyasztó is hosszabb ideig marad nálunk, sokkal jobban elkapjuk a figyelmét, és a termékleírás szövegrészeit a marketingünkben is tudjuk használni. Nem azt mondjuk, hogy több termékes webshopnál minden termékre készítsünk leírást, hanem legalább a legnépszerűbbekre, utána úgy is elkap minket a lelkesedés, amikor látjuk, mennyivel megemelkedik a konverzió a fogyasztóközpontú termékleírások esetében.

A most kiszemelt termék az árukeresőn a 2. legnépszerűbb gumiabroncs: KLEBER Krisalp HP3 205/55 R16 91H
Direkt olyat választottam, ami nem a nagyobb márkáktól van, hiszen ennél nehezebb elérni, hogy versenybe legyünk például egy Hankook gumiabronccsal szemben.

A webáruházak termékleírásai:

Az e-autogumi.hu webáruház tetszetős termékleírást készített:

A gumidot.hu már szűkszavú volt, 0 termékleírással, pedig ez egy népszerű termék, ha valaki nem prémium gumiabroncsot akar.

A garazsmester.hu is nagyon szűkszavú, de ha megnézzük, a cégek 99%-a szinte semmit sem írt. Fontos, nem azt mondjuk, hogy mindenhez kell termékleírás, ha több ezer termékünk van, nehéz is lenne, de 500 alatti terméknél igenis kell rá időt szakítani, több ezer termék esetében pedig arra, aminek épp szezonja van, vagy népszerű, vagy éppen kampányolunk rá.

A vevők véleményei, avagy a fogyasztó termékleírása

…amiből csipegetve konverzió növelő termékleírásokat tudunk készíteni.

Az árukereső vélemény részét használjuk (ide kattintva látod az összes véleményt a termékre, most éppen 61-et).

Anonymus véleménye (5/5):
A termék kiválasztásának fő szempontjai: Közeledik a tél, szükséges a téli abroncs. Pozitív visszajelzések alapján jutott a választás erre az abroncsra, sokkal jobbra értékelik, mint amennyibe kerül. Jó teszt eredmények. Nem használtam eddig Kléber gumit.
Előny: Egyelőre csak a csendességet tudom pozitívként említeni. Csendesebb mint a nyári Michelinem, bár az már nem épp mai darab volt. Remélem hóban, hidegben, latyakban is megfelelő, biztonságos közlekedést biztosít majd akkor, amikor tényleg beköszönt a tél.
Hátrány: Egyelőre nincs, remélem nem is lesz! : -)

Több véleménynél is előkerült, hogy a többi vevő pozitív értékelése miatt választották – ezt érdemes lesz felhasználni. Sőt ezt a mondatot kifejezetten: Sokkal jobbra értékelik, mint amennyibe kerül.

Géza véleménye (5/5):
A termék kiválasztásának fő szempontjai: Rendkívül jól tapad, kanyarokban is nagyon stabil, szinte odaragad az úthoz. Tavasszal és ősszel is mikor még, illetve már fent van, 10+ fokban jobban tapad, mint a prémium kategóriás nyári abroncsom a tempós kanyarvételekkor. Nem véletlenül voltak kiválóak a teszteredményei, és utasított maga mögé prémium kategóriás termékeket. Nem is kopik gyorsan.
Előny: Ár, tapadás, minőség, kopásállóság. Megbízható bármilyen időjárási körülmények között.
Hátrány: Egyetlen hátránya, ahogy már más is írta, A a magasabb üzemanyagfogyasztás. Ez a gyakorlatban + 4-5dl/100 km a nyári abroncsomhoz képest.

Látható, hogy több értékelésnél is kiemelik a jó teszteredményeket (milyen tudatos vásárlók, alaposan utánanéznek). Tesztekre rákeresve valóban jól szerepel – itt látod -, már ezzel is lehet bővíteni a leírást. A tapadás szó sokszor szerepel, ezt szintén érdemes felhasználnunk.

+információ: Tudtad, hogy a vevők előszeretettel olvassák ezeket a véleményeket? Sőt 70%-uk addig nem is vásárol. Érdemes gyűjteni az értékeléseket. Egyébként azért is alakult ki ez a rutin, mert az eladótól nem kapják meg a megfelelő információkat (lásd itt a kutatásokban).

mogyoro42 véleménye: (5/5)
A termék kiválasztásának fő szempontjai:
Felért a prémium szintre, értelmezhetetlen a minőségi besorolása
Előny: A nedves/ száraz tapadáson felül:
– Halkabb, mint a nyári prémium kategóriás gumim (2019) , vagy a téli szintén prémium (2011)
– Egyenletesebb a futása
– Érezhetően jobb a csillapítása
– Jobb a tapadása
– Jobb az oldaltartása
A prémiumok valóban tartósak és formatartóak, erről még nem tudom.
Jók az ADAC tesztek, nyugodtan vegyétek figyelembe a döntésnél.
Hátrány: Érthetetlen a budget besorolás egyes kereskedők részéről, miközben pl. A Kumho (? ) médium gyártó.
Már 2008 -ban is használtam HP2-est, akkor sem volt már egy olcsó kategória.

Itt is a teszt, amit egyébként a webáruházak többségénél nem láttam. És nem először került elő az a szöveg, hogy halkabb a prémium gumihoz képest, ami úgy látszik sok vevőnek fontos!

Sz. Viktor véleménye (5/5):
A termék kiválasztásának fő szempontjai: Már 3 éve használok Kleber gumit Bmw-n. Jól tapad, jó a kanyarstabilitása, ennyi használat után elmondhatom, hogy tartós is, alig kopik. Ár-érték arányban szerintem az egyik legjobb, ha nem a legjobb választás. A prémium kategóriákhoz képest én nem érzekeltem különbséget, pedig napi használatban van az autó éjjel-nappal is közlekedek. A másik automra is ilyen abroncsot vásároltam/Vw Touran 2013/, amelyek tegnap érkeztek meg. 2018. Áprilisi gyártású gumikat kaptam. Nagyon elegedett vagyok. A minőségét ismerem, az ára pedig nagyon jó volt, alug pár ezer Ft tal drágább mint a kínai tarsai. Összességében a rendeléssel minden rendben volt, csak ajanlani tudom mindenkinek.
Előny: Kiváló ár érték arány. A prémium társait a vizes havas uton tapadasban veri. Hétköznapi használatban extrém viszonyok között sem erezni hozzájuk képest különbséget. Jó úttartás, kopásalló, biztos tapadás, ami nekem sokkal fontosabb mint a takarekossági mutatói. Az E takarékossági osztály a gyakorlatban nem észrevehető a fogyasztás terén. Egyébként sem erdekelne. Inkább fogyasszon többet az autó a gumi miatt 3 dl rel többet cserébe a kiemelkedő tapadasért. Egyetlen prémium társa sem ér 10 ezer / db árral többet.
Hátrány: Nem tapasztaltam ilyet.

Ebből az értékelésből érdemes kivenni, hogy bár többet fogyaszt néhány dl-rel, de közben kiemelkedő a tapadása.

Eredmény, az elkészült termékleírás 1.0 változata:

Sokkal jobbra értékelik ezt a Kleber gumiabroncsot, mint amennyibe kerül. Nem véletlen a vevők pozitív visszajelzése, ez egybecseng a ADAC, Autobild, Sportcars tesztjeivel, kimagasló értékeléseivel. Prémium minőséget kapunk alacsony áron, és a márka mögött álló Michelin csoport további bizalmat adhat nekünk. Az első útjaidon érezni fogod, hogy az autód tapadása sokkal jobb (vizes, havas úton is), és ezt a biztonság érzetet pozitívan fogod értékelni, bár ennek velejárója, hogy a fogyasztása több lesz néhány deciliterrel (100 km-en), na de téli gumiról beszélünk. Csendes és lassan kopik, nem is csoda, hogy prémium autógumikat utasított maga mögé a teszteken.

HOPPÁ EZ A LEÍRÁS ALIG NÉHÁNY PERC ALATT KÉSZÜLT, KÉPZELD EL, HA VALAKI TÖBB IDŐT IS FOGLALKOZIK VELE!

Ötlet: naponta módosítsd a termékleírásokat 2-3 mondattal, ezzel nem csak eléred, hogy jobb legyen az oldalad konverziója, hanem még a Google is kedvelni fog. Utóbbi azt jelenti, hogy a keresőben előrébb kerülhetsz (keresőoptimalizálás), mert a Google díjazza a frissítéseket, új szövegek hozzáadását, érzékeli hogy a felhasználók is tovább maradnak az oldaladon…

Ez tetszett! Hol vannak a korábbi részek, példák?

Fotó: Envato License

Új vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem kell kezdőnek lenned!

Olvasd el a Minner friss üzleti ötleteit Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner ötletekre!! (A menüben is megtalálod)

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!