Miért kommentelnek ismert cégek random videók, vagy versenytársaik, más piaci szereplők posztjai alá? Ennyire ráérnek, vagy van ennek valami komolyabb célja? A jelenség nem új, egyre több kis és nagy márka alkalmazza, hisz egy jól időzített komment vírusként terjedhet, és erősítheti a márkához való kötődést, sőt, nagy közösségépítő és márka erősítő funkciója lehet. Azonban nagyot lehet vele zakózni ha hibázunk, egy félrement komment ugyanis rontja a márkaidentitást és követőket veszíthetünk vele. A proaktív kommentelés nem csak egy kósza hóbort, komoly stratégia van mögötte, és ebben a cikkben megtudhatod, hogy érdemes-e neked is csinálni, mi az oka annak, hogy ilyen jól tud működni, és hogyan húzhatod rá saját vállalkozásodra!
A gyerekek is megszemélyesítik a játékaikat – A felnőtt pedig a márkát
Egy márkához akkor tudunk igazán kötődni, ha van mögötte egy szerethető, megnyerő karakter. De ez nem feltétlenül egy konkrét személy – egy arctalan márka is lehet vonzó, ha olyan személyiségjegyeket hordoz, amelyekkel az emberek könnyen azonosulhatnak. Pont ezért nagyon hatékony a storytelling (történetmesélés) műfaja is a marketingben, a kommentelés pedig ennek egy interaktívabb, játékos módja.
Milán írt a Duolingo bagoly meggyilkolásának esetéről, ahol említi a humanizált márka sikerének okait. Amennyiben él a cég ezzel a stratégiával, akkor mérhetően nő az elköteleződés a márka felé, alább hozunk egy másik kutatást ami ezt alátámasztja! Az emberek nem márkákhoz, hanem személyiségekhez kapcsolódának, és ehhez egy jól meghatározott karakterré kell varázsolni a brandet.
De mégis milyen karakterré? Carl Jung 12 féle márka archetípusai éppen ebben segítenek: általa meghatározhatjuk, milyen karakter áll márkánk mögött, és ezzel együtt azt is, milyen stílusban érdemes kommunikálni. Ez esszenciális kérdés marketing szempontból, kommentelés közben is ennek az archetípusnak a fejével kell gondolkodni!
Képzeld el: ha a McDonald’s – amely a Bohóc archetípust képviseli – egy ember lenne, kihagyná a lehetőséget, hogy egy jó poénnal megnevettessen minket? Vagy a Lázadó archetípusú Harley-Davidson ne provokálna egy ütős kommenttel? Ugye, hogy nem? Pont ezért izgalmas a komment marketing, megelevenítik a márkát!
Nagyon fontos egy márka humanizálása. Az emberek azokhoz a brandekhez kötődnek igazán, amelyekkel úgy érzik, mintha egy élő, lélegző személyiséggel beszélgetnének. És mi lesz az eredmény? Imádják, megosztják, beszélnek róla.
Milánnak tavaly novemberben volt a “Buzogjatok” posztja a hype kampányban, ami arra ösztönözte a csoporttagokat, hogy legyenek proaktívak, keressék a kapcsolódást, legyenek láthatóak! A kommentelő stratégia is ez, csak az online térben. Gondold el, minden találkozási pont (akár egy rendezvényen, vagy bárhol máshol a világban) egy emlékeztető. Összefutsz a potenciális ügyféllel egy kávézóban, az ő fejében pedig: “Ó tényleg, ő az a csávó, aki …-tal foglalkozik!, lehet hogy felhívom!”
Ha eddig még mindig nem győztelek meg, íme néhány kutatás a témában:
#Kutatás
- A Soroud Social Index 2025-ös felmérése szerint a fogyasztók 93%-a egyetért abban, hogy fontos, hogy a márkák lépést tartsanak az online kultúrával. Sőt, a megkérdezett közösségi média szakemberek közül szinte mind (98%) úgy véli, hogy a közösségi tartalmaknak követniük kell az online trendeket és kulturális változásokat.
- A Hootsuit Social Media Trends 2025 survey felmérése alapján 41%-a vállalkozásoknak tesztelte a kommentelő stratégiát, mint proaktív elköteleződési módot
- A Social elements vizsgálata szerint 1,6 x magasabb elköteleződés mérhető, ha az eredeti tartalomkészítő reagál egy márka kommentjére
A Social Elements médiaügynökség munkatársai arra jutottak, hogy a siker titka az időzítésben és hosszúságban rejlik! Ha egy posztra 24 óránál később reagálsz, az elköteleződés látványosan csökken. A tökéletes komment rövid, de nem túl rövid: 10-99 karakter közötti hozzászólások működnek a legjobban, míg a túl hosszú vagy csak emojikból álló kommentek elbuknak.
Tehát tényleg működik, bár azzal biztosan ki kell egészítenem, hogy nem mindegy hová kommentelünk, és mit. Nyilván a rosszindulatú, nyomulósan eladni akaró, vagy szexista kommentek nem fognak működni, ráadásul most megtudtuk, hogy gyorsan kell reagálni, és a karakterszám is számít! Nézzük meg mások hogy csinálták jól:
Inspirálódj ismert cégek példájából
1. Amerikai étteremlánc a Wendy’s trollkodása, amiért imádják!
A Wendy’s gyorsétterem lánc hamburgerei mellett arról híres, hogy az egyik legviccesebb márka a Twitteren és a TikTokon. Nem félnek odaszúrni a konkurenciának, és humoros, szókimondó stílusban válaszolnak a követőiknek.
Példa: Egy felhasználó megkérdezte: „Mit gondoltok a McDonald’s sajtburgerről?” Wendy’s válasza: „Olyan, mint amikor a szüleid azt mondják, hogy otthon is van hamburger.”
Ha a márkád humoros és laza, akkor egy okosan megfogalmazott, csípős vagy szórakoztató komment rengeteg elérést hozhat. Az emberek szeretnek nevetni, és ha te vagy az, aki ezt biztosítja, akkor megjegyeznek!
2. Ryanair – Önmagunk kifigurázása
A Ryanair híres az olcsó repülőjegyeiről és a szűkös üléseiről. Ők nem próbálnak úgy tenni, mintha luxuslégitársaság lennének. Éppen ellenkezőleg! Szarkasztikus és önironikus kommentjeikkel vírusként terjednek a közösségi médiában.
Példa: Egy felhasználó posztolta: „A Ryanair ablakom így néz ki” (és mellékelt egy képet, ahol az ülés egy falra néz, nem egy ablakra). Ryanair válasza: „Extra díj ellenében ráragasztunk egy matricát.”
Tanulság: Ha az emberek úgyis viccet csinálnak a márkádból, akkor inkább előzd meg őket, és legyél te az első, aki poénkodik rajta! Ez a taktika erősíti a közönséged kötődését, és megmutatja, hogy nem veszed magad túl komolyan.
Lásd itt: Hogyan érj el többmillió követőt beszólogatással – Gonzó marketingLásd itt:
3. Duolingo – A bagoly, aki fenyeget és imádják érte
A Duolingo nyelvtanuló alkalmazás a TikTok egyik legnépszerűbb márkája lett, mert tökéletesen érti az online kultúrát és a mémeket. A „fenyegető” Duolingo bagoly mémre építve olyan kommenteket írnak, amelyektől a felhasználók egyszerre nevetnek és érzik, hogy ideje visszatérni a nyelvtanuláshoz.
Példa: Egy felhasználó posztolta: „Nem csináltam meg a spanyol leckémet 3 napja…” Duolingo válasza: „A küszöböd előtt vagyok.”
Tanulság: Ha van egy erős mém vagy belső vicc a márkád körül, használd ki! A követőid imádni fogják, hogy te is részt veszel a saját internetes kultúrád formálásában.
A versenytársak alá kommentelés azonban inkább a nagyok asztala. KKV-ként inkább célozd meg az influenszereket, tartalomkészítőket, hírek vagy más piaci szereplők posztjait, ahogy azt Milán tette:


Spar Magyarország
Pont elcsíptem egy olyan megjelenést, ami legjobban leírja a fent kommentelési stratégiát. Gyors reakció, izgalmas komment. Viszont ehhez kell egy olyan ember, aki sokszor pörgeti a Tiktokot. Ez a legnehezebb ebben.

A Tiktok melegágya az ilyen kommunikációnak
A Tiktok egy picit lazább közösség, ide őszintébb, közvetlenebb kommentek is érkeznek, szemben a Facebook kommentszekciójával. Maguk a tartalmak is közvetlenebbek, de ez a kommentelőkre is egyaránt igaz. Tökéletes színtér a tartalomkészítők bíztatására, poénkodásra. Itt akár nagyobb márkák videóihoz is hozzászólhatsz, benne van, hogy még több embert elérsz.
Ökölszabályok – Hogyan lesz ebből stratégia?
A kommentszekció több, mint beszélgetés – egy hatékony marketingeszköz, ha jól használod. A célod, hogy növeld a láthatóságodat, szakértőként építsd a márkádat és organikus forgalmat generálj.
1. Határozd meg a célt, és válaszd ki a megfelelő platformot
Mi a célod? Szakértői státusz vagy több követő?
Ott kommentelj, ahol a célközönséged aktív! LinkedIn, Facebook-csoportok, Twitter, Reddit, YouTube, Instagram, TikTok, blogok és szakmai fórumok mind remek terepek lehetnek.
2. Írj értékes hozzászólásokat
Ne csak egy „Szuper cikk!” vagy „Egyetértek!” kommentet dobj be. Adj hozzá egyedi meglátást, tapasztalatot vagy adatot. Ha releváns, finoman utalj a saját tartalmadra, de maradj hiteles és következetes.
3. Indíts párbeszédet
Tegyél fel kérdéseket, reagálj másokra, hogy valódi beszélgetés induljon el. Az aktív kommentelők nagyobb figyelmet kapnak.
4. Légy következetes és időzíts jól
A frissen megjelent posztoknál az elsők között kommentelve nagyobb elérést szerezhetsz. A rendszeres jelenlét növeli a láthatóságodat – napi 10-15 perc aktív hozzászólás sokat számít.
5. Optimalizáld a hozzászólásaid hosszát
Kerüld az egyszavas vagy csak emojiból álló kommenteket. A 10-99 karakter közötti, tömör, de tartalmas hozzászólások működnek a legjobban.
6. Használd az AI-t ötletelésre
ChatGPT vagy más AI-eszköz segíthet frappáns, releváns kommentek megfogalmazásában. Írj be egy promptot, hogy inspirációt kapj!
7. Kerüld a túlzott promóciót
A kommentszekció nem reklámfelület. Ne spammelj, és ne akarj közvetlenül eladni – inkább értéket adj, és finoman tereld a figyelmet a tartalmaidra.
Hogyan építs ebből stratégiát?
- Határozd meg a céljaidat (pl. több követő, szakértői státusz)
- Ismerd a célközönségedet (pl. KKV-k, marketingesek)
- Válaszd ki a megfelelő platformokat
- Időzíts és kommentelj rendszeresen (pl. napi 3-7 nem kell több, hogy figyelmet kapj)
- Mérd az eredményeket (pl. forgalom, elérés, konverziók)
A kommentszekció nem csak beszélgetésre való – ez egy INGYENES marketingfegyver, amit a legnagyobb márkák is aktívan használnak. Ideje, hogy te is bevesd a saját stratégiádban!
Olvasnék még ebben a témában!
- Így trollkodnak egymással a világmárkák. Mutatunk pár példát! | Minner
- Üzleti horoszkóp, vagy mégis jók valamire a márka archetípusok? | Minner
- Miért halt meg a Duolingo bagoly? Marketing fogás?! | Minner
Források:
https://sproutsocial.com/insights/social-media-trends
https://www.hootsuite.com/research/social-trends?srsltid=AfmBOorNaR4xNHSG8OwlerCuuBJBUFxXuXUce-2WWeooy35I78ODyKa1
https://niftymarketing.com/comment-marketing
Fotó: Canva