Míg mi itthon a Nissan minibotránnyal voltunk elfoglalva, közben a Duolingo nyelvoktató applikáció egy meghökkentő lépést tett. Bejelentették a közösségi médiában, sajtóanyagokban, hogy a kabalafigurájuk Duo, a bagoly meghalt. Tiktokon és más közösségi csatornákon halott jelmezes „tetemeket”, de más érdekes dolgokat is bevetettek. Mi történik itt? Miért jut eszébe egy márkának pont a több év alatt felépített kabaláját kinyírni? Vagy mi ez? Ez pont az, amire felhívtuk a figyelmedet néhány hete, hogy ma már mások a játékszabályok a közösségi médiában, továbbá több hónapja például a hype kampány témánk is érinti a mostani Duolingo jelenséget, hát még a tavaly évben kiemelt kollaborációs marketing. Köszi Duo, halálodból sok magyar vállalkozó tanul!
Aki nem tudná a Duolingo egy nyelvtanuló applikáció, ahol játékosan tanulhatsz például angolul, németül, spanyolul…
A közösségi média megváltozott. És ilyen nagy cégek is, mint a Duolingo erre reagáltak.
Pont olvastam egy értekezést, amivel egyetértek, hogy több évtizeddel ezelőtt a McDonald’s például nem tudta volna ezt eljátszani a bohócával Ronald McDonalddal. Ha „megölte volna”, az ártott volna a márkának. De ma ezt könnyebben veszik az emberek, nem árt a cégnek, sőt ahogy látod még segít is.
A szakemberek, köztük én, mi is a Minner csapattal találgattuk, hogy vajon mi lehet a háttérben.
Mi a nagy ötlet?
Egy nagy bejelentés, esetleg több karakter csere? Ráncfelvarrás, új app bejelentése, új funkciók, amelyre így jobban felfigyelnek az emberek?
Könnyű feltámasztani is, tehát lehet nem is kockáztattak sokat? Csak reméljük húsvét előtt sikerül, hogy ne legyen botrányos a szituáció.
Térjünk csak vissza, hogy mi is változott és ők mit változtattak
A Duolingo organikus marketingbe sokat fektetett az elmúlt időszakban. Ahogyan azt más is tapasztalta az ingyen ebéd viszont véget ért és bár a videók felett óriásiak a nézettségek a konverziójuk nekik sem lehet túl rózsás.
Merre mozdultak el?
- Hype kampány, ez egy hype kampány éppen, amit most látunk. Néhány hónapja foglalkoztunk a hype kampány jelenséggel, ami kitörési pont lehet a gyatra konverziós számokból. Erre sok példát hoztunk itt: Így lehet valaminek három óra alatt nagy hírverést csinálni. Hype kampány
- Zombikból csinálnak most élő felhasználókat! Friss cikkünkben kitértünk rá, hogy a közösségi média annyira bezombítja az embereket, hogy mikor onnan jutnak el a weboldaladra (itt applikációdba) akkor nem tudsz akkora ingert adni neki, hogy nálad maradjon. A Dulingonak ez volt most a zombik elleni megoldása. De ez csak átmeneti megoldás. Ebben a Minner cikkben kisvállalkozóknak is alkalmazható megoldásokat hozunk!: Tegyük tisztába az organikus elérést! Gyatra eredmények. Mit csináljunk?!
- Más fajta médiamegjelenéseket vet be. A PR-ban eddig is jól mozogtak, de ezzel több milliárd forint médiamegjelenést spóroltak.
- Folytatják azt az emberi humort, amivel még inkább közeledik egy márka szinte már az emberi viselkedés felé. Egy friss kutatás pont azt bizonyította be, hogyha egy cég úgy viselkedik, mint az ember (értsd humanizált márka) az nagyobb elköteleződést vált ki. Ezért is működik például a személyes márkaépítés sok esetben, ahol erre van tér.
- Kollaboráció: Más márkákkal kollaboráltak, így olyan nagy márkák is benne vannak a „játékban” (persze nem volt lebeszélve…), mint az Assassin’s Creed, a World of Warcraft, a Chipotle vagy a Chess.com. Ezek a márkák közösségi média oldalaikon reagáltak néhány poszttal.
Tudtad? Az Airbnb, a Lush otthagyta a közösségi médiát. Mindkét cég az algoritmusokra hivatkozott és arra, hogy méréseik alapján a közösségi média megtérülés alacsony. Persze ők nagy cég, teljesen más ligában mozognak. De egy jó jelzés számunkra, hogy figyeljünk oda, mert az ingyen ebédnek vége! Ugyanazzal a közösségi média stratégiával már nem tudsz eredményeket elérni 2025-től!
Most akkor végleg kinyírták a kabala figurájukat?
Úgy néz ki nem! Készült egy kampányoldal, ahol ráveszik az embereket, hogy belépjenek, tanuljanak és együtt mentsék meg Duo-t. A közösségi média oldalakon még szerethetőbb karakterré tették a baglyukat, így valahogy érezhető volt, hogy nem fogják csak úgy megölni.
https://bringback.duolingo.com

Miért csinálták ezt? Mit érnek el vele?
Kezdjük az izgalmas adattal! Megháromszorozódott a Duolingo szóra keresések száma világszerte. Mindenkit érdekelt mi ez az egész, mit látnak akár weboldalon, vagy gondolták „írja már le valaki mi történt”, vagy megnézték látnak-e valami változást az applikációban.

„Legyél kíváncsi!”- ezt érték el. A közösségi médiában egyre nehezebb az ingerküszöböt átdöfni, és mellé még olyan hatást is kiváltani, hogy önként és dalolva kutassanak az emberek, kommenteljenek, és persze itt ebben az esetben használják az applikációt. Kutassák, hogy kaptak-e új funkciót…
Gamifikáció, játékosítás
A fenti mentsd meg DUO-t kampánnyal tovább vitték azt a játékosságot és mellé egy mini célt is adtak, amolyan közös küzdés. Egyébként is bohókás a karakter, és mindenki érti mire megy ki a „játék”, de benne vannak az emberek.
Konverzió, bevétel – Végre lett nekik újra – (ÚJRA, itt a kulcsszó)?!
„De hát Milán több millióan nézték eddig is egy-egy videójukat! Nem volt konverzió?!”

Jogos felvetés, kérdés lehet tőled. Nos három irányból közelíteném meg a témát:
- 3 éve lehet jó eredményeket elérni a rövid videós platformokon, így a TikTokon. 3 év fénysebesség a technológiában 2025-ben. Ez idő alatt a trendek, piacok változnak és itt az algoritmus és ezzel együtt az emberek is. Tehát ahogy mi is kampányoltunk a rövid videós marketingre az egy jó lehetőség volt, ki lehetett használni (még mindig megfelelő stratégiával). Viszont újra kell gondolni mit és hogyan osztunk meg.
- Az, hogy valaki nézi a videód, még nem jelenti azt, hogy vásárol, hogy lesz konverzió. Egy cég tavaly minket azzal keresett meg, hogy hiába a több tízezres, sőt százezres megtekintések a videóin, a konverzió elmarad. Mit csinál rosszul. Kérdezte. Nos harcoltunk egyet a zombikkal mi is, ahogy most a Duo-sok.
- Az AI miatt egyre több középszerű tartalom kerül ki a közösségi médiába, emiatt még nagyobb a zaj. Tudom, hogy te is használsz! Na gondolj bele, más is használ. Mit jelent ez? Mindenki így készít posztot, akkor ki lehet emelkedni?
Nekik is pénz kell! „Ne csak bohóckodj abba a jelmezbe, hozzatok bevételt”
Leszólhttak a Duolingo vezetőségéből is, hogy végre legyen már pénz ebből a TikTokból. Egyébként a cég 2023-ban már nyereséges volt, 2024-ben pedig már kezd stabil nyereségesbe átfordulni a Duolingo.


Akkor most mit csináljak vállalkozóként, KKV-ként, marketingesként?
A közösségi média marketing jó, főleg egy kis cég esetében igazán költséghatékony megoldás tud lenni és nehéz is máshoz nyúlni. Szóval kapkodnod nem kell.
Változtass stratégiát még idén! Hackeld meg velünk az algoritmusokat!
Erről még sehol a hazai marketing szakmában nem beszél senki, eközben mi már tavaly ezt használtuk. (Mindig először letesztelünk mindent, mielőtt nektek is megmutatjuk).
A következőt kell tenned:
- Csatlakozol a Minner Előny előfizetéshez, és ahhoz az 500 vállalkozóhoz, akikkel a közösségi média marketingjüket fogjuk teljesen új alapokra helyezni! 50 000 forintért csatlakoznál? 6900 Ft-ba kerül havonta!
- Előfizetés itt: Kattints ide!
- Minner Előny előfizetés aloldalon kiemelt boxban az érintett anyagok, amit te vagy munkatársaiddal közösen fel tudsz dolgozni.
- Leírásokat, példákat, megvalósítási lépéseket kell első körben nézed. Ugyanúgy, ahogy ezt a cikket olvastad, vagy a több ezer hasznos Minner cikket. Ez szöveg, írott anyag, nem videó! Kezded ezzel:
- Tegyük tisztába az organikus elérést! Gyatra eredmények. Mit csináljunk?!
- Tudom, hogy nem akarsz szerepelni, így ezt: Nem akarok szerepelni a marketing videóban. Hogy csináljam? Videó hirdetés arc nélkül
- Cégfejlesztési ötlet 3.: Készítsünk reklámvideót. Videómarketing indul!
- Majd folytatod ezzel: Cégfejlesztési ötlet 13.: Facebook hirdetés, amelyre egy fél ház árát is rátennéd!
- Aztán ezzel: Berobbanó növekedési stratégiák cégeknek: e-mail ajánlói rendszer, hírlevél sorozat, rövid videók
- És még ez is itt van: Berobbanó növekedési stratégiák cégeknek. 2. rész: történetmesélés, napi 30 vevő technika, chatbot
- Ez pedig csak azoknak, akik elég merészek: Így lehet valaminek három óra alatt nagy hírverést csinálni. Hype kampány
- …. + új segédanyagokat kapnak az előfizetők nemsokára.
- Saját magadra szabod a megoldásokat. Bevonod a Minnert! Segítséget kérsz előfizetőként.
- Beindítod a teljesen újragondolt, a piaci változásokra szabott közösségi média marketinged. Pénzt keresel.
„Ezt rövidebben el tudod mondani?”
- Válaszolj erre: Úgy érzed kevés bevételt hoz a közösségi média?
- „Igen”. Folytasd a 2. lépéssel.
- „Nem, elég jól keresek.” Irány a Tőzsde képzésünk.
- Csatlakozol a Minner Előny előfizetéshez itt, hogy megoldjuk az 1. problémád. Mi összegyűjtöttük a megoldásokat, kipróbáltuk, lecsupaszítottuk, könnyen használhatóvá tettük. Ugyanazt kell csinálnod mint most. Izgalmas Minner anyagokon keresztül kapod a megoldást!
- A Minner Előny oldalon a „Hekkeld meg az algoritmust„ dobozon belül lévő anyagokat feldolgozod egy kávé / tea mellett. Nem görcsölsz rá, azt mi megtettük helyetted! (Menüből is eléred az ELŐNY OLDALT).
- Megvalósítsz és közben ha kell ott a Minner Előny védőháló, kérdezel.
- Rájössz jó ez a Minner Előny és közben inspirálnak a más területekre írt cikkek, esettanulmányok.
A kérdés az: feltöröd a rendszert, vagy te is áldozat leszel?
Forrás: Duoingo, Humanizált márkák kutatás