Egyszer csak jött egy ötletem: mi lenne, ha úgy juttatnék el egy információt az emberekhez, hogy alig három óra alatt ráveszem őket, hogy teljes figyelmüket rám fordítsák, mondhatni, mindent félredobjanak. Feltüzeljem őket, kíváncsivá tegyem őket. Nem számítottam arra, hogy ilyen jó eredménnyel zárul a kísérlet, és hogy ilyen rövid idő alatt ennyi embert bevonzhatok, sőt a később értesülők is fel tudtak ülni a hype-vonatra. A legjobb az egészben, hogy az emberek nem társítottak negatív érzéseket a minikampányhoz. Mi is történt?
A Minnernél már nem ez az első, hogy élesben próbálunk ki üzleti dolgokat, ötleteket. Tudod a Minnernél, szeretjük a gyakorlatias megoldásokat. Készítettünk má
- QR kódos étlap applikációt készítettünk 8 óra alatt (meg akartuk tanulni a no-code rendszerek használatát és motiválni az embereket).
- AI márkanév generátor (több média is lehozta a hírt, de főként ügyfeleinknek, olvasóinknak csináltuk).
- Táblás gerillamarketing (Tiktok kampánnyal)
- … és még sorolhatnám! Érdemes követni a Minnert, mert mi szeretjük feltűrni az ingujjunkat.
A hype kampány
Lehetséges elérni, hogy pusztán néhány pszichológiai eszközt használva rám figyeljenek az emberek, mindezt rövid időn belül? Talán az is kulcsszerepet játszott, hogy nem kellett sokat várniuk: az információt 13:00 és 16:00 között kapták meg, majd 16:00-kor feloldottam a kíváncsiságukat, ami még mindig fennállt.
Röviden az eredmény: három óra alatt több száz embert rávettem, hogy csatlakozzanak egy élő videónkhoz. Korábban, még extrém érdekes témák mellett is, egyszerre csak 80 nézőt vonzottunk. Most viszont elértük a 207 fős csúcsot. Mi történt? Emellett kiemelendő, hogy az információ is jobban átment az embereknél, mintha csak egy posztot tettem volna közzé.
A kampány helye: A Minner.hu -nak van egy zárt csoportja, a Minner Extra. 17600 tagja van már, és a hazai piac egyik legaktívabb üzleti csoportja. Ettől még az organikus elérésekkel mi is küzdünk, bár jól felvesszük a versenyt, de ez a kis hack kellett most.
Az alap ötlet az volt, hogy szeretném eljuttatni az az információt az emberekhez, hogy: Kihagynak üzleti lehetőségeket, akkor, ha nem “buzognak” eléggé. Ezt szerettem volna legjobb köntösben átadni, de fontos nem árulom el csak a live-ban, hogy miről van szó. Kockáztattam is, mert mi van, ha nem elég jó az információ, csalódhattak volna az emberek.
A hype folyamat pusztán néhány lépésből állt:
Létrehoztam egy FB live eseményt.
Az esemény posztolása után egyből egy szöveges hátteres poszttal kezdtem. Esemény elérése egyébként is gyenge lenne, ennek nagy szokott lenni, de nem is ez ütött ekkorát, alig 14 résztvevőt hozott.
A 2 órás posztom ütött a legnagyobbat, igaz itt kicsit kattintásvadászra sikerült, felvetés viszont igaz (vagyis jövőre kiderül, de a projekt már most folyik) és ezt a live-ban is átbeszéltük, mi is az a 10 millió forint.
3 órakor ismét posztoltam (16:00 a live). A kommentelők egyébként benne voltak a „játékban”, ez is segítette az egészet.
Posztoltam 10 perccel előtte is, hogy fenntartsam az érdeklődést az emberekben. Egyébként magánál az eseménynél is.
Nyomkodták is az emberek az ott leszek gombot. Ez segített is egyébként, mert értesítést kaptak, hogy indul a live. Izgalmas volt látni, hogy első 1 órában már 30 fő volt, aztán 60, majd 110 fölé kúszott 16:00-ás indulás előtt. Eszembe is jutott, majd a cikket belinkelem oda, ha már annyian összegyűltünk.
Az élő közben a csúcson 207-en nézték, közben is ki-be lépegetett. A live után fennmaradt a videó, bár ezt előre nem mondtam, sokan amiatt is nézték az élőt. Eddig összesen 4900-szor látták a videót 36 óra alatt, a csoport miatt ez maximalizálva van, hiszen 17600 tag van. Nem is akarom onnan kivinni ezt.
Röviden mi volt a live-ban:
- Elmeséltem egy sztorit, hogy Csongor ügyfelünk egy online Minner workshopon találta meg leendő üzleti partnerét. Elmondtam, hogyha nem lett volna ott, nem aktív a workshopon nem jön össze egy jó partnerség, amin bizony keresnek.
- Hoztam egy saját példát, hogy egy női konferencián találkoztam egy szervezetfejlesztővel – akivel korábban már egyszer igen -, Melindával. Rá egy hétre találkoztunk és rövid időn belül egy olyan közös projektben dolgozunk közösen, ami nekem jövőre minimum 10 millió forintot hoz, neki is legalább ennyit. Nem is volt tervben ilyen projekt.
- Hoztam Facebook csoport példát, hogy láthatóan egyes tagok ki tudják használni arra, hogy kapcsolatokat szerezzenk, új üzleteket. Ott egyik tagunk Jonatán ki is emelte, neki sok ügyfelet hoz ez, és említettük R. Viktort, akit még teszteltünk is ki-mit tud róla. Döbbenetes volt látni, hogy működik.
- Elmondtam, hogy én aktív kapcsolatépítő vagyok és a 3-3 módszert alkalmazom. Egy friss üzleti kapcsolattal, akivel szerintem jó megismerkedni 3 hetente beszélek, 3-szor, majd ritkábbra veszem. Ekkor már megismerjük egymást.
- A fő üzenet, hogy „buzogj”, menj építeni kapcsolatot, keresd a lehetőségeket.
Egyedül egy asztal, egy műhely mögül nem fogod úgy megváltani a világot, ahogy te azt egyébként akarnád.
Apró érdekesség, hogy véletlen a „buzongni” szót használtam, és ez annyira béna volt, hogy már jó, és elkezdték gag-elni is az emberek (értsd viccelnek vele), és amolyan „belsős poén” (gag) lett a csoportban – véletlen alakult így.
Térjünk vissza a hype-ra!
Tehát a hírverésnek köszönhetően még a kampány központi eleme, vagyis amit én akartam (lehetett volna más is, kedvezmény, termék bemutatása…) sokkal erősebben átment az embereknek. Sőt többen írták is, hogy valóban a live hozott valami kis flow állapotot.
Na és persze sokaknak tetszett az, hogy ebben a nehéz Facebook eléréses világban a Minner csinált valami látványost. Szeretem az ilyen legendás kampányokat.
A cél tehát az, hogy elérjük, hogy izgalomba jöjjenek, várják azt, ami történni fog, meglepetés legyen számukra.
Hogyan tudod ezt cégként használni a mindennapokban? Ötletek?
Ezt fogjuk most megnézni a Minner Előny tagokkal. Kerülj előnybe te is a Minner prémium üzleti tartalmaival! Üzleti gondolkodóknak, megvalósítóknak szánjuk! Használd úgy, mintha egy folyamatosan frissülő üzleti könyv lenne, benne magyar példákkal, üzleti esettanulmányokkal, azonnal használható üzleti tudással.
Több mint 10 ötlettel, megvalósítási tippekkel készültem nektek.
Oldd fel a cikket és szerezz előnyt a piacodon!
A Minner Előny előfizetéssel még szakmaibb, gyakorlatiasabb, részletesebb üzleti tartalmak várnak rád. Csatlakozz a prémium tagsághoz, a Minner Előnyhöz azonnali, korlátlan hozzáférésért. A tagság díja: 6900 Ft/hó
Már tag vagy? Jelentkezz be az olvasáshoz! (Itt a FB, Google login is)
Úgy látom érdekelnek a különleges marketingfogások!
- Sorban állnak a bolt előtt? Miért? Nálam is lehetne ilyen?
- Berobbanó növekedési stratégiák cégeknek. 2. rész: történetmesélés, napi 30 vevő technika, chatbot
- A nagy márkák érzelmeket árulnak, nem terméket. Hogyan tudom ezt én is megcsinálni?
- Keressünk slágertermékeket ezekhez a cégekhez! Üzleti feladványok 13. rész