Elmúlt két évben a forint árfolyamával kapcsolatos cikkeknél mintha versenyeznének egymással az Index, Pénzcentrum, Privátbankár, Mfor, Economx újságírói. Először úgy érzed, hogy: hééé ez kattintásvadász, de azt is tudjuk, hogy vékony a határ a kreatív cím és a clickbait cím között. Nem mellesleg mindezek mellet jópofának is tartod, vagy éppen rá is kattintottál. Arra gondoltam összegyűjtök néhány kreatív címadást és közben nézzük meg mit is tanulhatunk mi ebből KKV-k. Miért is? Sok esetben láttam már, hogy a média címadási skilljeim nagyban hozzájárult a kreatív marketingszövegek írásához.
- Kávéval kezdte a napot a forint, mutatjuk az árfolyamokat! – Mfor
- Megfázott a forint, gyanús jeleket produkál – Economx
- Ma reggel harap a forint – ennyivel ér kevesebbet az euró – Privátbankár
- Elkezdődött a hét, a forint berúgta az ajtót – Index
- Zuhan a forint, ki tudja, hol áll meg? – Economx
- Megszédült a forint, 387 felett is volt az euró – Portfólió
- Nem bírt magával a forint az éjjel – Privátbankár
- Elbántak a forinttal, sorra kapja a pofonokat (Bokszolós képpel illusztrálva) – Economx
- Becsiccsentett a forint, az euró józanítja? – Pénzcentrum
Még előfordult, hogy megütötték, hidegzuhanyt kapott a forint, vagy éppen meglepetést okozott… és még sorolhatnám.
Na lássuk csak, te is tudnál ilyen címet adni neki?
Most 395,84 forint egy euró. Tételezzük fel 393-ig elszáguld, vagyis erősödik a forint.
Nézd meg a fenti címeket, és írj egy jó ötletet ehhez a Minner FB poszthoz, kattint ide!
Miért lehet könnyű dolgod?
- Először is látod a fenti mintát, az már sokat segíthet.
- Másik ilyenkor amit szoktunk csinálni cikkíróként, szövegíróként, hogy elkezdünk felírni szavakat, akár félmondatokat a témában. Bármikor címötleteken gondolkodsz, vagy frappáns marketingszövegen a szófelhő biztosan jó kiindulási pont.
Ezek a cikkek segíthetnek még új megközelítésbe helyezni ezt a témát:
- Gyorstalpaló a Facebook hirdetésszövegeid írásához – konkrét példával
- Hatásos szavak a marketingben, amelyekkel hegyeket mozgathatsz meg
- A kedvenc cikkem, amit csak haladók fognak igazán megérteni: Reklámszöveg írása közben ezt a kérdést tedd fel magadnak
A ChatGPT is segíthet jó címet adni:
Gondoltam felteszem a kérdést az AI-nak úgy, hogy adok mintát is neki. Olyan címeket adott, ami használható is lenne.
Az eredmény:
Persze, persze íme 10 kattintásvadász cím:
- „A forint megint akciózik – Meddig élvezhetjük a gyengébb eurót?”
- „Váratlan fordulat: A forint szárnyalni kezdett, de mi jön ezután?”
- „Kalandos napok a forintnál – Érdemes most eurót venni?”
- „A forint sprintje: Vajon kitart a lendület, vagy újabb zuhanás jön?”
- „A forint gyorsult egyet, de vajon elég lesz a tempó?”
- „Rekordsebesség: A forint ma megmutatta, mit tud!”
- „A forint visszavágott! De vajon ki nevet a végén?”
- „Csúcsformában a forint: De vajon ki bírja tovább, ő vagy az euró?”
- „A forint feltámadt: meddig tart a pénzügyi ébresztő?”
- „A forint menetel: Ideje még beszállni, vagy jön a fordulat?”
A fogyasztó tekintete már elsiklik az unalmas szövegek felett?
Van egy üzleti feladvány sorozatunk, ahol is minner olvasók szavaznak különböző témákban, vagy éppen oldunk meg közösen üzleti problémákat. Ebben volt egy ilyen feladvány, ami pont ideillik.
Sok cég szenved azzal, hogy csupán a terméket kiírni nem elég izgalmas, vagy már nem kattintanak rá. Nos fel kell turbózni! Nézzük csak!
Te melyik szövegre kattintanál? Termék Aroma diffúzor
A piros részen látható már a szavazásnak is az eredménye. 10% választotta a termékfókuszú szöveget, míg 90%-ék a hosszabb marketing szöveget, ami sokkal inkább a fogyasztó szemszögéből lett megszövegezve.
Elgondolkodtató? Vajon a te céged szövegei a felső átlagos szöveghez tartozik, amit kerülnek az emberek, vagy az alsóhoz áll közelebb? Fejlesztenéd a kommunikációdat? Cégfejlesztési ötletek 1.: Adjunk el jobb szöveggel!
Hajrá! Sok sikert! De jó, hogy eddig elolvastad a cikket! Megtisztelsz!