Reklámszöveg írása közben ezt a kérdést tedd fel magadnak

Dátum

Megosztás

Soha nem gondoltam volna, hogy egy mondat, egy kérdés akkora hatással lehet rám, mint a: „Mi olyan nagy ebben?”
Egy hete ez a kérdés tart lázban. Szinte csak úgy szárnyal a fantáziám, új landing (promóciós) oldal szövegek, hirdetés headlineok, reklámszövegek, hírlevél tárgymezők, ötletek csak úgy törnek fel belőlem. Nem gondoltam volna, hogy a marketingemre valami ekkora hatással tud lenni! De nem csak rám! Mikor elmeséltem több üzletember ismerősömnek is ezt a dolgot, elmondtam ezt a kérdést, egyszerűen megfertőztem őket. Szkeptikusak voltak?

Naná, ahogyan én is! Először túl egyszerűnek tűnt. Aztán egyre jobban rápörögtünk, sőt már-már azt élveztük, hogy célt adott ez a kérdés és megdolgoztathatjuk az agyunkat.

És természetesen azonnal az a gondolatom volt, hogy megosztom veletek is. Nem saját ötlet, hanem az INC magazinban volt az alább címmel: szükséged van egy gyilkos marketing szövegre? Csak ezt a rövid kérdést tedd fel magadnak. – Szerző Geoffrey James

„Mi olyan nagy ebben?” / „ What’s so great about that? ”

Geoffrey James / Inc.com

De most tényleg, mi olyan nagy ebben?

Tettem fel magamnak a kérdést. Mi olyan nagy ebben a kérdésben? Na jó, nem ragozom már tovább! Rájöttem! Egyszerűen azt a gondolat menetet tudod átültetni, azt a kételkedést, amit a leendő vevőd, érdeklődőd éppen gondol, érez miközben látja a reklámodat, promóciós oldaladat, weboldaladat, a termékedet. A kérdés segít az ő fejével gondolkodni, sokkal több érvet, körülményt elmondani a termékedről, szolgáltatásodról, a cégedről, sőt annak hasznosságáról.

A feladat, hogyan használd: nézz rá a reklámszövegedre, weboldalad egyes mondataira, fő headline-jaira és tedd fel magadnak a kérdést: Mi olyan nagy ebben? – Ezt a kérdést minél többször tedd fel!

És természetesen válaszolj is rá. Mintha még próbálnád „győzködni”, új információt mondani. Ezzel eléred, hogy új reklámszövegeid lehetnek, több információt tudsz írni a weboldaladra, sokkal jobban vevő fókuszú lesz a promóciód, weboldalad szövegezése. Tehát írd fel az ötleteidet, a szövegeket, amik közben ötletként jöttek, majd ezeket használd fel új reklámszöveg írásához, a weboldalad szövegezéséhez, hírlevél írásához.

Egy példa:

  • Balkon kertész bizniszed van, és cserépben árulsz chilipaprikát (föld + mag) Az eredeti reklámszöveg: Legyen otthon saját chilipaprikád
  • Mi olyan nagy ebben? – felteszed magadban a kérdést
  • A mi eljárásunkkal, módszerünkkel nem fogod kinyírni a paprikádat és teremni fog.
  • Mi olyan nagy ebben?
  • Egy növény termése is fedezi az éves chili fogyasztásodat
  • … mi olyan nagy ebben? …. És így tovább felteszed a kérdést magadba, akár többször is.
  • A vége: saját chilipaprika a teraszon, egész évben a paprikádat eheted.

Mi olyan nagy ebben?

Kapcsolódó cikkek, hogy még hatékonyabb legyen az ötletelésed:

Forrás: Inc.com
Fotó: Esteban Lopez / Unsplash

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

A LifeTILT dráma vagy egy új kezdet? Exkluzív beszélgetés Balogh Tamással

A napokban belefutottam a LifeTILT legfrissebb posztjába, amiben az új márkatulajdonos leírja, hogy szeretnének visszatérni a LifeTILT korábbi szellemiségéhez, látványvilágához. Nos a kommentelők és úgy...

Tűnj ki a tömegből kézművesként! Kézműves vállalkozó marketing tippek

Kézművesként nem könnyű kitűnni sok száz másik alkotó közül. Főleg, hogy nem is csak velük, de még a tömeggyártott alternatívákkal is versenyzel a lehetséges...

Ajándékozz olyat, ami hasznot termel és az inflációt is kiröhögi

Az ünnepi időszakban is érdemes felnézned a MinnerAkadémiára, mert már ajándékba is vehetsz online üzleti képzést. Garantáljuk, hogy ez az ajándék nem végzi a...

Innovációs csapat létrehozása. Gyorsan növekvő cégek 6. rész

Ha gyorsabban akarunk növekedni, akkor ide bizony új eszközkészlet, új rutinok, új dolgok kellenek. Ehhez elengedhetetlen, sőt már-már magával értetődő, hogy bevonjuk a csapatunkat....

Ezért nem működik a homeoffice? Tesla Cybertruck – beperelnek, ha eladod? Üzleti könyvajánló

A LIDL és a Rossmann bejelentette, hogy a dolgozóknak a december 24-i napot megadja szabadnapnak. Ez az új dolgozói juttatás? Milyen a hazai homeoffice...

Így dolgozz sikeresen a Z generációval!

Tudtad, hogy 4-ből 3 vezető szerint a Z generáció képviselőivel kifejezetten nehéz együttdolgozni? Hogy a Z generáció tagjait sűrűbben szokták elbocsátani, mint a...

„Ebből meg lehet élni?” „Miért nem keresel egy rendes munkát?” – Miért van ez a jelenség?

Az emberek 99%-a ma is hülyének nézne, ha azzal állnék elő, hogy el fogok indítani egy médiaoldalt, méghozzá üzleti témában. Nem bíztatnának, sőt mondhatni...

Big Ben pufferdzsekiben? – A nagy CGI gerillamarketing

Ha használod a TikTokot, és te is azok közé tartozol, akik még “csak ezt az egy videót megnézik”, akkor biztos szembejött a Big Ben...

Értékesíts ajándékkártyát! 20-30%-kal növelheti a forgalmad! + üzleti ötlet

Igazi magas labda, amit le kell tudnod csapni! Az ajándékkártya bevezetése egy vállalkozásba igencsak gyorsan megtörténhet, és ünnepi időszak (de ezen kívüli is) alatt...