Soha nem gondoltam volna, hogy egy mondat, egy kérdés akkora hatással lehet rám, mint a: „Mi olyan nagy ebben?”
Egy hete ez a kérdés tart lázban. Szinte csak úgy szárnyal a fantáziám, új landing (promóciós) oldal szövegek, hirdetés headlineok, reklámszövegek, hírlevél tárgymezők, ötletek csak úgy törnek fel belőlem. Nem gondoltam volna, hogy a marketingemre valami ekkora hatással tud lenni! De nem csak rám! Mikor elmeséltem több üzletember ismerősömnek is ezt a dolgot, elmondtam ezt a kérdést, egyszerűen megfertőztem őket. Szkeptikusak voltak?
Naná, ahogyan én is! Először túl egyszerűnek tűnt. Aztán egyre jobban rápörögtünk, sőt már-már azt élveztük, hogy célt adott ez a kérdés és megdolgoztathatjuk az agyunkat.
És természetesen azonnal az a gondolatom volt, hogy megosztom veletek is. Nem saját ötlet, hanem az INC magazinban volt az alább címmel: szükséged van egy gyilkos marketing szövegre? Csak ezt a rövid kérdést tedd fel magadnak. – Szerző Geoffrey James
„Mi olyan nagy ebben?” / „ What’s so great about that? ”
Geoffrey James / Inc.com
De most tényleg, mi olyan nagy ebben?
Tettem fel magamnak a kérdést. Mi olyan nagy ebben a kérdésben? Na jó, nem ragozom már tovább! Rájöttem! Egyszerűen azt a gondolat menetet tudod átültetni, azt a kételkedést, amit a leendő vevőd, érdeklődőd éppen gondol, érez miközben látja a reklámodat, promóciós oldaladat, weboldaladat, a termékedet. A kérdés segít az ő fejével gondolkodni, sokkal több érvet, körülményt elmondani a termékedről, szolgáltatásodról, a cégedről, sőt annak hasznosságáról.
A feladat, hogyan használd: nézz rá a reklámszövegedre, weboldalad egyes mondataira, fő headline-jaira és tedd fel magadnak a kérdést: Mi olyan nagy ebben? – Ezt a kérdést minél többször tedd fel!
És természetesen válaszolj is rá. Mintha még próbálnád „győzködni”, új információt mondani. Ezzel eléred, hogy új reklámszövegeid lehetnek, több információt tudsz írni a weboldaladra, sokkal jobban vevő fókuszú lesz a promóciód, weboldalad szövegezése. Tehát írd fel az ötleteidet, a szövegeket, amik közben ötletként jöttek, majd ezeket használd fel új reklámszöveg írásához, a weboldalad szövegezéséhez, hírlevél írásához.
Egy példa:
- Balkon kertész bizniszed van, és cserépben árulsz chilipaprikát (föld + mag) Az eredeti reklámszöveg: Legyen otthon saját chilipaprikád
- Mi olyan nagy ebben? – felteszed magadban a kérdést
- A mi eljárásunkkal, módszerünkkel nem fogod kinyírni a paprikádat és teremni fog.
- Mi olyan nagy ebben?
- Egy növény termése is fedezi az éves chili fogyasztásodat
- … mi olyan nagy ebben? …. És így tovább felteszed a kérdést magadba, akár többször is.
- A vége: saját chilipaprika a teraszon, egész évben a paprikádat eheted.
Mi olyan nagy ebben?
Kapcsolódó cikkek, hogy még hatékonyabb legyen az ötletelésed:
- Blog (tartalom) marketing tipp, ötlet Facebook és hírlevél-kampányhoz
- 10 -szer látja valaki a hirdetésedet és vásárol tőled – kutatás
- Marketing képzés online cégeknek, vállalkozóknak: Átfogó marketing képzés. Alapok + haladó – MinnerAkadémia
- Marketing szövegírás képzés egy szövegírótól: Marketing szövegírás képzés
- Még több vevő kell! Még jobb marketingre van szükségem! Mit csináljak?
Forrás: Inc.com
Fotó: Esteban Lopez / Unsplash