Reklámszöveg írása közben ezt a kérdést tedd fel magadnak

Dátum

Megosztás

Soha nem gondoltam volna, hogy egy mondat, egy kérdés akkora hatással lehet rám, mint a: „Mi olyan nagy ebben?”
Egy hete ez a kérdés tart lázban. Szinte csak úgy szárnyal a fantáziám, új landing (promóciós) oldal szövegek, hirdetés headlineok, reklámszövegek, hírlevél tárgymezők, ötletek csak úgy törnek fel belőlem. Nem gondoltam volna, hogy a marketingemre valami ekkora hatással tud lenni! De nem csak rám! Mikor elmeséltem több üzletember ismerősömnek is ezt a dolgot, elmondtam ezt a kérdést, egyszerűen megfertőztem őket. Szkeptikusak voltak?

Naná, ahogyan én is! Először túl egyszerűnek tűnt. Aztán egyre jobban rápörögtünk, sőt már-már azt élveztük, hogy célt adott ez a kérdés és megdolgoztathatjuk az agyunkat.

És természetesen azonnal az a gondolatom volt, hogy megosztom veletek is. Nem saját ötlet, hanem az INC magazinban volt az alább címmel: szükséged van egy gyilkos marketing szövegre? Csak ezt a rövid kérdést tedd fel magadnak. – Szerző Geoffrey James

„Mi olyan nagy ebben?” / „ What’s so great about that? ”

Geoffrey James / Inc.com

De most tényleg, mi olyan nagy ebben?

Tettem fel magamnak a kérdést. Mi olyan nagy ebben a kérdésben? Na jó, nem ragozom már tovább! Rájöttem! Egyszerűen azt a gondolat menetet tudod átültetni, azt a kételkedést, amit a leendő vevőd, érdeklődőd éppen gondol, érez miközben látja a reklámodat, promóciós oldaladat, weboldaladat, a termékedet. A kérdés segít az ő fejével gondolkodni, sokkal több érvet, körülményt elmondani a termékedről, szolgáltatásodról, a cégedről, sőt annak hasznosságáról.

A feladat, hogyan használd: nézz rá a reklámszövegedre, weboldalad egyes mondataira, fő headline-jaira és tedd fel magadnak a kérdést: Mi olyan nagy ebben? – Ezt a kérdést minél többször tedd fel!

És természetesen válaszolj is rá. Mintha még próbálnád „győzködni”, új információt mondani. Ezzel eléred, hogy új reklámszövegeid lehetnek, több információt tudsz írni a weboldaladra, sokkal jobban vevő fókuszú lesz a promóciód, weboldalad szövegezése. Tehát írd fel az ötleteidet, a szövegeket, amik közben ötletként jöttek, majd ezeket használd fel új reklámszöveg írásához, a weboldalad szövegezéséhez, hírlevél írásához.

Egy példa:

  • Balkon kertész bizniszed van, és cserépben árulsz chilipaprikát (föld + mag) Az eredeti reklámszöveg: Legyen otthon saját chilipaprikád
  • Mi olyan nagy ebben? – felteszed magadban a kérdést
  • A mi eljárásunkkal, módszerünkkel nem fogod kinyírni a paprikádat és teremni fog.
  • Mi olyan nagy ebben?
  • Egy növény termése is fedezi az éves chili fogyasztásodat
  • … mi olyan nagy ebben? …. És így tovább felteszed a kérdést magadba, akár többször is.
  • A vége: saját chilipaprika a teraszon, egész évben a paprikádat eheted.

Mi olyan nagy ebben?

Kapcsolódó cikkek, hogy még hatékonyabb legyen az ötletelésed:

Forrás: Inc.com
Fotó: Esteban Lopez / Unsplash

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!