Letiltotta a Facebook a hirdetési fiókomat. Még nincs veszve!

Az ember néha értetlenül áll a Facebook döntései előtt. És valljuk be egy hirdetési fiók felfüggesztése eléggé rosszul érint minket! Főleg akkor, ha havonta több százezer forintot költünk Facebookon és a bevétel egy része az ott futó kampányokból jön. Pont egy héttel azelőtt, hogy ezt a cikket most megírom korlátozta a Facebook a hirdetési fiókomat. Nem pánikoltam, mert készültem erre az esetre, illetve ha ilyen történik veled azért nyugodj meg, mert 80-90% az esélye, hogy vissza tudod szerezni a hirdetési fiókodat. Először jöjjön az én sztorim, utána a további tudni valók!

Friss információ! Meg van mi volt a hiba. Egy Nike-ról szóló cikket reklámoztam és a Nike védjegy miatt tiltotta le. Ezt a cikket hirdettem Facebookon: Te is vagy olyan jó, mint a Nike alapítója! Semmi olyat nem csinált, amit…
Természetesen így már könnyű kibeszélni, hogy cikk, nem árulok cipőt…
Október 8-án este visszaszereztem a hirdetési fiókom felett a teljes hozzáférést! 1 hónap alatt 5 üzenetet küldtem a Facebooknak, míg sikerült (heti 1-et).

Egy enyhe tiltást kaptam, ami ebből a szempontból jó, mert van még esély arra, hogy visszaszerezzem. De látod a képen a furcsaságot?

Felfüggesztést kaptam, de a hirdetések még futnak. Módosítani tudom a költési limiteket, de új hirdetést már nem tudok létrehozni. És a tiltás előtti, régebbi hirdetések futnak. Ez egy Business Facebook fiók, ami bár pont azért van, hogyha letiltanák az egyik hirdetési fiókot, akkor tudjak új hirdetési fiókot létrehozni (van is ilyen). Hát ez nem jött be, a Facebook a személyes profilomat tiltotta. A Business fiókhoz viszont aki hozzáfér (vagy hozzáférést adok neki) tud hirdetni, hirdetést beállítani és a bankkártyát sem tiltották.

A Facebook hirdetési fiók felfüggesztés esetén:

  • Legtöbbször a bankkártyát is tiltja – ilyenkor hiába hozol létre új fiókot, használod és azt is letiltja.
  • Figyeli az IP-det is, és tudja, hogy te vagy aki létrehoz egy újat, akár új személyes profilt. Egyébként is gyanús lenne friss új fiók aztán több tízezer forintot költ naponta.
  • 99,99999%, hogy az algoritmus függesztett fel és nem élő ember. Ez benne a jó, mert így könnyebb felülvizsgálatot kérni.
  • A felülvizsgálat kérésnél is legtöbbször algoritmus nézi az üzenetet, és csak sokadszorra tudod elérni, hogy valóban élő ember foglalkozzon vele. Sőt válaszolni is algoritmus válaszol hiába ott egy név.
  • A chat supportnál többször előfordulhat, hogy nincs meg a megfelelő jogosultsága az ügyfélszolgálatosnak, így nem tud azonnal segíteni és átirányít a felülvizsgálatos kérésre.

Mit hibáztam? Miért tiltott le?

Ezt a Facebook nem fogja elárulni, amikor felülvizsgálatot kérsz. Küld linket a hirdetési irányelvekhez és kész. Leírja, hogy végleges (nem az) a döntés. Aminél úgy érzed, hogy necces hirdetés volt, akkor jó helyen kapirgálsz. Amikor valamit alig akart átengedni a rendszer, de átnyomtad, vagy hibát ír ki. Na ott lehet valami (még törölni is érdemes a korábbi hasonló hibás hirdetéseket). A másik, ami ellen nem tudsz tenni, hogy a hirdetéseidet a konkurencia (vagy egyéb kedves rosszakaród) jelentgeti és egy mennyiség után az algoritmus kidob. Főleg, ha volt olyan hirdetésed, ami éppen átment a rostán egy visszadobás után. Az egyik chates supportos úgy látja nálam utóbbi történt (Kedves konkurencia, még lehet segítettél is!)

A chat supporttól azt a segítséget kaptam, hogy utóbbi lehetett, tehát a határvonalon lévő hirdetés átment, de az algoritmus eltárolta, hogy volt egy visszadobás, előtte ha volt még egy-kettő ilyen akkor a makulátlan fiók már nem is az. És az algoritmus több tucat bejelentés (értsd felhasználó jelentget) után már dobhatja is a bombát a fiókodra.

Mi lesz most? Visszaszerezhető egy hirdetési fiók?

Igen! Két dolog van! Egyik az, hogy a felülvizsgálatot kérsz a fenti képen is látható további tudnivalók gombra kattintva. Továbbá chat-en keresztül, ha Facebook Business fiókod van könnyen eléred. Utóbbit, ha belépsz a business help részre, és végigkattintgatod, akkor jelenleg a jobb sarokban van a chat rész (Lásd a képen).

A korábbi belsős Facebookos kapcsolattartóm felkészített erre az esetre. És már akkor ő is mondta, hogy soha ne adjam fel. Egy hirdetési fiókot vissza lehet szerezni, újra használni.

Én egy hete kaptam tiltást, de úgy érzem egyre közelebb vagyok, hogy teljesen visszaállítsák. Amit tettem eddig:

  • Újra átolvastam a hirdetési irányelveket, szabályzatot (bár ez csak feltételezés, de az algoritmus, ha nézi a tevékenységemet, akkor lássa, hogy olvasom).
  • Újabb felülvizsgálati kérésnél már bocsánatot kértem, elismertem, hogy hibáztam. És megjelöltem melyik hirdetés volt, ami éppen átment a rostán és az melyik irányelvet sérthette, sőt leírtam, hogy zavarhatta a felhasználót (utalva a bejelentésekre).
  • Törlöm a hirdetést, aminél a gond lehetett – jelezvén az algoritmusnak. Most keresem a korábbiakat is, amik valami miatt piros jelzést kaptak, azokat is törlöm.
  • A supportot heti egyszer keresem meg addig, amíg vissza nem állítják.

Felkészültem, maga a Facebook készített fel erre

Utoljára 2018-ban volt a Facebooktól kapcsolattartóm (belsős ember, aki segít a hirdetésekben, válaszol a kérdéseidre). Akkor nála is, ahogy előtte a korábbi kollégájánál is az egyik ilyen beszélgetésnél végigvettük mit kell tennem Facebook tiltás, hirdetési fiók felfüggesztés esetén. Ő beszélt erről, hogy mit is csinál az algoritmus a háttérben. Persze nem lehet őket újra elérni, mert mindig ők hívtak és az egy központi szám volt.

  • Figyelmeztetett, hogy ne kapkodjak.
  • Ne hozzak létre új személyes profilt csak emiatt, főleg ne kezdjek hirdetni nagyon gyorsan egy szűz fiókból.
  • Bankkártyát újat kell csináltatni, vagy használjak virtuális bankkártyát (könyvelni is le lehet).
  • Első hónapban heti egyszer írjak a supportnak, utána 2 hetente. Legyek kitartó, azt mondta ha órásit hibát nem követtem el (értsd nem reklámoztál fegyvert, drogot…).
  • Kérjek elnézést és
  • olvasgassam a hirdetési irányelveket, sőt kattintsak ott, ahol ők küldik a linket. Azt mondta, bizony az algoritmus figyel minden apró dolgot. Utóbbinál mondom bajom nem lehet, legalább még jobban tudom mi áll benne. Szóval azóta napi 5 percet rászánok (tiltást követő 2 hétben).

Nem pánikolok – 2 hónapig semmit nem érzek meg

Persze érvágás, hogy nem hirdethetek a Facebookon (bár látod vannak futó hirdetések), sőt külsős ember tud hirdetni nálam, tehát csak egy ember kell, de várok és ott is óvatosak leszünk, nem akarom, hogy mást tiltsanak miattam. Na, de készültem rá! Nem véletlen kérdezgettem a Facebookos kapcsolattartómat, mert láttam már horrorsztorikat.

Sőt! Azt mondom neked, hogy ez egy égi jel is egyben és még jól is elsülhet. Egyrészt nem követtem el akkora hibát, hogy 1-2 hónapon belül vissza ne kapjam a fiókomat, másrészt most ráállok másra és a Facebookról nem kell lemondanom, mert nem áll meg ott a dolog, hogy te magad reklámozol. És jelenleg úgy látom, nem lesz probléma, ha nem tudok hirdetni.

  • Volt egy jegyzetem erre az esetre, és már előtte nagyobb lépéseket tettem. Persze tudom hirdetnék úgy, hogy a szabályzatnak megfelel. Én úgy tettem, de a szavak, hiába vigyázol becsúszhatnak hirdetések, amik a Facebooknak nem tetszenek, na és rosszakarók.
  • Idén már többször csináltam olyan hónapot, hogy nem hirdettem Facebookon. Először 30 napig (márciusban), aztán 40 napig májusban. Ez egy jó kis küldetés volt. Jó volt látni, mennyi napig nem érezni árbevételben. Tudod: Küldetés! Napi 1%
  • 2017 óta jobban SEO-zom az oldalamat (keresőoptimalizálás). Ennek hatására rengeteg a Google-ból jövő látogatók száma. Sőt közben úgy alakítom a cikkeket, hogy megfelelő útvonalat adjak az így jövő látogatóknak.
  • Egyébként saját médiám van! Maga a Minner. Azért ez elég nagy előny. A blogmarketing, a tartalommarketing kifizetődő, és meg is véd, nem vagyok kiszolgáltatott.
  • Lemodelleztem hogyan tudok úgy hirdetni máshol, mint Facebookon. A cikkeket szeretem promózni, mivel kontent marketinget alkalmazok a fizetős termékek marketingjénél. Erre jó a Google Ads. Egyébként sem aknáztam még ki eléggé a Google hirdetést, csak kisebb kampányok alkalmával. Na most igazán beizzítom, eleget gyakoroltam rajta (szakértők segítségét is igénybe vettem Ads-ben).
  • A Minnernél már nagy számú a direkt látogatás, tehát amikor valaki beírja, hogy Minner.hu és úgy jön fel az oldalra – ezt tovább erősítem megfelelő kampányokkal.
  • Tavaly elindítottam a Minner Instant nevű rövid posztokat a Minneren belül. Ez nagyon népszerű és visszajárnak az olvasók nézni. Igazi Minneren belüli feed.
  • Tavaly március óta sokkal rendszeresebbé tettem a hírlevelet. Minden hétfőn reggel 6-kor 5-5 üzleti hírt küldök ki. Ez nagyon népszerű. Nemcsak Minner van benne, hanem HVG, Index, G7 …. is. Tehát üzleti hírszemle. Több ezer feliratkozó, idén a cél 10 000 aktív feliratkozó elérése, 38-45%-os megnyitási aránnyal mennek ki az emailek.
  • Zárt Facebook csoport: Egy aktív 4000 fős Facebook csoportot (Minner Extra) építettem az utóbbi időben. Jól moderált és értékes közösség. Többségében vállalkozók és a zárt csoport tagjai adják a MinnerAkadémia bevételének 70%-át.
  • Influencer marketing (speciális): Ezt már alkalmaztam egy-két alkalommal. Nehezebb dolgom van, mert ezen a területen kevés influencer van, és nem is mindnél szeretném, hogy a Minner szerepeljen. Tehát speciális dolgot fogok alkalmazni. Ismertségi körömből választok cégeket, oldalakat, akiknél kampányokat csinálunk, és az illetőnek hirdetnie is kell a kampányomat az ő oldala nevében. Igazából az a jó, hogy még hatékony is lesz. Például 100 000 forintot kap egy kampánynál, abból ha ő hirdet 30 000 forintot Facebookon (és egyéb együttműködéseket), akkor az felérhet annyival, mintha én hirdetnék 100 000 forinttal. Tudod: Ha más mondja, hogy jó vagy még jobb is, mintha saját magad reklámozod. Erről itt írtam az influencer áraknál.
  • Chatbot – A Facebookhoz kapcsolódik, mivel Messenger chatbotot alkalmazok. Az innen jövő látogatók száma már napi szinten látható eredményt hozott, ezt tovább erősítem. Illetve magát az élő chat-et (miben segít a chatbot, segít az automatizálásban). Chatbot cikkek itt!
  • És ahogy már fent írtam más tud hirdetni a fiókomban, de óvatosan bánok azzal, várok még 2 hónapot. Illetve ott is beállítjuk, hogy Business Managerként hirdetnek.

Tehát nem őszültem bele, sőt meglepően nyugodt maradtam. És úgy érzem még jót is tesz nekem ez a kis korlátozás!

Fotó: Youtube / Behind The Meme

2020-as vállalkozási ötletek szeptember 30-tól a Minner hírlevélben!

Iratkozz fel most! A hétfőnként kiküldött Minner hírlevélben az üzleti hírszemle mellett a 2020-as üzleti ötleteket, trendeket is első kézből olvashatod! Feliratkozás