Facebook hirdetési fiók visszaszerzése tiltás után [podcast]

Az ember néha értetlenül áll a Facebook döntései előtt. És valljuk be, egy hirdetési fiók felfüggesztése eléggé rosszul érint minket! Főleg akkor, ha havonta több százezer forintot költünk Facebookon (sőt millió forint felett) és a bevétel egy része az ott futó kampányokból jön. Ne pánikolj! Nyugodj meg, mert 80-90% az esélye, hogy vissza tudod szerezni a hirdetési fiókodat! Már többször megcsináltuk mi a következőket, így visszakaptuk a fiókunkat:

A cikket frissítettük az alábbi podcasttal. 2021-ben ismét visszaszereztünk egy tiltott fiókot. Tudod, az első 5-7 percben összefoglaljuk a podcastot!

Spotify-on itt éred el, Apple Podcastban itt éred el, vagy az alábbi lejátszón

Üzenetminta, amivel Marcell sikeresen visszaszerezte:

Fontos! Ne ugyanezt küldd, mert a robot kiszúrhatja, főleg akkor, ha tömegesen ugyanezt külditek. Próbáld magadra szabni, továbbá fogadd meg azokat a tanácsokat, amiket a podcastban mondunk.

Első üzenet, amit küldött:

Hello, dear Facebook team.

Kindly provide an update on this case. We have read again the full Facebook ad policies and decided to audit all of our client accounts. We have also tried to edit some ads to be compliant with policies, but at this point we can not edit them. We had one of our ex clients added as a partner to us, who had 2 banned ad account. We removed them as a partner. Our goal is to deliver a great user experience and be compliant with Facebook policies. Please reactivate our business manager so we can continue advertising on this great platform. Our clients have a budget of $10,000 – $30,000 / month to reinvest in Facebook ads.

Kind regards Bettina BlueMarketing

Egy korábbi üzenetminta, amit 1 éve küldött el és sikeresen visszaszerzett egy fiókot:

First of all: Thank you for reading this as soon as possible. Since 2016 I’ve spent more than 1 million dollars on Facebook with our clients, and also taught 80-100 business owners how to use Facebook ads system correctly. My business Is all about Facebook advertising, as you can see in our website: https://bluemarketing.hu/facebook-hirdeteskezeles/ and also in our articles like Facebook ad account alanysis articles. I’m not doing anything related to MLM and I have my business clearly visible on my website showing what exactly I am doing. I hope to hear from you soon. Thanks for reading this again.

Marcell

2019 -es részletek még a Minner Facebook hirdetési fiókjának tiltásakor és visszaszerzéséről

Friss információ! Megvan, mi volt a hiba. Egy Nike-ról szóló cikket reklámoztam és a Nike védjegy miatt tiltotta le. Ezt a cikket hirdettem Facebookon: Te is vagy olyan jó, mint a Nike alapítója! Semmi olyat nem csinált, amit…
Természetesen így már könnyű kibeszélni, hogy cikk, nem árulok cipőt…
Október 8-án este visszaszereztem a hirdetési fiókom felett a teljes hozzáférést! 1 hónap alatt 5 üzenetet küldtem a Facebook-nak, míg sikerült (heti 1-et).

Egy enyhe tiltást kaptam, ami ebből a szempontból jó, mert van még esély arra, hogy visszaszerezzem. De látod a képen a furcsaságot?

Felfüggesztést kaptam, de a hirdetések még futnak. Módosítani tudom a költési limiteket, de új hirdetést már nem tudok létrehozni. És a tiltás előtti, régebbi hirdetések futnak. Ez egy Business Facebook fiók, ami bár pont azért van, hogyha letiltanák az egyik hirdetési fiókot, akkor tudjak új hirdetési fiókot létrehozni (van is ilyen). Hát ez nem jött be, a Facebook a személyes profilomat tiltotta. A Business fiókhoz viszont aki hozzáfér (vagy hozzáférést adok neki), tud hirdetni, hirdetést beállítani és a bankkártyát sem tiltották.

A Facebook hirdetési fiók felfüggesztés esetén:

  • Legtöbbször a bankkártyát is tiltja – ilyenkor hiába hozol létre új fiókot, használod és azt is letiltja.
  • Figyeli az IP-det is, és tudja, hogy te vagy, aki létrehoz egy újat, akár új személyes profilt. Egyébként is gyanús lenne friss új fiók aztán több tízezer forintot költ naponta.
  • 99,99999%, hogy az algoritmus függesztett fel és nem élő ember. Ez benne a jó, mert így könnyebb felülvizsgálatot kérni.
  • A felülvizsgálat kérésnél is legtöbbször algoritmus nézi az üzenetet, és csak sokadszorra tudod elérni, hogy valóban élő ember foglalkozzon vele. Sőt válaszolni is algoritmus válaszol, hiába van ott egy név.
  • A chat supportnál többször előfordulhat, hogy nincs meg a megfelelő jogosultsága az ügyfélszolgálatosnak, így nem tud azonnal segíteni és átirányít a felülvizsgálatos kérésre.

Mit hibáztam? Miért tiltott le?

Ezt a Facebook nem fogja elárulni, amikor felülvizsgálatot kérsz. Küld linket a hirdetési irányelvekhez és kész. Leírja, hogy végleges (nem az) a döntés. Aminél úgy érzed, hogy necces hirdetés volt, akkor jó helyen kapirgálsz. Amikor valamit alig akart átengedni a rendszer, de átnyomtad, vagy hibát ír ki. Na ott lehet valami (még törölni is érdemes a korábbi hasonló hibás hirdetéseket). A másik, ami ellen nem tudsz tenni, hogy a hirdetéseidet a konkurencia (vagy egyéb kedves rosszakaród) jelentgeti és egy mennyiség után az algoritmus kidob. Főleg, ha volt olyan hirdetésed, ami éppen átment a rostán egy visszadobás után. Az egyik chates supportos úgy látja, nálam utóbbi történt (Kedves konkurencia, még lehet segítettél is!)

A chat supporttól azt a segítséget kaptam, hogy utóbbi lehetett, tehát a határvonalon lévő hirdetés átment, de az algoritmus eltárolta, hogy volt egy visszadobás, előtte ha volt még egy-kettő ilyen, akkor a makulátlan fiók már nem is az. És az algoritmus több tucat bejelentés (értsd: felhasználó jelentget) után már dobhatja is a bombát a fiókodra.

Mi lesz most? Visszaszerezhető egy hirdetési fiók?

Igen! Két dolog van! Egyik az, hogy a felülvizsgálatot kérsz a fenti képen is látható további tudnivalók gombra kattintva. Továbbá chat-en keresztül, ha Facebook Business fiókod van könnyen eléred. Utóbbit, ha belépsz a business help részre, és végigkattintgatod, akkor jelenleg a jobb sarokban van a chat rész (Lásd a képen).

A korábbi belsős Facebookos kapcsolattartóm felkészített erre az esetre. És már akkor ő is mondta, hogy soha ne adjam fel. Egy hirdetési fiókot vissza lehet szerezni, újra használni.

Én egy hete kaptam tiltást, de úgy érzem egyre közelebb vagyok, hogy teljesen visszaállítsák. Amit tettem eddig:

  • Újra átolvastam a hirdetési irányelveket, szabályzatot (bár ez csak feltételezés, de az algoritmus, ha nézi a tevékenységemet, akkor lássa, hogy olvasom).
  • Újabb felülvizsgálati kérésnél már bocsánatot kértem, elismertem, hogy hibáztam. És megjelöltem, melyik hirdetés volt, ami éppen átment a rostán és az melyik irányelvet sérthette, sőt leírtam, hogy zavarhatta a felhasználót (utalva a bejelentésekre).
  • Törlöm a hirdetést, aminél a gond lehetett – jelezvén az algoritmusnak. Most keresem a korábbiakat is, amik valami miatt piros jelzést kaptak, azokat is törlöm.
  • A supportot heti egyszer keresem meg addig, amíg vissza nem állítják.

Felkészültem, maga a Facebook készített fel erre

Utoljára 2018-ban volt a Facebooktól kapcsolattartóm (belsős ember, aki segít a hirdetésekben, válaszol a kérdéseidre). Akkor nála is, ahogy előtte a korábbi kollégájánál is, az egyik ilyen beszélgetésnél végigvettük, mit kell tennem Facebook tiltás, hirdetési fiók felfüggesztés esetén. Ő beszélt erről, hogy mit is csinál az algoritmus a háttérben. Persze nem lehet őket újra elérni, mert mindig ők hívtak és az egy központi szám volt.

  • Figyelmeztetett, hogy ne kapkodjak.
  • Ne hozzak létre új személyes profilt csak emiatt, főleg ne kezdjek hirdetni nagyon gyorsan egy szűz fiókból.
  • Bankkártyát újat kell csináltatni, vagy használjak virtuális bankkártyát (könyvelni is le lehet).
  • Első hónapban heti egyszer írjak a supportnak, utána 2 hetente. Legyek kitartó, azt mondta ha órásit hibát nem követtem el (értsd nem reklámoztál fegyvert, drogot…).
  • Kérjek elnézést és
  • olvasgassam a hirdetési irányelveket, sőt kattintsak ott, ahol ők küldik a linket. Azt mondta, bizony az algoritmus figyel minden apró dolgot. Utóbbinál mondom, bajom nem lehet, legalább még jobban tudom, mi áll benne. Szóval azóta napi 5 percet rászánok (tiltást követő 2 hétben).

Nem pánikolok – 2 hónapig semmit nem érzek meg

Persze érvágás, hogy nem hirdethetek a Facebookon (bár látod vannak futó hirdetések), sőt külsős ember tud hirdetni nálam, tehát csak egy ember kell, de várok és ott is óvatosak leszünk, nem akarom, hogy mást tiltsanak miattam. Na, de készültem rá! Nem véletlen kérdezgettem a Facebookos kapcsolattartómat, mert láttam már horrorsztorikat.

Sőt! Azt mondom neked, hogy ez egy égi jel is egyben és még jól is elsülhet. Egyrészt nem követtem el akkora hibát, hogy 1-2 hónapon belül vissza ne kapjam a fiókomat, másrészt most ráállok másra és a Facebookról nem kell lemondanom, mert nem áll meg ott a dolog, hogy te magad reklámozol. És jelenleg úgy látom, nem lesz probléma, ha nem tudok hirdetni.

  • Volt egy jegyzetem erre az esetre, és már előtte nagyobb lépéseket tettem. Persze tudom hirdethetnék úgy, hogy a szabályzatnak megfelel. Én úgy tettem, de a szavak, hiába vigyázol, becsúszhatnak hirdetések, amik a Facebook-nak nem tetszenek, na és a rosszakarók.
  • Idén már többször csináltam olyan hónapot, hogy nem hirdettem Facebookon. Először 30 napig (márciusban), aztán 40 napig májusban. Ez egy jó kis küldetés volt. Jó volt látni, mennyi napig nem érezni árbevételben. Tudod: Küldetés! Napi 1%
  • 2017 óta jobban SEO-zom az oldalamat (keresőoptimalizálás). Ennek hatására rengeteg a Google-ból jövő látogatók száma. Sőt közben úgy alakítom a cikkeket, hogy megfelelő útvonalat adjak az így jövő látogatóknak.
  • Egyébként saját médiám van! Maga a Minner. Azért ez elég nagy előny. A blogmarketing, a tartalommarketing kifizetődő, és meg is véd, nem vagyok kiszolgáltatott.
  • Lemodelleztem hogyan tudok úgy hirdetni máshol, mint Facebookon. A cikkeket szeretem promózni, mivel kontent marketinget alkalmazok a fizetős termékek marketingjénél. Erre jó a Google Ads. Egyébként sem aknáztam még ki eléggé a Google hirdetést, csak kisebb kampányok alkalmával. Na most igazán beizzítom, eleget gyakoroltam rajta (szakértők segítségét is igénybe vettem Ads-ben).
  • A Minnernél már nagy számú a direkt látogatás, tehát amikor valaki beírja, hogy Minner.hu és úgy jön fel az oldalra – ezt tovább erősítem megfelelő kampányokkal.
  • Tavaly elindítottam a Minner Instant nevű rövid posztokat a Minneren belül. Ez nagyon népszerű és visszajárnak az olvasók nézni. Igazi Minneren belüli feed.
  • Tavaly március óta sokkal rendszeresebbé tettem a hírlevelet. Minden hétfőn reggel 6-kor 5-5 üzleti hírt küldök ki. Ez nagyon népszerű. Nem csak Minner van benne, hanem HVG, Index, G7 …. is. Tehát üzleti hírszemle. Több ezer feliratkozó, idén a cél 10 000 aktív feliratkozó elérése, 38-45%-os megnyitási aránnyal mennek ki az email-ek.
  • Zárt Facebook csoport: Egy aktív 4000 fős Facebook csoportot (Minner Extra) építettem az utóbbi időben. Jól moderált és értékes közösség. Többségében vállalkozók és a zárt csoport tagjai adják a MinnerAkadémia bevételének 70%-át.
  • Influencer marketing (speciális): ezt már alkalmaztam egy-két alkalommal. Nehezebb dolgom van, mert ezen a területen kevés influencer van és nem is mindnél szeretném, hogy a Minner szerepeljen. Tehát speciális dolgot fogok alkalmazni. Ismeretségi körömből választok cégeket, oldalakat, akiknél kampányokat csinálunk, és az illetőnek hirdetnie is kell a kampányomat az ő oldala nevében. Igazából az a jó, hogy még hatékony is lesz. Például 100 000 forintot kap egy kampánynál, abból ha ő hirdet 30 000 forintot Facebookon (és egyéb együttműködéseket), akkor az felérhet annyival, mintha én hirdetnék 100 000 forinttal. Tudod: ha más mondja, hogy jó vagy még jobb is, mintha saját magad reklámozod. Erről itt írtam az influencer áraknál.
  • Chatbot – A Facebookhoz kapcsolódik, mivel Messenger chatbotot alkalmazok. Az innen jövő látogatók száma már napi szinten látható eredményt hozott, ezt tovább erősítem. Illetve magát az élő chat-et (miben segít a chatbot, segít az automatizálásban). Chatbot cikkek itt!
  • És ahogy már fent írtam más tud hirdetni a fiókomban, de óvatosan bánok azzal, várok még 2 hónapot. Illetve ott is beállítjuk, hogy Business Managerként hirdetnek.

Tehát nem őszültem bele, sőt meglepően nyugodt maradtam. És úgy érzem még jót is tesz nekem ez a kis korlátozás!

Fotó: Youtube / Behind The Meme

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Ipari ingatlanok, ipari telkek, pörög az ingatlan piac ezen a területen.

Úgy beindult a magyarországi e-kereskedelem, hogy elfogynak a raktáraknak való telkek – HVG
Soha nem látott mértékben nőtt a kereslet a jó helyen lévő, nagy ipari telkek iránt – írta az Mfor.hu. A jelenségnek egyértelműen a koronavírus-járvány alatti e-kereskedelem gyors felfutása az oka. A portál azt is írja, hogy a telekárak a járvány másfél éve alatt legalább 20-40 százalékkal nőttek, és ma már nemcsak a raktárakat, csarnokokat fejlesztők, hanem a végfelhasználók is a vevők között vannak.
A lap megszólaltatta VLK Cresa befektetési igazgatóját, Takács Pétert, aki azt mondta, hogy

egyre több hazai és külföldi ingatlanfejlesztő szeretne pozíciót fogni, vagyis olyan területet vásárolni, ahol aztán logisztikai központot, gyártócsarnokot, raktárt hoz létre, és bérbe adja azt.

Emlékszel mit írtam arról, hogy mi történne, hogyha az Amazon bejönne Magyarországra? Pont az ilyen telkek, logisztikai központok felértékelődéséről írtam. Nos ez most a 2020-as e-kereskedelmi boom miatt pörgött fel jobban, mintha az Amazon jött volna. Olvasd el azt a cikket is! 

MinnerInstant

Az IoT (Internet of Things) világában elég maradinak tűnhet ez a tipp, de mindenképp próbáld ki! Legyen szó egy széljegyzetről, egy meeting „jegyzőkönyvéről”, vagy akár brainstromingról, a papírra leírt jegyzetek nem csak a memorizálásban segítenek, hanem a feldolgozásban is. Míg gépi jegyzetelésnél szóról szóra követjük az elhangzottakat, papírra történő jegyzeteléskor szelektálunk, a lényeget írjuk le, az összefüggéseket (később is) jobban átlátjuk és értelmezzük. Nem beszélve arról a pozitív hatásról, hogy a memóriánkat is fitten tartja, így aki gyakran ír kézzel, akár a demencia kialakulásának esélyét is nagymértékben csökkentheti. További jegyzetelős tippeket itt olvashatsz.

MinnerInstant

Amennyiben a weboldalad már rendelkezik titkosítással, válassz egy másik küldetést a minner.hu/kuldetes oldalról!

Mit jelent ez a tanúsítvány, és miért van rá szükség?

SSL (Secure Sockets Layer): egy olyan eszköz, amely azért felel, hogy titkosított és biztonságos csatorna jöjjön létre a kliens és a szerver között. Ez akkor igazán fontos, amikor bizalmas információkat kezelsz (nevek, címek, bankkártyaadatok, stb.), de a Google keresője is előrébb sorolja a tanúsítvánnyal rendelkező weboldalakat.

Sőt már a böngészők többsége figyelmeztet rá, ha SSL nélküli oldallal találkozik, hogy NEM BIZTONSÁGOS az oldal.

Bizonyára nem örülne neki a vásárlód és te sem, ha adatvédelmi szivárgás történne, ezzel akár a bizniszed sikerét is kockáztathatod. Ezért ma már alapelvárás, hogy rendelkezz SSL tanúsítvánnyal. Ha egy weboldal titkosított, a http:// url kiegészül, így https:// lesz a tanúsítvány megszerzése után, így könnyen ellenőrizhető bárki által. Hogyan tudod megszerezni? Mindenképp a tárhelyszolgáltatódnál érdeklődj! Mivel valószínűleg nem te leszel az első ezzel a kéréssel, nagy eséllyel meg tudják oldani pár ezer Forintért. Amennyiben még nem rendelkezel weboldallal, mindenképp járj utána, hogy rögtön titkosított weboldallal indulhass és ne utólag kelljen megszerezned a tanúsítványt.

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek