vasárnap, február 28, 2021

Magyarország 10 legnagyobb forgalmú webáruháza 2018 – Bejutott az Alza

Döbbenetes adatot tett közzé a GKI Digital elemző cég. A hazai online kiskereskedelmi forgalom 37%-át az itt található top listás (top 10) webáruházak adják. A top 3 helyezett nem változott, és idén is, ahogy már több mint 4 éve az Extreme Digital áll az első helyen. A listában van viszont újonc is, méghozzá az Alza.hu. Pont pár hónapja olvashattál róla a Minneren egy saját elemzést, hogy bizony sikeres volt számukra az eszméletlen nagy online, TV-s, és offline kampány (a cikk végén belinkelem). Az ábra alatt folytatom!

A helyezettekről néhány információ:

  • A toplista szereplői a tavalyi év során együttesen mintegy nettó 135 milliárd forint forgalmat realizáltak online értékesítésből.
    Ezzel 2017-ben a TOP10 szereplő már a hazai online kiskereskedelmi forgalom 37%-áért felelt, melyhez összesen több mint 5,5 millió sikeres tranzakció (rendelés) társult.
  • 2017-ben a 10 legnagyobb webáruház ismét növelni tudta piaci súlyát: forgalmuk 26%-os növekedési üteme csaknem 44%-kal haladta meg a tavalyi évre jellemző átlagos piaci bővülést, igaz a bevételnövekedés mértékének tekintetében jelentős eltérések alakultak ki a szereplők között.
  • A toplistás mezőny azonban 2017-ben új kihívót is kapott az Alza.hu személyében. Csehország piacvezető webáruháza mindössze alig 4 hónap érdemi magyar jelenléttel is felért a lista 8. helyére.
  • Élénkül az online FMCG piac – A gyorsan mozgó napi fogyasztási cikkek internetes értékesítésében még hatalmas kiaknázatlan potenciál van. Ugyan az első tízbe most még csak a Tesco Online fért be, ez a jövőben könnyen változhat. Az ország legnagyobb kiskereskedője ugyanis a saját szektorában egyre erősebb konkurenciával néz szembe. Az online FMCG szegmensen belül régi motorosnak számító G’Roby-t az Auchan Online már működésének első teljes évében megelőzte, és ezzel felért a Tesco mögötti második helyre, komoly kihívás elé állítva a piacvezetőt. Ráadásul a hipermarket-láncok mögött a háztartási cikkek és drogériai termékek területén is erősödik a verseny. Ebben a szegmensben a német Rossmann egyre nagyobb szeletet hasít ki az online FMCG tortából, de idén tavasszal ő is közvetlen konkurenciával került szembe, mivel elindult a DM is a saját webáruházával. A jelenlegi trendek tükrében tehát ez a – most még “gyerekcipőben járó” – piac egyre inkább a tőkeerős multik játéktere lesz, ez pedig hatással lehet majd az e-TOPLISTA mezőnyére is.

A toplistás webáruházakról: 

1. A lista 1. helyére negyedik alkalommal is az Extreme Digital került. Ezzel továbbra is az újra magyar kézben lévő, online háttérből induló cég Magyarország legnagyobb forgalmú e-kereskedője.

2. A dobogó 2. fokát 2016 és 2017 után ismét az eMAG foglalja el. Ráadásul a román webpláza évről évre egyre közelebb kerül a piacvezető Extreme Digital-hoz.

3. A képzeletbeli dobogó 3. helyét ezúttal is Media Markt online áruháza birtokolja. Ezzel a nagy hazai múltra visszatekintő műszaki áruházlánc továbbra is az ország legnagyobb, offline háttérből induló e-kereskedelmi szereplője.

4. Egy helyet javítva, 4. helyen zárt a TESCO online áruháza. A piacvezető online FMCG szereplő annak ellenére tudott javítani helyezésén, hogy a területén is egyre élesebb verseny van kialakulóban.

5. A tavalyi újonc 220 volt idén 3 helyet javítva az 5. helyet szerezte meg a listán.

6. Az ország legnagyobb számítástechnikai webshopjaként megőrizte 6. helyét az Ipon.

7. A tavalyi ünnepi szezonban komoly nehézségekkel küzdő Mall.hu három helyet csúszva a 7. helyen zárta a 2017-es évet.

8. A 8. helyre a magyar vásárlók számára még új szereplőnek számító Alza.hu került. A cseh piac legismertebb és legnagyobb e-kereskedője nálunk csak 2017 őszén kezdett aktív marketingbe, ez mégis elég volt ahhoz, hogy az éves összesítésben az előkelő nyolcadik helyre érkezzen. Ezzel a növekedési ütemmel a jövőben egyértelmű kihívója lehet akár a dobogós szereplőknek is.

9. Két fokot lecsúszva, 9. helyen végzett az Aqua Electromax. Eredményével továbbra is a legnagyobb, 90-es évek végén alapított magyar webáruház a listán.

10. A 2018-as TOPLISTA utolsó, 10. nevesített helyére a Libri-Bookline került. Bár az ország „kultúráért felelős” webshopja idén ismét hátrébb került a forgalmi rangsorban, az online vásárlók továbbra is náluk vásároltak a legtöbbször 2017-ben.

Kapcsolódó cikkek: 

Fotó: Sari Montag/flickr
Forrás: GKI Digital

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Sőt! Valaki már árulja is! Igaz még csak elővásárlás lehetséges. https://youtooz.com/

Hogy áll most a nagy tőzsdeharc? Inkább a nagy hedge fundok állnak nyerésre. Elon Musk még mindig Twitteren manipulálja az árfolyamokat. Még kriptopiacon is.

Van a Musk kedvenc coinjához, Dogecoin-hoz köthető meme is.

Hm. Meme figura shop, nem is rossz ötlet! Nincs védjegy gond.

MinnerInstant

Néhány napja írtunk egy cikket, amiben teljeskörűen bemutatjuk a hazai vonalkód igénylés menetét. Ide bemásolom az árral kapcsolatos részt:

A GS1 rendszerébe való bekerülés egyszeri díja 35.000 Ft.
A rendszer éves (365 napos) licencdíja bevételfüggő:

Forrás: https://gs1hu.org/data/documents/Dijjegyzek_2021.pdf

Együtt kiszámoltuk (lásd a cikkben), pontosan hány jegyű cégprefixre van szükséged, ennek regisztrációs díját értelemszerűen az határozza meg, melyik számtartományba kerülsz: 10 jegyű kódigénylés esetén 19.500 Ft, 9 jegyűnél 30.000 Ft, 6 jegyűnél már 225.000 Ft – bár valószínűleg nincs és nem is lesz ennyi terméked. A regisztrációban benne van az első év licencdíja, de ennek is lesz évente költsége: prefixenként 16.000 Ft / év.
Ezután jöhet a GTIN-8 azonosító szám: 4000 Ft a regisztráció, valamint az éves licencdíj is ugyanennyibe kerül kódonként.

Vonalkód igénylés részletesebben. Kattints ide!

MinnerInstant

Egy egész országot lekapcsolt a hírekről a Facebook.A Facebook egy önálló cég, nem az internet, ezért sem szabad 1000%-ban rá támaszkodni. Az ausztrálok tapasztalták ezt meg a héten, amikor is a Facebookon lekapcsolták a médiaoldalakat, sőt nem is lehet megosztani a portálok híreit a közösségi médiaoldalon. A drasztikus és barátságtalan lépésre azért szánta el magát a cég, mert az ausztrálok rá akarták kényszeríteni, fizessen ezentúl a híreket előállító oldalaknak az oldalain megjelenő tartalmakért.

Ezzel szemben a Google fizetni fog azért, hogy lényegében profitál a hírekből. A Google korábban már megegyezett az országgal. Legutóbb Robert Murdoch médiacége, a News Corp. jelentette be, hogy megegyezésre jutott a Google-el, aki hajlandó lesz nekik a jövőben fizetni a felhasznált tartalmakért cserébe.

Sok hazai vállalkozó szenved most a Facebook által egyre szaporodó tiltásokkal, amelyek 99,99%-ban tévesnek bizonyulnak. Letiltott hirdetési fiókok, elvett Facebook oldalak, sőt lekapcsolt ártatlan csoportok. Beszéltünk ennek kivédésről és megoldásokról ebben a podcastban: Facebook hirdetési fiók visszaszerzése tiltás után [podcast]

Forrás: Napi

MinnerInstant

Ha úgy nézzük a Koronás kristálycukornál is értelmesen kezelték a helyzetet az emberek. Így nem meglepő, hogy a sör sem szenvedett hátrányt, sőt néha az emberek a sörön poénkodva vezették le egy kicsit a vírushelyzet okozta feszültséget.

Forrás: Cbs, inews

MinnerInstant

Adótraffipax, 2021. Idén is elárulták merre vizsgálódnak főleg: Tételesen a 2021-es év kiemelt vizsgálati területei:

  • e-kereskedelem,
  • építőipar,
  • az élelmiszeriparral és a mezőgazdasággal összefüggő áruk, termények forgalmazása, beszerzése (cukor, étolaj, sajt, kávé, csokoládé, liszt, ásványvíz, üdítőital, mák, dióbél, rizs, szója, műtrágya),
  • használtgépjármű- és gépjárműalkatrész-kereskedelem, valamint gépjárműjavítás,
  • ingatlanközvetítés,
  • számítástechnikai termékek kereskedelme,
  • turizmus, vendéglátás, szálláshely-szolgáltatás,
  • zöldség- és gyümölcs-nagykereskedelem

Forrás: Index, Nav


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

További friss cikkek