Már van ilyen vállalkozás, miért indítsak egy hasonlót?

Dátum

Megosztás

Volt már olyan, hogy egy adott vállalkozást látva az gondoltad támadt, hogyha te lennél a tulajdonosa, akkor jobban tudnád csinálni? Azt hiszed sokan itt megállnak? Dehogy is, belevágnak! Több olyan üzenetet kapok, hogy belevágnátok egy üzletbe, de más már csinál hasonlót…, és ez eltántorít titeket. Pedig mennyi olyat látunk, hogy egy utcában hasonló vállalkozások találhatók, nem? Sokan látják, hogy megy XY-nak a biznisz, hát ők is tudnának ilyet, és nyitnak a közelben egy hasonló üzletet. Nos ebből is kiindulva, láthatod, hogy sokan nem félnek attól, hogy így indítsanak be egy bizniszt. A te környezetedben van hasonló? (Pl. nyílt egy fagyizó, erre megrohanták az emberek, majd hamarosan nyílt egy újabb fagyizó?)

Ehhez hasonlókat rengeteget találni. Vajon mi lehet a mögöttes gondolatmenet? Például ez: „Ó, ha neki ilyen jól megy nekem is menni fog” vagy „Tudom én ezt nála jobban is csinálni”… Még az online térben is sokszor előfordul ilyen, nem is kell nagyon messzire mennünk. Mennyi webáruház van itthon? Rengeteg, össze se lehet gyűjteni, sokszor fizikai boltok egészítik ki a szolgáltatásukat online rendeléssel is, ezért is nőnek gombamód. Meglepődnél, pedig még így is van lehetőséged webshopként valami nagyot elérni itthon.

Ha az embereket meggátolná az, hogy valaki már csinál hasonló vállalkozást, akkor szinte alig jönnének létre újabb és újabb cégek, alig lenne innováció. Gondolj csak az egyik legjobb példára a Facebookra. Előtte is volt közösségi háló? Igen volt, a MySpace, sőt a TheGlobe (erről cikk itt:A Facebook és a MySpace előtt is volt már közösségi oldal, a TheGlobe. Tudod miért nem azt használod most?)

Zuckerberg mégis úgy gondolta, tud valami újat adni,

az alapok megvoltak, volt mintája és tudott ráépíteni új dolgokat, funkciókat, megoldásokat (pl. hírfolyam). De a reklámozási megoldásokban is tudott sok újat hozni.

Nézd csak a MySpace profil oldalát, ugye ismerős…:
Egy_pofiloldal

Nem mindig az lesz a nyerő, aki a piacon legelőször lép a piacra. Ez egy tévhit szokott lenni, mármint az, hogy legelőször kell a piacra lépni. Sokan féltik az ötleteiket is, félnek, hogy lemásolják azt. Jegyezd meg, hogy ötletet lopni könnyű, de a megvalósításhoz kell sok meló! Egy ötlet tehát semmi, a megvalósít a minden. És te  ágy más teljesen más módon valósítjátok meg. Hajrá!

Nézz rá a Minner.hu vállalkozás ötleteire, vagy nézz körül milyen cégek működnek, gondold át, hogy te miként tudnád jobban csinálni, milyen egyéb dolgot tennél a szolgáltatásodba, hogy az még jobb legyen. Sőt azt, hogy miként tudod még profitabilissá tenni.

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!