“Mennyi ügyfél kell ahhoz, hogy napi 20 000 forint bevételed / profitod legyen?” – Minner Sztori

Az egyik olvasóm segítséget kért chaten keresztül. Írtam neki, hogy természetesen segítek, írja le milyen kérdése van. Bár annyira nem örültem, hogy a privát Facebook profilomon ír, és nem a Minner FB oldal chatjén keresztül, de elnéztem neki most, miután írta, hogy hát összeolvad a Minner a Mándó Milán névvel. Na, de elég az önfényezésből, folytatom!

A kérdése az volt, hogy egy tárhely szolgáltató céget hogyan lehet marketingelni. Bevallom este volt már (23:00-kor), így az agyam se fogott már annyira. Leírtam neki, hogy most a piacon legjobban, mi hozza a legtöbb új érdeklődőt ezen a területen: blog/FB/weboldal, ezek összekapcsolása és hidegmegkeresés (pl. telefonon)…  Ezekről beszélgettünk, mit-hogyan lehetne, hogyan kell megcélozni a célcsoportot… Aztán mint kiderült, ő viszonteladóként fogja értékesíteni a tárhelyeket. Így már picit más a helyzet. Sok feladata van még, mindent kiépíteni és valójában ebben az esetben sok feltétel meg sincs a megfelelő marketinghez. Még a telefonos értékesítést is ide vettük már, és a személyes megkeresést. Aztán megkért, hogy gondolkozzak azért még a marketing ötleteken, abban is maradtunk, hogy másnap folytatjuk. Ahogy ő írta, ezek a klasszikus marketing eszközök, tudok-e valami mást is, adjak még tippet. Itt éreztem, hogy valószínűleg nem jól tette fel az elején a kérdést, vagy nem is tudja mire keresi a megoldást valójában (még).

Szívesen segítek olvasóimnak, főleg mikor még kihívást is látok benne. Elég nehéz ebben a szegmensben más csatornát mondani, főleg úgy, hogy a teljes képet nem is tudom (ez a chat átka). Elkezdtem kérdezni, hogy mégis jobban tudjak gondolkodni a dolgon. Itt már felpörögtek az események, sőt az agyam is jobban pörgött (összesen 1 órát chateltünk is).  Jött az a kérdés, ami neked is nagy segítségedre lesz.

“Mennyi ügyfél kell ahhoz, hogy napi 20 000 forint bevételed legyen?”

Az összegben hasamra ütöttem csak, de ez azért jó, mert így látod mennyi embert kell meggyőznöd, és ahhoz már tudsz viszonyítani mennyi időt és költséget kell rászánnod. Itt megakadt az olvasóm, írta is, hogy “na ez egy fogós kérdés hogy mennyi ügyfél kell/nap a 20.000 Ft-os bevételhez”.  Aztán megjött a válasz kb. 1-2 új ügyfél.
A képen láthatod, hogy már eleve felvetettem neki a kiegészítő termék, szolgáltatás ötletet. Itt a jobb szolgáltatást azért vetettem el, mert inkább adjon pénzért további szolgáltatást. Mint kiderült, ez volt az az információ, ami igazán elindította, csak nem tudta, hogy kérdezze, hogy még mire lenne szüksége a megfelelő bevétel eléréséhez. Csak kitaláltuk az irányt…, mindenki örült.

minner_vallalkozo_keredes

Most is kiderült, hogy

“a marketing nem csak reklámból áll.”

Mi volt a tipp? Kiegészítő vagy kapcsolt termék, termékpiramis, Upsell…

Azt a tippet adtam az olvasómnak, hogy az alap tárhely mellé adjon további szolgáltatást/terméket, amiből lesz végül az igazán nagy profitja, és nem csak a napi 20 000 forint, illetve az is stabilabban fog jönni, ha jól tudom, most munka mellett fog vállalkozni. Most nem írom le, milyen tippet adtam, legyen ennyi előnye az olvasómnak, annyit elárulok, hogy WordPresshez kapcsolódó volt, és egyéb tárhellyel kapcsolatos szolgáltatás (erre a piacra is eléggé rálátok, sőt saját magam tapasztalom).
Tudod, ez olyan, mint az, hogy azoknak az autókereskedőknek a legkiegyensúlyozottabb a bevételük, ahol a szervizelés is hozzátartozik a szolgáltatás palettához (pluszban természetesen.) De jó példa erre az általam már többször említett Harley Davidson, akik a sok saját márkás kütyüből, ruhából, brandelt termékből tudnak megfelelő és számottevő, kiszámítható profitot termelni és nem a motorokból.
A bekezdés címében felsoroltam több olyan lehetőséget, amire érdemes lesz rákeresned. Ha például a Minner vállalkozás ötleteit olvasod, mindig gondold tovább, milyen terméket tudnál még hozzá kapcsolni, akár az első vásárlás profitjának rovására. Tudod, ha már megvan a vevő nyert ügyed van, könnyebb eladni más terméket is neki.

Mindent nem írtam le, cégnév, teljes ötlet.., legyen ennyi előnye az olvasómnak. A rövid sztoriból viszont tanulhattál.

Tetszett ez sztori, és a hozzá kapcsolódó tipp? Szeretnél profitot termelő vállalkozást? Legyen a Minner a mentorod! Jelentkezz a Minner vállalkozói képzésére! Kattints ide! 

Ehhez (sztorihoz) kapcsolódó ötletek:

Ehhez kapcsolódó cikk:

[adrotate banner=”5″]

Fotó: Wikipédia

Új vállalkozási ötletek! Neked is hasznos, nem kell kezdőnek lenned!

Olvasd el a Minner friss üzleti ötleteit Kattints ide! Működő cégek is inspirációt merítenek új termékekhez, szolgáltatásokhoz, üzleti modellhez, vagy éppen marketing ötletet találnak. Újaknak pedig egyenesen kötelező! Tovább a Minner ötletekre!! (A menüben is megtalálod)

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!