Mit lehet frissíteni egy weboldalon? Tartalomfejlesztés?!

Dátum

Megosztás

Szeretném megragadni az alkalmat, hogy foglalkozzunk ezzel a témával a Demján Sándor pályázat apropóján. Ma már egy bemutatkozó típusú weboldallal igencsak kevés esélyünk van kitűnni a piacon. Ekkor vakargathatjuk a fejünket, hogy rendben, de akkor mit jelent a dinamikus honlap, mit lehet egyáltalán változtatni egy weboldalon? A cikkben több olyan tényezőt is érintünk, ami segít átlátni ezt a területet. Ha pedig részt veszel a Demján Sándor „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” programban, akkor sokkal jobban fog hasznosulni a pénz.

A cikk elkészítését a Tárhely.eu támogatta, nekik köszönhetően még több erőforrást helyezhetünk a minőségi cikkek elkészítésére. Mi is náluk üzemeltetjük a weboldalunkat, szeretjük a rugalmasságukat, és hogy az ügyfélszolgálatnál szakértők segítenek úgy is, hogy időnként laikus kérdéseink vannak.

Röviden az említett „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat: Olyan vállalkozásoknak szól, akik vagy nem rendelkeznek weboldallal, közösségi média oldallal, vagy azok inaktívak és szeretnék megfinanszírozni a költségeket, akár a megjelenést is. Az összeg: Utalvány formájában lehet felhasználni a keretet, a programban résztvevő beszállítóknál, legalább 400.000 Ft és legfeljebb 1.500.000 Ft közötti összegben. Lásd itt a Minneren, vagy a https://dsprogram.hu/ oldalon.

A cégek 18%-a heti rendszerességgel frissíti a weboldalát?

Az alábbi ábrán azt látod, hogy a cégek 18%-a hetente frissíti a weboldalát. Tudod mit jelent ez? Mit gondolsz frissítené ilyen rendszerességgel a weboldalát az, aki úgy látja, hogy ez nem térül meg? Na ugye! A tapasztalatunk az, hogy a cégeknek nincs meg a megfelelő weboldal stratégiája. Nem tudja miben van lamaradva, mi a lehetőség, mire kell használni a weboldalt.

Ajánlat – Van friss ajánlatod? Mi az, amit most keresnek? Terelnél valamilyen termékre vevőket?

Amiből mindenképpen kiindulhatunk, hogy egy már dinamikus oldalt hozhatunk létre azzal, hogy rendszeresen (pl. havonta) új ajánlatot teszünk fel. Ez lehet persze kedvezményes termék is, de lehet az is, hogy kiemelünk egy terméket, kategóriát, csomagajánlatot.

Hol jelenik ez meg? Erre jó megoldás, ha van egy slider a weboldalon. Tudod ez a lapozható megoldás a weboldal tetején a menü alatt. A Biobubi esetében például most 3 aktív slide van a sliderben. Az egyik az új termékük, ami éppen aktuális kiemelt ajánlatuk.

De ez lehet egy lejjebb lévő szakaszban is, ahogy az Umbroll árnyékolástechikai termékekkel (pergolák) foglalkozó cég csinálja.

„De nekem nincsenek ilyen ajánlataim”

Jöhet ez a gondolatod. Én erre azt mondom az baj, akkor amikor megkérdezi a vevő, hogy „Mit ajánlasz? Mások most mit szoktak venni…” akkor mit mondasz?

Nincs ajánlatod? Legyen!

Legyél kreatív, ha minden kötél szakad írj nekem e-mailt és segítek! De legyen legalább 2-3 havonta valamilyen becsomagolt ajánlat, vagy csak kiemelt ajánlat, vagy most ez népszerű…

Blogbejegyzések, gyakran ismételt kérdések és egy ÚJ ötlet, amit még nem láttál

Dinamikus elemek lehetnek még a blogbejegyzések. Ma már egy kis ChatGPT segítséggel és persze mellé téve a szakértelmet, józan észt gyorsabban tudsz ilyen tartalmakat készíteni. De figyelj oda, az AI tud hülyeséget írni!

Gyakran ismételt kérdéseket ne spórold ki és mindig FRISSÍTSD. Ezt a részt nem szeretném túlmagyarázni.

Ezt kérdezték most, ez iránt érdeklődtek most rész a weboldalon – Javasolnék egy olyan dinamikus elemet, amivel magára ismerhet egy ügyfél. Van egy blokk a weboldalon, amin az elmúlt 15 vevői kérdés, érdeklődés, szituációt felteszitek. Kicsit ezzel áthidalhatjuk azt, hogyha kevés vásárlói visszajelzés jön. Tehát itt meg is válaszolod a kérdést, ami nagyjából a mostani vevő fejében is járhat, magára ismer, és már nagyobb esély a vásárlásra. Fontos itt attól lehet még értékesebb, hogy te leírod mi lett végül a válasz és akár milyen terméket választott az ügyfél. (anonim természetesen)

  • Pl. Biobubi esetében így nézne ki néhány szituáció: „Láttam a videótokat, amiben egy brutálisan odaégetett serpenyőt tisztítottatok meg a Biobubival. Van több serpenyőm is, amin már 3 éve gyűlik az odaégés, és nem merem lesikálni. Ezzel szerinted menne?” – …. válasz….
  • Pl. Umbroll esetében. „Szeretnék a kertbe pergolát, de egy fa útban lenne, belek kellene építeni a fa törzsét. Lehet ilyet?” … jön a válasz

+tipp: Persze meg kell csinálni technikailag, hogy könnyű legyen kitenni, de lehet az is, hogy kiíírod Facebookra és ez egy beágyazás lesz. Vagy másik megoldás Canva.com-on megszerkesztitek a képet és képként kerül fel weboldalra is és közösségi médiába is.

Termék, szolgáltatást bemutató oldalak, aloldalak

Mi egy egyszerű elvet követünk. 3-4 havonta cseréljük le a szövegeket az ajánlatainknál, legalább a főcímeket, vagy rakjunk be más piktogramokat, érveket… Másik megközelítés, hogy akkor módosítasz rajta, amikor adott termék / szolgáltatás csoportra kampányt indítasz, hiszen logikusan akkor nézik többségében, amikor oda terelsz látogatókat a kampányidőszakban.

Tudtad? Soha nem a főoldalt hirdetjük, hanem mindig aloldalakat, szolgáltatást, terméket bemutató oldalt, landing page-t, ajánlati oldalt. Az esetek 99%-ban mindig ezt tesszük (1%, ha a főoldal egyébként egy jól szerkesztett landing page, one pager).

A dinamikus frissítés, időszakos frissítés azért jó az ilyen aloldalakon, mert:

  • Új dolgok eszedbe juthatnak, finomítod az oldalt.
  • A Google úgy látja, hogy ez az oldal frissül, SEO-ban előre sorol.
  • A látogatók, visszatérő emberek új ingert kapnak.

Itt ajánlom figyelmedbe ezt a cikkünket: Változtatok a marketingszövegen. Lesz több eladásom? Mutatom az eredményt!

Szeretnéd összerakni a weboldal stratégiádat? Ennél több kell?

Ajánlom figyelmedbe az alábbi két Cégfejlesztési ötletet a Minneren. Ahol először az ötletet mutatjuk be, majd a megvalósítási lépéseket is.

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!